Др Ђорђев Ивана

Ивана Ђорђев (девојачко Ћурчин) рођена је 1980. год. у Вршцу, где је завршила основну, а потом и средњу школу – оба образовна нивоа као ђак генерације. Године 2004. дипломирала је на Филозофском факултету у Новом Саду (Одсек за српски језик и књижевност). На истом факултету 2009. одбранила је магистарски рад са темом Глаголски прилози у настави српског језика, под менторством проф. др Љиљане Петровачки. На Филолошком факултету Универзитета у Београду одбранила је 26. 11. 2015. докторску дисертацију (рађену према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању) на тему Ортографска норма у писменим задацима ученика средњих школа као путоказ модерне наставе правописа (научна област: Методике наставе српскога језик), ментор: проф. др Драгана Вељковић Станковић.
Након краћег рада у новинарству, од 2004. до 2013. године радила је као професор српског језика и књижености у Гимназији ,,Борислав Петров Браца” у Вршцу. Добитник је друге награде Завода за унапређивање образовања и васпитања Србије (на републичком конкурсу ,,Сазнали на семинару, применили у пракси 2011”), а такође и републичког признања које Влада РС (Служба за људска и мањинска права) додељује успешним наставницима за литерарна постигнућа ученика (2007), док јој је успешна припрема ученика за такмичења из области српског језика и културе изражавања донела захвалнице Друштва за српски језик и књижевност Србије, Вукове задужбине и Министарства просвете Републике Србије.
Од септембра 2013. године ангажована је као предавач на Високој школи струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, најпре за предмет Култура говора ‒ методички аспекти, а потом и на специјалистичким студијама (вежбе: Методика развоја говора и припрема за почетак читања и писања). Од академске 2014/15. год. предавач је на предметима: Српски језик, односно Матерњи језик са развојем говора на јасленом узрасту и Језичко стваралаштво.
У звање професора струковних студија из ужих научних области: а) Матерњи језик и књижевности, за предмете: Матерњи језик (српски), Култура говора – методички аспекти, Језичко стваралаштво; б) област Педагогија, за предмете: Матерњи језик са развојем говора на јасленом узрасту и Методика развоја говора и припрема за почетак читања и писања – изабрана је 27. јуна 2016.
Редовно прати и учествује на домаћим и међународним пројектима, стручним и научним скуповима. Укључена је у рад Језичког клуба Високе школе струковних студија ,,Михаило Палов”, Вршац, а обавља и лекторске послове у оквиру издавачке делатности Високе школе. Пише и објављује радове, већином из области методике наставе српскога језика као матерњег и савременог српског језика. Говори и пише енглески и немачки језик.
Објављени радови:
- Ћурчин 2006: Ивана Ћурчин, ,,Улога герунда као кондензационих средстава у језику А.Тишме и Б. Пекића”, Прилози проучавању језику, бр. 37, Филозофски факултет, Нови Сад, 117–137;
- Ђорђев 2010: Ивана Ђорђев, „Методичке разраде језичке теме о глаголским прилозима у настави српског језика за средњу школу”, Школски час српског језика и књижевности, бр. 5, ИП Ваша књига, Београд, 30–53;
- Ђорђев 2010: Ивана Ђорђев, ,,Методичка обрада глаголских прилога у настави српског језика”, Прилози проучавању језику , бр. 41, Филозофски факултет, Нови Сад, 183–197;
- Ђорђев 2011: Ивана Ђорђев, ,,Видови диференцијације и индивидуализације рада у настави српског језика у средњој школи на примеру наставне јединице о глаголским прилозима”, Школски час српског језика и књижевности, бр. 3/4, ИП Ваша књига, Београд, 40–60;
- Ђорђев 2011: Ивана Ђорђев, ,,Измене и допуне Правописа српског језика Матице српске (Речник уз Правопис)”, Школски час српског језика и књижевности, бр. 5, ИП Ваша књига, Београд, 120–137;
- Ђорђев 2012: Ивана Ђорђев, ,,Тематика средњошколских писмених задатака у школској 2010/2011.г. (први део)”, Школски час српског језика и књижевности, бр. 1, ИП Ваша књига, Београд, 52–63.
- Ђорђев 2012: Ивана Ђорђев ,,Тематика средњошколских писмених задатака у школској 2010/2011. г. (други део)”, Школски час српског језика и књижевности, бр. 2, ИП Ваша књига, Београд, 16–26.
- Ђорђев 2012: Ивана Ђорђев ,,Примена информационо-комуникационих технологија (ИКТ-а) у настави књижевности за средњу школу на примеру наставне јединице Марко пије уз рамазан вино, у електронској форми, у бази радова Завода за унапређивање образовања и васпитања (http://www.zuov.gov.rs/m-saznaliprimenili/m-saznaliprimenili-bazaradova).
- Ђорђев 2012: Ивана Ђорђев ,,Тематика средњошколских писмених задатака у школској 2010/2011. г. (трећи део)”, Школски час српског језика и књижевности, бр. 3–4, Београд: ИП Ваша књига, 48–57.
- Ђорђев 2012: Ивана Ђорђев ,,Скраћенице у писменим задацима ученика средњег образовања”,Истраживања у педагогији год. 2 бр. 1 (2012), Висока школа струковних студија за образовање васпитача ,,Михаило Палов” у Вршцу и Српска академија образовања у Београду, 179–195.
- Ђорђев 2012: Ивана Ђорђев, ,,Измене и допуне Правописа Матице српске у додатној настави српског језика у средњој школи”, Методички видици, бр. 3/ 2012, Филозофски факултет Нови Сад, 91–117
- Ђорђев 2013: Ивана Ђорђев, ,,Употреба језичких игара у настави правописа”, Нови Сад: Методички видици 4, 75–91.
- Ђорђев 2014: Ивана Ђорђев, ,,Методичке апликације за усавршавање културе писменог изражавања ученика на крају средње школе”, Школски час бр. 1, Београд: Ваша књига, 95–101.
- Ђорђев 2014: Ивана Ђорђев, ,,Методичке апликације за усавршавање и неговање језичке културе даровитих”, Билтен 2, Компетенције учитеља за идентификацију и рад са даровитим ученицима, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, 95–107.
- Ђорђев 2014: Ивана Ђорђев, ,,Могућности примене појмовних метафора (когнитивног приступа) за унапређивање наставе правописа”, Истраживања у педагогији, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов” и Српска академијa образовања у Београду, 130–143.
- Ђорђев 2014: Ивана Ђорђев, ,,Ортографске грешке у писменим задацима као смернице за унапређивање културе изражавања ученика и побољшање наставе писања”, Педагошка стварност, 1, 83–95.
- Ђорђев 2014: Ивана Ђорђев, ,,Методичка апликација за подстицање језичког стваралаштва на часу граматике”, Школски час српског језика и књижевности, XX/3-4-5, Београд: ИП Ваша књига, 3–9.
- Ђорђев 2014: Ивана Ђорђев, ,,Ставови васпитача као путоказ ка унапређивању културе говора даровите деце у предшколским установама”, У: Компетенције васпитача за друштво знања : тематски зборник / Трећа међународна научно-стручна конференција Методички дани 2014, Кикинда, 25. октобар 2014. Kикинда: Висока школа струковних студија за образовање васпитача, 211-221. UDC 159.928-053.4 371.3::81‘242, ISBN 978-86-85625-17-6.
- Ђорђев 2015: Ивана Ђорђев, ,,Подстицање језичког стваралаштва деце предшколског узраста и ученика употребом асоцијација”, Школски час српског језика и књижевности, XXI/1, Београд: ИП Ваша књига, 91–104.
- Ђорђев 2015: Ивана Ђорђев ,,Употреба теста асоцијација, теста таблице атрибута појмова и теста дефиниција за унапређивање културе писменог изражавања ученика”, Синтезе – часопис за педагошке науке , књижевност и културу, бр. 7. Крушевац: Висока школа струковних студија за васпитаче Крушевац. 2015, бр. 7, стр. 71–82. UDK 371.3::811.163.41’35 159.955.5/.6.072-057.874 doi:10.5937/sinteze0-8502
- Ђорђев и Келемен 2015: Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен, ,,Подстицање језичког развоја даровите деце кроз усмерене активности студената”, У: Зборнику 20 са Међународног научног скупа Даровитост и креативност-развојна перспектива креативне перформансе, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, 59–68.
- Ђорђев и Келемен 2015: Ивана Ђорев и Љиљана Келемен, ,,Концептуализација драмског метода и њене импликације у васпитној пракси”, излагање јавна трибина на тему ,,Од ученика до учитеља: шта уче они који уче нашу децу видети”, 8. 12. 2014. у Београду, в. bazaart.org.rs., објављено 2. фебруара 2015. на сајту: http://www.dramagogija.org.rs/?start=22
- Ђорђев 2015: Ивана Ђорђев, ,,Тематика писмених задатака као индикатор дидактичке културе школе”, Зборник резимеа са међународног научног скупа – 21. округли сто о даровитима, Даровити и дидактичка култура, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, стр. 37.
- Ђорђев и Келемен 2015: Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен, ,,Ортографска норма и евроинтеграције”, Књига резимеа са 10. научног скупа ,,Наука и евроинтеграције”,Универзитет у Источном Сарајеву, Филозофски факултет, Пале, стр. 15–16.
Сарадња на публикацијама, прикази:
- Ромкиње (2) / приредила Свенка Савић; [сараднице Ивана Ћурчин … et al.], Нови Сад: Футура публикације: Женске студија и истраживања ,,Милеве Марић Ајнштајн”, 2007. г. (Нови Сад: Футура публикације) – 217 стр./12/ стр. С табел.: фотогр.; 24цм. (Едиција Животне приче жена), ISBN 978-86-7188-074-9, COBISS.SR-ID 220068615. CIP – Каталогизација у публикацији Библиотека Матице српске, Нови Сад
- 929-055.2(=214.58)(497.113) (047.53)
- Ђорђев 2015: Ивана Ђорђев, Драма ,,Вршчани зову” кроз методичко-лингвистички окулар (Милош Ђорђевић, Вршчани зову, НИУ Либертатеа, Панчево, 2014. год.), Школски час српског језика и књижевности, XXI/. Београд: ,,Ваша књига” (у штампи).
- Ђорђев и Келемен 2015: Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен, ,,Приказ публикације 20 година о даровитости, У: Зборнику 20 са Међународног научног скупа Даровитост и креативност-развојна перспектива креативне перформансе, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”,303–306.
Публикације:
- Ђорђевић–Келемен–Ђорђев 2015: Милош Ђорђевић, Љиљана Келемен и Ивана Ђорђев, ,,Практикум за српски језик”, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”.
Пројекти:
- Пројекат „Родно сензитивни уџбеници и наставна пракса у региону Балкана” (Gender sensitive textbooks and classroom practice in the Balkan region), септембар 2005 – септембар 2007. Организатор: NGO Women’s Action. Донатор: Институт за отворено друштво, Београд. Пројекат је рализован у сарадњи седам партнерских институција / организација; у Војводини: Центар за родне студије Филозофски факултет, Нови Сад (рад на пројекту у оквиру студентских обавеза на постдипломским студијама).
- Пројекат Животе приче Ромкиња у Војводини, Женске студија и истраживања Милеве Марић Ајнштајн, Нови Сад, 2006. год.
- Пројекат Компетенције учитеља за рад са даровитом децом, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац (излагање на стручном скупу ИЕЦ-а), 2013.
- Острва– ISLANDS: Повезивање важних субјеката у области драме и образовања у Србији /Interconnecting Stakeholders in Learning and Drama in Serbia, пројекат финансира Европска унија, суфинансир Министарсво културе и информисања, спроводи БАЗААРТ , финансира Министарство омладине и спорта Републике Србије, октобар-новембар 2014.
- Tempus – TEACH: Усклађивање студијских програма за образовање васпитача у Србији (Harmonization of Preschool Teacher Curricula in Serbia), подржан и финансиран од стране Европске уније, 2013–2015.
Конференције и учешћа на научним и/или стручним скуповима:
- Искуства и могући правци унапређивања система сталног стручног усавршавања запослених у образовању, ЦПРЗ, Завод за унапређивање образовања и васпитања, 2013. (конференција по позиву).
- Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе, 20. округли сто о даровитима (Представљање публикације 20 година о даровитости), Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, 6. 6. 2014.
- Даровити и дидактичка култура, 21. округли сто о даровитима, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, 5. 6. 2014.
- Наука и евроинтеграције, 10. међународни научни скуп, Универзитет у Источном Сарајеву, Филозофски факултет, Пале (22–24. 5. 2015).
- Правопис није ситница – ортографска радионица, Међународни дан писмености, Градска библиотека, Вршац (8. 9. 2015).
- Ортографска радионица 2, Дом ученика средњих школа, Вршац (1.10.2015).
Školska 2015/2016.
Monografije, publikacije
- Ивана Ђорђев, Методички приступи лингвистичкој грађи о глаголским прилозима, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, 2016. ISBN 978-86-7372-230-6, COBISS.SR-ID 306020615. Рецензенти: проф. др Љ. Петровачки, доц. др Б. Жујка, проф. др М. Ђорђевић.
- Милош Ђорђевић, Љиљана Келемен и Ивана Ђорђев, Практикум за српски језик. Друго, допуњено и измењено издање. Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, 2015, стр. 171. ISBN 978-86-7372-220-7, COBISS.SR-ID 299702023. Рецензенти: доц. др Б. Жујка, проф. др П. Јашовић, др А. Мумовић.
Radovi i rezimei
- Ивана Ђорђев (2016). Тематика писмених задатака као индикатор дидактичке културе школе. Г. Гојков, А. Стојановић, (ур.). Зборник 21 са Међународног научног скупа Даровити и дидактичка култура. Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, УДК: 371.275, ISBN: 978-86-7372-227-6, 21 (2016), p., 96-101.
- Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен (2016). Утицај енглеског језика на писмено изражавање ученика и студената – ортографски аспект. М. Ковачевић (ур.). Зборник са Међународног научног скупа Наука и евроинтеграције, одржан 22–24. мај 2015. године, Филозофски факултет Источно Сарајево, Пале, 161–173. Линк: http://www.ffuis.edu.ba/media/publikacije/radovi/2016/06/24/Nauka_i_evrointegracije_knjiga_10_tom__2.pdf
- Predrag Prtljaga, Tanja Nedimović, Ivana Đorđev (2016). Improving organization and skills of planning in higher education using new informational-communicative technology. D. Barković, B. Runzheimer (ur.). International conference – interdisciplinary management research XII in Opatija, Croatia, 20–22 may 2016, INDEKSIRAN Ebsco, Socionet, Thomson Reuters, Econ Papers, Nacionalna Sveučilnišna Knjižnica u Zagrebu, 303–312. Линк: http://imr-conference.com/prethodni-zbornici/
- Ivana Đorđev (2016). The orthographic norm in secondary school students’ written assignments, Research in Pedagogy, Year 2016, Academy of Education Belgrade, Preschool Teacher Training College Mihailo Palov, Vrsac. UDC: 37.025 ISSN 2217-7337, 43–54. CrossRef, PILA Member: Under the mark CrossRef, Indexed in: COBISS (SR), Categorized by: Ministry of Education, Science and Technological Development, EBSCO, Available at Journal&e-Package Service, SCIndeks – Serbian Citation Index, Driven by DOI: 10.17810/2015.22, Available at Scopus. Link: http://research.rs/wp-content/uploads/2016/06/5-Djordjev.pdf
- Ивана Ђорђев (2016). Подстицање имагинације као дела интраперсоналне даровитости у настави српскога језика, Зборник резимеа 22. округли сто о даровитима Интраперсонална даровитост – могућности развоја, 1. 7. 2016, Вршац, 33–34. Линк: http://www.nauka.uskolavrsac.in.rs/wp-content/uploads/2016/02/Zbornik-rezimea-22.pdf
- Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен (2016). Ученици о правопису у припреми, изради и оцењивању писмених задатака, Зборник резимеа са II дидактичке конференције Предметне дидактике – путокази за унапређивање наставе, Београд, Биолошки факултет, 18. 6. 2016. стр. 36. Линк: https://drive.google.com/a/bio.bg.ac.rs/file/d/0B4SnSJWnP_AqVFdvekwzbk9YalU/view?pref=2&pli=1
- Ивaна Ђорђев, Подстицање језичког стваралаштва деце предшколског узраста и ученика употребом асоцијација, Школски час рпског језика и књижевности, (31), 1, 2015, 91–104.
- Ивана Ђорђев, Употреба теста асоцијација, теста таблице атрибута појмова и теста дефиниција за унапређивање културе писменог изражавања ученика, Синтезе – часопис за педагошке науке, књижевност и културу, 7, 2015, 71–82. doi:10.5937/sinteze0-8502. Линк: http://aseestant.ceon.rs/index.php/sinteze/article/view/8502
- Ивана Ђорђев, Драма ,,Вршчани зову” кроз методичко-лингвистички окулар (Милош Ђорђевић, Вршчани зову, НИУ Либертатеа, Панчево, 2014. год.), Школски час српског језика и књижевности, (31), 3-4, 2015, 160–164.
- Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен, Рано описмењавање деце – припрема за читање и писање на јасленом узрасту, Јасленац, часопис за родитеље деце јасленог узраста, 2, 2015, 3–8. Вршац: ПУ ,,Чаролија”.
- Ivana Đorđev, Orthography in Written Assignments and Teaching Practice from the Perspective of Students / Ortografia în temele scrise şi practica, Studii de Ştiinţă şi Cultură, XII / 2 (45), 2016, 167–176.
- Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен, Невербална комуникација на јасленом узрасту у функцији усвајања и развоја говора, Јасленац, часопис за родитеље деце јасленог узраста, 3, 2016, 10–12. Вршац: ПУ ,,Чаролија”.
- Ивана Ђорђев, Корекција и вредновање познавања ортографске норме у наставној пракси, Синтезе – часопис за педагошке науке, књижевност и културу, 9, 2016, 51–63. doi:10.5937/sinteze0-9972, Линк: http://aseestant.ceon.rs/index.php/sinteze/article/view/9972
Učešće na konferencijama
- Активно учешће на конференицији Међународна интернет конференција WWVRSAC. Živi lokalno – radi globalno, Вршац, 30–31. 10. 2015.
- ,,Ученици о правопису у припреми, изради и оцењивању писмених задатака – изабрани осврт”, тема скупа: Методички аспекти унапређења наставе, II Конференција предметних дидактичара Србије, Београд: Биолошки факултет, 18. 06. 2016.
- ,,Подстицање имагинације као дела интраперсоналне даровитости у настави српскога језика”, 22. округли сто о даровитима Интраперсонална даровитост – могућности развоја, 1. 7. 2016, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”.
Školska 2016/2017.
Monografije, publikacije
- Ђорђев, И. (2017): Тематика школских писмених задатака из предмета Српски језик и књижевност у школској 2010/2011. години (средња школа), Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, ISBN 978-86-7372-239-9. M43 (3 поена)
- Ivana Đorđev, Predrag Prtljaga, Jelena Prtljaga, Tanja Nedimović, Aleksandar Stojanović (2016): Vodič za obuku – Training Guidelines, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov”, Vršac (u okviru projekta TEACH koji finansira Evropska komisija kroz TEMPUS program, br. projekta је 544141-TEMPUS-1-2013-1-RS-TEMPUS-JPCR i odobren je u okviru šestog poziva programa Тempus IV). М43
- (3 поена) (у штампи)
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ., Ђорђевић, М. (2017): Практикум за српски језик (3. измењено и допуњено изд.), Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“, ISBN 978-86-7372-246-7. (у припреми за штампу, урађена каталогизација ISBN 978-86-7372-246-7) М43 (3 поена)
Radovi i rezimei
- Ђорђев, И. (2016): ,,Корекција и вредновање познавања ортографске норме у наставној пракси” / Correction and evaluation the knowledge of the orthographic norm in the practical work of teaching”, Синтезе – часопис за педагошке науке , књижевност и културу, 9, 51–63. DOI:10.5937/sinteze0-9972. М53 (1 поен)
- Ђорђев, И. (2016): ,,Песник ослобођеног језика”, Луча, часопис за културу, уметност и науку, XXV/ 4, 55–74. М53
- (1 поен)
- Ђорђев, И. (2017): ,,Употреба великог слова у писменим задацима ученика средњих школа”, Методички видици, 7/7, 113–136. DOI: http://dx.doi.org/10.19090/mv.2016.7.113-136. М52 (1,5 поен)
- Келемен Милојевић, Љ. и Ђорђев, И. (2017): ,,Језичке радионице као вид рефлексивне праксе”, Међународна конференција Васпитач у 21. веку, Соко Бања, 24. и 25. марта 2017, објављен резиме у Књизи резимеа. М64 (0,2 поена)
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ. (2017): ,,Подстицање језичког стваралаштва деце предшколског узраста и ученика применом парадигматских игара”, Међународни научни скуп – 23. округли сто о даровитима, Вршац, 30. 6. 2017, објављено у: Зборнику резимеа са Међународног научног скупа 23. округли сто о даровитима: Даровитост и креативни приступи учењу, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, стр. 40. Линк:
- http://www.nauka.uskolavrsac.in.rs/wp-content/uploads/2017/05/Zbornik-rezimea-23.pdf М64 (0,2 поена)
- Đorđev, I. (2017): ,,Towards a More Functional Literacy Teaching / Spre o învăţare literară mai funcţională”, Studii de ştiinţă şi cultură XIII / 2, 75–82. http://www.revista-studii-uvvg.ro/files/2017/26/2/2_DORDEV.pdf М23 (3 поена)
- Đorđev, I., Begonja, S. (2016): ,,Using Focalization for Encouriging Development of Speech and Linguistic Creativity of Children”, Analele Universităţii “Eftimie Murgu” din Reşiţa, IV,11–24. http://www.analefssu.uem.ro/fileadmin/Acasa/2016/01_Dordev.pdf М52 (1,5 поена)
- Ђорђев, И., Керекеш Бисак, И. (2017): ,,(Језичке) игре и игролике активности у различитим комуникативним дискурсима”, Школски час, XXXIII/2, 86–102. М53 (1 поен)
- Ђорђев, И. (2017): ,,Осврт на академско писање студената на почетку струковних студија – најчешће грешке у документовању изворника у тексту”, Липар, XVIII/62, 223–231. https://drive.google.com/file/d/0Bx6PfhyqzA4PYW45SWlnZlpBUlU/view М52 (1,5 поена)
- Đorđev, I. (2017): ,,Podsticanje imaginacije kao dela intrapersonalne darovitosti u nastavi srpskoga jezika”, Zbornik visoke škole strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov”, Vršac 22. Okrugli sto međunarodni naučni skup Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja, 68–75. М33 (1 поен)
- Ђорђев, И. (2017): ,,Интерпункција у писменим задацима ученика средњих школа”, Учење и настава, III / 1, 73–90. М53 (1 поен)
- Đorđev, I., Prtljaga, P., Nedimović, T. (2017): ,, Possibilities of Improvement of Organization and Planning of Work in Higher Education Institutions According the Application of Educational Web Тools”, Third International Conference Education across Borders, Education and Research across Time аnd Space, Universitet ,,Sv. Kliment Ohridski”, Pedagoški fakultet u Bitolju (mak. Битола), Makedonija, 6. i 7. oktobar 2016, 631–639. http://www.pfbt.uklo.edu.mk/images/zbornik%201%20(jove%20final%20cip).pdf M 33 (1 поен)
- Ђорђев, И., Келемен, Љ. (2016): „Ученици о правопису у припреми, изради и оцењивању писмених задатака – изабрани осврт”, Зборник радова са II Дидактичке конференције Предметне дидактике – путокази за унапређење наставе (ур. Ј. Станисављевић), Београд: Друштво предметних дидактичара Србије, 153–163. https://drive.google.com/file/d/0B4SnSJWnP_AqcHRveUZoLWhjSWM/view М 63 (0,5 поенa)
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Međunarodna naučna konferencija Third International Conference Education across Borders – Education and Research across Time and Space (1100th Death Anniversary of St. Clement of Ohrid), 6. i 7. oktobar 2016, Bitolj (mak. Битола), Makedonija.
- Међународна конференција Васпитач у 21. веку – Рефлексије савременог доба на васпитно-образовни рад у предшколској установи, 24. и 25. марта 2017, Висока школа за васпитаче струковних студија у Алексинцу, Соко Бања.
- Међународни научни скуп – 23. округли сто о даровитима: Даровитост и креативни приступи учењу, 30. јун 2017, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац.
Učešće u projektima
- Пројекат Креативни приступи учењу, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, школска 2016/17. година.
- Међународни пројекат Tempus – TEACH: Усклађивање студијских програма за образовање васпитача у Србији (Harmonization of Preschool Teacher Curricula in Serbia), подржан и финансиран од стране Европске уније, 2013–2016. Број пројекта је 544141-TEMPUS-1-2013-1-RS-TEMPUS-JPCR и одобрен је у оквиру шестог позива програма Темпус IV.
Školska 2017/2018.
Monografija, publikacije
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ., Ђорђевић, М. (2017). Практикум за српски језик (треће, измењено и допуњено издање). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”.
- Ђорђев, И. (2018). Лепа реч – приручник за припрему испита и самосталан рад студената. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов” (ИСБН 978-86-7372-264-1).
Naučni i stručni radovi, prikazi
- Келемен Милојевић, Љ., Ђорђев, И. (2018). ,,Језичке радионице као вид рефлексивне праксе”. У: Зборник радова са скупа Васпитач 21. веку: Савремени свет и толеранција кроз призму предшколског васпитања (13;Соко Бања; 2017). Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија, 198–205.
- Đorđev, I., Greonjanc, E. (2018). ,,Akademsko pisanje studenata strukovnih studija na srpskom i rumunskom nastavnom jeziku: naslovna strana i dokumentovanje izvornika u tekstu / Scierea academica in lucrarile studentilor de la studiile de specialitate in limba sarba si romana: pagina de titlu si sursele de documentare din tex”. Lumina, 71, Libertatea, 107–116.
- Келемен Милојевић, Љ., Ђорђев, И. (2017). ,,Сликовница као културно-потпорно средство рада у области развоја говора деце предшколског узраста”. У: Зборник радова са Међународног научног скупа Културно-потпорна средства у функцији наставе и учења (1; Ужице; 2017). Ужице: Учитељски факултет, 367–376. http://www.pfu.kg.ac.rs/files/Fakultet/Izdavastvo/Kulturno%20potporna%20sredstva.pdf.
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ. (2017). ,,Концептуализација драмског метода и њене импликације у васпитно-образовној пракси”. Методичка пракса, 13/2, 275–284.
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ. (2017). ,,Апсолутизација начела Пиши као што говориш, читај како је написано у наставној пракси”. Изворник, 12. Вукова задужбина: огранак Вукове задужбине у Гајдобри, 155–165.
- Ђорђев, И. (2018). ,,Реченична кондензација и интерпункција”. Школски час, 34/1, 3–14.
- Ђорђев, И. (2017). ,,Методичко дело из области развоја говора (приказ, Др Љиљана Келемен Милојевић, Методикa развоја говора Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” , Вршaц, 2017)”, Учење и настава, 3/4, 755–758.
- Ђорђев, И. (2018). ,,Језичке игре Раше Попова као импулси за језичко стваралаштво-методички аспект”. У: Књига резимеа са Међународног научног скупа ,,Панорама света детињства: енциклопедијски и ренесансни дух Раше Попова”, стр. 10. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ. (2018). ,,Интегративни приступ и интерактивност у раду са децом предшколског узраста – пример позитивне педагошке праксе”. У: Књига резимеа: Васпитач у 21. веку – допринос предшколства остваривању циљева образовања и васпитања. Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија, стр. 24.
- Вељковић Станковић, Д., Ђорђев, И. (2017). ,,Могућности примене когнитивног приступа у настави правописа”. У: Књига резимеа са Међународног научног скупа ,,Језици и културе у времену и простору 7”, Нови Сад: Филозофски факултет, стр. 75.
- Вељковић Станковић, Д., Ђорђев, И. (2017). ,,Могућности примене когнитивног приступа у настави правописа”. У: Зборник радова са Међународног научног скупа ,,Језици и културе у времену и простору 7”, Нови Сад: Филозофски факултет (у штампи).
- Келемен Милојевић, Љ., Ђорђев, И. (2018). ,,Подстицање језичког стваралаштва деце предшколског узраста и ученика применом парадигматских игара”. У: Зборнику 23: Даровитост и креативни приступи учењу. Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” , Вршaц. 168–178.
- Đorđev, I. (2018). ,,The Possibilities of Using Mobile Technology for the Orthography Teaching – Selected Review” / Fascicola de ştiinţe social-umaniste. Analele Universităţii „Eftimie Murgu” din Reşiţa, 62–68. http://www.analefssu.uem.ro/fileadmin/Acasa/2017/Dordev.pdf
- Вељковић Станковић, Д., Ђорђев, И. (2018). ,,Писменост новог доба из визуре васпитача и наставника”. У: Књига резимеа са Шестог међународног конгреса примењене лингвистике данас – језик, књижевност и интердисциплинарност. Београд: Филолошки факултет. (у штампи)
- Келемен Милојевић, Љ., Ђорђев, И. (2017). ,,Радно-игровна средства којима се унапређује говорна комуникација с децом јасленог узраста”. Јасленац, 2017/1 (новембар), Вршац: ПУ ,,Чаролија”, 8–10.
- Ђорђев, И. (2018). ,,Разговорне игре за развијање и подстицање даровитости и креативности деце предшколског узраста и ученика”. У: Књига резимеа 24. округли сто о даровитости: Достигнућа и перспективе у образовању даровитих. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, стр.48-49.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Међународни научни скуп Језици и културе у времену и простору 7, Нови Сад: Филозофски факултет, 18. и 19. новембар 2017. саопштење на тему: ,,Могућности примене когнитивног приступа у настави правописа” (коауторство)
- Конференција Васпитач у 21. веку: Допринос предшколства остваривању циљева образовања и васпитања, 30 и 31. март 2018, Сокобања, Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија, саопштење на тему: ,,Интегративни приступ и интерактивност у раду са децом предшколског узраста – пример позитивне педагошке праксе” (коауторство)
- Међународни научни скуп Културно-потпорна средства у функцији наставе и учења, 6. новембар 2017, Ужице: Учитељски факултет, саопштење на тему: ,,Сликовница као културно-потпорно средство рада у области развоја говора деце предшколског узраста” (коауторство)
- Међународни научни скуп Панорама света детињства: енциклопедијски и ренесансни дух Раше Попова, Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршaц, 20. април 2018, саопштење на тему: ,,Језичке игре Раше Попова као импулси за језичко стваралаштво-методички аспект” (ауторство)
- Међународни научни скуп 24. округли сто о даровитима: Достигнућа и перспективе у образовању даровитих, 29. 6. 2018, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, саопштење на тему: ,,Разговорне игре за развијање и одстицање даровитости и креативности деце предшколског узраста и ученика” (ауторство).
Школска 2018/19.
|
Монографија, публикације
|
Ђорђевић и др. 2018: Милош Ђорђевић, Ивана Ђорђев, Ана Мумовић, Бриндуша Жујка и Љиљана Келемен Милојевић, Зборник радова са међународног научног скупа Панорама света детињства: енциклопедијски и ренесансни дух Раше Попова, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
|
Недимовић–Ђорђев 2018: Тања Недимовић, Ивана Ђорђев, Зборник радова Комуникација у мултикултуралној средини и васпитно-образовном раду, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
|
Научни и стручни радови, прикази
|
Вељковић Станковић–Ђорђев 2018: Драгана Вељковић Станковић, Ивана Ђорђев ,,Могућности примене когнитивног приступа у настави правописа”. У: Зборник радова са Међународног научног скупа ,,Језици и културе у времену и простору 7”, Нови Сад: Филозофски факултет, 41–53.
|
Ђорђев 2018: Ивана Ђорђев, ,,Језичке и поетско стваралаштво Раше Попова”. У: Панорама света детињства: енциклопедијски и ренесансни дух Раше Попова, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, 104–114.
|
Ђорђев 2018: Ивана Ђорђев, ,,Реченична кондензација и интерпункција”, Школски час, 34/1, Београд: ИП ,,Ваша књига”, 3–14.
|
Ђорђев 2018: Ивана Ђорђев, ,,Путовање кроз дескрипције и метафоре”, Школски час, 34/5, Београд: ИП ,,Ваша књига”, 77–81. (приказ књиге)
|
Ђорђев–Раић 2018: Ивана Ђорђев, Сара Раић, ,,Концептуализација комуникације у мултинационалној студентској заједници”, у зборнику са пројекта: Комуникација у мултикултуралној средини и васпитно-образовном раду, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, 55–69.
|
Вељковић Станковић–Ђорђев 2018: Драгана Вељковић Станковић, Ивана Ђорђев, ,,Писменост новог доба из перспективе будућих васпитача и наставника”. Примењена лингвистика 19. Београд: Друштво за примењену лингвистику Србије, Филолошки факултет, Београд; Филозофски факултет у Новом Саду, 7–22.
|
Ђорђев–Келемен Милојевић 2018: Ивана Ђорђев, Љиљана Келемен Милојевић, ,,Интегративни приступ и интерактивност у раду са децом предшколског узраста – пример позитивне педагошке праксе”. У: Књига резимеа: Васпитач у 21. веку – допринос предшколства остваривању циљева образовања и васпитања. Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија, стр. 24.
|
Ђорђев–Келемен Милојевић 2018: Ивана Ђорђев, Љиљана Келемен Милојевић, ,,Разговорне игре за развијање и подстицање даровитости и креативности деце предшколског узраста и ученика”. У: Зборник 24 са Међународног научног скупа Достигнућа и перспективе у образовању даровитих. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, 125–134.
|
Ђорђев 2019: Ивана Ђорђев, ,,Даровитост у 21. веку из студентске перспективе”. Зборник резимеа са 25. округлог стола о даровитима: Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови појединац и друштво. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, стр. 47.
|
Ђорђев 2019: Ивана Ђорђев, ,,Др Љиљана Келемен Милојевић: Методика развоја говора деце јасленог узраста, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, 2017.”, Sinteze, 2019/15, 105–108. (приказ књиге) Доступно на: http://aseestant.ceon.rs/index.php/sinteze/article/view/21367/8215.
|
Учешћа на научним и стручним скуповима и конференцијама, обукама
|
Шести међународни конгрес примењене лингвистике данас – Језик, књижевност и интердисциплинарност/ The 6th International Congress of Applied Linguistics today – Language, Literature and Interdisciplinarity, Београд, 12. и 13. 10. 2018. (коауторство)
|
Mobilnost visokošolskih učiteljev Uviverze v Mariboru (UM) 2018–2021, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов“, Вршац и Педагошки факултет Универзитета у Марибору, Словенија – обука за коришћење Мудл (Moodle) платформе, 3. 6 – 5. 6. 2019. Вршац.
|
Међународни научни скуп 25. округли сто о даровитима:
Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови: појединац и друштво, 28. 6. 2019, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, саопштење на тему: ,,Даровитост у 21. веку из студентске перспективе” (ауторство).
|
Пројекти
|
Од вршњачке едукације до успешне комуникације: унапређивање комуникације у мултинационалној студентској заједници, одобрен од стране Покрајинског секретаријата за високо образовање и научноистраживачку делатност, бр. пројекта 142-451-857/2018, 2018. ауторке: доц. др Тања Недимовић (руководилац пројекта) и др Ивана Ђорђев
|
Интегративни приступ на раном узрасту – улога васпитача, одобрен од стране Покрајинског секретаријата за високо образовање и научноистраживачку делатност, 2018. – реализација инклузивне радионице
|
Међународни пројекат Keep education yourself, у оквиру Еразус + Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices –Capacity Building in Higher education, координатор пројекта: Висока школа струковних студија за образовање васпитача из Новога Сада, 2019–2021.
|
Семинари стручног усавршавања (аутор и реализатор)
|
Унапређивање писменог изражавања ученика са ортографског аспекта (аутор: др Ивана Ђорђев, реализатори др Ивана Ђорђев, др Љиљана Келемен Милојевић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
Преносиве (трансверзалне) вештине у образовању – за корак испред (аутори: доц. др Тања Недимовић и др Ивана Ђорђев; реализатори: др Тања Недимовић и др Ивана Ђорђев; др Предраг Пртљага, проф. др Александар Стојановић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
Таксономија у функцији оцењивања (аутор: проф. др Александар Стојановић, реализатори: проф. др Александар Стојановић, Биљана Вујасин, проф. педагогије, др Ивана Ђорђев) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
Школска 2019/20.
|
Монографија, публикације
|
Келемен Милојевић–Ђорђев 2019: Љиљана Келемен Милојевић, Ивана Ђорђев. Кад би Сунце проговорило – језичке и драмске игре. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
|
Научни и стручни радови, прикази
|
Ђорђев 2019: Ивана Ђорђев, ,,Др Љиљана Келемен Милојевић: Методика развоја говора деце јасленог узраста, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, 2017.”, Sinteze, 2019, бр. 15, 105–108. (приказ књиге)
doi: 10.5937/sinteze8-21367
|
Ђорђев 2019: Ивана Ђорђев, ,,Језичко вајарство Бате Марјанова”. Sinteze, 2019, 8 (16), 95–101. (приказ књиге)
doi: 10.5937/sinteze8-22109
|
Djordjev 2019: Ivana Djordjev, ,,Literacy in the 21st Century from the Perception of Pupils of Secondary Schools”. Research in pedagogy, 9 (2), 127–142.
doi: 10.17810/2015.96
|
Ђорђев 2020: Ивана Ђорђев, ,,Даровитост у 21. веку из студентске перспективе”, У: (Г. Гојков, А. Стојановић, ур.) Зборник 25: Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови: појединца и друштво”, 25 (2020), (стр. 118–128). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов” и Универзитет ,,Аурел Влајку”, Арад, Румунија.
|
Prtljaga i Đorđev (2020): Predrag Prtljaga i Ivana Đorđev, ,,Neophodnost kontinuiranog unapređivanja digitalnih veština u identifikaciji i radu sa darovitima”, U (G. Gojkov, A. Stojanović, ur.): Zbornik 25: Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti – izazovi pojedinac i društvo, 25 (2020) (str. 336–347). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov” i Univerzitet,,Aurel Vlajku” (Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”, Arad, Romania).
|
Ђорђев и Келемен Милојевић (2020): Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен Милојевић, ,,Интегративни приступ и интерактивност у раду са децом предшколског узраста – пример позитивне педагошке праксе”, У: ( П. Јашовић, ур.) Значај компетентности васпитача за квалитет васпитања и образовања деце предшколског узраста: зборник радова са Петнаесте конференције са међународним учешћем Васпитач у 21. веку, бр. 19 (стр. 232-240). Академија васпитачко-медицинских струковних студија, одсек Алексинац.
|
Đorđev i Kelemen Milojević (2020): Ivana Đorđev i Ljiljana Kelemen Milojević, ,,Unapređivanje kvaliteta života dece i mladih u multikulturalnoj i inkluzivnoj sredini kroz aktivnosti Jezičkog kluba”. U: (M. Nikolić i M. Vantić-Tanjić, ur.) Tematski zbornik ,,Unapređenje kvalitete života djece i mladih” / ,,Improving the Quality of Life of Children and Youth”, 783 –791. Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih.
|
Đorđev i Stanić (2020): Ivana Đorđev i Eldena Stanić, ,,Konceptualizacija srpskoga jezika u multinacionalnoj studentskoj zajednici”, Research in Pedagogy, 10 (1), 76–92.
|
Лексикон стваралаца у предуниверзитетском образовању и васпитању (прир. проф. др М. Кундачина и мр М. Пајић Илић), објављена биографија: Ивана Ђорђев (стр. 147–150), Београд: Klett.
|
Учешћа на научним и стручним скуповима и (е)конференцијама, обукама
|
Meet & Code – Budi na ti sa Vi, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov”, 12. 10. 2019. i 14. 10. 2019. godine – učesnik
|
TCA aktivnosti – Mogućnosti za usavršavanje pojedinaca aktivnih u formalnom ineformalnom obrazovanju kroz aktivnosti međunarodne saradnje, Fondacija Tempus, 15. 11. 2020. vebinar – učesnik
|
Internacionalni (onlajn) samit u okviru Nedelje obrazovanja (engl. Education Week; v. https://www.edweek.org/) – What to Teach Today to Prepare Students for Tomorrow’s Workplace, 26. 2. 2020. – učesnik
|
Kонференција међународног карактера Дигитално образовање 2020, 10. 4. и 11. 4. 2020. године, (организатори: Центар за образовне технологије на Западном Балкану у сарадњи са Заводом за унапређивање образовања и васпитања и Министарством просвете, науке и технолошког развоја, Фондацијом Петља, Заводом за вредновање квалитета образовања и васпитања, Тимом за социјално укључивање и смањење сиромаштва и Привредном комором Србије, а уз подршку компанија Microsoft и Oracle, али и других партнера) – учесник (в. https://www.uskolavrsac.edu.rs/odrzana-konferencija-digitalno-obrazovanje-2020/).
|
XI Međunarodnu naučno-stručnu eKonferenciju Unapređenje kvalitete života djece i mladih / XI International scientific conference Improving the quality of life of children and youth (organizator: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli), 26. i 27. 6. 2020. godine putem Zoom platforme – učesnik; koautorstvo.
|
Пројекти
|
Међународни пројекат Keep education yourself, у оквиру Еразус + Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices –Capacity Building in Higher education, координатор пројекта: Висока школа струковних студија за образовање васпитача из Новога Сада, 2019–2021. године – члан пројектног тима (контакт особа, WP 4).
У оквиру пројекта, https://www.uskolavrsac.edu.rs/projekat-key-centar-za-celozivotno-ucenje/, програми стручног усавршавања Центра за целоживотно учење: Холистички приступ раном развоју – стање, изазови и перспективе (реализатор); Унапређивање дигиталне писмености и културе запослених у образовању (коаутор); Преносиве (трансверзалне) вештине у образовању – за корак испред (коаутор).
|
Digitalne kompetencije vaspitača – stanje i perspektive, koji je rešenjem broj: 142-451-2427/2019-02/1 odobrio i sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost – član projektnog tima.
|
Значај биља код Рома – Јавни конкурс за финансирање научноистраживачких и развојноистраживачких пројеката националних мањина – националних заједница у АП Војводини у 2020; одобрен – члан пројектног тима.
|
Холистички приступ раном развоју – стање, изазови и перспективе, школски развојни пројекат.
|
Семинари стручног усавршавања (аутор и реализатор)
|
Унапређивање писменог изражавања ученика са ортографског аспекта (аутор: др Ивана Ђорђев, реализатори др Ивана Ђорђев, др Љиљана Келемен Милојевић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
Преносиве (трансверзалне) вештине у образовању – за корак испред (аутори: доц. др Тања Недимовић и др Ивана Ђорђев; реализатори: др Тања Недимовић и др Ивана Ђорђев; др Предраг Пртљага, проф. др Александар Стојановић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
Таксономија у функцији оцењивања (аутор: проф. др Александар Стојановић, реализатори: проф. др Александар Стојановић, Биљана Вујасин, проф. педагогије, др Ивана Ђорђев) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
(02.02.2021.)