dr Savo B. Ćebić |
|
1. Ime, srednje slovo i prezime SAVO B. ĆEBIĆ 2. Zvanje PROFESOR STRUKOVNIH STUDIJA 3. Datum i mesto rođenja 12.01.1952. GORNjI RIBNIK 4. Sadašnje zaposlenje, profesionalni status, ustanova ili preduzeće PROFESOR MATEMATIKE NA VISOKOJ TEHNIČKOJ ŠKOLI STRUKOVNIH STUDIJA U ZRENjANINU, PROFESOR MATEMATIČKE GRUPE PREDMETA NA UČITELjSKOM FAKULTETU U BEOGRADU NASTAVNO ODELjENjE U VRŠCU I PROFESOR METODIKE RAZVOJA POČETNIH MATEMATIČKIH POJMOVA NA VISOKOJ ŠKOLI STRUKOVNIH STUDIJA ZA OBRAZOVANjE VASPITAČA U VRŠCU 5.Godina upisa i završetka osnovnih studija 1970-1976. 6. Fakultet, univerzitet, studijska grupa PRIRODNO-MATEMATIČKI FAKULTET, UNIVERZITET U BEOGRADU, MATEMATIKA 7. Godina upisa i završetka magistarskih studija 1983-1985. 8. Fakultet, univerzitet, studijska grupa PRIRODNO-MATEMATIČKI FAKULTET, UNIVERZITET U BEOGRADU, MATEMATIKA 9. Naziv magistarske teze GREŠKE I ANALIZA GREŠAKA NUMERIČKIH METODA ZA REŠAVANjE ALGEBARSKIH I TRANSCENDENTNIH JEDNAČINA 10. Naziv doktorske disertacije METODIČKI ASPEKTI FORMIRANjA GEOMETRIJSKIH POJMOVA. 11. Fakultet, univerzitet i godina odbrane doktorske disertacije UČITELjSKI FAKULTET U JAGODINI, UNIVERZITET U KRAGUJEVCU, 2005. 12. Mesto i trajanje specijalizacije i studijskih boravaka u inostranstvu NEMA 13. Znanje svetskih jezika RUSKI (dosta dobro) i ENGLESKI (pasivno) 14. Članstvo u profesionalnim udruženjima DRUŠTVO MATEMATIČARA SRBIJE 15. Kretanje u profesionalnom radu (Ustanova, fakultet, viša škola, škola ili firma, zvanje i nastavni predmet) PROFESOR MATEMATIKE U GIMNAZIJI I SREDNjOJ STRUČNOJ ŠKOLI (Pančevo) ASISTENT NA PREDMETU MATEMATIKA NA UČITELjSKOM FAKULTETU U BEOGRADU, PROFESOR VIŠE ŠKOLE NA PREDMETU METODIKA RAZVOJA POČETNIH MATEMATIČKIH POJMOVA (Viša škola za obrazovanje vaspitača u Vršcu) PROFESOR VIŠE ŠKOLE NA PREDMETU MATEMATIKA. (Viša tehnička škola u Zrenjaninu), PROFESOR MATEMATIČKE GRUPE PREDMETA NA UČITELjSKOM FAKULTETU U BEOGRADU |
|
. PREGLED STRUČNOG I NAUČNOG RADA
U specijalističkom radu Neke numeričke metode rešavanja algebarskih jednačina detaljno su obrađene dve numeričke metode rešavanja algebarskih jednačina sa realnim koeficijentima. Prva je metoda Daniela Bernulia iz 1728. godine, a do druge metode nezavisno su došli G. P. Dandelin (1826), N.I. Lobačevski (1834) i K.H. Graeffe (1837). Dokazano je da obe metode pripadaju istom opštem tipu. U magistarskom radu Greške i analize grešaka numeričkih metoda za rešavanje algebarskih i transcendentnih jednačina analizirane su greške metoda Lobačevskog za istovremeno nalaženje svih korena neke algebarske jednačine; jedne modifikacije metoda Lobačevskog; jednog metoda za izračunavanje korena sa prirodnim izložiocem i numeričkih metoda za rešavanje algebarskih i transcendentnih jednačina koje se najčešće koriste u nastavi matematike. Gde je bilo potrebno i uputno date su osnovne karakteristike metoda i predložena moguća poboljšanja. U doktorskoj disertaciji Metodički aspekti formiranja geometrijskih pojmova teorijski je sagledana problematika formiranja geometrijskih pojmova kao i pratećih pojava i, posebno, različiti metodički aspekti njihovog formiranja. Eksperimentalno je proverena usvojenost pojedinih geometrijskih pojmova na različitim uzrastima učenika. Rad se odlikuje analitičnošću, izuzetnom obaveštenošću, i matematičkom relevancijom koja ga svrstava u najbolje radove ove vrste do sada urađene kod nas.
Sa stručnim i naučnim saopštenjima kandidat je učestvovao u radu niza naučno-stručnih skupova. Navodimo neke od značajnijih:
1. 9. Kongres matematičara Jugoslavije, Petrovac na Moru, 1995. godine (Saopštenje: A MODIFIED DANDELINE-LOBACHEVSKY-GRAEFFE METHOD. Data je jedna modifikacija metoda D-L-G koja u dobroj meri ubrzava konvergenciju Osnovnog metoda.)
2. 14. Sabor psihologa Srbije, Vrnjačka Banja, 1996. godine. (Saopštenje: PSIHOLOŠKI FAKTORI USPEŠNOG UČENjA MATEMATIKE. Dugogodišnje iskustvo u vaspitno-obrazovnom radu pokazalo je da mladi ljudi, učenici, studenti, uglavnom,ne znaju učiti.Pogotovu nisu dovoljno upućeni u metode racionalnog učenja. Kako matematika u sistemu obrazovanja zauzima specifično mesto, od njenog uspešnog učenja bitno zavisi efikasnost obrazovanja. Bitni faktori uspešnog učenja su psiholočki: motivacija, podsticaji, radne navike i primenjivane metode učenja. Posebno se proučava uticaj navedenih faktora na učenje matematike.)
3. 229. Arhimedesova matematička tribina (4.11.1997.), Beograd. (Predavanje: PSIHOLOŠKI FAKTORI USPEŠNOG UČENjA MATEMATIKE)
4. Okrugli sto: Društvena podrška darovitosti, Vršac, 1998. godine. (Saopštenje: RAD SA MLADIM MATEMATIČARIMA.)
5. 238. Arhimedesova matematička tribina (6.10.1998.), Beograd. (Predavanje: FORMALIZAM U NASTAVI MATEMATIKE.) 6. Okrugli sto: Rana identifikacija darovitosti, Vršac, 1999. (Saopštenje: NEKA ISKUSTVA U RANOJ IDENTIFIKACIJI DAROVITOSTI: DAROVITOST ZA GEOMETRIJU.)
7. Okrugli sto: Darovitost u studentskoj populaciji, Vršac, 2001. (Saopštenje: ZAŠTO JE DAROVITE STUDENTE MATEMATIKE NEOPHODNO PODSTICATI NA ISTRAŽIVANjA U OBLASTIMA ISTORIJE I METODIKE MATEMATIKE (GEOMETRIJE)?
8. 10. Kongres matematičara Jugoslavije, Beograd, 2001. (Saopštenje: ZAŠTO SU POTREBNA ISTRAŽIVANjA U OBLASTIMA ISTORIJE I METODIKE MATEMATIKE (GEOMETRIJE)?)
9. PRIM 2002 XV Conference on Applied Mathematics, Zlatibor, May 26-May 31, ’02. (Saopštenje u okviru sekcije Teaching of Mathematics and computer science: ANALOGY IN TEACHING GEOMETRY.)
10. MASĂ ROTUNDĂ: STIMULAREA STUDENTILOR SUPRADOTATI ÍN SPIRITUL DECLARATIEI DE LA BOLOGNA, Timisioara, 21. si 22.06.2002. (Saopštenje: OD DAROVITOG STUDENTA MATEMATIKE DO UGLEDNOG MATEMATIČARA – PEDAGOGA.)
11. Medjunarodni znanstveni skup »Škola bez slabih učenika«, Pula, R. Hrvatska 28.-30. listopad 2004. Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Puli. (Saopštenje: ANALOGIJA U NASTAVI MATEMATIKE.)
12. XI CONGRESS OF MATHEMATICIANS OF SERBIA AND MONTENEGRO, Petrovac na moru, September 28 – Octobre 3, 2004. (Saopštenje: DRAWING AS A CAUSE OF MISTAKES IN GEOMETRIC PROOFS.)
13. Okrugli sto: Daroviti i odrasli, Vršac, 2005. (Saopštenje: Odlike nastavnika koji radi sa matematički nadarenom decom.)
14. Seminar za učitelje i nastavnike: Metodički aspekti nastave matematike, Učiteljski fakiltet, Beograd, 25. oktobar 2006. (Predavanje: Geometrija u školskoj nastavi matematike)
15. Seminar: Darovita deca i relevantni odrasli u regionu Južnog Banata i Timiša u okviru susedskog programa Srbija – Rumunija (Gifted Children and Relevant Adults in the Region of South Banat and Timish Neighbourhood Programme Romania – Serbia) Vršac, 04.06.07. – 10.06.07. Dom Crvenog krsta, Topovski put bb 24.9.07. – 30.9.07. (06.06.07. 09.30. -13.30. Predavanje: Teorijski okvir za nastavu matematike) (26.09.07. 09.30. – 13.30.Predavanje: Kako motivisati darovitu decu da se opredele za ozbiljno bavljenje matematikom) 16. Međunarodni stručni skup: »Praktični aspekti savremenih shvatanja darovitosti«. Vršac, 12. 07. 2007. (Saopštenje: Kako pripremati darovite matematičare za bavljenje matematikom kao osnovnom profesijom?)
17. SPISAK OBJAVLjENIH NAUČNIH I STRUČNIH RADOVA
1. Reagovanje: U sistemu sa osnovom dva (Pančevac, 1470, 21.02. 1981.) (Reagovanje na novinarski članak o potrebi osavremenjivanja nastave matematike)
2. Nejednakosti u geometrijskim zadacima – geometrijska ilustracija nekih nejednakosti; primene nejednakosti u rešavanju geometrijskih zadataka (RAVAN, 96/2; 97/3) (U radu je data geometrijska ilustracija odnosa harmonijske, geometrijske, aritmetičke i kvadratne sredine proizvoljnih pozitivnih brojeva. Dato je niz primera zadataka koji se rešavaju primenom navedenih sredina i njihovih odnosa.)
3. Centralni i periferijski ugao kruga (RAVAN, 97/98 – 4) (Dat je originalan dokaz osnovne teoreme o odnosu periferijskog i centralnog ugla nad istim lukom;niz posledica te teoreme je ilustrovan zadacima sa priojemnih ispita za upis na više škole i fakultete.)
4. Istraživački radovi (Pedagoška praksa, broj 355, Beograd, oktobar 1997.) (U radu je dat detaljan prikaz knjige Metodičke transformacije odabranih sadržaja numeričke matematike, autora dr M. Dejića.)
5. Ciljevi nastave matematike (Pedagoška praksa, broj 375, Beograd, april 1998.) (U radu su detaljno definisani ciljevi nastave matematike kao i zadaci koji se postavljaju pred učenika, odnosno studenta, kao i nastavnika, da bi se postiglo što bolji rezultati.)
6. Formalizam u znanju učenika (Pedagoška praksa, broj 391, Beograd, XI 1998.) (U radu se istražuje pojam formalizma u znanju učenika, a kao ilustracije daju se primeri iz matematike.)
7. Društvena podrška darovitosti – jedno iskustvo (Zbornik Više škole za obrazovanje vaspitača, Vršac, broj 4, decembar 1998.) (Obrađeno je dugogodišnje iskustvo u radu sa mladim matematičarima.)
8. Osam rešenja jednog zadatka (Nastava matematike, XLIV, 3-4, Beograd, 1999.) (U radu je dato osam rešenja jednog zadatka koji je bi među težim zadacima na klasifikacionom ispitu iz matematike za upis na tehničke fakultete Univerziteta u Beigradu.)
9. Zašto su po trebna istraživanja u oblastima istorije i metodike matematike (geometrije)? (Pedagoška stvarnost, XLVI, broj 3 – 4, Novi Sad, 2000.) (U radu je razmatrana potreba za istraživanjima u odblastima istorije i metodike matematike sa posebnim osvrtom na geometrijske sadržaje. Naveden je niz primera istaknutih svetskih i naših matematičara koji su dobar deo svojih aktivnosti posvetili istraživanjima u oblastima istorije i metodike matematike.)
10. Neobična primena jedne osobine Fibonačijevih brojeva (sa dr M. Dejićem) (TRIANGLE, vol. 4 (2000) No.2, god. IV – Sarajevo – maj 2000.) (U radu je pokazano kako se jedna osobina Fibonačijevih brojeva može primeniti u nalaženju optimalne strategije kod jedne igre tipa NIM – igre R. Gaskela i M. Vanigina.)
11. Savremena matematika i njen odraz na nastavu matematike (Pedagoška stvarnost, XLVI, broj 7-8, Novi Sad, 2000.) (U radu se daju osnovne karakteristike savremene matematike, posebno geometrije, i njen odraz na nastavu matematike (geometrije) u osnovnoj i srednjoj školi. Naglašeno je prodiranje matematičkih ideja i metoda u gotovo sve grane nauke, tehnike i prakse uopšte. Detaljno su proučene osnovne tedencije u osavremenjivanju matematičkog obrazovanja, kao u Svetu tako i u našoj zemlji.)
12. Zašto je darovite studente matematike neophodno podsticati na istraživanja u oblastima istorije i metodike matematike? (Zbornik Više škole za obrazovanje vaspitača, broj 7, Vršac, 2001.) (U radu je istaknuta neophodnost poznavanja problematike istorije i metodike matematike da bi se moglo pristupiti ozbiljnijim istraživanjima u oblastima matematičkih nauka.)
13. Analogija u nastavi geometrije (SCHOOL WITHOUT UNSUCCESFUL PUPILS, COLLECTION OF SCIENTIFIC PAPERS, PULA, 2004.)
14. Odlike nastavnika koji radi sa matematički nadarenom decom (sa dr. M. Dejićem) (Zbornik Više škole za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2005.)
15. Geometrija u školskoj nastavi matematike (INOVACIJE u nastavi, časopis za savremenu nastavu, broj 2, Učiteljski fakultet, Beograd, 2006. Članak je objavljen i u monografiji Metodički aspekti nastave matematike, u izdanju Učiteljskog fakulteta u Beogradu2006.)
18. SPISAK OBJAVLjENIH KNjIGA
1. BASIC jezik kućnih računara (sa M. Dejićem) (Zavod za organizaciju i obrazovanje kadrova, Beograd, 1985.) (205 strana; jedna od prvih knjiga ovog tipa kod nas. Metodička zbirka zadataka, namenjena je školskoj populaciji za lako i brzo učenje BASIC-a, tada jednog od najpopularnijih programskih jezika. U knjizi je, kao 22. zadatak, dat originalan algoritam i program za rešavanje algebarskih jednašina stepena n>1.)
2. MATEMATIKA zbirka rešenih ispitnih zadataka (Viša tehnička škola, Zrenjanin, 1999.) (280 strana, U ovoj zbirci, za razliku od većine sličnih, postavljeni zadaci i problemi rešeni su u svim pojedinostima. Vodilo se računa da ona bude što korisnija studentima u pripremanju ispita.)
3. MATEMATIKA zbirka zadataka za polaganje klasifikacionog ispita sa elementima teorije, primerima i rešenjima (sa T. Radović i S. Ćebić) (Viša tehnička škola, Zrenjanin, 2001.) (88 strana; Zbirka zadataka namenjena studentima Više tehniške škole u Zrenjaninu da bi se što bolje pripremili za polaganje klasifikacionog ispita. Podeljena je na 14 poglavlja i sadrži 414 zadataka od kojih su 93 u potpunosti rešeni.)
4. MATEMATIKA zbirka rešenih zadataka sa elementima teorije (sa M. Dejićem) (Viša škola za obrazovanje vaspitača i Odeljenje fakulteta, Vršac, 2001.) (384 strane; Zbirka zadataka namenjena je, u prvom redu, studentima Učiteljskog fakulteta, ali je, naravno, mogu koristiti i studenti drugih fakulteta koji slušaju slične kurseve matematike. Ovako koncipirana predstavlja nešto između standardne zbirke zadataka i udžbenika teorije. Podeljena je u dva deča: 1. Osnove nastave matematike; 2. Elementi više matematike. Sadrži 631 zadatak, od kojih je većina u potpunosti rešena.)
5. MATEMATIKA metodička zbirka zadataka iz više matematike sa elementima teorije (Društvo matematičara Srbije, Beograd, 2002.) (400 strana: Knjiga je namenjena studentima tehničkih fakulteta i viših tehničkih škola.Sastoji se iz 10 poglavlja: Kompleksni brojevi, Elementi linearne algebre, Vektorska algebra, Analitička geometrija u prostoru, Polinomi, Funkcije i diferencijalni račun, Neodređeni integral, Određeni Integral, Diferencijalne jednačine, Laplasova transformacija. Sadrži neophodne elemente teorije i 650 zadataka od kojih je većina detaljno rešena.)
6. MATEMATIKA metodička zbirka zadataka iz više matematike sa elementima teorije (Društvo matematičara Srbije, Beograd, 2005.) (drugo izdanje: izmenjeno i dopunjeno izdanje iz 2002.)
7. MATEMATIKA 1 zbirka rešenih ispitnih zadataka ( ArhiV, Pančevo, 2006.) (Knjiga namenjena studentima Viših tehničkih škola. Sadrži 179 zadataka koji su izloženi u devet poglavlja. Svi zadaci su u potpunosti rešeni.)
8. MATEMATIKA 2 praktikum (ArhiV, Pančevo, 2007.) (Praktikum je namenjen studentima više tehniče škole. Sadrži poglavlja: Neodređeni integral, Određeni integral, Diferencijalne jednačine, Kombinatorika, Verovatnoća i statistika. Pre zadataka (312) data je neophodna teorija.)
19. RECENZIJE
20. OSTALE AKTIVNOSTI
1. Organizovao 26 škola mladih matematičara Južnog Banata. 2. Dugogodišnji predsednik Podružnice Društva matematičara Srbije. 3. Predavač u stalnim školama matematike Regionalnog centra za talente M. Pupin. 4. Predsednik Programskog saveta Regionalnog centra za talente M.Pupin.
21. PRIZNANjA
1. Diploma Društva matematičara Srbije za rezultate postignute u radu sa mladim matematičarima. 2. Diploma Žarko Zrenjanin za postignute rezultate u vaspitanju i obrazovanju
22. Naučno-istrživački, istraživačko-razvojni projekti, studije i elaborati
U okviru naučno-istraživačkog projekta DAROVITI (Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Universitetea Banatul Timisoara, Viša škola za obrazovanje vaspitača Vršac, Universitetea Tibiscus Timisoara) objavio radove:
Društvena podrška darovitosti – rad sa mladim matematičarima (1998)
Rana identifikacija darovitosti – darovitost za geometriju (1999)
Darovitost u studentskoj populaciji – zašto je darovite stuidente matematike neophodno podsticati na istraživanja u oblasatima istorije i metodike matematike? (2001)
E-mail nastavnika cebicsavo@yahoo.co.uk
|