Visoka škola Vršac

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Studenti
  • Profesori
  • Projekti
  • Kontakt

др Александра Гојков-Рајић

Aлександра Гојков-Рајић рођена је 31. 07. 1973. године у Вршцу, где је завршила основну школу и гимназију (културолошко-језички смер). За резултате показане на такмичењу у познавању немачког језика награђена је стипендијом од месец дана у Немачкој. Године 1992. уписала је студије немачког језика и књижевности на Филозофском факултету у Новом Саду. У току студија два пута је награђивана стипендијама DAAD-a за одлазак на усавршавање у Немачку. Године 1996. је, по успешном окончању студија у Новом Саду, још један семестар студирала на Хумболд-универзитету у Берлину. По повратку уписала је у Новом Саду постдипломске студије на групи за немачку књижевност, које је успешно окончала 2002. године одбранивши магистарски рад на тему: Повратак у завичај у савременој српској и немачкој књижевности. Компаративна анализа романа Јоханеса Вајденхајма Повратак у Марези и Миодрага Матицког Иду Немци. Степен доктора наука Александра Гојков-Рајић стекла је 2011. године на Филозофском факултету у новом Саду успешно одбранивши дисертацију на тему Немачка драма на сцени вршачког Градског позоришта.
Свој професионални пут Александра Гојков-Рајић започела је као наставник немачког језика у основној школи „Јован Стерија Поповић“ у Вршцу, а опробала се и на пословима преводиоца у „Хемофарму“. Након тога ангажована је као предавач немачког језика на Вишој школи за образовање васпитача у Вршцу и на Учитељском факултету у Београду и од тада се активно укључује у све активности које се у овим институцијама одвијају (као предавач Више школе за образовање васпитача, која је била институција носилац пројекта у нашој земљи, била је укључена у међународни пројекат за рану идентификацију даровитих Project for an early identification of gifted children, била је координатор размене студената између Више школе за образовање васпитача и Одељења Учитељског факултета у Вршцу и универзитета „Банатул“ из Темишвара, волонтерски је водила курс немачког језика са две групе деце предшколског узраста, учествовала је у извођењу нових пројеката ових институција и у приређивању приручника за усавршавање учитеља и васпитача), а у току школске 1999/2000. године водила је курс немачког језика на универзитету „Банатул“ из Темишвара. Од октобра 2000. до јуна 2008. године била је ангажована и на пословима асистента за предмет немачка књижевност на Одсеку за немачки језик и књижевност Филозофског факултета у Новом Саду. Тренутно је запослена на Учитељском факултету у Београду и на Високој школи струковних студија „Михаило Палов“ у Вршцу.
Поред редовних обавеза у настави и осталим активностима институција на којима ради, као што су учешће на пројектима, организовање и вођење промоција, изложби и стручних скупова, Александра Гојков-Рајић редовно узима учешће на стручним и научним скуповима у земљи и иностранству, пише и објављује стручне радове и бави се превођењем. За „Народну књигу“ превела је новелу Гинтера Граса под насловом Ходом рака, као и његову преписку са Хелен и Куртом Волф објављену под насловом Писма. Поред бројних превода страних радова, резимеа књига и зборника Александра Гојков-Рајић у својој библиографији има и 6 књига (3 самосталне и 3 у коауторству), 20 стручних радова, 4 приказа и 1 рецензију.
 
БИБЛИОГРАФИЈА
 
Књиге:
  • Даровити – библиографија, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2000.
  • Рана идентификација даровитости (у сарадњи са др Грозданком Гојков, мр Наташом Стурза-Милић и Алкександром Стојановићем), Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2002.
  • Даровити и шта са њима. Практикум (приредила у сарадњи са Јеленом Пртљага), Вриша школа за образовање васпитача, Вршац, 2002.
  • Даровити и шта са њима. Практикум. Друго измењено и допуњено издање (приредила у сарадњи са Јеленом Пртљага), Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2003.
  • Повратак у завичај у савременој српској и немачкој књижевности (Компаративна анализа романа Јоханеса Вајденхајма Повратак у Марези и Миодрага Матицког Иду Немци), Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2002.
  • Приступ књижевном делу из угла теорије рецепције, Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2008.
 
Радови:
  • Комуникативни приступ у методици страног језика, Иновације у настави бр. 2, Учитељски факултет, Београд, 1999.
  • Прелиминарни извештај о истраживању по пројекту “Project for an early identification of gifted pupils” (рад групе аутора: др Г. Гојков, др С. Максић, др И. Магда, др Ј. Лелеа, мр Н. Стурза-Милић, А. Гојков, А. Стојановић), Зборник 5, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 1999.
  • Страни језик као један од предуслова успешног ствараоца (заједнички рад Ј. Пртљага и А. Гојков), Зборник 6, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2000.
  • Манифестовање и идентификација на раном узрасту (заједнички рад А. Стојановића и А. Гојков), Настава и васпитање бр. 5, Београд 2000.
  • Неке методичке идеје за подстицање језички даровите деце на раном узрасту (заједнички рад Ј. Пртљага и А. Гојков-Рајић), Зборник 9, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2003.
  • Могући начини превазилажења неуспеха у учењу страног језика (заједнички рад Ј. Пртљага и А. Гојков-Рајић) Школа без слабих ученика; зборник радова са истоименог међународног научног скупа, Филозофски факултет, Пула, 2004.
  • Karl Ce in Educaţia Plus, nr. 5, Editura Universităţii „Aurel Vlaicu”, Arad,  2006, (ISSN 1842-077x, 340 pagini;
  • Ferdinand Raimund pe scena Teatrului Orăşănesc din Vârşeţ in Agora, Psycho-Pragmatic, nr. 3, 2007, Editura Universităţii „Aurel Vlaicu”, Arad,  (ISSN 1842-6840, 100 pagini);
  • Johann Nepomuk Nestroy pe scena teatrului orǎşǎnesc din Vǎrşeţ, Educaţia plus 7, Editura Universitaţii „Aurel Vlaicu“, Arad, 2008.
  • Теорија рецепције као једно од савремених гледишта у науци о књижевности, Педагошка стварност 7-8, Савез педагошких друштава Војводине, Нови Сад, 2008.
  • Literature in the Function of Multiculturalism, Scientific and Technical Bulletin. Series: Socual and Humanistic Sciences Anul XIII, Nr. 12, 2007, Arad
  • Практични аспекти даровитости из угла немачке драме на репоертоару вршачког Градског позоришта, Зборник 13, Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2007.
  • Contemporary views et metodology on literary science, Educaţia plus 8. Editura Universitǎţii „Aurel Vlaicu“, Arad, 2008
  • Foreign language as a precondition of communication in contemporary world, International Conference „Real and virtual in learner’s development“, Cluj-Napoca, March 5th – 6th 2010, Cluj_Napoca, Risoprint, 2010, str. 424-429.
  • Fremdsprachenkenntnisse als Voraussetzung für das Funktionieren in der Zeit der Globalisierung, Social Sciences Today: Between Theory and Practice, Cambridge scolars publishing, 2010, str. 241-249.
  • Бајка у настави немачког језика на раном узрасту, Иновације у настави 1 (2010), Учитељски факултет, Београд, 2010, стр. 70-79.
  • Вршачка позоришна сцена – магнет за вршачку културну елиту, Зборник 15, Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2009, стр. 203-231.
  • Research in teaching a foreign language, Transnational Sustainable Methods for Quality Increase in Higher Education, Ioan Slavici Foundation for Culture and Education Press, Timisoara and Visoka Škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 2011, str. 69-79.
 
Прикази:
  • Могућности ране идентификације даровитости (приказ петог округлог стола Више школе за образовање васпитала у Вршцу посвећеног даровитости), Педагошка стварност бр. 1-2, Савез педагошких друштава Војводине, Нови Сад, 2000.
  • Др Василе Попа: International Public Law…, Зборник 5, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 1999.
  • 10 година са даровитима (ретроспектива 10. округлих столова и зборника радова посвећених даровитима одржаних на Вишој школи за образовање васпитача и Вршцу), Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2004.
  • Породица као фактор подстицања даровитости, Педагошка стварност 7-8, Савез педагошких друштава Војводине, Нови Сад, 2008.
  • Преводи:
  • Гинтер Грас: Ходом рака (превод), Народна књига, Београд, 2002.
  • Гинтер Грас/Хелен Волф Писма 1959-1994 (превод), Народна књига, Београд, 2005.
  • Превод резимеа књиге Образовање учитеља у Вршцу, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 1996.
  • Превод резимеа књиге Докимологија доц. Др Грозданке Гојков, Учитељски факултет у Београду и Виша школа за образовање васпитача у Вршцу, Београд, 1997.
  • Преводи резимеа радова у часопису Методичка пракса бр. 2 год. ИИ, 1-2, 3 и 4 год. ИИИ, 2 год. 4, Школска књига, Заједница учитељских факултета Србије, Београд
  • Преводи резимеа радова у зборницима са округлих столова на Вишој школи за образовање васпитача у Вршцу посвећених даровитима (Зборник 4, 5, 6, 8, 10, 11), Виша школа за образовање  васпитача, Вршац, 1998-2005.
  • Превод резимеа књиге Адриана Негруа Сликарске радионице у Банату у XVIII и XIX веку , Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2002.
  • „О корисности теорије науке за разумевање дидактичких модела“ (превод четврте лекције књиге Didaktische Modelle), Педагошка стварност бр. 9 и 10, Савез педагошких друштава Војводине, Нови Сад, 1998.
  • Превод резимеа књиге  Адриана Негруа Ghid prin istoria culturii române, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2005.
  • Превод резимеа књиге Грозданке Гојков Дидактика даровитих, Висока школа струковних студија „Михаило Палов“, Вршац, 2008.
  • Превод резимеа књиге Школовање учитеља и васпитача на румунском наставном језику у Вршцу, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2006.
  • Превод текста под насловом Растанак од студента са пуним радним временом. По питању даљег образовања немачке високошколске институције још оклевају, Педагошка стварност бр. 9-10, Савез педагошких друштава Војводине, Нови Сад, 2009.
  • Превод резимеа књиге Мирче Марана Културне прилике код Румуна у Банату 1945-1952, Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2009.
 
Рецензије:
  • Рецензија за књигу Приче из заседе Герхарда Геземана у преводу Томислава Бекића, Виша школа за образовање васпитача, Вршац, 2004.
 
Учешће на стручним скуповима:
  • Didactica International, 8. скуп, Решица, Румуније, 13-14. 5. 1999. (Die Anwendung der kommunikativen Didaktik im Deutschunterricht)
  • Didactica International, 9. скуп, Решица, Румуније, 2000 (Немачки језик као страни на предшколском узрасту – једно искуство)
  • Didactica International, 10, Решица, Румунија, 10-11. 5. 2001.
  • Didactica International, 12, Решица, Румунија, 15-18. 5. 2003.
  • Седма конференција Европског удружења о даровитима (ECHA), Дебрецин, 19-22. 8. 2000. (Preliminarni rezultati istraživanja po projektu “Project for an early identification of gifted pupils” u Jugoslaviji)
  • Осма конференција Европског удружења о даровитима (ECHA), Родос, 9-13. 10. 2002. Metacognition Didactics –рад у коауторству са др Г. Гојков и Ј. Пртљага)
  • Школа без слабих ученика, Пула, 28-30. 10. 2004. (Могући начини превазилажења неуспеха у учењу страног језика – рад у коауторству са Ј. Пртљага)
  • Учешће на округлим столовима посвећеним даровитима на Вишој школи за образовање васпитача у Вршцу (4-17)
  • Simpozion international: Managementul educatiei – factor important in stimularea invatarii copilului mic, Лугож, Румунија, 27. 5. 2005.
  •  Simpozion international “Invatamantul contemporan pe coordonate europene”, Лугож, Румунија, 4. 11. 2005.
  • Једанаеста конференција Европског удружења о даровитима (ECHA), Праг, 16-20. 9. 2008. (Metacognition as a Link Between Ability and Successful Intelligence – раду у коауторству са Ј. Пртљага и Г. Гојков)
  • The Academic Days of Arad the XVII-th edition, 11-13 may 2007 (Literatura germanǎ în spaţiul unic european)
  • Практични аспекти савремених схватања даровитости. 13. округли сто (Карл Це и немачка драма), Вршац, 12. 07. 2007.
  • International Symposium Research and Education in Innovation Era 2nd Edition, 20th – 21st, 2008, University “Aurel Vlaicu” of Arad (Contemporary Views on Literatury Science)
  • International Symposium Research and Education in Innovation Era 2nd Edition, 20th – 21st, 2008, University “Aurel Vlaicu” of Arad (Contemporary Views on Literatury Science)
  • Породица као фактор подстицања даровитости. 14. округли сто (Улога породице у постизању врхунских остварења из угла знаменитих писаца немачке књижевности), Вршац, 10. 07. 2008.
  • III међународни научно-стручни скуп „Едукација наставника за будућност“, Зеница, 22. и 23. априла 2010. (Књижевност и учење страног језика на раном узрасту).
  • Даровити у процесу глобализације. 16. округли сто (Уџбеник стрног језика у функцији интеркултурне комуникације даровитих), Вршац, 2. 07. 2010.
  • Даровитост и моралност. 17. округли сто (Даровитост и етичност у немачкој драми 19. века), Вршац, 01. 07. 2011.
  • The 4th ENIEDA Conference on Linguistic & Intercultural Education. Negotiating and constructing European identities across languages and cultures, Vršac, Serbia, 29 September – 1 October 2011 (Fremdsprache und die soziale Distanz)

Školska 2014/2015.
 
Monografija
 
  • Stojanović, A., Gojkov, G., Gojkov Rajić, A. (2014). Heurističke didaktičke strategije u visokoškolskoj nastavi. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”.  
 
Publikacije, radovi i rezimei
 
  • Gojkov, G., Gojkov Rajić, A., Stojanović, A. (2014). Critical Thinking of Students – Indicator of Quality in Higher Education, 6th World Conference on Educational Sciences, Malta Sciences (WCES-2014) (06-09.02.2014.) Organizеd by Academik Word Education and Research Center a non-profit organizetion   www.awer-center.org
  • Stojanović, A., Gojkov, G., Gojkov Rajić, A. (2014). Strategije poučavanja i učenja. U: Gojkov, Grozdanka, Stojanović, Aleksandar, Bilten 3. 7 – 54. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“.
  • Gojkov, G., Gojkov Rajić, A., Stojanović, A. (2014). Intellectual Autonomy – Meta-Component in Descriptors Defining Levels in the European Qualification  Framework, Revija za ekonomske in poslovne vede Journal of Economic and Business Sciences,  Vol. 1, (No. 2), 93-108.
  • Gojkov Rajić, A. (2014). Učenje stranog jezika između paradigmi funkcija znanja. U: Implementacija inovacija u obrazovanju i vaspitanju – izazovi i dileme: zbornik radova, 189–199. Beograd: Učiteljski fakultet.
  • Prtljaga, J., Nedimović, T., Gojkov Rajić, A. (2014). Learner – Specific Features and L2 Teaching and Learning, Journal Plus Education, Vol.11, (No. 2),93-101.
  • Prtljaga, J., Gojkov Rajić, A. (2015). Lingvistička darovitost i didaktičke strategije. U: Gojkov, G., Daroviti i didaktička kultura – zbornik rezimea. 83. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“.
 
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
 
  • Prtljaga, J., Nedimović, T. i Gojkov Rajić, A. (2014). Learner Specific Features and L2 Teaching and Learning – rad štampan u izvodu i izlagan na konferenciji International Symposium Research and Education in Innovation Era, 5th Edition, Arad, November 05-07, 2014.
  • Prtljaga, J. i Gojkov, Rajić, A. (2015). Lingvistička darovitost i didaktičke strategije – rad štampan u izvodu i izlagan na 21. Okruglom stolu: Daroviti i didaktička kultura, Vršac, 5. jun 2015.

Školska 2015/2016.
 
Publikacije, radovi i rezimei
 
  • Gojkov-Rajić A., Stojanović, A., Gojkov,G. (2015), Metakomponente intelektualne autonomije kao indikatori kvaliteta visokoškolske nastave, ur. J. Radišić, N. Buđevac, S. Jošić, Beograd, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, deo monografije- Naučna konferencija Doprinos istraživačkih nalaza razvoju obrazovne politike, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Beograd; ISBN 978-86-7452-053-6, COBISS.SR.ID: 213138188    
  • Gojkov Rajić, Aleksandra, Prtljaga, Jelena (2016). Digital Technologies and Student Autonomy in Foreign Language Learning. U: Barković, D., Runzheimer, B. (ur.). Interdisciplinary Management Research XII (697-705). Opatija: Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Economics in Osijek, Croatia, Postgraduate Studies „Management“, Hochschule Pforzheim University.
  • Gojkov Rajić, Aleksandra, Prtljaga, Jelena (2016). Značaj digitalnih tehnologija za podsticanje samoregulisanog učenja kod darovitih kroz sadržaje stranog jezika. U: Gojkov, G. i Stojanović, A. (ur.) Zbornik 21, Daroviti i didaktička kultura (153 – 162).  Međunarodni naučni skup  Daroviti i didaktička kultura, 05.06.2015. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Arad (Romania): Universitatea de vest „Aurel Vlaicu“.
  • Gojkov Rajić, Aleksandra (2016). Prikaz publikacije pod naslovom Die Interkulturalität des Banats U: Gojkov, G. i Stojanović, A. (ur.) Zbornik 21, Daroviti i didaktička kultura (380 – 384).  Međunarodni naučni skup  Daroviti i didaktička kultura, 05.06.2015. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Arad (Romania): Universitatea de vest „Aurel Vlaicu“.
  • Gojkov Rajić, Aleksandra, Prtljaga, Jelena (2016). Digitalne tehnologije u učenju stranog jezika. U: Zbornik sa međunarodnog naučnog skupa Didaktičko-metodički pristupi i strategije – podrška učenju i razvoju dece, 20. 11. 2015. Beograd: Učiteljski fakultet, Beograd, Pedagoški fakultet Univerziteta „Sv. Kliment Ohridski“, Bitolj, Fakultet za obrazovne nauke, psihologiju i društvene nauke Univerziteta „Aurel Vlajku“, Arad, Pedagoški fakultet Univerziteta u Mariboru i Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Bjen – u štampi.
  • Prtljaga, Jelena, Gojkov Rajić, Aleksandra, Palinkašević, Radmila (2016), Culture specific features: epistemological senses of English and German modal verbs and their Serbian equivalents, U: Chira, R., Herteg, C., Popescu, T. (ur.). Book of Abstracts (53). Međunarodni naučni skup The Conference on Linguistic and Intercultural Education –             CLIE – 2016. Alba Julija 22–24. april 2016. Alba Julija, Romania Ministry of Education and Scientific Research „1 Decembrie           1918“ University of Alba Iulia, CIEL Centre, „1 Decembrie 1918“ Unioversity of Alba Iulia  
  • Prtljaga, Jelena, Gojkov Rajić, Aleksandra (2016). Possibilities of intrapersonal giftedness development in foreign language learning and teaching U: Gojkov, G. i Prtljaga, S. (ur.). Zbornik rezimea sa Međunarodnog naučnog skupa „Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja“(70-71). Međunarodni naučni skup Interpersonalna darovitost – mogućnosti razvoja, 1. 07. 2016. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Vršac, Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu“, Arad, Manchester Metropolitan University, Univerzitet „Sv. Kliment Ohridski“ Pedagoški fakultet, Bitola, Universitatea „1. decembrie 1918“, Alba Iulia
 
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
 
  • Gojkov Rajić, Aleksandra, Prtljaga, Jelena (2016). Digitalne tehnologije u učenju stranog jezika. Saopštenje sa međunarodnog naučnog skupa Didaktičko-metodički pristupi i strategije – podrška učenju i razvoju dece, 20. 11. 2015. Beograd: Učiteljski fakultet, Beograd, Pedagoški fakultet Univerziteta „Sv. Kliment Ohridski“, Bitolj, Fakultet za obrazovne nauke, psihologiju i društvene nauke Univerziteta „Aurel Vlajku“, Arad, Pedagoški fakultet Univerziteta u Mariboru i Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Bjen – u štampi
  • Prtljaga, Jelena, Gojkov Rajić, Aleksandra, Palinkašević, Radmila (2016), Culture specific features: epistemological senses of English and German modal verbs and their Serbian equivalents. Saopštenje se međunarodnog naučnog skupa The Conference on Linguistic and Intercultural Education –   CLIE – 2016. Alba Julija 22–24. april 2016. Alba Julija, Romania Ministry of Education and Scientific Research „1 Decembrie 1918“ University of Alba Iulia, CIEL Centre, „1 Decembrie 1918“ Unioversity of Alba Iulia  
  • Prtljaga, Jelena, Gojkov Rajić, Aleksandra (2016). Possibilities of intrapersonal giftedness development in foreign language learning and teaching Saopštenje sa međunarodnog naučnog skupa Interpersonalna darovitost – mogućnosti razvoja, 1. 07. 2016. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Vršac, Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu“, Arad, Manchester Metropolitan University, Univerzitet „Sv. Kliment Ohridski“ Pedagoški fakultet, Bitola, Universitatea „1. decembrie 1918“, Alba Iulia.

Školska 2016/2017.
 
Publikacije, radovi i rezimei
 
  • Prtljaga, J, Gojkov Rajić, A, Palinkašević, R. (2016). Culture Specific Features: Epistemological Senses of English and German Modal Verbs and their Serbian Equivalents, Journal of Linguistic and Intercultural Education (ISSN 2065 – 6599) – JoLIE 9: 1/2016: 111-123. (also availabe at: http://ciel.uab.ro/ and http://jolie.uab.ro/).         M 23
  • Prtljaga, J, Gojkov – Rajić, A. (2017). Mogućnosti razvoja intrapersonalne darovitosti u učenju i poučavanju stranog jezika. U: Gojkov, G. i Stojanović, A. (ur): Intraperonsalna darovitost – mogućnost razvoja (tematski zbornik): 179- 188. M 33
  • Gojkov Rajić, A. i Prtljaga, J. (2017). Osnaživanje motivacije kao preduslov uspešnije nastave stranog jezika. Rad štampan u izvodu (Zbornik rezimea ISBN 978-86-7849-240-2, str. 100 (srpski) i 248 (engleski)) i prezentovan na međunarodnom naučnom skupu: Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi, Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu, Aranđelovac, 26.05. – 27.05.2017.         M 34
  • Gojkov Rajić, A. i Prtljaga, J. (2017). Strani jezik i multimodalni pristup kreativnom poučavanju i učenju darovitih. Rad štampan u izvodu (Zbornik rezimea ISBN 978-86-7372-245-0, str. 81 (srpski) i 82 (engleski)) i prezentovan na međunarodnom naučnom skupu: 23. Okrugli sto o darovitima: Darovitost i kreativni pristupi učenju, Vršac, 30.06.2017.M 34
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
 
  • Međunarodni naučni skup Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi, Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu, Aranđelovac, 26.05. – 27.05.2017., sa saopštenjem u koautorstvu sa Prtljaga, J. Osnaživanje motivacije kao preduslov uspešnije nastave stranog jezika.    
  • Međunarodni naučni skup, 23. Okrugli sto o darovitima: Darovitost i kreativni pristupi učenju, Vršac, 30.06.2017., sa saopštenjem u koautorstvu sa Prtljaga, J: Strani jezik i multimodalni pristup kreativnom poučavanju i učenju darovitih.
  • Gojkov Rajić, A. (2017). Foreign language teaching as providing of the basis for education and research independent from time and space, The Third International Conference “Education across Borders” Education and Research across Time and Space (1100th Death Anniversary of St. Clement of Ohrid), Bitola, FYROM, University „St. Kliment Ohridski“, Faculty of Education – Bitola 6-7 October 2016.

Školska 2017/2018. Publikacije, radovi i rezimei

  • Prtljaga, J, & Gojkov Rajić, A, (2017). Foreign Language Preschool Teachers Education. In Conference proceedings from the International Scientific Conference The Education at the Crossroads – Conditions, Challenges, Solutions and Perspectives.  Bitola: Macedonian Science Society – Bitola, Republic of Macedonia: 193-199. (ISBN 978-608-4616-89-4
  • Prtljaga, J. i Gojkov Rajić, A. (2017).  Strani jezik i multimodalni pristup kreativnom poučavanju i učenju darovitih. U: Gojkov, G. i Stojanović, A. (ur): Darovitost i kreativni pristupi učenju (tematski zbornik), Visoka škola strukovnih studija „Mihailo Palov“. Vršac: 300-308.     
  • Stojanović A., Gojkov-Rajić, A. Negru, M., (2018), Interkulturna senzitivnost studenata u kontekstu migracija, Vaspitanje i obrazovanje 1-2/2018. Crna Gora, Podgorica.   ISSN 0350-1094    
  • Stojanović A., Rajović, R., Gojkov-Rajić, A. Negru, M., (2017), Preschool teacher assessment of the NTC program reach: encouraging creative elements of thinking, Истраживања у педагогији/Research in pedagogy, Српска академија образовања и Висока школа струковних студија за васпитачe „Михаило Палов“, Вршац, год. 7, бр. 2 (2017), стр. 265-282.   ISSN 2217-7337   
  • Prtljaga, J. & Gojkov, Rajic, A. (2018). Suggesting and recommending as culture specific verbalinteractions. Rad štampan u izvodu i prezentovan na: the 8th Conference on Linguistic and Intercultural Education – CLIE-2018, Alba Iulia, 5 – 7 July, 2018.
  • Prtljaga, J. i Gojkov Rajić, A. (2018). Diferencijacija u nastavi stranog jezika i obrazovanju darovitih. U: Knjiga rezimea 24. okrugli sto o darovitosti: Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”, str. 95-96.                       
  • Prtljaga, J. i Gojkov Rajić, A. (2017). Metodičke specifičnosti nastave stranog jezika struke. U: Knjiga sažetaka sa 4. međunarodnekonferencije: Strani jezik struke i profesionalni identitet. Beograd: Društvo za strane jezike i književnosti Srbije, str. 33.
  • Gojkov Rajić, A. i Prtljaga, J. (2018). Learning a foreign language for specific purposes trhoug its application. U: Knjižica sažetaka sa III. međunarodne konferencije: Od teorije do prakse u jeziku struke. Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, str. 33           
  • Gojkov Rajić, A. (2018). Škola kao odraz društva i njena kritika u nemačkoj isrpskoj književnosti – komparativna analiza romana “Profesor Unrat” Hajnriha Mana i “Najlepša u školi” i “Pedagoški vampiri i anđeli” Raše Popova. U: Zbornik rezimea sa međunarodnog naučnog skupa Panorama sveta detinjstva: Enciklopedijski i renesansni duh Raše Popova. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, str. 23.

Učešće na naučnim i stručnim skupovima

  • Prtljaga, J. & Gojkov, Rajic, A. (2018). Suggesting and recommending as culture specific verbal interactions. Rad štampan u izvodu i prezentovan na: the 8th Conference on Linguistic and Intercultural Education – CLIE-2018, Alba Iulia, 5 – 7 July, 2018.         
  • Prtljaga, J. i Gojkov Rajić, A. (2018). Diferencijacija u nastavi stranog jezika i obrazovanju darovitih. U: Knjiga rezimea 24. okrugli sto o darovitosti: Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”, str. 95-96.                       
  • Prtljaga, J. i Gojkov Rajić, A. (2017). Metodičke specifičnosti nastave stranog jezika struke. U: Knjiga sažetaka sa 4. međunarodnekonferencije: Strani jezik struke i profesionalni identitet. Beograd: Društvo za strane jezike i književnosti Srbije, str. 33.
  • Gojkov Rajić, A. i Prtljaga, J. (2018). Learning a foreign language for specific purposes trhoug its application. U: Knjižica sažetaka sa III. međunarodne konferencije: Od teorije do prakse u jeziku struke. Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, str. 33           
  • Gojkov Rajić, A. (2018). Škola kao odraz društva i njena kritika u nemačkoj isrpskoj književnosti – komparativna analiza romana “Profesor Unrat” Hajnriha Mana i “Najlepša u školi” i “Pedagoški vampiri i anđeli” Raše Popova. U: Zbornik rezimea sa međunarodnog naučnog skupa Panorama sveta detinjstva: Enciklopedijski i renesansni duh Raše Popova. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, str. 23.
  • Prtljaga, J. i Gojkov Rajić, A. (2018). Increasing Student Achivement Levels in LSP Teaching as a Precondition of Their Involment in International Cooperation, Internacionalnoj konferenciji Interdisciplinary Management Research XIV, Opatija, Hrvatska, od 18. do 20. svibnja 2018.
  • Gojkov Rajić, A. Palinkašević, R. (2018). Potrebe i promene poučavanja stranog jezika na predškolskom uzrastu, Konferencija predmetne didaktike – Unapređenje nastavnog procesa – Prednosti i izazovi, 16.06.2018., Društvo predmetnih didaktičara Srbije, Beograd.
 
Školska 2018/2019.
 
Naučni i stručni radovi, prikazi
Stojanović A., Gojkov, G. i Gojkov-Rajić, A. (2018), Daroviti studenti i interkulturna komunikacija, Teme (časopis za društvene nauke), 4/2018, str. 45-59   Niš      ISSN 0353-7919 
Stojanović A., Gojkov, G. i Gojkov-Rajić, A. (2018), Darovitost i kreativnost – izazovi i dileme. Beograd: Srpska akademija obrazovanja. ISBN 978-86-89393-12-5    COBISS.SR-ID 261761036
Prtljaga, J. i Gojkov Rajić, A. (2019). Kompjuterski posredovano učenje stranog jezika i potencijalno jezički daroviti. U: Knjiga rezimea 25. okrugli sto o darovitosti: Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti. Vršac. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”: 97.
Prtljaga J. i Gojkov-Rajić, A. (2018). Metodičke specifičnosti nastave stranog jezika. Vujović, A i dr (ur). Strani jezik struke i profesionalni identitet. Društvo za strane jezike i književnosti Srbije, Beograd: 715-726.
Gojkov-Rajić, A., Prtljaga, J., Stojanović A., (2019), Creativity encouragement strategies at early age. Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies. 1/2019, Vol.70 (136): 206-225.
ISSN 0038 0474   
Šafranj, J., Gojkov-Rajić, A. i Stojanović, A. (2018). Personality, language learning motivation and achievement. Didactica Slovenica (pedagoška obzorja), letnik 33, 3-4/2018, str.107-122; Univerza u Novem mestu, Slovenia. ISSN 0353-1392   UDK 371/372
Šafranj, J.& A. Gojkov-Rajić, M. Katić (2018). The Effects of Students´ Meta-cognitive Abilities and Gender on the Development of Their Foreign Language Skills, Nastava i vaspitanje, 67(1):147-161.
Gojkov Rajić, A., Šafranj, J (2019). Mišljenje studenata o primeni MOODLE platforme za učenje stranog jezika struke, Inovacije u nastavi, XXXII, 2019/2:135-150
Gojkov-Rajić, A., Šafranj, J. (2018). Information communication technologies for learning languages for specific purposes. In: Zacłona, Z. & Radovanović, I. (Eds.) Chosen issues of education in the modern era (23–37). Nowy Sącz, Poland − Belgrade: State University of Applied Sciences − Teacher Education Faculty.
Gojkov Rajić, A. (2018). Škola kao odraz društva i njena kritika u nemačkoj i srpskoj književnosti (Komparativna analiza romana ,,Profesor Unrat“ Hajnriha Mana i ,, Pedagoški vampiri i anđeli“ Raše Popova). U: Đorđević, M., Đorđev, I., Mumović, A., Žujka, B. i  Kelemen Milojević, Lj. (2018). Zbornik radova sa međunarodnog naučnog skupa ,,Panorama sveta detinjstva: enciklopedijski i renesansni duh Raše Popova“ održanog 20. 4. 2018. u Vršcu, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov” 
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i obukama
Međunarodni projekat jačanja kapaciteta u visokom obrazovanju Keep Educating Yourself (KEY), 2018-2021, Ref: 598977-EPP-1-2018-1-RS-EPPKA2-CBHE-JP projekat finansiran sredstvima u okviru programa Erasmus+ Capacity Building in Higher Education 2018 EACEA
Međunarodni DAAD projekat Conflicting Truths, (institucija koordinator projekta: Technische Universität Chemnitz, Faculty of Humanities, English Department, katedra za strane jezike Visoke škole partner na projektu)
Razvojno-istraživački projekat Integrativni pristup na ranom uzrastu – uloga vaspitača (2018/2019),
Projekat finansiran od strane Pokrajinskog sektretarijata za visoko obrazovanje i naučno-istraživačku delatnost (koordinator projekta dr Nataša Sturza Milić)
Razvojno-istraživački projekat Digitalne kompetencije vaspitača – stanje i perspektive, (2019/20),
Projekat finansiran od strane Pokrajinskog sektretarijata za visoko obrazovanje i naučno-istraživačku delatnost, koordinator projekta: dr Predrag Prtljaga.
Član naučnog odbora međunarodne konferencije 25. Okrugli sto o darovitima: Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti, Vršac, 28. jun 2019.
Član uređivačkog odbora časopisa Research in Pedagogy, izdavači: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Srpska akademija obrazovanja i Pedagoški fakultet u Vranju.
Član naučnog odbora časopisa Konin Socio-Economic Studies, izdavač: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie (State University of Applied Sciences in Konin, Poland).
(02.02.2021.)

         

European Talent Point

etsn_logo-01

Izaberite

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Rezultati
  • Raspored predavanja/polaganja
  • Galerije
  • Praksa
  • Metodike
  • Studentski parlament
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e

Erasmus Charter for Higher Education – ECHE

Povelja Grada Vršca

povelja

Najnovije

  • dr Aleksandra Simić
  • Obeležen svetski dan poezije (21. 3. 2023. godine)
  • mr Nevena Čolakov
  • Potpisan Sporazum o saradnji
  • Rezultati Konkursa za realizaciju mobilnosti nastavnog osoblja
  • Dan otvorenih vrata
  • Prijava ispita za vanredni ispitni rok

Dokumenta

  • Dokumenta Visoke škole
  • Javno publikovan dokument
  • Javne nabavke
  • Akreditacija studijskog programa – strukovna medicinska sestra/tehničar
  • Akreditacija Ustanove 2019. g.
  • Akreditacija Master 2018. g.
  • Akreditacija 2016. godine
  • Akreditacija 2014. g.
  • Akreditacije 2012. g.
  • Akreditacije pre 2012. g.
  • Akreditacije ZUOV
  • Izbori u zvanja
  • Cenovnik

Korisne veze

  • Centar za celoživotno učenje
  • Projekat KEY Erasmus+
  • Istraživačko – edukativni centar
  • Research in Pedagogy
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e
  • Tempus TEACH
  • Projekat EU IPA
  • Blog Visoke škole
  • Srpska akademija obrazovanja
  • Politika privatnosti

Pretražite sajt

Svi pojmovi koji su na ovom sajtu upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.


© Visoka škola 2012-2022, Vršac

Administred by: Managed by: Powered by: