Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ iz Vršca je u saradnji sa drugim članovima konzorcijuma iz Srbije i Evropske unije tokom prethodne godine izradila predlog projekta i sa njim konkurisala u okviru TEMPUS programa. Krajem 2013. godine projekat pod nazivom Harmonization of Preschool Teacher Education Curricula in Serbia (TEACH) izabran je za finansiranje od strane EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) čije je sedište u Briselu. Projekat je odobren u okviru šestog poziva programa Tempus IV, pri čemu je ukupna vrednost projekta 670.248,00 € (od toga 90% sredstava EU tj. navedene agencije i 10% sredstava učesnika projekta). Visoka škola iz Vršca je nosilac projekta, a ostali članovi konzorcijuma su Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača iz Kruševca, Novog Sada i Sremske Mitrovice, Western Balkans Institute iz Beograda i tri partnera iz Evropske unije: Univerza v Mariboru, Slovenija, EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA iz Baje, Mađarska i The Manchester Metropolitan University, Velika Britanija.
U periodu od 8. do 12. februara predstavnici Visoke škole iz Vršca i Univerziteta u Mariboru boravili su na Tempus Project Representatives’ meeting u Briselu, u Belgiji, upoznajući se sa osnovnim pravilima koja važe za učesnike u TEMPUS projektima, u okviru aktivnosti, finansija, vidljivosti projekata i drugih relevantnih aspekata realizacije.
Od 18. do 21. februara u Vršcu se održava Project Kick-off Meeting kome prisustvuju svi učesnici u projektu. Sastanak se održava u prostoru Visoke škole, kao i u konferencijskoj sali hotela Srbija u kojem su smešteni učesnici. Upoznavanje sa sadržajima projekta, informacijama iz Brisela i konkretizovanje narednih zadataka i uloga svakog od učesnika u okviru projekta okosnica su ovog susreta, dok će se naredni radni sastanci, seminari, radionice, treninzi i konferencije održavati kako u Vršcu, tako i u partnerskim visokoškolskim institucijama.
Predviđeno je da projekat traje 3 godine, a da u prvoj godini trajanja bude sprovedeno snimanje nastavnih planova i programa za obrazovanje vaspitača koji su zastupljeni na uključenim evropskim institucijama, da se, uz podršku eksperata sa tih institucija analiziraju aktuelni nastavni planovi i programi na visokim školama, učesnicima u projektu, iz Srbije i da se harmonizuju sa snimljenim planovima i programima iz zemalja Evropske unije na osnovu unapred razrađenog okvira za harmonizaciju i modernizaciju. Tokom druge godine trajanja projekta trebalo bi nastavne planove i programe harmonizovati, kako bi se u trećoj godini trajanja projekta studenti upisali po novom (harmonizovanom nastavnom planu i programu) na svim uključenim visokim školama strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Srbiji. Paralelno sa ovim aktivnostima odvijali bi se koraci koji vode podizanju kvaliteta i osnaživanju visokih škola, učesnika projekta iz Srbije, u smislu nabavke savremene opreme, didaktičkih sredstava, literature, unapređenja metodičkih kompetencija nastavnika, kao i njihove obuke u oblasti tzv. mekih veština (soft skills). Realizacija projekta podrazumeva i uključenost studenata i potencira njihovu aktivnu ulogu i mobilnost u svim predviđenim aktivnostima.
Prilog regionalne TV Banat
Prilog lokalnog nedeljnika "Vršačka kula"