др Александар Стојановић

Др Александар Стојановић се након дипломирања на Филозофском факултету у Београду (Одсек за педагогију) 1996. године, запошљава на Вишој школи за образовање васпитача у Вршцу, где најпре ради на практикуму Примена аудио-визуелних средстава у васпитно-образовном раду, а затим добија звања за предмете Предшколска педагогија, Породична педагогија, Методика развоја почетних математичких појмова и Предшколска дидактика.
Фебруара 2003. године одбранио је магистарску тезу: Карактеристике методе уверавања у моралном васпитању данас, на Филозофском факултету Универзитета у Новом Саду и стекао научни степен магистра педагошких наука.
Фебруара 2008. године одбранио је докторску тезу: Различити приступи у проучавању моралног васпитања у нас, на Филозофском факултету Универзитета у Новом Саду и стекао научни степен доктора педагошких наука.
На Учитељском факултету у Београду 2004. године добија звање асистента, 2008. године звање доцента, 2013. године звање ванредног професора, а 2018. године звање редовног професора за ужу научну област Дидактика.
Учествовао је на великом броју међународних и националних научних скупова, на којима је поднео саопштења, од којих је већина објављена у целини у зборницима радова са тих научних скупова, а нека у виду резимеа. На неколико конференција у земљи и иностранству имао је пленарна предавања.
Аутор или коаутор је већег броја уџбеника и научних монографских студија: Партиципативна епистемологија у дидактици; Социолошки и дидактички акценти система вредности младих; Функција знања и моралност; Хеуристичке дидактичке стратегије у високошколској настави; Дидактичке компетенције и европски квалификациони оквир; Методичке стратегије развоја дечјих потенцијала у савременој предшколској установи; Метода уверавања у моралном васпитању, Методолошки приступи моралном васпитању, Основи педагогије јасленог узраста, Компетенције учитеља и васпитача, Дидактичке стратегије и дивергентна продукција и др., као и научних и стручних радова.
Његове монографије и научни радови цитирани су и коришћени у научним студијама и текстовима других аутора (у задњих 5 година забележено је 44 хетероцитата).
Један је од коаутора Лексикона образовних термина (уредник Петар Пијановић), издавач Учитељски факултет Универзитета у Београду, 2014.
Рецензент је научног часописа Research in Pedagogy, чији су суиздавачи Српска академија образовања, Педагошки факултет у Врању и Висока школа струковних студија за васпитаче, Вршац.
Члан је Уређивачког одбора научног часописа „Andragoška spoznanja“, Ljubljana, Slovenija, 2016 – 2018.
У периоду 2011-2018. година ангажован је на научном пројекту „Педагошки плурализам као основа стратегије образовања“, бр. 179036, чију реализацију финансира Министарство науке и технолошког развоја Републике Србије.
Руководилац је издавачке делатности Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“ у Вршцу.
Дугогодишњи је сарадник Завода за унапређивање образовања и васпитања – Центра за развој програма и уџбеника (на пословима рецензирања публикација) и КАПК-а (на пословима рецензирања програма академских и мастер студија, као и институција у процесу акредитације).
Objavljeni radovi:
- Saradnja škole i porodice učenika koji ponavljaju razred, Pedagoška stvarnost, br. 9-10, Novi Sad, 1996. M52
- Unutrašnji podsticaji darovite dece za učenje, Zbornik 2, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 1996. M33
- Sila i pojedinac, Prosvetni pregled, Beograd, 02. 04. 1997.
- Razvijajuća nastava i razvoj metodike nastavnog rada, Naša škola, br. 3-4, Banjaluka, 1997; str.349-354 M52
- Neuspeh učenika u školi i karakteristike porodica iz kojih oni potiču, Pedagoška stvarnost, br. 1-2, Novi Sad, 1997. M52
- Podsticanje razvoja dečje kreativnosti, Zbornik 3, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 1997; str.245-248; ISBN 86-7372-002-8 M33
- Doprinos didaktici, Prosvetni pregled, Beograd, 18. 02. 1998.
- Obrazovanje i priprema nastavnog kadra kao (in)direktna društvena podrška dečjem stvaralaštvu i kreativnosti, Zbornik 4, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 1998; str.317-324; YU ISBN 86-7372-006-0 M33
- Put od deset koraka, Prosvetni pregled, Beograd, 20. 05. 1998.
- Metodika – teorijska i(li) praktična pedagoška disciplina, Zbornik Učiteljskog fakulteta, Jagodina, 1998; str.59-64; ISBN 70439436 M33
- Preliminarni izveštaj o istraživanju po projektu »Project for an early identification of gifted pupils« (više autora), Zbornik 5, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 1999; str.258-297; ISBN 86-7372-009-5 M33
- Manifestovanje i identifikacija darovitosti na ranom uzrastu (koautorstvo), Zbornik apstrakta 7. Evropske konferencije o darovitima (ECHA), Debrecin, Mađarska, 2000; M34
- Prva bibliografija radova o darovitim kod nas (Aleksandra Gojkov: Daroviti (bibliografija) – prikaz, Metodička praksa, br. 3-4, Beograd, 2000. M52
- Manifestovanje i identifikacija darovitosti na ranom uzrastu (koautorstvo), Nastava i vaspitanje, br. 5, Beograd, 2000. M52
- Koncepcije moralnog vaspitanja iz ugla potreba za inoviranjem metoda moralnog vaspitanja, Pedagoška stvarnost, br. 3-4, Novi Sad, 2001. M52
- »Aktivizirajuće« metode u službi razvoja moralnog ponašanja, Pedagoška stvarnost, br. 5-6, Novi Sad, 2001. M52
- Daroviti studenti i komponente moralnosti, Zbornik 8, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2002; str.343-350 ISBN 86-7372-029-X COBISS.SR-ID 186875655 M33
- Daroviti učenici i savremeni pedagoški trendovi, Zbornik 9, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2003; str.207-218 ISSN 1820-1911 COBISS.SR-ID 172623367 M33
- Neke pretpostavke uspešnije nastave, Zbornik radova sa međunarodnog naučnog skupa »Škola bez slabih učenika«, Pula (Hrvatska), 2004; str.452-456 ISBN 953-96140-9-0 M33
- Mediji masovnih komunikacija i medijsko vaspitanje, Zbornik radova sa međunarodne naučno-stručne konferencije „Informatika, obrazovna tehnologija i novi mediji u obrazovanju“, Učiteljski fakultet, Sombor, 2005; str.168-172 ISBN 86-83097-32-2 COBISS.SR-ID 202105863 M33
- Različiti istraživački pristupi moralnom vaspitanju, Zbornik radova sa naučnog skupa: Savremene koncepcije, shvatanja i inovativni postupci u vaspitno-obrazovnom i nastavnom radu i mogućnosti primene u savremenoj školi, Novi Sad, 2005; str.203-219 ISBN 86-84367-17-0 COBISS.SR-ID 208288263 M33
- Savremeni pedagoški pristupi u interakciji sa darovitima, Zbornik 12, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2006; str.233-240 ISBN 86-7372-066-4 COBISS.SR-ID 218652167 M33
- Razvijanje komunikacionih sposobnosti u nastavi iz ugla komunikativne pedagogije i savremene komunikacijske paradigme, Zbornik radova sa međunarodne naučne konferencije „Razvijanje komunikacionih kompetencija nastavnika i učenika“, Pedagoški fakultet u Jagodini, 2006; str.101-109 ISBN 978-86-7604-035-3 COBISS.SR-ID 140047628 M33
- „Specifičnost saradnje nastavnika i roditelja darovitih učenika“, Inovacije u nastavi, br. 2, Beograd, 2007; str.97-106 ISSN 0352-2334 COBISS.SR-ID 4289026 M52
- „Značaj triangulacije metodoloških pristupa darovitima“, Zbornik 13, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2007; str.489-496 ISBN 978-86-7372-080-7 COBISS.SR-ID 227563015 M33
- „Kompetencije nastavnika u svetlu promena u savremenom obrazovanju“, Inovacije u nastavi, br. 1, Beograd, 2008; str.61-69 ISSN 0352-2334 COBISS.SR-ID 4289026 M52
- »Alternativni metodološki pristupi i postupci u moralnom vaspitanju«, Pedagoška stvarnost, br. 3-4, Novi Sad, 2008; str.200-218 ISSN 0553-4569 M52
- »Uticaj multikulturalnog vaspitanja na vrednosne orijentacije učenika«, Pedagogijska istraživanja, 5 (2), Zagreb, 2008; str.209-217 ISSN 1334-7888 UDK 37 M23
- „Aspiracije roditelja kao faktor podsticanja darovitih učenika“, Zbornik 14, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača »Mihailo Palov«, Vršac, 2008; str.562-569 ISBN 978-86-7372-103-3 COBISS.SR-ID 236495367 M33
- »Mogućnosti efikasnijeg učenja u savremenoj školi«, Zbornik radova sa desetog međunarodnog znanstvenog skupa »Dani Mate Demarina«, Pula/Medulin, 2009; str.15-24 ISBN 978-953-7498-23-8 M33
- Metodološki koncepti u proučavanju moralnog vaspitanja darovitih učenika, (koautorstvo dr Ante Kolak), Zbornik radova sa prve internacionalne konferencije “Gifted and talented creators of progress”, Pedagoški fakultet, Bitola, 2009; str.345-353 COBISS.MK-ID 18467649 M33
- Vrednovanje u osnovnoškolskom obrazovanju – od tradicije do inovacija, u Zborniku »Inovacije u osnovnoškolskom obrazovanju – vrednovanje«, Učiteljski fakultet, Beograd, 2009; str. 240-244 ISBN 978-86-7849-136-8 COBISS.SR-ID 172337676 M33
- Promene u stručnom osposobljavanju nastavnika kao doprinos »društvu znanja«, (koautorstvo), u Zborniku sa 7. međunarodne naučno-stručne konferencije »Na putu ka dobu znanja«, Split, 23-26.09.2009, Fakultet za menadžment, Novi Sad, 2009. M33
- Sistem vrednosti potencijalne društvene elite, (koautorstvo G. Gojkov, B. Đorđević), Zbornik 15, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača »Mihailo Palov«, Vršac, 2009; str.144-165 ISBN 978-86-7372-114-9 COBISS.SR-ID 245821703 M45
- National identity and the encounter of cultures from the angle of the gifted (Nacionalni identitet i susreti kultura iz ugla darovitih) (koautorstvo sa G.Gojkov), Zbornik radova – jnjiga 1 sa Petog međunarodnog interdisciplinarnog simpozijuma «Susret kultura», p.173-183. UDC 323.1.316.7, Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Novi Sad, 2010. CIP 316.7(082) COBISS.SR-ID 253588743. M33
- Methodological controversies and teaching process, Educatia plus, »Aurel Vlaicu« University Arad, Journal Plus Education, ISSN: 1842-077X, E-ISSN (online) 2068 – 1151, Vol VI (2010), No. 2, pp. 115-123. M33
- Professional Teacher Development in Serbia – From Needs To Possibilities (Stručni razvoj nastavnika u Srbiji – od potreba do mogućnosti) (koautorstvo J. Lelea, E. Činč), Zbornik radova sa internacionalne konferencije «Real & Virtual in learner’s development», Kluž-Napoka, 2010. ISBN 978-973-53-0267-2, pag. 444-450. M33
- Giftedness Research-Between Nomothetic and Idiographic (Proučavanje darovitosti – između nomotetskog i idiografskog), koautorstvo sa Gojkov, G. i Prtljaga, J., 12th ECHA Conference PERSPECTIVES ON THE EVALUATION OF GIFTEDNESS: FROM BINET TO TODAY, Paris, 7 – 9. 07. 2010, Institut of Psychologie, Paris Descartes University. www.echa2010.eu pag. 16-24. M23
- Metodološka uslovljenost savremene metodike nastavnog rada, Zbornik radova sa IV internacionalne naučne konferencije, Učiteljski fakultet na mađarskom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, Subotica, 2010. M33
- Purpose in value structure of the gifted as critical ability and inner moral guide (Svrha u strukturi vrednosti darovitih kao kritička sposobnost i interni moralni vodič), Zbornik radova sa II Međunarodne znanstvene konferencije: »Socijalne in čuvstvene potrebe nadarjenih in talentiranih« u organizaciji Međunarodnog izobraževalnog centra i Veleposlaništva Kraljevine Nizozemske. Bled, Slovenija, 2010, pag. 40-56. M31
2011.
- Stojanović, A. – G. Gojkov (2011), Kreativne karakteristike kognitivnog stila i metakognicija darovitih, Zbornik 16 VŠV «Daroviti u procesu globalizacije», Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac M14
- Samorefleksivnost vaspitača kao determinanta metodičkih inovacija u predškolskom vaspitanju, Inovacije u nastavi, br. 3/2011, Učiteljski fakultet, Beograd, 2011, str. 114-121. ISSN 0352.2334 COBISS.SR.ID 4289026 M52
- EFEKTI SAVREMENIH DIDAKTIČKIH TEŽNJI U PROMENJENOM DRUŠTVENOM I ŠKOLSKOM KONTEKSTU, Pedagoška stvarnost, br. 5-6, Novi Sad, 2011, str.485-498. ISSN 0553-4569; COBISS.SR-ID 3883522 M52
- Стојановић, А. (2011), Карактеристике комуникације у школском и породичном васпитању, Истраживања у педагогији, Српска академија образовања и Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, год. 1, бр. 1 (2011), стр. 142-164 M53
- Stojanović, A. – G. Gojkov (2010), Critical attitude of the gifted and pro-social judgement (KRITIČNOST DAROVITIH I PROSOCIJALNO RASUĐIVANJE), Didactica Slovenica, letnik 25, 5, Pedagoška obzorja d.o.o, Novo mesto, Pedagoška fakulteta Ljubljana, Visokoškolsko središče Novo mesto, Slovenija, str. 3-14; ISSN 0353-1392; UDK 17.022.1-056.45 M22
- Stojanović, A. – A. Mandić, Integrative approach to the methodology of the initial development of mathematical concepts (Integrativni pristup metodici razvoja početnih matematičkih pojmova), Zbornik radova sa: International Scientific Conference «Transnational Sustainable Methods for Quality Increase in Higher Education», Timisoara – Romania, 26th October 2011; p.47-57. UDC 371.1 (082); ISBN 978-606-569-306-7; ISBN 978-86-7372-139-2; COBISS.SR – ID 267020295. M14
- Stojanović, A., REFLEKSIJA SAVREMENIH PEDAGOŠKIH TENDENCIJA U NAŠEM VASPITNOM KONTEKSTU, u Zborniku radova «Pluralizam u obrazovanju – dometi i ograničenja»Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, 2011; str. 95-116. UDK 37.04; ISBN 978-86-6065-090-2; COBISS.SR-ID 268515591 M45
2012.
- Stojanović, A., Moralno vaspitanje darovitih – potrebe, problemi, dileme, mogućnosti, 17. Okrugli sto „Darovitost i moralnost“ u organizaciji Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 2012 ISBN 978-86-7372-148-4, COBISS.SR-ID 270699527 p.70-88 M31
- Stojanović, A., Razvojni kurikulum škole – pretpostavka kvalitetnijeg bazičnog vaspitanja i obrazovanja, Inovacije u nastavi, br. 3/2012, Učiteljski fakultet, Beograd, 2012. str.56-63 ISSN 0352-2334 COBISS.SR-ID 4289026 M52
- Savremeni udžbenik prirode i društva u funkciji razvoja sposobnosti kreativnog mišljenja (koautorstvo), Pedagoška stvarnost, br. 3, Novi Sad, 2012; str.435-446 ISSN 0553-4569 COBISS.SR-ID 3883522 M52
- Stojanović, A., PLURALIZAM DIDAKTIČKIH PRISTUPA KAO REZULTAT METODOLOŠKIH ORIJENTACIJA, u Zborniku radova «Pedagoški pluralizam i filozofija obrazovanja“ Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, 2012; str. 129-153. UDK 37:303.022.026; ISBN 978-86-6065-131-1; COBISS.SR-ID 27 M45
- Stojanović, A., G. Gojkov, S. Babić-Kekez, Kognitivni i stilovi učenja i metoda diskursa u visokoškolskoj nastavi, Cognitive style and a method of discourse in higher education teachinh, objavljeno u zborniku rezimea sa 3 World Conference on Learning, Teaching &Educational Leaderschip, Maison N,-D.du Chat D Oiseau Brussels, Belgium www.wc-lta.org (viđeno 22.okt.2012.); u štampi ceo tekst-potvrda je u prilogu; key words: discourse method, cognitive style, 2012. M13
- Stojanović, A., ULOGA ŠKOLE U NEGOVANJU RAZLIČITOSTI KULTURA I MORALNIH VREDNOSTI U VREME POSTMODERNE, Pedagogija i kultura: Teorijsko–metodološka određenja pedagogijske znanosti, U Zborniku radova Drugog kongresa pedagoga Hrvatske; urednici: Neven Hrvatić i Anita Klapan. http://www.pedagogija.hr/wp-content/uploads/2012/09/knjiga, rec.- Bevanda, M., Oljača, M., Jurić, V.i Rosić, V.; – ISBN 978-953-99167-4-7. M14
2013.
- Stojanović, A., Metodološka ograničenja u proučavanju moralnosti darovitih učenika, Zbornik 18 VŠV „Metodološki problemi istraživanja darovitosti“, Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac. ISSN 1820-1911 ISBN 978-86-7372-171-2, COBISS.SR-ID 278055687 str.319-330
- Стојановић, А., (2013), Наставник између плурализма моралних вредности и аутономије ученика, u (ured. Grandić, R.): Obrazovni sistem i vrednosti iz ugla pluralizma i autonomije ličnosti – Novi Sad; Pedagoško društvo Vojvodine, Novi Sad; Budisava: Krimel, str. 97-112. ISBN 978-86-84367-64-0 COBISS.SR-ID 282397959 M45
2014.
- Stojanović A., Gojkov, G i Gojkov-Rajić, A. (2014), Critical Thinking of Students – Indicator of Quality in Higher Education (Kritičko mišljenje studenata – indikator kvaliteta visokog obrazovanja), 6th World Conference on Educational Sciences, Malta (06-09.02.2014.)
- Stojanović A., Gojkov, G (2014), Kompetencije učitelja za identifikaciju i rad sa darovitim učenicima, Bilten 2 Visoke škole strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov«, Vršac; str. 7 – 54; ISBN 978-86-7372-192-7 COBISS.SR-ID 284227335
- Stojanović A., (2014), Doprinos prof. dr Jovana Đorđevića teoriji moralnog vaspitanja i istraživanjima društveno-moralnih vrednosti, Zbornik 19 VŠV „Daroviti i kvalitet obrazovanja“, Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac. ISSN 1820-1911 ISBN 978-86-7372-191-0, COBISS.SR-ID 286077191 str.60-64 M45
- Stojanović A., Gojkov, G (2014), Kritičko mišljenje kao indikator kvalitetnog obrazovanja darovitih studenata, Zbornik 19 VŠV „Daroviti i kvalitet obrazovanja“, Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac. ISSN 1820-1911 ISBN 978-86-7372-191-0, COBISS.SR-ID 286077191 str.177-195. M45
- Stojanović A., Gojkov, G i Gojkov-Rajić, A. (2014), Meta-components of intellectual autonomy as higher education teaching quality indicators, Interdisciplinary management research X, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Hochschule Pforzheim University ISSN 1847-0408 ISBN 978-953-253-126-8 Indexed in: EBSCOhost, RePEc, EconPapers, Socionet, Web of Science M14
- Stojanović A., Gojkov, G i Gojkov-Rajić, A. (2014), Intelektualna autonomija – meta-komponenta u deskriptoru evropskog kvalifikacionog okvira, Međunarodna naučna konferencija »Izzivi globalizacije in družbeno-ekonomsko okolje EU«, Novo mesto, Slovenija (10-11.04.2014)
- Stojanović A., Gojkov, G i Gojkov-Rajić, A. (2014), Strategije poučavanja i učenja, Bilten 3 Visoke škole strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov«, Vršac; str. 7 – 54; ISBN 978-86-7372-192-7 COBISS.SR-ID
Objavljene knjige i priručnici:
- Aleksandar Stojanović, Metoda uveravanja u moralnom vaspitanju, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2003. (monografska studija); ISBN 86-7372-026-5 UDK 37.034 COBISS-ID 183182855 M14
- Aleksandar Stojanović, Metodološki pristupi moralnom vaspitanju, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2008. (monografska studija) ISBN 9787372-086-9 COBISS.SR-ID 230542087 M14
- A. Stojanović, G. Gojkov, A. Gojkov-Rajić i N. Sturza-Milić.: Rana identifikacija darovitih, Viša škola za obrazovanje vaspitača , Vršac, 2002. (koautorstvo) ISBN 86-7372-020-6 UDK 159.928-057.874 (082) M42
- A. Stojanović, G. Gojkov, A. Božin, M. Dejić, D. Josifović, I. Magda, A. Negru, V. Paser i N. Sturza-Milić: Daroviti i šta sa njima, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2002. (koautorstvo) M45
- A. Stojanović G. Gojkov, A. Božin, M. Dejić, D. Josifović, I. Magda, A. Negru, V. Paser i N. Sturza-Milić.: Daroviti i šta sa njima (II izmenjeno i dopunjeno izdanje), Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2003. (koautorstvo) M45
- A. Stojanović, G. Gojkov, V. Paser, R. Grandić, J. Milutinović, A. Negru: Ciljevi – kompetencije učitelja i vaspitača, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2006. (koautorstvo). M45
- A. Stojanović, G. Gojkov, A. Božin, J. Lelea, D. Josifović, I. Magda, A. Negru, V. Paser i N. Sturza-Milić: Darovita deca i relevantni odrasli u regionu Južnog Banata i Timiša, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2007. (koautorstvo) M45
- A. Stojanović, G. Gojkov, V. Paser, R. Grandić, J. Milutinović, A. Negru, C. Peklaj, M. Puklek-Levpušček: Kompetencije učitelja i vaspitača, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac, 2008. (koautorstvo). ISBN 978-86-7372-102-6 COBISS.SR-ID 236492039 M45
- A. Stojanović – G. Gojkov, Didaktika – zadaci za vežbu i samovrednovanje, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac, 2010. (koautorstvo). M42
- A. Stojanović, G. Gojkov, R. Grandić, M. Stipić, M. Carić, M. Uzelac, J. Maksimović A. Negru: Kritičke teorije u pedagogiji, Savez pedagoških društava Vojvodine, Novi Sad, 2010. (koautorstvo). ISBN 978-86-84367-54-1 COBISS.SR-ID 259246087 str. 119-147 M45
- A. Stojanović, D. Bogavac, Z. Kovačević: Metodika vaspitno-obrazovnog rada (praktikum za vaspitače), Učiteljski fakultet, Beograd, 2011
- A. Stojanović – G. Gojkov, Participativna epistemologija u didaktici, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac, 2011. (koautorstvo) ISBN 978-86-7372-135-4 COBISS.SR-ID 268316167 M12
2012.
- A. Stojanović – M. Vidaković, Sociološki i didaktički akcenti sistema vrednosti mladih, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac, 2012. (koautorstvo) ISBN 978-86-7372-156-9 COBISS.SR-ID 273446407 M14 4
- A. Stojanović, Predškolska pedagogija – zadaci za vežbu i samovrednovanje, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac, 2012.
- A. Stojanović – G. Gojkov, Funkcija znanja i moralnost, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac, 2012. (koautorstvo) ISBN 978-86-7372-166-8 COBISS.SR-ID 275682823 M14 4
2013.
- Stojanović, A. (2013), Osnovi pedagogije jaslenog uzrasta, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac. (monografska studija); ISBN 978-86-7372-180-4 COBISS.SR-ID 281984263 M14 4
2014.
- A. Stojanović, Predškolska pedagogija – zadaci za vežbu i samovrednovanje (drugo, dopunjeno izdanje), Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac, 2014. ISBN 978-86-7372-193-4 COBISS.SR-ID 284925703
Objavljeni rezimei u zbornicima:
- Osposobljavanje budućih učitelja za savremenu nastavu, Zbornik rezimea sa međunarodnog naučnog skupa «Osposobljavanje nastavnika za nove uloge» u organizaciji Srpske akademije obrazovanja, Beograd, 09.12.2010. ISBN 978-86-907495-6-0; COBISS.SR-ID 258622215 M34
Rad na projektima:
- „Project for an early identification of gifted pupils“, autori projekta iz istraživačkog centra „Huerta del Rey“, Španija, 1999.
- „Darovito dete i roditelji, nastavnici i drugi odrasli“, autor projekta akademik Bosiljka Đorđević, Beograd, 2004.
- «Ciljevi – kompetencije učitelja i vaspitača», Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2006.
- Projekat prekogranične saradnje između Srbije i Rumunije pod nazivom Gifted Children and Relevant Adults in the Region of South Banat and Timish, Darovita deca i relevantni odrasli u regionu Južni Banat i Timiš, pod pokroviteljstvom EAR (Evropska agencija za rekonstrukciju i Ministarstvo finansija); Vršac, 2006-2007.
- „Ocenjivanje u školi (sa posebnim osvrtom na opisno ocenjivanje)“; autor projekta akademik G. Gojkov, Vršac, 2007.
- „Moralne vrednosti mladih“, autor projekta akademik Bosiljka Đorđević, Vršac, 2008-2009.
- „Pedagoški pluralizam kao osnova strategije obrazovanja“, br. 179036 (2011-2014), čiju realizaciju finansira Ministarstvo nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.
- „Uloga pedagoške prakse u profesionalizaciji poziva vaspitača“, rukovodilac projekta prof. dr A. Stojanović, Vršac, 2012-2013.
- „Od potencijala do postignuća“, rukovodilac projekta doc.dr J. Prtljaga, Vršac, 2012-2013.
- Pokrajinski projekat „Kompetencije učitelja za identifikaciju i rad sa darovitim učenicima“, rukovodilac projekta prof. dr A. Stojanović, Vršac, 2013-2014.
- Pokrajinski projekat „Akciona kompetentnost: studentska perspektiva“, autor i rukovodilac projekta akademik G. Gojkov, Vršac, 2013-2014.
- Tempus projekat „Harmonization of Preschool Teacher Education Curricula in Serbia“ (Usklađivanje studijskih programa za obrazovanje vaspitača u Srbiji) founded by the European Commission through the TEMPUS program, 2013 – 2016.
Recenzije:
- „Prilozi porodičnoj pedagogiji“ dr Radovana Grandića
- “Pedagoške mogućnosti ombudsmana u sprečavanju porodičnog seksualnog zlostavljanja dece” mr Svetlane Lazić
- „Metodološki problemi istraživanja darovitosti“ akademika Grozdanke Gojkov
- „Didaktika i metakognicija“ akademika Grozdanke Gojkov
- „Dokimologija“ akademika Grozdanke Gojkov
- Tekstovi za CEPS Journal, Faculty of Education, University of Ljubljana, Slovenia.
- «Metateorijski pristupi u pedagogiji» (Metatheoretical approach in pedagogy) G. Gojkov, R. Grandić, M. Uzelac, M. Kundačina, A. Negru, V. Banđur
- „Dokimologija“ (peto dopunjeno izdanje) akademika Grozdanke Gojkov
- Udžbenici i radne sveske za učenike nižih razreda osnovne škole (kao saradnik Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja – Centra za razvoj programa i udžbenika), novembar 2012.
- ZUOV 2013-2014 – stručne ocene kvaliteta rukopisa udžbenika i radnih svesaka za niže razrede osnovne škole u okviru komisija Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja Beograd.
- „Didaktika predškolske matematike“ dr Aleksandre Mandić.
Uređivanje knjiga:
- Daroviti i društvena elita, Zbornik 15 Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac, 2009.
- Lelea, Jon: Manualul şcolar în funcţia păstrării identităţii culturale şi naţionale: strategii didactice în manualele Cultura muzicală pentru clasele a I – IV-a în limba romană. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”, 2009.
- Rajović, Ranko: Metodički priručnik za vaspitače – NTC sistem učenja. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”, 2010.
- Savićević, Dušan: Uvod u metodologiju andragogije, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”, 2011.
- Tešić, Vladeta: Karlovačka gimnazija 1918-1941, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”, 2011.
- Savićević, Dušan: Opšta andragogija, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”, 2011.
Plenarno predavanje:
- Stojanović, A. Gojkov, G., Purpose in value structure of the gifted as critical ability and inner moral guide (Svrha u strukturi vrednosti darovitih u Srbiji kao kritička sposobnost i interni moralni vodič), – II Međunarodna znanstvena konferenca: »Socijalne in čuvstvene potrebe nadarjenih in talentiranih« u organizaciji Međunarodni izobraževalni center i Veleposlaništvo Kraljevine Nizozemske. Bled, Slovenija, 26-27. XI 2010.
- Moralno vaspitanje darovitih – potrebe, problemi, dileme, mogućnosti, 17. Okrugli sto „Darovitost i moralnost“ u organizaciji Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 2011.
-
Intelektualna autonomija – meta-komponenta u deskriptoru evropskog kvalifikacionog okvira, Međunarodna znanstvena konferenca: Izzivi globalizacije in družbeno-ekonomsko okolje EU«, Novo mesto, Slovenija, 10–11. 04. 2014.
Školska 2014/2015.
Monografije i udžbenici
- Stojanović A., Gojkov, G i Gojkov-Rajić, A. (2014). Heurističke didaktičke strategije u visokoškolskoj nastavi, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov«, Vršac ISBN 978-86-7372-203-0 COBISS.SR-ID 292208903
- Stojanović, A. (2014). Predškolska pedagogija – zadaci za vežbu i samovrednovanje (drugo, dopunjeno izdanje), Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac. ISBN 978-86-7372-193-4 COBISS.SR-ID 284925703
- Stojanović, A. i Gojkov, G. (2014). Priručnik za vežbe iz didaktike, Visoka škola strukovnih studija za vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac. ISBN 978-86-7372-202-3 COBISS.SR-ID 291067911
- Grupa autora (2014). Leksikon obrazovnih termina (urednik Petar Pijanović), Učiteljski fakultet, Beograd. ISBN 978-86-7849-202-0 COBISS.SR-ID 212174092
Radovi i rezimei
- Stojanović, A., Gojkov, G. i Gojkov Rajić, A. (2014). Strategije poučavanja i učenja. U: Gojkov, Grozdanka, Stojanović, Aleksandar, Bilten 3. 7 – 54. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“.
- Stojanović, A. (2014). Značaj razvoja refleksivnih kompetencija nastavnika i učenika u savremenoj nastavi, Zbornik radova sa međunarodnog naučnog skupa »Nastava i učenje – savremeni pristupi i perspektive«, Učiteljski fakultet, Užice; str. 167 – 178 ISBN 978-86-6191-023-4 UDK 371.3 COBISS.SR-ID 210981388
- Stojanović, A. (2014). Heurističke didaktičke strategije u funkciji podizanja kvaliteta obrazovanja učitelja i vaspitača, Tematski zbornik radova »Savremene tendencije u nastavnim i vannastavnim aktivnostima na učiteljskim (pedagoškim) fakultetima«, Učiteljski fakultet, Vranje; str. 265 –276 ISBN 978-86-6301-011-6 UDK 371.3(082) COBISS.SR-ID 207648268
- Stojanović A., Gojkov, G i Gojkov-Rajić, A. (2015). Quo vadis universitas? (Organizational concepts – imperatives of success and value), Interdisciplinary management research XI, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Hochschule Pforzheim University ISSN 1847-0408 Indexed in: EBSCOhost, RePEc, EconPapers, Socionet, Web of Science
- Stojanović A., Gojkov, G i Rajović, R. (2015). NTC learning system i divergnetna produkcija, Istraživanja u pedagogiji, Srpska akademija obrazovanja i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Vršac, god. 5, br. 1 (2015), str. 105-126. ISSN 2217-7337
- Stojanović A., Gojkov, G i Gojkov-Rajić, A. (2015). Didactic strategies and competencies of gifted students in the digital era, CEPS Journal, Faculty of education University of Ljubljana, vol.5, No2, Year 2015, str. 57-73 ISSN 2232-2647 ISSN 1855-9719
Učešće na konferencijama
- Мeđunarodni naučni skup »Savremene tendencije u nastavnim i vannastavnim aktivnostima na učiteljskim (pedagoškim) fakultetima«, sa saopštenjem: Heurističke didaktičke strategije u funkciji podizanja kvaliteta obrazovanja učitelja i vaspitača, Učiteljski fakultet, Vranje, novembar 2014.
- Naučni skup »Doprinos istraživačkih nalaze razvoju obrazovnih politika«, sa saopštenjem: Metakomponente intelektualne autonomije kao indikatori kvaliteta visokoškolske nastave, Palata Srbija, 20. februar 2015.
- Мeđunarodni naučni skup Interdisciplinary management research XI, sa saopštenjem: Quo vadis universitas? (Organizational concepts – imperatives of success and value), Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Hochschule Pforzheim University, Opatija, maj 2015.
- 21. Okrugli sto o darovitima »Daroviti i didaktička kultura«, sa saopštenjem: Položaj darovitih učenika u savremenoj didaktičkoj kulturi, VŠV, Vršac, 05. jun 2015.
Školska 2015/2016.
Monografije i udžbenici
- Стојановић, А. – Гојков, Г. (2015): Дидактичке компетенције и европски квалификациони оквир. Београд: Српска академија образовања.
- Paser, V. – Vujasin, B., – Stojanović, A. (2016), Priručnik za predškolsku didaktiku. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov«, Vršac. ISBN 978-86-7372-223-8 COBISS-ID 302964231
- Stojanović A. – D. Bogavac (2016), Metodičke strategije razvoja dečjih potencijala u savremenoj predškolskoj ustanovi, Beograd: Učiteljski fakultet. ISBN 978-86-7849-211-2 COBISS.SR-ID 221732876
Radovi i rezimei
- Sturza Milić, N, Nedimović, T, Stojanović, A, Prtljaga, J. (2015). Istraživanje stavova vaspitača i roditelja o značaju fizičke aktivnosti u prevnciji vršnjačkog nasilja. (ur. Kasum, G, Mudrić, M.) Zbornik radova sa međunarodne naučne konferencije „Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih” Univerzitet u Beogradu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja. (98-106). UDK 796:316.624-057.874, ISBN 978-86-89773-14-9
- Stojanović, A., Gojkov,G., Gojkov-Rajić A., (2015), Metakomponente intelektualne autonomije kao indikatori kvaliteta visokoškolske nastave, ur. J. Radišić, N. Buđevac, S. Jošić, Beograd, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, deo monografije- Naučna konferencija Doprinos istraživačkih nalaza razvoju obrazovne politike, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Beograd; ISBN 978-86-7452-053-6, COBISS.SR.ID: 213138188
- Stojanović, A., Gojkov, G. (2016), Interkulturne razmene darovitih u kontekstu migracija, Međunarodna ECHA Konferencija, tema: Talents in Motion: Encouraging the Gifted in the Context of Migration and International Exchange“, 2 to 5 March, org.: ECHA Ibundes ministerium Fur Wissenschaft, Forschung und Wirtschaft.
- Stojanović, A. Gojkov, G.(2016), Creativity and Metacognition as Indicators of Higher Education Quality, International Conference Interdisciplinary Management Research XII, Opatija 20-22. Maj 2016.; org.: Josip Juraj Strossmayer, Croatia,University of Osijek, Faculty of Economics in Osijek, Croatia, Postgraduate Studies “Management”, Hochschule Pforzheim Univerzity.
- Stojanović A. (2016), Položaj darovitih učenika u savremenoj didaktičkoj kulturi, Zbornik 21 VŠV „Daroviti i didaktička kultura“, Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac. ISSN 1820-1911 ISBN 978-86-7372-227-6, COBISS.SR-ID 306009863 str.309-317.
Učešće na konferencijama
- Međunarodna naučna konferencija „Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih” Univerzitet u Beogradu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 2015, sa saopštenjem u koautorstvu: Istraživanje stavova vaspitača i roditelja o značaju fizičke aktivnosti u prevnciji vršnjačkog nasilja
- Naučna konferencija Doprinos istraživačkih nalaza razvoju obrazovne politike, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Beograd, 2015, sa saopštenjem: Metakomponente intelektualne autonomije kao indikatori kvaliteta visokoškolske nastave
- ECHA Conference, Faculty of education University of Ljubljana.02-05. mart. 2016, Interkulturne razmene darovitih u kontekstu migracija
- Мeđunarodni naučni skup Interdisciplinary management research XII, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Hochschule Pforzheim University, Opatija, maj 2016, sa saopštenjem u koautorstvu: Creativity and Metacognition as Indicators of Higher Education Quality.
- 22. Okrugli sto o darovitima »Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja«, VŠV, Vršac, 01. jul 2016, sa saopštenjem u koautorstvu: Хеуристичке дидактичке стратегије у функцији развоја креативности будућих учитеља и васпитача.
Školska 2016/2017.
Monografije i udžbenici
- Stojanović, A. – Gojkov, G. (2017), Didaktičke strategije i divergentna produkcija, SAO, Beograd. ISBN: 978-86-89393-11-8 (УДК): 37.032:159.954.3/.5-057.874 M42=5
- Stojanović A. – Komatina, S. – Aleksandrović, M. (2017), Priručnik za vaspitače – inkluzivna i interkulturalna dimenzija predškolskog vaspitanja, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov«, Vršac ISBN: 978-86-7372-242-9 COBISS.SR.ID: 313080071 M42=5
Radovi i rezimei:
- Stojanović A., Negru, M., Žujka, B. (2017), Demonstration and observation of teaching methods used in teaching lessons of Romanian language and literature, International symposium Research and Education in an Innovation Era, 6th edition, „Aurel Vlaicu“ University of Arad, Romania, december 8th-10th, 2016 Journal Plus Education Vol. 16, No2 (2017) pp.165-175 E-ISSN 2068-1151 (online) M23=4
- Stojanović, A, Nedimović, T, Sturza Milić, N, (2016). Razlike u metodama podučavanja dece poželjnim oblicima ponašanja od strane vaspitača i roditelja. Inovacije u nastavi, br. 3/2016, str. 84-99, DOI: 10.5937/inovacije1603084S ISSN: 0352-2334 М52=2
- Sturza-Milic, N., Nedimovic, T. & Stojanović, A. (2017). The Importance of Physical Activity for the prevention of Peer Violence – Research of the Preschool Teachers’ Opinion. Procedings of Conference: 8. International Scientific Conference on Kinesiology, University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, 257-258. ISBN 978-953-317-049-7 М64 (0,5 poena)
Recenzije:
- часопис: Research in Pedagogy, Vol. 6, No. 2, Year 2016 линк: www.research.rs Publisher: Academy for education Belgrade – Preschool Teacher Training College „Mihailo Palov“ Vrsac
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Međunarodna naučna konferencija „Globalisation challenges and the social-economic environment of the EU“, Faculty of Business, Management and Informatics Novo mesto and Faculty of Business and Management Sciences Novo mesto,11 May 2017. – izlaganje na temu: Organisation of Teaching Process within the Objectives of Modern School.
- Međunarodna naučna konferencija „Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi“, održana 26. i 27. maja 2017. godine u organizaciji Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu u saradnji sa Institutom za pedagoška istraživanja u Beogradu, Pedagoškim fakultetom Univerziteta „Sv. Kliment Ohridski“ u Bitolju, Fakultetom za obrazovne nauke, psihologiju i društvene nauke Univerziteta „Aurel Vlajku“ u Aradu, Pedagoškim fakultetom Univerziteta u Mariboru. – izlaganje na temu: Savremene didaktičke tendencije u funkciji naučne kompetentnosti učitelja.
Školska 2017/2018.
Monografije, publikacije
- Stojanović, A. – Gojkov, G. (2017), Didaktičke strategije i divergentna produkcija, ur.: M. Vilotijević, SAO, Beograd, ISBN: 978-86-89393-11-8; COBISS.SR.ID: 233118220
- Vujasin, B., Veselinov, D. i Stojanović, A. (2018), Predškolska didaktika: priručnik za samostalan rad studenata. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov«.
Naučni i stručni radovi, prikazi
- Stojanović, A., Kovačević, Z., Bogavac, D. (2018). From obsolete to contemporary preschool education (experiences in Serbia). Early Years: an international research journal, published online: 02.03.2018. doi: 10.1080/09575146.2018.1444584
- Stojanović A., Gojkov-Rajić, A. Negru, M., (2018), Interkulturna senzitivnost studenata u kontekstu migracija, Vaspitanje i obrazovanje 1-2/2018. Crna Gora, Podgorica. ISSN 0350-1094
- Stojanović, A. i Gojkov, G. (2018). Critical-Emancipatory Tendencies in Higher Education Didactics. Conference proceedings from the International Scientific Conference »The Education at the Crossroads – Conditions, Challenges, Solutions and Perspectives«, Macedonian science society – Bitola, Macedonia. Str. 35-41. ISBN 978-608-4616-89-4
- Stojanović, A. i Kovačević, Z. (2018). Implicitne teorije budućih vaspitača i učitelja o kreativnosti Zbornik 23 VSV „Darovitost i kreativni pristupi učenju“, Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac. ISSN 1820-1911
- Stojanović, A, Sturza Milić, N, Nedimović, T, (2017). The Importance of Physical Activity for the Prevention of Peer Violence – Research of the Preschool Teachers’ Opinion; 8TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE ON KINESIOLOGY 2017:257-257
- Stojanović, A, Prtljaga, S, Blagdanić, S, (2018).
- Dometi projekt metode u podsticanju kreativnosti učenika u nastavi prirode i društva. Inovacije u nastavi, br. 3/2018, str. 84-99; Učiteljski fakultet, Beograd, ISSN 0352-2334
- Stojanović A., Rajović, R., Gojkov-Rajić, A. Negru, M., (2017), Preschool teacher assessment of the NTC program reach: encouraging creative elements of thinking, Истраживања у педагогији/Research in pedagogy, Српска академија образовања и Висока школа струковних студија за васпитачe „Михаило Палов“, Вршац, год. 7, бр. 2 (2017), стр. 265-282. ISSN 2217-7337
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Didactic strategies in function of development intellectual abilities of gifted students (plenarno predavanje)
- III international conference „Talent education“ 26-28.10.2017, Portorož, Slovenia
- Critical-Emancipatory Tendencies in Higher Education Didactics (plenarno predavanje)
- International Scientific Conference »The Education at the Crossroads – Conditions, Challenges, Solutions and Perspectives«, Macedonian science society – Bitola, Macedonia, 10-11.11.2018.
- Contribution to the knowledge teaching strategies and to stimulate pupils creative abilities of younger school age
- International symposium Research and Education in an Innovation Era, 7th edition, „Aurel Vlaicu“ University of Arad, Romania, may 17th-20th, 2018
- Emancipatorna didaktika kao osnova savremenog obrazovanja nastavnika
- Okrugli sto „Visokoškolska nastava – dileme i perspektive“; organizator: Srpska akademija obrazovanja, Beograd, 22.jun 2018.
Školska 2018/2019.
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Stojanović, A. (2018): Didactic strategies in function of development intellectual abilities of gifted students; U: Kukanja Gabrijelčič, M. and M. Seničar Željeznov eds. Teaching Gifted and Talented Children in A New Educational Era. Str. 119-132
Koper: University of Primorska Press. Slovenia ISBN 978-961-7055-22-1 (Pdf) COBISS.SI-ID 296558592
|
Stojanović A., Gojkov, G. i Gojkov–Rajić, A. (2018), Darovitost i kreativnost – izazovi i dileme. Beograd: Srpska akademija obrazovanja. ISBN 978-86-89393-12-5 COBISS.SR-ID 261761036
|
Stojanović A., Gojkov, G. i Gojkov–Rajić, A. (2018), Daroviti studenti i interkulturna komunikacija, Teme (časopis za društvene nauke), 4/2018, str. 45-59 Niš ISSN 0353-7919
|
Stojanović, A. (2018). Moralno vaspitanje darovitih učenika – izazovi savremenog društvenog konteksta. Zbornik rezimea sa međunarodne konferencije „Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju i psihologiji“, Banjaluka, BIH; str. 34-36 ISBN: 978-99976-39-28-8 COBISS.RS–ID 7735576
|
Šafranj, J., Gojkov-Rajić, A. i Stojanović, A. (2018). Personality, language learning motivation and achievement. Didactica Slovenica (pedagoška obzorja), letnik 33, 3-4/2018, str.107-122; Univerza u Novem mestu, Slovenia. ISSN 0353-1392 UDK 371/372
|
Stojanović A., Prtljaga, J. i Gojkov-Rajić, A. (2019), Creativity encouragement strategies at early age, Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies, 1/2019, Vol.70(136), pp. 206-225. Slovenia, Ljubljana. ISSN 0038 0474
|
Nedimović, T., Sturza Milić, N. Stojanović, A. (2019): Razvijanje kreativnosti dece ranog uzrasta, Zbornik 24 VSV „Darovitost i kreativni pristupi učenju“, Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac; str. 280-289. ISSN 1820-1911 ISBN 978-86-7372-270-2 COBISS.SR-ID 329667335
|
Učešća na naučnim skupovima
|
Međunarodna naučna konferencija „Darovitost, edukacija darovitih, inovacije i kreativnost u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju i psihologiji“, 25-27.10.2018. Banjaluka, BIH.
|
Međunarodna naučna konferencija „Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti – izazovi: pojedinac i društvo”, Vršac, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov«, 29. 06. 2019.
|
Školska 2019/2020.
|
Naučni i stručni radovi
|
Stojanović A., Banđur, V. i Blagdanić, S. (2019), Complexity of Professional Training of Teacher for a Modern Teaching, in: Savić, V. & Cekić-Jovanović, O. (2020): Professional Competences for Teaching in the 21st Century, pp.24-36 Jagodina: Faculty of Education. ISBN 978-86-7604-194-7 UDK: 371.13:371.315
|
Gojkov-Rajić, A., Gojkov, G., Stojanović, A. (2020). Samodeterminisanost kao faktor profesionalnih i drugih životnih ostvarenja darovitih, Zbornik 25 VSV „Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti“, Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac; pp.139-168 ISBN 978-86-7372-281-8 ISSN 1820-1911 UDK: 37.013.77
|
Stojanović A., Malović, M. i Lazarević, M. (2019), Place of risk in cenceiving for growing up in a modern society, in: Chosen issues of education in the morern era, pp.129-139, State University of Applied Sciences in Nowy Sacz, Poland and University of Belgrade, Teacher Education Faculty. ISBN 978-83-65575-40-1
|
Stojanović A., Prtljaga, J. i Gojkov-Rajić, A. (2019), Purpose as an aspect of intrapersonal intelligence of academically gifted students, Journal Plus Education Vol. XXII, No.1 (2019) pp.51-63 ISSN 1842-077X E-ISSN 2068-1151 (online) „Aurel Vlaicu“ University of Arad, Romania
|
Projekti
|
„Pedagoški pluralizam kao osnova strategije obrazovanja“, br. 179036 (2011-2020), čiju realizaciju finansira Ministarstvo nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. – члан пројектног тима.
|
Међународни пројекат Keep education yourself, у оквиру Еразус + Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices –Capacity Building in Higher education, координатор пројекта: Висока школа струковних студија за образовање васпитача из Новога Сада, 2019–2021. године – члан пројектног тима.
|
Digitalne kompetencije vaspitača – stanje i perspektive, koji je rešenjem broj: 142-451-2427/2019-02/1 odobrio i sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost – član projektnog tima.
|
Seminari stručnog usavršavanja (autor i realizator)
|
Преносиве (трансверзалне) вештине у образовању – за корак испред (аутори: доц. др Тања Недимовић и др Ивана Ђорђев; реализатори: др Тања Недимовић и др Ивана Ђорђев; др Предраг Пртљага, проф. др Александар Стојановић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
Таксономија у функцији оцењивања (аутор: проф. др Александар Стојановић, реализатори: проф. др Александар Стојановић, Биљана Вујасин, проф. педагогије, др Ивана Ђорђев) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
(02.02.2021.)