dr Savo B. Ćebić

1. Ime, srednje slovo i prezime      SAVO  B. ĆEBIĆ

2. Zvanje      PROFESOR STRUKOVNIH STUDIJA

3. Datum i mesto rođenja  12.01.1952.  GORNjI  RIBNIK

4. Sadašnje zaposlenje, profesionalni status, ustanova ili preduzeće

PROFESOR MATEMATIKE NA VISOKOJ TEHNIČKOJ ŠKOLI STRUKOVNIH STUDIJA U ZRENjANINU, PROFESOR MATEMATIČKE GRUPE PREDMETA NA UČITELjSKOM FAKULTETU U BEOGRADU NASTAVNO ODELjENjE U VRŠCU I PROFESOR METODIKE RAZVOJA POČETNIH MATEMATIČKIH POJMOVA NA VISOKOJ ŠKOLI STRUKOVNIH STUDIJA ZA OBRAZOVANjE VASPITAČA U VRŠCU

5.Godina upisa i završetka osnovnih studija     1970-1976.

6. Fakultet, univerzitet, studijska grupa

PRIRODNO-MATEMATIČKI FAKULTET, UNIVERZITET U BEOGRADU, MATEMATIKA

7. Godina upisa i završetka magistarskih studija       1983-1985.

8. Fakultet, univerzitet, studijska grupa

PRIRODNO-MATEMATIČKI FAKULTET, UNIVERZITET U BEOGRADU, MATEMATIKA

9. Naziv magistarske teze  GREŠKE I ANALIZA GREŠAKA NUMERIČKIH METODA ZA REŠAVANjE ALGEBARSKIH I TRANSCENDENTNIH JEDNAČINA

10. Naziv doktorske disertacije  METODIČKI ASPEKTI FORMIRANjA GEOMETRIJSKIH  POJMOVA.

11. Fakultet, univerzitet i godina odbrane doktorske disertacije  UČITELjSKI FAKULTET U JAGODINI, UNIVERZITET U KRAGUJEVCU, 2005.

12. Mesto i trajanje specijalizacije i studijskih boravaka u inostranstvu  NEMA

13. Znanje svetskih jezika  RUSKI (dosta dobro)  i  ENGLESKI (pasivno)

14. Članstvo u profesionalnim udruženjima DRUŠTVO MATEMATIČARA SRBIJE

15. Kretanje u profesionalnom radu (Ustanova, fakultet, viša škola, škola ili firma, zvanje i nastavni predmet)

PROFESOR MATEMATIKE U GIMNAZIJI I SREDNjOJ STRUČNOJ ŠKOLI (Pančevo) ASISTENT NA PREDMETU MATEMATIKA NA UČITELjSKOM FAKULTETU U BEOGRADU, PROFESOR VIŠE ŠKOLE  NA PREDMETU METODIKA RAZVOJA POČETNIH MATEMATIČKIH POJMOVA (Viša škola za obrazovanje vaspitača u Vršcu) PROFESOR VIŠE ŠKOLE NA PREDMETU MATEMATIKA. (Viša tehnička škola u Zrenjaninu), PROFESOR MATEMATIČKE GRUPE PREDMETA NA UČITELjSKOM FAKULTETU U BEOGRADU

. PREGLED  STRUČNOG  I  NAUČNOG  RADA

 

       U specijalističkom radu  Neke  numeričke  metode  rešavanja  algebarskih  jednačina  detaljno su obrađene dve numeričke metode rešavanja algebarskih jednačina sa realnim koeficijentima. Prva je metoda Daniela Bernulia iz 1728. godine, a do druge metode nezavisno su došli G. P. Dandelin (1826), N.I. Lobačevski (1834) i K.H. Graeffe (1837). Dokazano je da obe metode pripadaju istom opštem tipu.

       U magistarskom radu  Greške i analize grešaka numeričkih metoda za rešavanje algebarskih i transcendentnih jednačina analizirane su greške metoda Lobačevskog za istovremeno nalaženje svih korena neke algebarske jednačine; jedne modifikacije metoda Lobačevskog; jednog metoda za izračunavanje korena sa prirodnim izložiocem i numeričkih metoda za rešavanje algebarskih i transcendentnih jednačina koje se najčešće koriste u nastavi matematike. Gde je bilo potrebno i uputno date su osnovne karakteristike metoda i predložena moguća poboljšanja.

       U doktorskoj disertaciji  Metodički aspekti formiranja geometrijskih pojmova  teorijski je sagledana problematika formiranja geometrijskih pojmova kao i pratećih pojava i, posebno, različiti metodički aspekti njihovog formiranja. Eksperimentalno je proverena usvojenost pojedinih geometrijskih pojmova na različitim uzrastima učenika. Rad se odlikuje analitičnošću, izuzetnom obaveštenošću, i matematičkom relevancijom koja ga svrstava u najbolje radove ove vrste do sada urađene kod nas.

 

       Sa stručnim i naučnim saopštenjima kandidat je učestvovao u radu niza naučno-stručnih  skupova. Navodimo neke od značajnijih:

 

1. 9. Kongres matematičara Jugoslavije, Petrovac na Moru, 1995. godine

       (Saopštenje: A MODIFIED DANDELINE-LOBACHEVSKY-GRAEFFE METHOD.

         Data je jedna modifikacija metoda D-L-G koja u dobroj meri ubrzava konvergenciju

         Osnovnog metoda.)

 

2. 14. Sabor psihologa Srbije, Vrnjačka Banja, 1996. godine.

       (Saopštenje: PSIHOLOŠKI  FAKTORI  USPEŠNOG  UČENjA  MATEMATIKE.     

         Dugogodišnje iskustvo u vaspitno-obrazovnom radu pokazalo je da mladi ljudi, učenici,

         studenti, uglavnom,ne znaju učiti.Pogotovu nisu dovoljno upućeni u metode racionalnog

         učenja. Kako matematika u sistemu obrazovanja zauzima specifično mesto, od njenog

         uspešnog učenja bitno zavisi efikasnost obrazovanja. Bitni faktori uspešnog učenja

         su psiholočki: motivacija, podsticaji, radne navike i primenjivane metode učenja. Posebno

         se proučava uticaj navedenih faktora na učenje matematike.)

 

3. 229. Arhimedesova matematička tribina (4.11.1997.), Beograd.

       (Predavanje: PSIHOLOŠKI FAKTORI USPEŠNOG UČENjA MATEMATIKE)

 

4. Okrugli sto: Društvena podrška darovitosti, Vršac, 1998. godine.

       (Saopštenje: RAD SA MLADIM MATEMATIČARIMA.)

 

5. 238. Arhimedesova matematička tribina (6.10.1998.), Beograd.

       (Predavanje: FORMALIZAM U NASTAVI MATEMATIKE.)

6. Okrugli sto: Rana identifikacija darovitosti, Vršac, 1999.

       (Saopštenje: NEKA ISKUSTVA U RANOJ IDENTIFIKACIJI DAROVITOSTI:  DAROVITOST ZA GEOMETRIJU.)

 

7. Okrugli sto: Darovitost u studentskoj populaciji, Vršac, 2001.

       (Saopštenje: ZAŠTO  JE  DAROVITE  STUDENTE  MATEMATIKE NEOPHODNO

                                 PODSTICATI NA ISTRAŽIVANjA U OBLASTIMA ISTORIJE I

                                 METODIKE MATEMATIKE (GEOMETRIJE)?

 

8. 10. Kongres matematičara Jugoslavije, Beograd, 2001.

       (Saopštenje: ZAŠTO SU POTREBNA ISTRAŽIVANjA U OBLASTIMA ISTORIJE I

                                 METODIKE MATEMATIKE (GEOMETRIJE)?)

 

9. PRIM 2002 XV Conference on Applied Mathematics, Zlatibor, May 26-May 31, ’02.

       (Saopštenje u okviru sekcije Teaching of Mathematics and computer science: ANALOGY  IN

                              TEACHING GEOMETRY.)

 

10.  MASĂ  ROTUNDĂ: STIMULAREA STUDENTILOR SUPRADOTATI ÍN  

        SPIRITUL DECLARATIEI DE LA BOLOGNA, Timisioara, 21. si 22.06.2002.

       (Saopštenje: OD DAROVITOG STUDENTA MATEMATIKE DO UGLEDNOG

                               MATEMATIČARA – PEDAGOGA.)

 

11. Medjunarodni znanstveni skup »Škola bez slabih učenika«, Pula, R. Hrvatska

       28.-30. listopad 2004. Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Puli.

       (Saopštenje: ANALOGIJA  U  NASTAVI  MATEMATIKE.)

 

12. XI CONGRESS OF MATHEMATICIANS OF SERBIA AND MONTENEGRO,

       Petrovac na moru, September 28 – Octobre 3, 2004.

       (Saopštenje: DRAWING  AS  A  CAUSE  OF  MISTAKES  IN  GEOMETRIC  PROOFS.)

 

13. Okrugli sto: Daroviti  i  odrasli, Vršac, 2005.

       (Saopštenje: Odlike nastavnika koji radi sa matematički nadarenom decom.)

 

14. Seminar za učitelje i nastavnike: Metodički aspekti nastave  

       matematike, Učiteljski fakiltet, Beograd, 25. oktobar 2006.

       (Predavanje: Geometrija u školskoj nastavi matematike)

 

15. Seminar:  Darovita deca i relevantni odrasli u regionu Južnog Banata i         Timiša u okviru susedskog programa Srbija – Rumunija

(Gifted Children and Relevant Adults in the Region of South Banat and Timish

      Neighbourhood Programme Romania – Serbia)

   Vršac, 04.06.07. – 10.06.07. Dom Crvenog krsta, Topovski put bb

              24.9.07. – 30.9.07.

  (06.06.07. 09.30. -13.30. Predavanje: Teorijski okvir za nastavu matematike)

  (26.09.07. 09.30. – 13.30.Predavanje: Kako motivisati darovitu decu da se opredele za ozbiljno bavljenje matematikom)   

16. Međunarodni stručni skup: »Praktični aspekti savremenih shvatanja darovitosti«. Vršac, 12. 07. 2007.

     (Saopštenje: Kako pripremati darovite matematičare za bavljenje   matematikom kao osnovnom profesijom?)

 

17. SPISAK  OBJAVLjENIH  NAUČNIH  I  STRUČNIH  RADOVA

 

1. Reagovanje: U sistemu sa osnovom dva (Pančevac, 1470, 21.02. 1981.)

       (Reagovanje na novinarski članak o potrebi osavremenjivanja nastave matematike)

 

2. Nejednakosti u geometrijskim zadacima – geometrijska ilustracija

    nekih nejednakosti; primene nejednakosti u rešavanju geometrijskih

    zadataka  (RAVAN, 96/2; 97/3)

       (U radu je data geometrijska ilustracija odnosa harmonijske, geometrijske, aritmetičke i

          kvadratne sredine proizvoljnih pozitivnih brojeva. Dato je niz primera zadataka koji se

          rešavaju primenom navedenih sredina i njihovih odnosa.)

 

3. Centralni i periferijski ugao kruga (RAVAN, 97/98 – 4)

       (Dat je originalan dokaz osnovne teoreme o odnosu periferijskog i centralnog ugla nad

          istim lukom;niz posledica te teoreme je ilustrovan zadacima sa priojemnih ispita za upis

          na više škole i fakultete.)

 

4. Istraživački radovi (Pedagoška praksa, broj 355, Beograd, oktobar 1997.)

       (U radu je dat detaljan prikaz knjige Metodičke transformacije odabranih sadržaja 

           numeričke matematike, autora dr M. Dejića.)

 

5. Ciljevi  nastave  matematike  (Pedagoška praksa, broj 375, Beograd, april 

     1998.)

       (U radu su detaljno definisani ciljevi nastave matematike kao i zadaci koji se postavljaju

          pred učenika, odnosno studenta, kao i nastavnika, da bi se postiglo što bolji rezultati.)

 

6. Formalizam  u  znanju  učenika (Pedagoška praksa, broj 391, Beograd, XI 1998.)

       (U radu se istražuje pojam formalizma u znanju učenika, a kao ilustracije daju se primeri iz

          matematike.)

 

7. Društvena  podrška  darovitosti – jedno iskustvo (Zbornik Više škole za

    obrazovanje vaspitača, Vršac, broj 4, decembar 1998.)

       (Obrađeno je dugogodišnje iskustvo u radu sa mladim matematičarima.)

 

8. Osam  rešenja  jednog  zadatka  (Nastava matematike, XLIV, 3-4, Beograd,

    1999.)

       (U   radu  je  dato  osam  rešenja   jednog  zadatka  koji  je  bi  među  težim  zadacima   na

          klasifikacionom ispitu iz matematike za upis na tehničke fakultete Univerziteta

          u Beigradu.)

 

9. Zašto  su  po trebna  istraživanja  u  oblastima  istorije  i  metodike

     matematike (geometrije)? (Pedagoška stvarnost, XLVI, broj 3 – 4, Novi

    Sad, 2000.)

       (U   radu je razmatrana potreba za istraživanjima  u  odblastima  istorije  i  metodike

          matematike sa  posebnim osvrtom  na  geometrijske  sadržaje. Naveden  je  niz  primera

          istaknutih   svetskih  i  naših   matematičara  koji  su  dobar  deo  svojih  aktivnosti

          posvetili istraživanjima u oblastima istorije i metodike matematike.)

 

10. Neobična primena jedne osobine Fibonačijevih brojeva (sa dr M. Dejićem)

      (TRIANGLE, vol. 4 (2000) No.2, god. IV – Sarajevo – maj 2000.)

       (U radu je pokazano kako se jedna osobina Fibonačijevih brojeva može primeniti u nalaženju

          optimalne strategije kod jedne igre tipa NIM – igre R. Gaskela i M. Vanigina.)

 

11. Savremena matematika i njen odraz na nastavu matematike (Pedagoška

      stvarnost, XLVI, broj 7-8, Novi Sad, 2000.)

       (U radu  se  daju  osnovne  karakteristike  savremene  matematike, posebno geometrije, i njen

         odraz  na  nastavu  matematike  (geometrije)  u  osnovnoj   i   srednjoj   školi. Naglašeno  je

         prodiranje matematičkih ideja i metoda u gotovo sve grane nauke, tehnike i prakse uopšte.

         Detaljno su proučene osnovne tedencije u osavremenjivanju matematičkog obrazovanja, kao u

         Svetu tako i u našoj zemlji.)

 

12. Zašto  je   darovite  studente   matematike   neophodno  podsticati  na

       istraživanja u oblastima istorije i metodike matematike?

       (Zbornik Više škole za obrazovanje vaspitača, broj 7, Vršac, 2001.)

       (U radu je istaknuta neophodnost poznavanja problematike istorije i metodike matematike

          da bi se moglo pristupiti ozbiljnijim istraživanjima u oblastima matematičkih nauka.)

 

 

13. Analogija    u    nastavi    geometrije   (SCHOOL    WITHOUT   UNSUCCESFUL

     PUPILS, COLLECTION OF SCIENTIFIC  PAPERS, PULA, 2004.)

 

14. Odlike  nastavnika   koji   radi   sa   matematički   nadarenom   decom

     (sa dr. M. Dejićem)

     (Zbornik Više škole za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2005.)

 

15. Geometrija  u  školskoj  nastavi  matematike

        (INOVACIJE u  nastavi, časopis  za  savremenu  nastavu, broj 2, Učiteljski

        fakultet, Beograd, 2006. Članak je objavljen  i  u  monografiji   Metodički

         aspekti nastave matematike, u izdanju Učiteljskog fakulteta u Beogradu2006.)

 

18. SPISAK  OBJAVLjENIH  KNjIGA

 

1. BASIC   jezik   kućnih   računara  (sa  M. Dejićem)  (Zavod za organizaciju i

   obrazovanje  kadrova, Beograd, 1985.)

       (205 strana; jedna od prvih knjiga ovog tipa kod nas. Metodička zbirka zadataka, namenjena

          je  školskoj   populaciji  za  lako i  brzo  učenje   BASIC-a,  tada  jednog  od najpopularnijih

          programskih jezika. U  knjizi je, kao 22. zadatak, dat  originalan  algoritam  i program za

       rešavanje algebarskih jednašina stepena n>1.)

 

2. MATEMATIKA zbirka rešenih ispitnih zadataka (Viša tehnička škola,

    Zrenjanin, 1999.)

       (280 strana, U ovoj  zbirci,  za razliku  od  većine  sličnih, postavljeni  zadaci   i   problemi

          rešeni su u svim pojedinostima. Vodilo se računa da ona bude što  korisnija  studentima

          u pripremanju ispita.)

 

3. MATEMATIKA zbirka zadataka za polaganje klasifikacionog ispita sa

   elementima teorije, primerima i rešenjima (sa T. Radović i S. Ćebić)

   (Viša tehnička škola, Zrenjanin, 2001.)

       (88 strana; Zbirka zadataka namenjena studentima Više tehniške škole u Zrenjaninu da bi

          se što bolje pripremili za polaganje klasifikacionog ispita. Podeljena je na 14 poglavlja

          i sadrži 414 zadataka od kojih su 93 u potpunosti rešeni.)

 

4. MATEMATIKA zbirka rešenih zadataka sa elementima teorije

     (sa M. Dejićem)   (Viša   škola   za   obrazovanje   vaspitača   i   Odeljenje

     fakulteta, Vršac, 2001.)

      (384 strane; Zbirka zadataka namenjena je, u prvom redu, studentima Učiteljskog fakulteta,

          ali je, naravno, mogu koristiti i studenti drugih fakulteta  koji  slušaju  slične  kurseve

          matematike. Ovako koncipirana predstavlja nešto između standardne zbirke zadataka i

          udžbenika teorije. Podeljena je u dva deča: 1. Osnove nastave matematike; 2. Elementi više

          matematike. Sadrži 631 zadatak, od kojih je većina u potpunosti rešena.)

 

5. MATEMATIKA   metodička  zbirka  zadataka iz  više matematike  sa

    elementima teorije (Društvo matematičara Srbije, Beograd, 2002.)

(400 strana: Knjiga  je  namenjena  studentima  tehničkih  fakulteta  i  viših

tehničkih škola.Sastoji  se  iz 10  poglavlja:  Kompleksni  brojevi, Elementi

linearne  algebre,  Vektorska  algebra,  Analitička  geometrija  u  prostoru,

Polinomi, Funkcije i diferencijalni račun, Neodređeni integral,  Određeni

Integral,  Diferencijalne  jednačine,  Laplasova  transformacija.  Sadrži

neophodne elemente teorije i 650 zadataka od kojih je većina detaljno rešena.)

 

6. MATEMATIKA   metodička  zbirka  zadataka iz  više matematike  sa

    elementima teorije (Društvo matematičara Srbije, Beograd, 2005.)

   (drugo izdanje: izmenjeno i dopunjeno izdanje iz 2002.)

 

7. MATEMATIKA 1 zbirka rešenih ispitnih zadataka ( ArhiV, Pančevo,

    2006.)

      (Knjiga namenjena studentima Viših tehničkih škola. Sadrži  179 zadataka koji su

       izloženi u devet poglavlja. Svi zadaci su u potpunosti rešeni.)

 

8. MATEMATIKA 2 praktikum (ArhiV, Pančevo, 2007.)

   (Praktikum je namenjen studentima više tehniče škole. Sadrži poglavlja: Neodređeni 

     integral, Određeni integral, Diferencijalne jednačine, Kombinatorika, Verovatnoća i

     statistika. Pre zadataka (312) data je neophodna teorija.)

 

19. RECENZIJE

 

  1. MATEMATIČKE IGRE  (Mirko Dejić, KMM ARHIMEDES, Beograd,1995.)
  2. PRAKTIKUM iz Metodike nastave matematike (M. Dejić, J. Milinković, M. Zeljić, O. Đokić, Učiteljski fakultet, Beograd, 2005.)
  3. ELEMENTARNI MATEMATIČKI POJMOVI (Dr Mirko Dejić, Učiteljski fakultet, Beograd, 2006.)

 

20. OSTALE AKTIVNOSTI

 

1.      Organizovao 26 škola mladih matematičara Južnog Banata.

2.      Dugogodišnji predsednik Podružnice Društva matematičara Srbije.

3.      Predavač u stalnim školama matematike Regionalnog centra za talente M. Pupin.

4.      Predsednik Programskog saveta Regionalnog centra za talente M.Pupin.

 

21. PRIZNANjA

 

1.      Diploma Društva matematičara Srbije za rezultate postignute u radu sa mladim matematičarima.

       2. Diploma Žarko Zrenjanin za postignute rezultate u vaspitanju i  obrazovanju

 

22.  Naučno-istrživački, istraživačko-razvojni projekti, studije i elaborati    

 

U okviru naučno-istraživačkog projekta  DAROVITI  (Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Universitetea Banatul Timisoara, Viša škola za obrazovanje vaspitača Vršac, Universitetea Tibiscus Timisoara) objavio radove:

 

Društvena podrška darovitosti – rad sa mladim matematičarima (1998)

 

Rana identifikacija darovitosti – darovitost za geometriju (1999)

 

Darovitost u studentskoj populaciji – zašto je darovite stuidente matematike neophodno podsticati na istraživanja u oblasatima istorije i metodike matematike? (2001)

 

           E-mail nastavnika            cebicsavo@yahoo.co.uk