UPUTSTVA ZA PRIPREMU ZAVRŠNOG ISPITA IZ METODIKE FIZIČKOG VASPITANJA 2
ZA STUDENTE UPISANE U PRVU GODINU STUDIJA 2016/17. I KASNIJE
Ispit iz Metodike fizičkog vaspitanja 2 mogu polagati studenti koji su položili Metodiku fizičkog vaspitanja 1 i koji imaju završene predispitne obaveze koje obuhvataju:
- pozitivno ocenjena priprema za samostalnu aktivnost (minimalan broj poena 10, maksimalan 15),
- Obavljena i pozitivno ocenjena najmanje jedna samostalna aktivnost u prisustvu profesora dr Nataše Sturza Milić u predškolskoj ustanovi (jutarnje telesno vežbanje, rekreativna pauza, usmerena aktivnost ili radionica) – (minimalan broj poena 10, maksimalan 15),
- Redovnost na vežbama u predškolskoj ustanovi (minimalan broj poena 5, maksimalan 10).
Završni ispit se polaže u školi u redovnim ispitnim terminima (počev od juna) i sastoji se od dva dela koji se polažu zajedno (u istom danu). Ukoliko se položi samo jedan deo završnog ispita, on se ne mora ponavljati kod sledećeg polaganja (upisuju se ostvareni bodovi u indeks).
- Jedan deo podrazumeva polaganje teoretskog dela ispita (spisak ispitnih pitanja je dat na kraju) – minimalan broj poena 15, maksimalan 30.
- Drugi deo podrazumeva metodičku analizu pisane pripreme za jednu organizacionu formu fizičkog vaspitanja (jutarnje telesno vežbanje, rekreativnu pauzu, usmerenu aktivnost ili radionicu) – minimalan broj poena 15, maksimalan 30.
Na završnom ispitu, vrši se analiza svih elemenata napisane pripreme (cilj, zadaci, metode, organizacioni oblici rada, izbor i primena sredstava fizičkog vaspitanja – osnovnih i pomoćnih u zavisnosti od karakteristika dece, dela aktivnosti i sl., prožimanje sa ostalim v.o. oblastima).
Priprema za ispit može biti čitko napisana ili otkucana na kompjuteru. Priprema se ne šalje mailom, niti je profesor pre ispita ispravlja. Temu za aktivnost student (nakon prijave ispita) može pronaći na sajtu škole u posebnim tabelama koje se blagovremeno objavljuju pre ispita. Teme određuje profesorka Nataša Sturza Milić.
Teme i tip aktivnosti, par dana nakon prijave ispita, studenti mogu potražiti na školskom sajtu u obaveštenjima
Modeli priprema (za jutarnje telesno vežbanje, rekreativnu pauzu, usmerenu aktivnost ili radionicu) su isti kao i za već obavljane predispitne aktivnosti i objavljeni su na sajtu škole (pronaći u delu Izaberite – metodike).
Posebno se naglašava da student treba samostalno da napiše pripremu (prepisane, već viđene, kupljene, copy-paste pripreme neće biti prihvaćene, odnosno, u tom slučaju će student pasti na ispitu). Molim studente da ozbiljno shvate prethodno navedenu stavku.
Nakon uspešnog polaganja završnog ispita, ostvareni poeni se sabiraju sa predispitnim poenima. Završna ocena se izvodi na osnovu ukupno ostvarenih poena:
51-60 = 6; 61-70 = 7; 71-80 = 8; 81-90 = 9; 91-100 = 10
Ispitna pitanja:
1. Planiranje i programiranje fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Sabo, 2013, str. 287-312.
2. Usmerena aktivnost (radionica) kao organizaciona forma fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Sabo, 2013, str. 264-272.
3. Jutarnje telesno vežbanje kao organizaciona forma fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Sabo, 2013, str. 277-299.
4. Rekreativna pauza kao organizaciona forma fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Blagajac, S. 1995: Igra mi je hrana (Metodika fizičkog vasp. dece PU).
5. Poligon-staza prepreka kao organizaciona forma fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Sabo, 2013, str. 274-277.
6. Samostalne (izborne) aktivnosti kao organizaciona forma fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Sabo, 2013, str. 280-281.
7. Izleti i šetnje kao organizaciona forma fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Sabo, 2013, str. 279-280, 281-282.
8. Pravilno držanje tela (definicija, značaj, endogeni, egzogeni faktori, procena pravilnog držanja tela predškolske dece, analiza plantagrama, najčešći deformiteti). Sabo, 2013, str. 317-321; ili Blagajac, 1995, str. 98-101.
9. Motoričke sposobnosti (definicija, metodičke napomene, karakteristike i merenja). Sturza – Milić, 2016, str. 68-75.
Zadatak br. 15 iz praktikuma – donosi se na dan ispita:
Uzimanje i analiza otiska stopala.
Preporučena literatura za data pitanja (sve knjige su dostupne u biblioteci Visoke škole):
Jedna od ponuđenih metodika za ispitna pitanja od 1 do 8:
- Sabo, E. (2013). Metodika dece predškolskog uzrasta.
- Blagajac, S. (1995): Igra mi je hrana, Asocijacija „Sport za sve“, Beograd.
- Đurković, Z. (1997). Metodika dece predškolskog uzrasta. VŠ Šabac.
Za ispitno pitanje 9 i zadatak iz praktikuma za studente:
- Sturza Milić, N. (2016). Motorni razvoj i fizička aktivnost dece jaslenog i predškolskog uzrasta. Visoka škola str. studija za vaspitače „M. Palov“ Vršac.
Dr Nataša Sturza Milić