Visoka škola Vršac

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Studenti
  • Profesori
  • Projekti
  • Kontakt

др Даница Веселинов

Danica Veselinov je rođena 1978. godine u Pančevu, gde je završila osnovnu školu „Jovan Jovanović Zmaj” i Gimnaziju „Uroš Predić” (društveno-jezički smer). Na Učiteljskom fakultetu Univerziteta u Beogradu završila je osnovne akademske studije, kao i akademske master studije 2011. godine, odbranivši rad na temu Primena didaktičkih teorija i teorija učenja u praksi (naučna oblast: Pedagogija, uža naučna oblast: Didaktika). Godine 2017. završila je doktorske akademske studije na Pedagoškom fakultetu Univerziteta u Nišu, na studijskom programu Metodika razredne nastave, sa prosečnom ocenom 10.00, odbranivši doktorsku disertaciju na temu Efekti heurističko-metodičkih strategija u podsticanju metakognitivnih sposobnosti učenika (naučna oblast: Pedagogija, uža naučna oblast: Metodika razredne nastave).
Od 2011. godine zaposlena je na Visokoj školi strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov” u Vršcu. U zvanju nastavnika praktične nastave bila je angažovana na predmetu Pedagoške teorije, u periodu od 2011. do 2016. godine. Godine 2017. izabrana je u zvanje profesora strukovnih studija i angažovana na predmetima  Predškolska didaktika (na osnovnim studijama) i Konstruktivistička pedagogija (na specijalističkim studijama). Od 2019. godine angažovana je na master strukovnim studijama, u okviru predmeta Metodika upoznavanja okoline, Emancipatorna pedagogija i Darovitost na predškolskom uzrastu. Na master studijama je i koordinator Istraživačke stručne prakse 2.
            Član je više komisija za odbranu završnih radova (diplomskih i master radova) iz oblasti pedagoških, didaktičko-metodičkih i drugih društvenih nauka. Od 2013. godine član je Organizacionog odbora naučnih skupova o darovitosti,  čiji je organizator Visoka škola. Pored toga, angažovana je i kao član  Komisije za evaluaciju najboljih završnih radova na Visokoj školi. Član je Društva predmetnih didaktičara Srbije.  
U okviru višegodišnjeg rada u biblioteci Visoke škole učestvovala je u pripremi i izradi školskog časopisa i studentskog biltena, kao i u organizovanju javne i kulturne delatnosti Visoke škole (književni susreti, tribine, naučni skupovi). Svojim zalaganjem za povezivanje Visoke škole sa KoBSON-om (Konzorcijumom biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku) doprinela je dostupnosti elektronskih izdanja objavljenih monografskih i serijskih  međunarodnih i nacionalnih publikacija, što je od značaja za profesionalno usavršavanje nastavnika Visoke škole.
            Redovno se uključuje i prati aktuelna dešavanja na pedagoškoj i didaktičko-metodičkoj sceni u našoj zemlji i inostranstvu. Posebno je zainteresovana za inoviranje stručne pedagoške prakse i implementaciju savremenih teorijskih dostignuća u pedagoški rad praktičara. Učestvuje na domaćim i inostranim projektima, naučnim i stručnim skupovima. U koautorstvu je do sada objavila tri udžbenika (priručnika).
 
Учешћа на стручним и научним скуповима
 
  • 17. округли сто – међународни научни скуп о даровитима: Даровитост и моралност, 2011. године на Високој школи струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, са саопштењем на тему: „Самоорганизовано учење као подстицај развоја моралности код даровитих ученика“.
  • 18. округли сто – међународни научни скуп о даровитима: Методолошки проблеми истраживања даровитости, 2012. године на Високој школи за образовање васпитача „Михаило Палов“, са саопштењем на тему: „Холистички приступ даровитим ученицима у интердисциплинарној тематској настави природе и друштва“.
  • 19. округли сто – међународни научни скуп о даровитима:  Даровити и квалитет образовања, 2013. године на Високој школи струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“ у Вршцу, са саопштењем на тему: „Значај предшколског курикулума у подстицању даровитости“ (коауторски рад са мср. Снежаном Пртљага).
  • 20. округли сто – међународни научни скуп о даровитима:   Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе, 2014. године на Високој школи струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“ у Вршцу, са саопштењем на тему: „Пројект метода као чинилац подстицања креативности код даровите деце предшколског и млађег школског узраста“ (коауторски рад са мср. Снежаном Пртљага и мср. Александром Игњатовићем).
  • Други стручно-научни скуп са међународним учешћем: Холистички приступи у предшколској педагогији – теорија и пракса (ХОЛИПРИ 2014), у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче из Пирота и Српске академије образовања из Београда 2014. године, на Високој школи струковних студија за образовање васпитача у Пироту, са саопштењем на тему: „Предшколска установа и даровити“ (коауторски рад са мср. Снежаном Пртљага).
  • Међународни научни скуп Настава и учење – савремени приступи и перспективе, у организацији Учитељског факултета у Ужицу 2014. године, на Учитељском факултету у Ужицу, са саопштењем на тему: „Школска библиотека и интегративна настава природе и друштва“ (коауторски рад са мср. Александром Игњатовићем).
  • 21. округли сто – међународни скуп о даровитима: Даровити и дидактичка култура, 2015. године на Високој школи струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“ у Вршцу, са саопштењем на тему: „Хеуристички дидактичко-методички аспекти и метакогнитивне стратегије учења даровитих“.
  • II Дидактичка конференција: Предметне дидактике – путокази за унапређење наставе, у организацији Друштва предметних дидактичара Србије и Биолошког факултета Универзитета у Београду, са саопштењем на тему: Когнитивне и метакогнитивне стратегије учења – детерминанте саморегулисаног учења (Београд, 18. 6. 2016. године).
  • VII Mеђународна научно-стручна конференција: Унапређење квалитете живота дјеце и младих, у организацији Удружења за подршку и креативни развој дјеце и младих, Тузла, и Едукацијско-рехабилитацијског факултета Универзитета у Тузли, са саопштењем на тему: Рефлексије прогресивистичких теорија образовања и васпитања на актуелну дидактичку праксу (Тузла, 24−26. 6. 2016. године).
  • Интраперсонална даровитост ‒ могућности развоја, Међународни научни скуп: 22. округли сто о даровитима, у организацији Високе школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Дидактичке стратегије у функцији подстицања развоја креативности код даровитих ученика млађег школског узраста (Вршац, 1. 7. 2016. године).
  • Конференција „Васпитач у 21.веку” под називом Савремени свет и толеранција кроз призму предшколског васпитања, у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче у Алексинцу, са саопштењем на тему: Критички конструктивизам и усмереност на односе као парадигма савременог предшколског васпитања и образовања (24−25. 3. 2017.)

 

Учешћа на међународним и националним пројектима

 
  • Quality Increase in Higher Education Teaching through Innovative Methods; прекогранични пројекат (пројекат је финансирала Европска унија) у сарадњи Србија‒Румунија и у оквиру IPA Cross-Border Cooperation, 2012. године.
  • Од потенцијала до постигнућа, пројекат Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу, носилац пројекта доц. др Јелена Пртљага, реализација пројекта је остварена током 2012. и 2013. године. Учешће на пројекту се огледало у менторском раду са студентима, а као продукт настао је рад на тему: „Од дадилишта до дечјих вртића – историјско-педагошки преглед развоја предшколских установа на подручју јужног Баната”.
  • Подизање квалитета стратегија поучавања и учења даровитих студената, пројекат Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, носилац пројекта проф. др Александар Стојановић, реализација пројекта је остварена током 2013. и 2014. године. Продукт менторског рада и заједничког залагања са студентима је рад објављен у Билтену 3 Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, на тему: „Дидактичке стратегије у функцији развоја истраживачког учења и поучавања”.
  • Међународни пројекат Tempus – TEACH: Усклађивање студијских програма за образовање васпитача у Србији (Harmonization of Preschool Teacher Curricula in Serbia), подржан и финансиран од стране Европске уније, 2013–2016. Број пројекта је 544141-TEMPUS-1-2013-1-RS-TEMPUS-JPCR и одобрен је у оквиру шестог позива програма Темпус IV. Током новембра месеца 2016. године др Даница Веселинов је учествовала у реализацији локалних тренинг сесија везаних за унапређивање методичких вештина које су презентоване наставницима Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу. Сесије су одржане у складу са стеченим искуствима и обогаћеним методичким вештинама кроз дидактичко-методичке радионице у оквиру Пројекта, са циљем унапређивања дидактичко-методичких компетенција наставника за рад са студентима и оспособљавања студената – будућих васпитача за рефлексивну праксу.
  • Међународни пројекат Jean Monnet: EU-Compliant Methods for Youth Inclusion into Labor Market – Know-how Transfer to Non-EU States – ECMYILM, у оквиру Еразмус+ програма Европске Уније – учешће у радионици Innovative Measures to Facilitate Youth Insertion on Labor Market – Focus on Serbian Case, са излагањем на тему: „Simulation as a Teaching Tool in Higher Education”.
 
Објављени приручник
 
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2016). Методика упознавања околине: приручник за самосталан рад студената. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
 
Објављени научни и стручни радови
 
  • Веселинов, Д. (2011). Самоорганизовано учење као подстицај развоја моралности код даровитих ученика, у Зборнику резимеа са 17. Округлог стола: Даровитост и моралност, Висока школа за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, стр. 163.
  • Веселинов, Д., Келемен, Љ. (2012). Интерактивна комуникација као новија парадигма универзитетске наставе, у Зборнику међународне научне конференције: Quality Increase in Higher Education Teaching through Innovative Methods, Висока школа за образовање васпитача „Михаило Палов“, стр. 188-198.
  • Веселинов, Д. (2012). Холистички приступ даровитим ученицима у интердисциплинарној тематској настави природе и друштва, у Зборнику резимеа са 18. Округлог стола: Методолошки проблеми истраживања даровитости, Висока школа за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац.
  • Веселинов, Д., Игњатовић, А. (2013). Подстицање самоефикасности код ученика путем хеуристичке наставе, у часопису Педагошка стварност, бр. 1, Нови Сад: Педагошко друштво Војводине, стр. 79-90.
  • Веселинов, Д. (2013). Интердисциплинарност и мултидисциплинарност у настави природе и друштва и српског језика и књижевности: претпоставке за успешније повезивање дидактичке теорије и наставне праксе, у часопису Методичка пракса, бр. 2, Врање: Учитељски факултет; Београд: Школска књига ДОО, стр. 289-302.
  • Веселинов, Д. (2013). Улога школске библиотеке у иновирању дидактичко-методичких стратегија у наставном процесу, у часопису Педагошка стварност, бр. 4,  Нови Сад: Педагошко друштво Војводине, стр. 638-651.
  • Веселинов, Д. (2013). Екопедагошка и екометодичка просвећеност као конституент одрживог развоја, у Годишњаку, књига пета, Учитељског факултета у Врању, Врање: Учитељски факултет, стр. 159-172.
  • Пртљага, С., Веселинов, Д. (2014). Значај предшколског курикулума у подстицању даровитости, у Зборнику 19: Даровитост и квалитет у образовању, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“, стр. 388-396.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2014). Специфични аспекти еколошког васпитања и образовања деце предшколског узраста, у часопису Педагошка стварност, бр. 2, Нови Сад: Педагошко друштво Војводине, стр. 330-341.
  • Игњатовић, А., Веселинов, Д. (2014). Школска библиотека и интегративна настава природе и друштва. У: Николић, Р. (уред.) (2014). Настава и учење – савремени приступи и перспективе (стр. 591-602). Ужице: Учитељски факултет.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С., Игњатовић, А. (2015). Пројект метода као чинилац подстицања креативности код даровите деце предшколског и млађег школског узраста. У: Гојков, Г., Стојановић, А. (уред.) (2015).Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе (стр. 290-300). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“; Arad: Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu“.
  • Veselinov, D., Nikolić, R. (2015). Mogućnosti podsticanja metakognitivnih strategija učenika posredstvom heurističko-metodičkih instrukcija. Istraživanja u pedagogiji, br. 1, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, str. 64-80.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С., Игњатовић, А. (2015). Хеуристички дидактичко-методички аспекти и метакогнитивне стратегије учења даровитих. У: Гојков, Г., Пртљага, С. (уред.) (2015). Даровити и дидактичка култура (стр. 106). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“.
  • Пртљага, С., Веселинов, Д. Игњатовић, А. (2015). Предшколска установа и даровити. У: Видановић, Д. (уред.) (2015). Холистички приступ у предшколској педагогији – теорија и пракса (стр. 359-367). Пирот: Висока школа струковних студија за образовање васпитача.
  • Николић, Р., Веселинов, Д. (2015). Хеуристичке методе учења и поучавања као фактор подстицања метакогнитивних стратегија ученика. Педагошка стварност, бр. 3, 443-452.
  • Веселинов, Д. (2015). Дидактички аспекти истраживачког учења и метакогнитивне стратегије. Педагошка стварност, 4, 622-631.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2016). Хеуристички дидактичко-методички аспекти подстицања метакогнитивних стратегија учења даровитих ученика у настави природе и друштва. У: Гојков, Г., Стојановић, А. (уред.) (2016). Даровити и дидактичка култура (стр. 361–371). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2016). Когнитивне и метакогнитивне стратегије учења – детерминанте саморегулисаног учења. У: Станисављевић, Ј. (уред.) (2016). Предметне дидактике – путокази за унапређење наставе (стр. 19). Београд: Друштво предметних дидактичара Србије.
  • Veselinov, D., Prtljaga, S., Činč, E. (2016). Refleksije progresivističkih teorija obrazovanja i vaspitanja na aktuelnu didaktičku praksu. U: Vantić Tanjić, M., Nikolić, M. (ured.) (2016). Unapređenje kvalitete života djece i mladih (str. 363–371). Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli.
  • Пртљага, С., Веселинов, Д. (2016). Дидактичке стратегије у функцији подстицања интраперсоналне даровитости. У: Гојков, Г., Пртљага, С. (уред.) (2016). Интраперсонална даровитост − могућности развоја (стр. 73). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.

Školska 2016/2017.
 
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2016). Методика упознавања околине: приручник за самосталан рад студената. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
 
Radovi i rezimei
 
  • Пртљага, С., Веселинов, Д. (2017). Дидактичке стратегије у функцији подстицања интраперсоналне даровитости код деце предшколског и млађег школског узраста. У: Гојков, Г., Стојановић, А. (уред.) (2017). Интраперсонална даровитост ‒ могућности развоја (стр. 279‒284). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
  • Веселинов, Д., Чинч, Е. (2017). Критички конструктивизам и усмереност на односе као парадигма савременог предшколског васпитања и образовања. У књизи резимеа са одржане Конференције „Васпитач у 21. веку”, под називом Савремени свет и толеранција кроз призму предшколског васпитања (стр. 15). Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија.
  • Николић, Р., Веселинов, Д. (2017). Метакогнитивни алати и креативни приступи учењу даровите деце предшколског и млађег школског узраста. У: Гојков, Г., Пртљага, С. (уред.) (2017). Даровитост и креативни приступи учењу (стр. 73). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
 
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
 
  • Конференција „Васпитач у 21.веку”, под називом Савремени свет и толеранција кроз призму предшколског васпитања, у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче у Алексинцу, са саопштењем на тему: Критички конструктивизам и усмереност на односе као парадигма савременог предшколског васпитања и образовања (24−25. 3. 2017.).
  • Прва међународна конференција, под називом „Globalisation Challenges and the social‒economic Environment of the EU”, у организацији Факултета за бизнис, менаџмент и информатику из Новог Места (Словенија) и Факултета за бизнис и менаџерске науке из Новог Места (Словенија), са саопштењем на тему: Антиципаторне стратегије и технике прогнозирања у високошколској дидактици (11. 5. 2017.).
  • Шеста међународна конференција, под називом „International Conference on Education”, у организацији Учитељског факултета Универзитета „Џемал Биједић” из Мостара, са саопштењем на тему: Подстицање интелектуалне аутономије деце предшколског и млађег школског узраста путем хеуристичких дидактичких стратегија (12‒13. 5. 2017.).
  • Двадесет трећи округли сто о даровитима, под називом „Даровитост и креативни приступи учењу”, у организацији Високе школе струковних студија „Михаило Палов” из Вршца и у сарадњи са Универзитетом „Аурел Влајку” из Арада, Педагошким факултетом из Марибора, Универзитетом „Св. Климент Охридски” из Битоле и Универзитетом Метрополитен из Манчестера, са саопштењем на тему: Метакогнитивни алати и креативни приступи учењу даровите деце предшколског и млађег школског узраста (30. 6. 2017.).

Školska 2017/2018.
 
Monografija, publikacije
  • Вујасин, Б., Веселинов, Д., Стојановић, А. (2018). Предшколска дидактика – приручник за самосталан рад студената. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов” (ИСБН 978-86-7372-259-7)
Naučni i stručni radovi, prikazi
  • Veselinov, D., Prtljaga, S. (2017). Creativity and strategies of self-regulated learning from the perspective of dialectic constructivism. International scientific conference: The education at the crossroads ‒ conditions, challenges, solutions and perspectives: conference proceedings (pp. 49-52). Битола: Македонско научно друштво.
  • Veselinov, D. (2017). Didaktičke strategije u funkciji podsticanja samoorganizovanog učenja studenata i (samo)refleksije. U: Činč, E., Veselinov, D., Stolić, J. (ured.) (2017). Zbornik radova: Međunarodna studentska konferencija Savremeni izazovi u vaspitanju i obrazovanju: didaktički aspekti (str. 12‒16). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”.
  • Петровић, М., Веселинов, Д. (2017). Могућности примене пројект методе у раду са децом предшколског узраста. У: Чинч, Е., Веселинов, Д., Столић, Ј. (уред.) (2017). Зборник радова: Међународна студентска конференција Савремени изазови у васпитању и образовању: дидактички аспекти (стр. 151‒156). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.   
  • Prtljaga, S., Veselinov, D. (2017). The influence of the Project method on the achievement   of young learners in the field science and social studies. Research in Pedagogy, 7 (2), 254‐264. UDC: 371.314.6  DOI: 10.17810/2015.63
  • Veselinov, D., Kelemen Milojević, LJ. (2018). Podsticanje intelektualne autonomije dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta putem heurističkih didaktičkih strategija. Educa: Časopis za obrazovanje, nauku i kulturu, 11 (11), 267-272. ISSN: 2303-7342
  • Nikolić, R., Veselinov, D. (2018). Metakognitivni alati i kreativni pristupi učenju darovite dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. U: Gojkov, G., Stojanović, S. (ured.) (2018). Tematski zbornik sa 23. Međunarodnog naučnog skupa: Darovitost i kreativni pristupi učenju (str. 277-285). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”; Univerzitet De Vest „Aurel Vlajku”  Arad – Rumunija.  
  • Nikolić, R., Veselinov, D. (2018). Delfi metoda kao didaktička instrukcija u radu sa darovitim studentima. U: Gojkov, G., Prtljaga, S. (ured.) (2018). Zbornik rezimea sa 24. Međunarodnog naučnog skupa: Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih (str. 89). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov” 29. jun, 2018.
  • Veselinov, D., Prtljaga, S. (2018). Competency of preschool and primary school teachers for the fulfillment of ecological education goals. U: Horvat, T., Kerec, S. (ured.) (2018). Bilten sa XIII mednarodne znanstvene konference: Ekologija za boljši jutri (str. 22). Rakičan: Raziskovalno izobraževalno središče, Dvorec Rakičan.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2018). Ефекти метакогнитивних стратегија на постигнућа ученика четвртог разреда у настави природе и друштва. У: Мишчевић Кадијевић, Г., Плазинић, Љ., Бојанић, Љ. (уред.) (2018). Зборник резимеа са Међународног научног скупа Савремени приступи у професионалном развоју и раду васпитача и учитеља (стр. 188-190). Београд: Учитељски факултет.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2018). Ефекти пројект методе као хеуристичке дидактичке инструкције у подстицању креативности ученика у разредној настави. У: Станисављевић, Ј. (уред.) (2018). Књига резимеа са III Дидактичке конференције предметне дидактике ‒ путокази за унапређење наставе (стр. 40).  Београд: Друштво предметних дидактичара Србије.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
  • The education at the crossroads ‒ conditions, challenges, solutions and perspectives, Међународни научни скуп у организацији Македонског научног друштва, са саопштењем на тему: Creativity and strategies of self-regulated learning from the perspective of dialectic constructivism (Битола, 10-11. 11. 2017. године).
  • Међународна студентска конференција Савремени изазови у васпитању и образовању: дидактички аспекти, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Дидактичке стратегије у функцији подстицања самоорганизованог учења студената и (само)рефлексије (Вршац, 14. 11. 2017. године).
  • Међународна студентска конференција: Савремени изазови у васпитању и образовању: дидактички аспекти, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Могућности примене пројект методе у раду са децом предшколског узраста (Вршац, 14. 11. 2017. године).
  • Ecology for a better tomorow, 13. Међународна научна конференција у организацији Разисковалног изображевалног средишча Ракичан, Словенија, са саопштењем на тему: Encouraging ecological education of preschool and primary school children through the project approach to learning (Ракичан, 21-23. 3. 2018. године)
  • Место и улога учитеља у савременом друштву, Међународни научни скуп у организацији Педагошког факултета из Врања, са саопштењем на тему: Конструкт дидактичке компетентности и самокомпетентности учитеља и васпитача (Врање, 4. 4. 2018. године).
  • Савремени приступи у професионалном развоју и раду васпитача и учитеља, Међународни научни скуп у организацији Учитељског факултета из Београда, са саопштењем на тему: Ефекти метакогнитивних стратегија на постигнућа ученика четвртог разреда у настави природе и друштва (Београд, 25. 5. 2018. године).
  • III Дидактичке конференције предметне дидактике ‒ путокази за унапређење наставе, у организацији Друштва предметних дидактичара Србије, Београд, са саопштењем на тему: Ефекти пројект методе као хеуристичке дидактичке инструкције у подстицању креативности ученика у разредној настави (Београд, 16. 6. 2018. године).
  • Достигнућа и перспективе у образовању даровитих, 24. Међународни научни скуп о даровитима, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Делфи метода као дидактичка инструкција у раду са даровитим студентима (Вршац, 29. 6. 2018. године).
  • Challenges and problems of modern society, 6. Међународна научна конференција, у организацији Разисковалног изображевалног средишча Ракичан, Словенија, са саопштењем на тему: Didactic values of simulation techniques in higher education teaching (Ракичан, 2-4. 7. 2018. године)

Školska 2018/2019.

 
Publikovani radovi i rezimei radova
  • Veselinov, D. & Prtljaga, S. (2018). Encouraging ecological education of preschool and primary school children through the project approach to learning. In: Celec, R. (Ed.) (2018). Transfer of Studies Regarding Environmental Problems to the Field of Economy Through Education (pp. 163-175). Hamburg: Verlag Dr. Kovač.
  • Veselinov, D. & Kelemen Milojević, LJ. (2019). Integrisani pristup učenju u radu sa darovitim studentima ‒ budućim vaspitačima. U: Gojkov, G., Prtljaga, S. (ured.) (2019). Zbornik rezimea sa 25. međunarodnog naučnog skupa: Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti ‒ izazovi: pojedinac i društvo (str. 109). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mhailo Palov”, Vršac.
  • Николић, Р. & Веселинов, Д. (2019). Делфи метода као дидактичка инструкција у раду са даровитим студентима. У: Гојков, Г., Стојановић, А. (уред.) (2019). Зборник радова са 24. међународног научног скупа: Достигнућа и перспективе у образовању даровитих (стр. 299-306). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.     
Učešća na konferencijama
  • Novi izazovi u odgoju i obrazovanju, Međunarodni znanstveni skup 18. Dani Mate Demarina, u organizaciji Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, sa saopštenjem na temu: Učenici o projektnom učenju (Learners on project learning ) (Pula, 30-31. maja 2019. godine).
  • Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови: појединац и друштво, Међународни научни скуп: 25. округли сто о даровитима, у организацији Високе школe струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Интегрисани приступ учењу у раду са даровитим студентима – будућим васпитачима (Вршац, 28. 6. 2019. године).
Projekti, obuke
  • Učešće na projektu Visoke škole strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”, Vršac, podržanog sredstvima Pokrajinskog sekretarijata za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost, pod nazivom Integrativni pristup na ranom uzrastu – uloga vaspitača, realizovanog tokom 2018. i 2019. godine. U okviru projekta, dr Danica Veselinov je učestvovala u kreiranju radionica za studente, kao i u osmišljavanju projektnih aktivnosti, usklađenih sa novim Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, u okviru kursa na predmetima Predškolska didaktika i Konstruktivistička pedagogija. Cilj radionica i projektnih aktivnosti odnosio se na obučavanje studenata za kreiranje projekata i integrisanog pristupa učenju u radu sa decom predškolskog uzrasta, kao i u implementaciji savremenih didaktičko-metodičkih dostignuća i heurističkih strategija.
  • Mobilnost visokošolskih učiteljev Uviverze v Mariboru (UM) 2018–2021, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov“, Vršac i Pedagoški fakultet Univerziteta u Mariboru, Slovenija – obuka za korišćenje Mudl (Moodle) platforme, 3. 6 – 5. 6. 2019. Vršac.
  • Učešće u obuci za trenere/mentore u okviru projekta „Razvoj i primena programa izgradnje kapaciteta u sklopu podrške u primeni novih Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Srbiji”, koji realizuju Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i UNICEF. Predviđeno je da realizacija projekta traje od 2019. do 2022. godine.

Školska 2019/2020.

 
Priručnik
  • Веселинов, Д. & Пртљага, С. (2019). Методика упознавања околине: приручник за самосталан рад студената (2. изд.). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
Publikovani radovi
  • Veselinov, D. & Kelemen Milojević, Lj. (2020). Daroviti studenti ‒ budući vaspitači u diskursu sa heurističkim predznakom. U:  Gojkov, G., Stojanović, A. (ured.) (2020). Zbornik radova sa 24. međunarodnog naučnog skupa: Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti ‒ izazovi: pojedinac i društvo (str. 380-385). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mhailo Palov”.
  • Petrović, M. & Veselinov, D. (2020). Didaktički instrumentarijum u integrisanom kurikulumu u vrtiću. U: Stojanović, A. (ured.) (2020). Zbornik radova sa Međunarodne konferencije: Savremeni izazovi u didaktici i obrazovanju (str. 126-137). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mhailo Palov”.
  • Prtljaga, S., Veselinov, D. & Kadum, S. (2020). Learners on project learning. U: Blažević, I., Tatković, N., Radetić Paić, M., Diković, M., Gortan Carlin, I. P., Lazarić, L., Velan, D. (ured.) (2020). Zbornik radova međunarodnog znanstvenog skupa 18. dani Mate Demarina: Novi izazovi u odgoju i obrazovanju (str. 209-227). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti.
Učešća na konferencijama
  • Webinar u organizaciji Erasmus+ Virtual Exchange, pod nazivom: How to enrich online teaching activities in higher education through Virtual Exchange (26. 3. 2020. godine).
  • Projektni pristup učenju ‒ nit koja nas spaja, akreditovana stručna konferencija u organizaciji Centra za informalno obrazovanje „Drugi korak”, održana u Novom Sadu, u Gimnaziji Svetozar Marković”, sa saopštenjem na temu: Kreativna eureka u projektnoj nastavi (25. 6. 2020. godine).
  • III Međunarodna konferencija „Savremeni izazovi u didaktici i obrazovanju”, u suorganizaciji Visoke škole strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov” u Vršcu, Univerziteta „Aurel Vlajku u Aradu (Rumunija) i Univerziteta „Sv. Kliment Ohridski”u Bitolju (Severna Makedonija), sa saopštenjem na temu: Didaktički instrumentarijum u integrisanom kurikulumu u vrtiću (11. 7. 2020. godine).
Projekti
  • Učešće u obuci za trenere/mentore u okviru projekta „Razvoj i primena programa izgradnje kapaciteta u sklopu podrške u primeni novih Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Srbiji”, koji realizuju Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i UNICEF. Realizacija projekta je u 2019/2020. školskoj godini podrazumevala učešće u ulozi trenera u obukama za implementaciju novih Osnova programa u predškolskim ustanovama (Godine uzleta: Koncepcija Osnova programa: i Godine uzleta: Razvijanje realnog programa). Uz to, učešće u realizaciji projekta je obuhvatalo i moderiranje onlajn obuka, sa ciljem obučavanja polaznika (praktičara) u praćenju učenja i razvoja deteta i praćenju razvijanja realnog programa kroz dokumentovanje.

 

(02.02.2021.)    

European Talent Point

etsn_logo-01

Izaberite

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Rezultati
  • Raspored predavanja/polaganja
  • Galerije
  • Praksa
  • Metodike
  • Studentski parlament
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e

Erasmus Charter for Higher Education – ECHE

Povelja Grada Vršca

povelja

Najnovije

  • Obeležen svetski dan poezije (21. 3. 2023. godine)
  • mr Nevena Čolakov
  • Potpisan Sporazum o saradnji
  • Rezultati Konkursa za realizaciju mobilnosti nastavnog osoblja
  • Dan otvorenih vrata
  • Prijava ispita za vanredni ispitni rok
  • Druga i treća integrativna motoričko-defektološka radionica

Dokumenta

  • Dokumenta Visoke škole
  • Javno publikovan dokument
  • Javne nabavke
  • Akreditacija studijskog programa – strukovna medicinska sestra/tehničar
  • Akreditacija Ustanove 2019. g.
  • Akreditacija Master 2018. g.
  • Akreditacija 2016. godine
  • Akreditacija 2014. g.
  • Akreditacije 2012. g.
  • Akreditacije pre 2012. g.
  • Akreditacije ZUOV
  • Izbori u zvanja
  • Cenovnik

Korisne veze

  • Centar za celoživotno učenje
  • Projekat KEY Erasmus+
  • Istraživačko – edukativni centar
  • Research in Pedagogy
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e
  • Tempus TEACH
  • Projekat EU IPA
  • Blog Visoke škole
  • Srpska akademija obrazovanja
  • Politika privatnosti

Pretražite sajt

Svi pojmovi koji su na ovom sajtu upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.


© Visoka škola 2012-2022, Vršac

Administred by: Managed by: Powered by: