Visoka škola Vršac

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Studenti
  • Profesori
  • Projekti
  • Kontakt

dr Nataša Sturza-Milić

Natasa Sturza Milic was born in Vrsac in 1970. He has graduated from the Faculty of Sports and Physical Education in Belgrade where she also obtained her master and doctoral degree. She is employed at the Preschool Teacher Training College “Mihailo Palov” in Vrsac as a Professor of professional studies for the subjects Teaching Methodology of Preschool Children Physical Education and Applied Physical Education which are held at both professional bachelor and professional studies. She is a member of the Council of the Preschool Teacher Training College and of the Editing Board of the college publishing activity. She has published 10 books and 50 papers either independently or as a co-author. She has participated in numerous professional and scientific conferences both in the country and abroad, as well as in various project of national and international importance. She has been a lecturer in the in-service programs for professional improvement of preschool and primary school teachers for a number of years. She has been engaged as an invited lecturer at pre-graduate, master and doctoral studies at the Faculty of Sports and Physical Education, Belgrade University. She lives in Vrsac, she is married and a mother of two children.
 
 
Biografija
  
Nataša Sturza Milić je rođena u Vršcu, gde završava osnovnu i srednju školu sa odličnim uspehom. Fakultet fizičke kulture u Beogradu upisuje 1989, a završava 1994. godine, sa prosečnom ocenom studiranja 9,58 i ocenom 10 na diplomskom ispitu. U toku studiranja bila je nosilac univerzitetske stipendije. Nakon završenih osnovnih studija, upisuje postdiplomske studije na istom fakultetu (smer – fizičko vaspitanje). Juna 1999. godine uspešno brani magistarski rad na temu Odnos efikasnosti motoričkog ponašanja i intelektualnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta 5-6 godina pred komisijom u sastavu: dr Dušan Perić (mentor rada), dr Dragoljub Višnjić i dr Branislav Pokrajac. 20. januara 2009. godine, na Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja Univerziteta u Beogradu, pred komisijom u sastavu: dr Miloš Kukolj, redovni profesor (mentor rada), dr Dragoljub Višnjić, redovni profesor i dr Radovan Grandić, redovni profesor, uspešno brani doktorsku disertaciju na temu Identifikacija motorički darovitih učenika mlađeg školskog uzrasta i stiče zvanje doktora nauka iz oblasti fizičkog vaspitanja i sporta.
Nataša Sturza-Milić je od 1996. godine bila angažovana kao saradnik na Višoj školi za obrazovanje vaspitača u Vršcu, na predmetima Metodika fizičkog vaspitanja i Radionica za igru. Zvanje predavača za predmet Metodika fizičkog vaspitanja dobija avgusta 1999. godine. Na Višoj školi za obrazovanje vaspitača u Vršcu (do momenta prerastanja u Visoku školu strukovnih studija za obrazovanje vaspitača) predaje sledeće predmete: Metodika fizičkog vaspitanja, Fizičko vaspitanje, Telesni razvoj i zdravstveno vaspitanje i Radionica za igru. Zvanje Višeg predavača za Metodiku fizičkog vaspitanja dobija septembra 2004. godine. Od 1999. godine, u kontinuitetu do danas, uspešno i predano obavlja funkciju organizatora pedagoške prakse studenata. Od 2005. godine je član uređivačkog odbora Izdavačke delatnosti u Školi. Takođe, bila je član radne grupe koja je oformljena za pripremu akreditacije i prerastanje Više škole za obrazovanje vaspitača u Visoku školu strukovnih studija za obrazovanje vaspitača. Od tada pa do danas, zajedno sa svojim kolegama, učestvovala je u pripremanju akreditacije za nove studijske programe na osnovnim i specijalističkim studijama, kao i pripremanju materijala za novi ciklus akreditacije 2012. godine na Visokoj školi strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ u Vršcu. Zvanje Profesora Visoke škole strukovnih studija dobija aprila 2009. godine. Član je Komisije za kvalitet, Izdavačke delatnosti i Saveta Visoke škole strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ Vršac. Od oktobra 2013. godine, predsednik je udruženja „Istraživačko-edukativni centar“, a u okviru navedene organizacije uključena je u osmišljavanje i koordinaciju više projekata. Takođe, uključena je u međunarodni TEACH projekat „Usklađivanje studijskih programa za obrazovanje vaspitača u Srbiji, koji finansira Evropska komisija u okviru programa TEMPUS. Od juna 2014. godine šef je Katedre za metodike. U okviru osnovnih studija na studijskom programu – strukovni vaspitač, predaje sledeće predmete: Praktikum iz fizičkog vaspitanja, Motorika dece predškolskog uzrasta, Metodika fizičkog vaspitanja 1 i Metodika fizičkog vaspitanja 2. U okviru osnovnih studija na studijskom programu – Vaspitač dece jaslenog uzrasta predaje predmete: Metodika fizičkog vaspitanja dece jaslenog uzrasta i Motoričke igre. U okviru specijalističkih studija (na akreditovanom specijalističkom programu – Vaspitač specijalista za pripremni predškolski period) predaje predmete: Metodika fizičkog vaspitanja (obavezni) i Ritmika i ples (izborni). Nekoliko godina unazad bila je angažovana kao pozivni predavač na Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja Univerziteta u Beogradu na strukovnim, osnovnim i doktorskim studijama. Na osnovnim studijama, u okviru predmeta Dečji sport, bila je angažovana kao saradnik na studijskom bloku – Motorička igra u funkciji integralnog razvoja deteta.
Do sada je, samostalno i u koautorstvu, objavila 10 knjiga (monografija, praktikuma, priručnika, publikacija) i veći broj radova. Učestvovala je na brojnim domaćim i međunarodnim stručnim skupovima i naučnim konferencijama, kao i na projektima međunarodnog i nacionalnog značaja. Bila je koordinatorka dva nacionalna projekta. Već duži niz godina jedan je od autora i predavača na akreditovanim programima za stručno usavršavanje vaspitača i učitelja, a u aktuelnom ciklusu za školsku 2014/15. i 2015/16. godinu, u koautorstvu sa koleginicom dr Tanjom Nedimović realizuje program – Fizičkom aktivnošću protiv vršnjačkog nasilja. Predsednica je udruženja Istraživačko-edukativni centar koji je do sada realizovao nekoliko projekata u oblasti nauke i kulture. Osnivač je i predsednik udruženja građana „Pozor, sad“ (školica sporta) u okviru kojeg u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta koordinira rad sa decom predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. Udata je i majka dvoje dece.
 
Objavljene monografske studije, udžbenici, priručnici, publikacije
 
  • Rana identifikacija darovitosti (monografija), u koautorstvu sa: Gojkov, G., Gojkov-Rajić, A., Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2002. ISBN 86-7372-020-6
  • Daroviti i šta sa njima – praktikum, u koatorstvu sa: Gojkov,G., Božin, A., Dejić, M., Josifović, D., Lelea, J., Magda, I., Negru, A., Paser, V., Stojanović, A.,  poglavlje: Daroviti u fizičkom vaspitanju, str. 217-249, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2002. ISBN 86-7372-020-6
  • Daroviti i šta sa njima – praktikum (II prošireno izdanje), u koautorstvu sa: Gojkov,G., Božin,A., Dejić, M., Josifović, D., Lelea, J., Magda, I., Negru, A., Paser, V., Stojanović, A., poglavlje: Daroviti i šta sa njima u okviru fizičkog vaspitanja, str. 227-249, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2004.
  • Globalizacija i sport (monografija), u koatorstvu sa Firika, Ž., Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2005. ISBN 86-7372-045-1 COBISS.SR-ID 200031239
  • Darovita deca i relevantni odrasli u regionu Južnog Banata i Timiša, u koautorstvu, poglavlje: Identifikacija i podsticanje motoričke darovitosti na predškolskom i mlađem školskom uzrastu u okviru fizičkog vaspitanja, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2007, str. 70-85.
  • Identifikacija motorički darovitih učenika mlađeg školskog uzrasta (monografija), Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača »Mihailo Palov«, Vršac, 2009. ISBN 978-86-7372-107-1 COBISS.SR.-ID239878919 urednici akademik Grozdanka Gojkov i dr.
  • Dečiji sport od prakse do akademske oblasti (monografija), Sturza Milić, N. je priredila poglavlje: Motorička igra u funkciji integralnog razvoja deteta, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Beograd, 2011, str. 225-249. 796/799-053.2/6(082) ISBN 978-86-80255-74-3 COBISS.SR-ID 184040204 urednici Branislav Jevtić i dr.
  • Motorni razvoj i fizička aktivnost dece predškolskog uzrasta – metodički priručnik za studente, vaspitače i roditelje, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača »Mihailo Palov«, Vršac, 2012. ISBN 978-86-7372-152-1 COBISS.SR-ID 272031751
  • Motorni razvoj i fizička aktivnost dece jaslenog i predškolskog uzrasta – metodički priručnik za studente, vaspitače i roditelje (dopunjeno i prošireno izdanje), Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača »Mihailo Palov«, Vršac, 2014.
  • Velišek Braško, O., Nedimović, T., Mijalović, G. i Sturza Milić, N. : Komparativna analiza kurikuluma visokih strukovnih škola za obrazovanje vaspitača. U: Publikacija štampana u okviru TEMPUS projekta Harmonization of Preschool Teacher Education Curricula in Serbia: Uporedna analiza Studijskih programa za obrazovanje vaspitača, Novi Sad, maj 2014.
 
Objavljeni stručni i naučni radovi
 
  • Sturza, N. (1997): Studenti istraživači, Prosvetni pregled, br. 1984.
  • Sturza, N. (1998): Društvena podrška darovitosti, Pedagoška stvarnost, br. 7-8, str. 653-655. BIBLID: 0553-4569, 44(1998)
  • Sturza, N. (1998): Fizičko vaspitanje kao svojevrsni proces stvaralaštva u funkciji podsticanja kreativnosti. Zbornik 4, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, str. 310-316. UDK 371.95 BIBLID: 86-7372-006-0, 4 (1998)
  • Sturza, N. (1998): Uspavana podrška darovitosti, Prosvetni pregled, br. 2014, 15.
  • Sturza-Milić, N., Gojkov, G., Gašić-Pavišić, S., i Stojanović, A. (1999): Preliminarni izveštaj o istraživanju po projektu „Project for an early identification of gifted pupilis“, Zbornik br. 5, Okrugli sto na temu „Rana identifikacija darovitosti“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, str. 258-297. . UDK 371.95 BIBLID: 86-7372-009-5, 5 (1999)
  • Sturza-Milić, N. (1999): Nemir duha, Prosvetni pregled, br. 11.
  • Sturza-Milić, N. (2000): Povezanost između motoričkih i intelektualnih sposobnosti kod dece predškolskog uzrasta, Zbornik radova sa međunarodnog naučno-stručnog skupa „Dete u pokretu“, Gozd Maturljak, Slovenija, str. 134-141.
  • Sturza-Milić, N. (2001): Mogućnosti motorički darovitih studenata u radu sa decom predškolskog uzrasta. Zbornik br. 7, sa Okruglog stola na temu: „Darovitost u studentskoj populaciji“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, str. 208-215. UDK 371.95 BIBLID: 86-7372-019-2, 7 (2001)
  • Sturza-Milić N. (2001): Darovitost u studentskoj populaciji, Prosvetni pregled, 5.09.2001.
  • Sturza-Milić, N. (2002): Motorička darovitost u metodici fizičkog vaspitanja, Zbornik br. 8, sa međunarodnog Okruglog stola na temu: „Podsticanje darovitosti na studijama iz ugla bolonjske deklaracije“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, str. 479-488. UDK 371.95 BIBLID: 86-7372-029-X, 8 (2002)
  • Sturza-Milić, N. (2003): Komparacija Modela A i B Osnova programa vaspitno-obrazovnog rada u funkciji pronalaženja boljih mogućnosti rada sa decom, Zbornik br. 9, sa međunarodnog naučnog skupa na temu: „Mesto darovitih u kurikularnoj reformi“, VŠV, Vršac, str. 360-367.  UDK 371.95 ISSN 1820-1911, 9 (2003)
  • Sturza-Milić, N. (2003): Motorička darovitost na mlađem školskom uzrastu -nedovoljno zastupljen segment programskog sadržaja metodike fizičkog vaspitanja, Zbornik radova br. 10 sa Okruglog stola na temu „Unapređivanje i usaglašavanje nastavnih planova i programa na učiteljskim fakultetima iz oblasti metodike fizičkog vaspitanja“, maj, Novi Pazar.
  • Sturza-Milić, N. (2004): Motorička darovitost na mlađem školskom uzrastu, Zbornik br. 10 sa međunarodnog naučnog skupa „Strategije podsticanja darovitosti“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, str. 292-297. UDK 371.95 ISSN 1820-1911, 10 (2004)
  • Sturza-Milić, N. (2006): Mogućnosti prepoznavanja rane motoričke darovitosti primenom modifikovane baterije motoričkih zadataka, Zbornik br. 12 sa međunarodnog naučnog skupa „Supradotare, interactie si individualizare in invatamant“ (Darovitost, interakcija i individualizacija u nastavi), Univerzitet „Tibiskus“, Temišvar, Rumunija, str. 412-424. UDK 371.95 ISSN 1820-1911, 12 (2006)
  • Sturza-Milić, N. (2007): Odnos između ranog motornog razvoja deteta i motoričke uspešnosti na predškolskom uzrastu. Zbornik br. 13 sa Okruglog stola na temu: „Praktični aspekti savremenih shvatanja darovitosti“, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, str. 497-505. UDK 371.95 ISSN 1820-1911, 13 (2007) Urednica akademik Grozdanka Gojkov
  • Sturza-Milić, N. (2008): Teachers Attitudes towards the Importance and Possibilities of Organizing Physical Education with gifted Children in Preschool Facilities. Educatia Plus, br. 7, Univerzitet „Aurel Vlajku“, Arad, Rumunija, str. 307-315 ISSN 1842-077X Urednik Prof.univ.dr Anton Ilika
  • Sturza-Milić, N. (2008): Da li je distinkcija između darovitosti i talenta neophodna? (Gagneovo shvatanje pretvaranja darovitosti u talenat u motoričkom domenu), Pedagoška stvarnost, br. 3-4, str. 219-230.  UDK: 159.928:796 BIBLID: 0553-4569, 54(2008) Pregledni članak
  • Sturza-Milić, N. (2008): Multivariant Research on Motor Giftedness in Pupils (Multivarijantno ispitivanje motoričke darovitosti učenika). Zbornik sa V Internacionalnog Simpozijuma “Otrok v gibanju”, Kranjska Gora, Slovenija, str. 471-478. CIP 37.037(063)(082) 796.012-053.2(063)(082) ISBN 978-961-253-031-0 Urednici V. Štemberger, R. Pišot, K. Rupert
  • Sturza-Milić, N. (2008): The relation between motor behaviour and intellectual abilities of preschool children. Educatia Plus 8, „Aurel Vlajcu“ University of Arad,  Romania, pp. 57-70 ISSN 1842-077X Kategorija B+ CNSSIS
  • Sturza-Milić, N. (2008): Uticaj porodice na motoričku uspešnost dece u zavisnosti od pola, Zbornik 14 sa međunarodnog naučnog skupa „Porodica i darovita deca“, Visoka strukovna škola za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, str. 570-585. UDK: 371.95 ISSN 1820-1911, 14 (2008)
  • Sturza-Milić, N. (2009): Sagledavanje motoričkog razvoja predškolske dece, Pedagoška stvarnost, br. 1-2, str. 155- 168, 159.928.23-053.4 UDK 373.2-056.45 Pregledni članak
  • Sturza-Milić, N. (2009): Odnos između motoričke kreativnosti i motoričke uspešnosti kod dece predškolskog uzrasta. Zbornik sa Međunarodne naučne konferencije „Teorijski, metodološki i metodički aspekti fizičkog vaspitanja“, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Beograd, str. 37-43. ISBN 978-86-80255-53-8 Urednik Božo Bokan
  • Sturza-Milić, N. (2009): Diverzifikovana nastava fizičkog vaspitanja kao osnova razvoja motoričke uspešnosti i kreativnosti učenika, Monografija, Međunarodni znanstveni skup „Škola po mjeri“, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za obrazovanje učitelja i odgajitelja, Hrvatska, str. 307-317. ISBN 978-953-7498-24-5 UDK 37.02 (063) Pregledni rad Urednik Vladimir Kadum
  • Sturza-Milić, N. (2009): Otpornost na stres motorički darovitih učenika, Zbornik radova sa Prve internacionalne konferencije “Daroviti i talentovani kreatori u progresu”, Univerzitet Sv. Kliment Ohridski i Pedagoški fakultet, Bitola, Republika Makedonija, str. 398-405.
  • Sturza-Milić, N. (2009): Integracija obrazovnog i sportskog sistema na putu ka stvaranju sportske elite, Zbornik radova sa međunarodnog Okruglog stola “Daroviti i društvena elita”, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, str. 534-542. UDK:371.95 ISBN 978-86-7372-114-9 15 (2009) Pregledni rad Urednica akademik Grozdanka Gojkov
  • Sturza-Milić, N. (2009). Mišljenje učitelja o značaju stručnog usavršavanja za rad sa motorički darovitim učenicima i procena sopstvenog angažovanja, Inovacije u osnovnoškolskom obrazovanju-vrednovanje, Zbornik radova, Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet, Beograd, str. 410-422. UDC 159.928.2:796(497.11)(498) Urednici dr Ivica Radovanović i dr Biljana Trebješanin
  • Sturza-Milić, N. (2010): Identifikacija motorički darovitih učenika mlađeg školskog uzrasta (Doktorska disertacija u izvodu. Godišnjak 15 (2007-2008), Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja Univerziteta u Beogradu, Beograd, str. 60-79.
  • Sturza-Milić, N. (2010). The Sense of Coherence of Motor Gifted Boys. EXERCISE AND QUALITY OF LIFE, Vol.2, No.1, 2010, 45-51, Faculty of Sport and Physical Education University of Novi Sad, Serbia. UDC 796.012.1/.2-055.15;159.923.2
  • Sturza-Milić, N. (2010). Differences between Pre-school Girls and Boys in Motor creativity, Zbornik radova sa 6-tog internacionalnog Simpozijuma „Otrok v gibanju“, Portorož, Slovenija, str. 363-365. 37.015.31:796(082)   796.012-053.2:373.2/3(082) ISBN 978-961-6328-84-5 COBISS.SI-ID 65657089 Urednici V. Štemberger, R. Pišot, P.Dolenc i dr.
  • Sturza-Milić, N. (2010). Motor Knowledge accumulation and motor creativity manifestation. 12th International ECHA Conference, Paris, France, full papers no.8. pp. 57-65 www.echa2010.eu Full%20papers%20ECHA2010.pdf
  • Šekeljić, G., Sturza Milić, N. (2010): Stavovi i interesovanje učenika za nastavne sadržaje i nastavu fizičkog vaspitanja, Zbornik radova »Obrazovanje i usavršavanje nastavnika – didaktičko-metodički pristup«, Učiteljski fakultet u Užicu, Univerzitet u Kragujevcu, Užice, str. 425-434.ISBN 978-86-6191-000-5 UDK 371.3::796(497.11) Pregledni članak Urednik dr Krstivoje Špijunović
  • Sturza-Milić, N. (2011). Uticaj dominantnog društvenog razmišljanja na vreme uključivanja dece u sport i ranu specijalizaciju. Zbornik radova sa 16. Okruglog stola na temu „Daroviti u procesu globalizacije“, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, STR. 613-629 UDK 371.95 ISBN 978-86-7372-131-6, 16 (2011) Originalan naučni rad Urednica akademik Grozdanka Gojkov
  •   Sturza-Milić, N. (2011): Interests – the Triggers of Creative Motor Learning and Achievements of Pupils. Monografija, Međunarodni znanstveni skup „Dani Mate Demarina“, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za obrazovanje učitelja i odgajitelja, Medulin, Hrvatska, str. 377-387. UDK 37.02(063) ISBN 978-953-7498-24-5 Pregledni rad Urednik Vladimir Kadum
  • Sturza-Milić, N., G, Šekeljić (2012): Primena nedozvoljenih sredstava u radu sa motorički darovitom decom – jedan oblik dehumanizacije sporta. Zbornik radova br. 17 sa Međunarodnog naučnog skupa »Darovitost i moralnost«, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, str. 875-885. UDK: 371.95 ISBN 978-86-7372-148-5 Stručni rad Urednica akademik Grozdanka Gojkov
  • Sturza-Milić, N. (2012): STUDENTS INTERESTS FUNCTIONING AS AN EFFICIENCY DETERMINANT OF THE INNOVATIVE METHODS IN THE TEACHING OF THE METHODOLOGY OF PHYSICAL EDUCATION, Zbornik radova sa Internacionalne naučne konferencije »Quality Increase in Higher Education Teaching through Innovative Methods«, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, str.158-170. ISBN: 978-86-7372-146-0 Urednice: Jelena Prtljaga i Aleksandra Gojkov-Rajić
  •   Sturza-Milić, N. (2012): Interesovanja – pokretači stvaralačkog mišljenja i postignuća učenika. Metodički obzori, vol. 7(2012) 2 N0. 15 lipanj 2012, str. 59-67. ISSN 1846-1484 UDK:371.3 Izvorni naučni članak (rad je objavljen i na engleskom, str. 59-67) Urednik Vladimir Kadum
  • Sturza-Milić, N. (2012): THE RELATION BETWEEN MOTOR BEHAVIOUR AND INTELLECTUAL ABILITIES OF PRESCHOOL CHILDREN, Contributions the 7th international scientific and expert symposium Child in motion, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Koper, Slovenija, p.p. 166-173, urednik: Rado Pišot. ISBN: 978-961-6862-27-1 (pdf)
  • Sturza-Milić, N. (2012): Mogućnost primene inovativnih metoda uz uvažavanje interesovanja studenata u nastavi metodike fizičkog vaspitanja. Zbornik radova sa Međunarodne metodičke konferencije u cilju kvalitetnijeg obrazovanja učitelja i vaspitača, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, str. 64-76. Urednik Josip Lepeš ISBN 978-86-87095-28-1
  • Sturza-Milić, N. (2012): Značaj akumulacije motoričkog znanja za ispoljavanje motoričke kreativnosti dece. Istraživanja u pedagogiji, godina II, broj 2, 53-64. Originalan naučni rad štampan na srpskom i engleskom jeziku. UDK: 37.025 (372.976)
  • Sturza-Milić, N. (2013): Razvijanje svesti studenata o značaju svakodnevne fizičke aktivnosti – važan zadatak metodike fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Zbornik radova sa 2. Međunarodne metodičke naučne konferencije „Efekti nastave metodike na kvalitetnije obrazovanje učitelja i vaspitača“ , Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, str. 243-255. Urednik Josip Lepeš ISBN 978-86-87095-30-http://magister.uns.ac.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=630:2-nemzetkozi-modszertani-konferencia&catid=88&Itemid=510&lang=hu
  • Sturza-Milić, N. (2013): Provera metrijskih karakteristika baterije motoričkih zadataka za identifikaciju motorički darovite dece. U Gojkov, G. i Stojanović, A. (Ur.), Zbornik br. 18 sa Okruglog stola »Metodološki problemi istraživanja darovitosti«, (346-360). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov« Srbija i Univerzitet DE VEST »Aurel Vlaiku«, Arad, Rumunija (originalan naučni rad). ISBN 978-86-7372-171-2 Ur. Grozdanka Gojkov, Aleksandar Stojanović.
  • Sturza-Milić, N. (2013): Stručno usavršavanje vaspitača – doprinos kvalitetu rada sa motorički darovitom decom, Zbornik rezimea sa 19. Okruglog stola o darovitima »Daroviti i kvalitet obrazovanja«, Vršac, 2013, str. 83.
  • Sturza-Milić, N., Pejatović, M. (2013): Motorička igra u funkciji razvoja kreativnosti učenika. Gojkov, G. i Stojanović, A. (Ur.), Bilten 2 – Radovi sa projekta, (112-120). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“ i Istraživačko – edukativni centar, Vršac.
  • Sturza-Milić, N. (2013): Identifikacija motoričke darovitosti i kreativnosti učenika i podsticanje diverzifikovanim sadržajima fizičkog vaspitanja. U Gojkov, G. i Stojanović, A. (Ur.), Bilten 2 – Radovi sa projekta, (65-78). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“ i Istraživačko – edukativni centar.
  • Sturza-Milić, N. (2014): Novi pristup učenju i organizaciji senzomotornih aktivnosti u radu sa decom jaslenog uzrasta. Bilten sa projekta  »Didaktičke strategije u funkciji razvoja istraživačkog i stvaralačkog učenja i poučavanja«. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac.
  • Sturza-Milić, N. (2014): Manifestacija motorički naprednog ponašanja u različitim periodima detinjstva (jaslenom i mlađe-školskom), Zbornik sažetaka sa Naučnog skupa sa međunarodnim učešćem „Razvojne karakteristike deteta predškolskog uzrasta“, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače Novi Sad i Fakultet za sport i turizam – Tims, str. 35.
  • Sturza-Milić, N. (2014): The Influence of Motor knowledge on Motor Creativity (Fluency) of Preschool Children. Proceedings (Ed. Dragan Milanović i Goran Sporiš), 7th International Scientific Conference on Kinesiology „Fundamental and Applied Kinesiology – Steps Forward, University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, Croatia. ISBN: 978-953-317-027-5
  • Sturza-Milić, N. (2014): Stručno usavršavanje vaspitača – doprinos kvalitetu rada sa motorički darovitom decom. Zbornik 19 sa Međunarodnog naučnog skupa »Daroviti i kvalitet obrazovanja“ (Ed. Akademik Grozdanka Gojkov, prof. pr Aleksandar Stojanović), str. 474-487. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac. Originalan naučni rad, ISBN: 978-86-7372-191-0
  • Sturza-Milić, N. (2014): Motorička igra kao pokretač kreativnog ponašanja dece. Zbornik rezimea sa Međunarodnog naučnog skupa »Darovitost i kreativnost – razvojna perspektiva kreativne performanse“ Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac.
  • Sturza-Milić, N., Nedimović, T., Božin, A. (2014): Procena značajnosti kompetencija za profesiju vaspitača studenata – budućih vaspitača u Srbiji i Rumuniji (Assesment of Importance of Competences for Students – Future Preschool Teachers in Serbia and Romania). Istraživanja u pedagogiji, godina IV, broj 1, 108-121, Vršac-Beograd. Originalan naučni rad štampan na srpskom i engleskom jeziku. UDK: 37.026 ISSN 2217-7337
 
Učešće na stručnim skupovima i naučnim konferencijama
 

 Nataša Sturza-Milić je u proteklom periodu učestvovala na sledećim naučnim i stručnim skupovima u zemlji i inostranstvu:

  • Naučni skup (IV Okrugli sto) „Društvena podrška darovitosti“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Fizičko vaspitanje kao svojevrsni proces stvaralaštva u funkciji podsticanja kreativnosti predškolskog deteta“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 23. jun, 1998.
  • Naučni skup (V Okrugli sto) „Rana identifikacija darovitosti“ sa saopštenjem u koautorstvu sa Gojkov, G., Gojkov-Rajić, A. i Stojanović, A. (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Preliminarni izveštaj o istraživanju po projektu Project for an early identification of gifted pupils“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 23. XII 1999.
  • Međunarodna naučna konferencija „Otrok v gibanju“ sa radom (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Povezanost između motoričkih i intelektualnih sposobnosti kod dece predškolskog uzrasta“, Gozd Maturljak, Slovenija, 22. – 24. oktobar 2000.
  • Naučni skup (VII Okrugli sto) „ Darovitost u studentskoj populaciji“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „ Mogućnosti motorički darovitih studenata u radu sa decom predškolskog uzrasta“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 29. VI 2001.
  • Učešće na stručno-naučnom skupu u organizaciji Zajednice Viših škola za obrazovanje vaspitača „Transformacija viših škola za obrazovanje vaspitača“, sa saopštenjem  „Mogući modeli transformacije viših škola za obrazovanje vaspitača sa posebnim osvrtom na program metodike fizičkog vaspitanja“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Beograd, 23. XI 2001.
  • Međunarodni naučni skup „Podsticanje darovitosti na studijama iz ugla Bolonjske deklaracije“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Motorička darovitost u metodici fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta“, Viša škola za obrazovanje vaspitača Vršac i Universitatea „Banatului“, Temišvar, Rumunija, 27-28. jun, 2002.
  • Međunarodni naučni skup „Mesto darovitih u kurikularnoj reformi“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „ Komparacija fizičkog vaspitanja u okviru modela A i B Osnova programa v.o. rada u funkciji pronalaženja boljih mogućnosti rada sa predškolskom decom “, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 27. jun, 2003.
  • Međunarodni naučni skup „Strategije podsticanja darovitosti“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Podsticanje motoričke darovitosti na predškolskom uzrastu“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 24.- 25. jun, 2004.
  • Međunarodni naučni skup „Daroviti i odrasli“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Roditelji i (ne)uspeh dece u sportu“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 24. jun, 2005.
  • Međunarodni naučni skup „Darovitost, interakcija i individualizacija u nastavi“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Različiti pristupi identifikaciji motorički darovitih učenika“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 25. jun, 2006.
  • Učešće na stručnom skupu u organizaciji Zajednice viših škola za obrazovanje vaspitača na temu „Primena Osnova programa v.o. rada za pripremni predškolski period“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Kikinda, 4. juli 2006.
  • Učešće na konferenciji „Bolonjski proces u Srbiji – Prva godina primene Zakona o visokom obrazovanju“, Sava Centar, Beograd, 9. novembar 2006.
  • Međunarodni naučni skup „Praktični aspekti savremenih shvatanja darovitosti“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Odnos između ranog motornog razvoja deteta i motoričke uspešnosti na predškolskom uzrastu“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 12. jul, 2007.
  • Međunarodna naučna konferencija „Fizička aktivnost i zdravlje“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku sažetaka, str. 49): „Stavovi vaspitača o značaju fizičke aktivnosti dece predškolskog uzrasta“ Fakultet za sport i fizičko vaspitanje, 10.-11. decembar  2007, Beograd.
  • Međunarodni naučni skup „Porodica kao faktor podsticanja darovitosti“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Uticaj porodice na motoričku darovitost dece u zavisnosti od pola“, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 10. jul, 2008.
  • V Međunarodna naučna konferencija „Otrok v gibanju“ (Dete u pokretu) sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku sažetaka, str. 118) „Multivariant Research on Motor Giftedness in Pupils“ (Multivarijantno ispitivanje motoričke darovitosti učenika), Pedagoški fakultet u Ljubljani, Kranjska gora, 23-25. septembar 2008. Slovenija.
  • Međunarodna naučna konferencija „ Teorijski, metodološki i metodički aspekti fizičkog vaspitanja“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku sažetaka, str. 64): „Odnos između motoričke uspešnosti i motoričke kreativnosti kod predškolske dece“, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Beograd, 11-12. decembar 2008.
  •  Međunarodni naučni skup „Škola po mjeri“, „Diverzifikovana nastava fizičkog vaspitanja kao osnova razvoja motoričke uspešnosti i kreativnosti učenika“, 23. – 25. april 2009., Pula, Medulin, Hrvatska.
  • Međunarodni 15. Okrugli sto „Daroviti i društvena elita“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea) „Integracija obrazovnog i sportskog sistema na putu ka stvaranju sportske elite“, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 10. jul, 2009.
  • Prva internacionalna konferencija “Daroviti i talentovani kreatori u progresu”, sa saopštenjem „Otpornost na stres motorički darovitih učenika“,  Univerzitet Sv. Kliment Ohridski i Pedagoški fakultet, Bitola, Republika Makedonija, 16-17. oktobar, 2009.
  • Naučni skup „Inovacije u osnovnoškolskom obrazovanju-vrednovanje“, sa radom „Mišljenje učitelja o značaju stručnog usavršavanja za rad sa motorički darovitim učenicima i procena sopstvenog angažovanja“, Učiteljski fakultet, 14. novembar, Beograd, 2009.
  • Sturza-Milić, N. (2010). Motor Knowledge accumulation and motor creativity manifestation. Abstract&Program, pp. 104. 12th International ECHA Conference, Institute of Psychology, Paris Descartes University, July 7,8,9, Paris, France.
  • Sturza-Milić, N. (2010). Međunarodni 16. Okrugli sto „Daroviti u procesu globalizacije“ sa saopštenjem (rezime štampan u Zborniku rezimea, str. 101,102) „Uticaj dominantnog društvenog razmišljanja na ranu specijalizaciju motorički darovite dece“,  Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 2. jul, 2010.
  •  Sturza Milić, N. (2010): saopštenje: Stavovi i interesovanje učenika za nastavne sadržaje i nastavu fizičkog vaspitanja (u koautorstvu sa G. Šekeljić), Međunarodni naučni skup »Obrazovanje i usavršavanje nastavnika – didaktičko-metodički pristup«, Učiteljski fakultet u Užicu, Univerzitet u Kragujevcu, Užice, 12. novembar 2010.
  • Sturza-Milić, N. (2010). 6-ti internacionalni Simpozijum „Otrok v gibanju“ sa  uvodnim saopštenjem „Differences between Pre-school Girls and Boys in Motor creativity“, 7-10.oktobar, Portorož, Slovenija.
  • Sturza-Milić, N. (2011): Relevant Adults, Children and Sport – the Influence of Globalization, saopštenje na Međunarodnoj naučnoj konferenciji „Človeški kapital kot vir uspeha v procesu globalizacije“, 24-25. mart 2011, Novo Mesto.
  • Sturza-Milić, N. (2011): Primena nedozvoljenih sredstava u radu sa motorički darovitom decom – jedan oblik dehumanizacije sporta (u koautorstvu sa G. Šekeljić). Saopštenje na Međunarodnom naučnom skupu »Darovitost i moralnost«, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 1. jul, 2011.
  • Sturza-Milić, N. (2012): Internacionalna naučna konferencija »Quality Increase in Higher Education Teaching through Innovative Methods«, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 27.03.2012. sa saopštenjem: STUDENTS INTERESTS FUNCTIONING AS AN EFFICIENCY DETERMINANT OF THE INNOVATIVE METHODS IN THE TEACHING OF THE METHODOLOGY OF PHYSICAL EDUCATION.
  • Sturza-Milić, N. (2012): Međunarodni naučni skup „Metodološki problemi istraživanja darovitosti“ sa saopštenjem: Provera metrijskih karakteristika baterije motoričkih zadataka za identifikaciju motorički darovite dece, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 29. juni 2012.
  • Sturza-Milić, N. (2012): 7. mednarodni znanstveni in strokovni simpozij Otrok v gibanju (the 7th international scientific and expert symposium Child in motion), sa saopštenjem: THE RELATION BETWEEN MOTOR BEHAVIOUR AND INTELLECTUAL ABILITIES OF PRESCHOOL CHILDREN, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales  Koper, Slovenija, 5. – 8. 10.2012.
  • Sturza-Milić, N. (2012): Međunarodna metodička konferencija u cilju kvalitetnijeg obrazovanja učitelja i vaspitača, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici sa saopštenjem: Mogućnost primene inovativnih metoda uz uvažavanje interesovanja studenata u nastavi metodike fizičkog vaspitanja, Subotica, 14. decembar 2012.
  • Sturza-Milić, N. (2013): 13. međunarodni znanstveni skup »Dani Mate Demarina« Obrazovanje za razvoj, sa saopštenjem: Students’ understanding of the importance of daily physical activity for preschool children – the foundation of pedagogical influence, Pula, 11. i 12 april 2013.
  • Sturza-Milić, N. (2013): 2. Međunarodna metodička naučna konferencija „Efekti nastave metodike na kvalitetnije obrazovanje učitelja i vaspitača“, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici sa saopštenjem: Razvijanje svesti studenata o značaju svakodnevne fizičke aktivnosti – važan zadatak metodike fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta. Subotica, 25.05.2013.
  • Sturza-Milić, N. (2013): 19. Okrugli sto o darovitima »Daroviti i kvalitet obrazovanja«,  sa saopštenjem: Stručno usavršavanje vaspitača – doprinos kvalitetu rada sa motorički darovitom decom, Vršac, 28.06.2013.
  • Sturza-Milić, N. (2013): Workscop »Financing of research and development projects from European Union funds«, Akademija za Europsko pravo, novembar 2013, Beograd.
  • Sturza-Milić, N. (2013): Stručni skup u okviru projekta Kompetencije učitelja za identifikaciju i rad sa darovitim učenicima sa saopštenjem Identifikacija motoričke darovitosti i kreativnosti učenika i podsticanje diverzifikovanim programskim sadržajem fizičkog vaspitanja, Istraživačko-edukativni centar i Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 18. 12. 2013.
  • Sturza-Milić, N. (2014): Naučni skup sa međunarodnim učešćem „Razvojne karakteristike deteta predškolskog uzrasta“, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače Novi Sad i Fakultet za sport i turizam – Tims, sa saopštenjem objavljenim u Zborniku sažetaka: Manifestacija motorički naprednog ponašanja u različitim periodima detinjstva (jaslenom i mlađe-školskom). 26. i 27. 04. 2014., Novi Sad.
  • Sturza-Milić, N. (2014): 7th International Scientific Conference on Kinesiology „Fundamental and Applied Kinesiology – Steps Forward, sa saopštenjem: The Influence of Motor knowledge on Motor Creativity (Fluency) of Preschool Children. University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, Maj 22-25, Opatija, Croatia.
  • Sturza-Milić, N. (2014): Uvodna konferencija Usklađivanje studijskih programa za obrazovanje vaspitača u Srbiji: Stanje i perspektive. Facilitator Open space radionice: Studenti o studijama i mobilnosti; Koliko su svršeni studenti osposobljeni da se bave pozivom vaspitača. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 12. i 13. maj 2014. 
  • Sturza-Milić, N. (2014): Međunarodni naučni skup »Darovitost i kreativnost – razvojna perspektiva kreativne performanse« sa saopštenjem: Motorička igra kao pokretač kreativnog ponašanja dece. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 26. 06. 2014.
 
Učešće na projektima
(međunarodnog i nacionalnog značaja)
 
Dr Nataša Sturza Milić je uzimala učešće u sledećim nacionalnim i međunarodnim projektima:
  •  Međunarodni projekat: FOR EARLY IDENTIFICATIO OF GIFTED PUPILS, u organizaciji „HUERTA DEL REY” iz Španije (1998 – 2000).
  • „Darovito dete i roditelji, nastavnici i drugi odrasli”, Učiteljski fakultet, Beograd, Odsek za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu i Univerzitet „Tibiscus”, Temišvar, Rumunija, 2005.
  • Projekat prekogranične saradnje između Srbije i Rumunije: Gifted Children and Relevant Adults in the Region of South Banat and Timish, Darovita deca i relevantni odrasli u regionu Južni Banat i Timiš, pod pokroviteljstvom EAR (Evropska agencija za rekonstrukciju i Ministarstvo finansija), Vršac, 2006-2007.
  • Prekogranični projekat (finansiran od Evropske unije) „Kvalitet u obrazovanju, visokim školama i univerzitetima, uz korišćenje inovativnih metoda i novih laboratorija“, u saradnji Rumunija – Srbija i u okviru IPA Cross-Border Cooperation Programme, 2010.
  • Projekat „Pretvaranje potencijala u postignuće“ , Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“ Vršac,  2012 – 2013.
  • Projekat „Uloga pedagoške prakse u profesionalizaciji poziva vaspitača“, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“ Vršac,  2012-2013.
  • Projekat „Podizanje kvaliteta strategija poučavanja i učenja darovitih studenata“, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“ Vršac,  2013. Projekat podržava i finansira Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj.
  • Koordinator projekta „Kompetencije učitelja za identifikaciju i rad sa darovitim učenicima“, Istraživačko-edukativni centar i Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, oktobar-decembar 2013. Projekat je odobren i finansiran od Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice.
  • Koordinator projekta „Razvijanje kompetencija relevantnih odraslih u oblasti dečjeg sporta – primena u praksi“, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“ Vršac i Istraživačko-edukativni centar, april-jun 2014. Projekat je odobren i finansiran od Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu i Opštine Vršac.
  •  Projekat TEACH „Usklađivanje studijskih programa za obrazovanje vaspitača u Srbiji – Harmonization of Preschool Teacher Education Curricula in Serbia“, koji finansira Evropska komisija u okviru programa TEMPUS.
 
AKREDITOVANI SEMINARI STRUČNOG USAVRŠAVANJA
 
Dr Nataša Sturza Milić i dr Tanja Nedimović su autorke i realizatorke akreditovanog programa – Fizičkom aktivnošću protiv vršnjačkog nasilja za period školske 2014/15. i 2015/16. godine.
Dr Nataša Sturza Milić je jedan od realizatora akreditovanog programa – Metode i tehnike razvijanja stvaralaštva za period školske 2012/13. i 2013/14. godine.
Dr Nataša Sturza Milić je jedan od realizatora akreditovanog programa – Edukacija za identifikaciju i rad sa darovitom decom za period školske 2012/13. i 2013/14. godine.

Školska 2014/2015.
 
Publikacije, radovi i rezimei
 
  • Sturza Milić, N. (2014). Relevant Adults, Children and Physical Education – the Influence of Globalization. Zbornik rezimea sa 3. Međunarodne metodičke naučne konferencije, Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, str.36. ISBN 978-86-87095-45-8
  • Sturza-Milić, N. (2014). The Influence of Motor knowledge on Motor Creativity (Fluency) of Preschool Children. Proceedings (Ed. Dragan Milanović I Goran Sporiš), 7th International Scientific Conference on Kinesiology „Fundamental and Applied Kinesiology – Steps Forward, University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, Croatia. ISBN: 978-953-317-027-5
  • Sturza Milić, N. (2014). The Influence of Motor Expirience on Motor Creativity (Fluency) of Preschool Children. Kineziologija, 46 (Supplement 1):82-87.
  • Sturza Milić, N. (2014). Novi pristup učenju i organizaciji senzomotornih  Bilten aktivnosti u radu sa decom jaslenog uzrasta. 3: Podizanje kvaliteta strategija poučavanja i učenja darovitih studenata. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Vršac; Istraživačko-edukativni centar, Vršac: 43-52.
  • Varišek Braško, O., Nedimović, T, Sturza Milić, N., Mijailović, G. (2014). Komparativna analiza kurikuluma visokih strukovnih škola za obrazovanje vaspitača. U  Uporedna analiza studijskih programa za obrazovanje vaspitača. (Ur: Ivana Ignjatov Popović). Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad: Optimus. 23-28. ISBN 978-86-85447-13-6. COBISS. SR – ID 286319623.
  • Sturza Milić, N. i Nedimović, Tanja (2014). Mišljenje relevantnih odraslih o vremenu uključivanja dece u sport – preporuke i upozorenja. Zbornik sažetaka sa 1. Međunarodne naučne konferencije „Sport, zdravlje, životna sredina“, str.71, Fakultet za sport „UNION- Nikola Tesla“, Beograd. ISBN 978-86-6385-003-3
  • Sturza Milić, N. i Nedimović, Tanja (2014). Uloga metodike fizičkog vaspitanja i psihološke grupe predmeta u podizanju svesti studenata – budućih vaspitača o značaju fizičke aktivnosti. Zbornik radova sa Međunarodne naučne konferencije „Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih“, urednik dr Dušan Mitić, str. 35-57, rad je objavljen na srpskom i engleskom jeziku. Univerzitet u Beogradu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja. UDK 159.942-057.875:796.015.1 ISBN 978-86-89773-06-4
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2015). Procena intelektualnih sposobnosti motorički darovitih učenika – didaktičke implikacije. Knjiga rezimea sa 21. Međunarodnog naučnog skupa „Daroviti i didaktička kultura“, str. 97. ISBN 978-86-7372-215-3. COBISS.SR-ID 296489223.
  • Sturza Milić, N. (2015). Metodika učenja i organizacije senzomotornih aktivnosti na ranom uzrastu. Zbornik rezimea sa 4. Međunarodne metodičke naučne konferencije, Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, str. 74. ISBN 978-86-87095-55-7
  • Sturza Milić, N. i Nedimović, Tanja (2015). Are motor gifted children more intelligent? REVISTA ESPANOLA DE EDUCACION FISICA Y DEPORTES (Spanish Journal of Physical Education and Sports), Numero 410 Suplemento, Ano LXVII, 3er trimestre, 2015 (no 8 Supl., VI Epoca), str. 405-406. Proceedings of the International Conference Moving up Physical Education and Sports Participation on the Public Health Agenda It Is Not Too Late to Act! Universidad Europea de Madrid and School of Sports Science, Madrid.
 
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
 
  • Sturza Milić, N. (2014). Prva Međunarodna naučna konferencija „Sport, zdravlje, životna sredina“ sa saopštenjem:  Mišljenje relevantnih odraslih o vremenu uključivanja dece u sport – preporuke i upozorenja (u koautorstvu sa Nedimović, T.), Fakultet za sport „UNION- Nikola Tesla“, Beograd, 30.10.2014.
  • Sturza Milić, N. (2014). Conference by the Home Start Services Manchester – a Children and Families NGO. Manchester Metropolitan University and Home Start, Manchester, UK, 12 november 2014.
  • Sturza Milić, N. (2014). Međunarodna naučna konferencija „Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih“, sa saopštenjem: Uloga metodike fizičkog vaspitanja i psihološke grupe predmeta u podizanju svesti studenata-budućih vaspitača o značaju fizičke aktivnosti (u koautorstvu sa Nedimović, T.), Univerzitet u Beogradu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Beograd, 11.-12.12.2014.
  • Sturza Milić, N. (2015). 15. Međunarodni znanstveni skup Dani Mate Demarina „Građanski odgoj i obrazovanje“, sa saopštenjem: Uloga i značaj kompetencija u obrazovanju budućih vaspitača (u koautorstvu sa Tanjom Nedimović).  Pula, 23-24. travnja 2015.
  • Sturza Milić, N. (2015). 4. Međunarodna metodička naučna konferencija, sa saopštenjem: Metodika učenja i organizacije senzomotornih aktivnosti na ranom uzrastu. Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 30. Maj 2015.
  • Sturza Milić, N. (2015). 21. Okrugli sto o darovitima „Daroviti i didaktička kultura“ sa saopštenjem Procena intelektualnih sposobnosti motorički darovitih učenika – didaktičke implikacije (u koautorstvu sa Tanjom Nedimović). Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov, Vršac, 5.6.2015.
  • Sturza Milić, N. (2015). International Conference Madrid AISEP 2015 – Moving up Physical Education and Sports Participation on the Public Health Agenda It Is Not Too Late to Act! sa saopštenjem Are motor gifted children more intelligent? (u koautorstvu sa Nedimović, T.) Universidad Europea de Madrid and School of Sports Science, Madrid, Spain, 8-11.07.2015.

Školska 2015/2016.
 
 
Udžbenik:
 
  • Sturza Milić, N. (2016). Motorni razvoj i fizička aktivnost dece jaslenog i predškolskog uzrasta (prerađeno i dopunjeno izdanje). Vršac:Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „ Mihailo Palov“.
 
Publikacije, radovi i rezimei
 
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T., Stojanović, A. (2015): Istraživanje stavova vaspitača i roditelja o značaju fizičke aktivnosti za prevenciju vršnjačkog nasilja (Research of the preschool teachers’ and parent’s opinion on the importance of PA for the prevention of peer violence). U G. Kasum, M. Mudrić (ured.), Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih, (str. 98-113). Beograd: Fakultet za sport i fizičko vaspitanje. UDK 796.071.43:37 http://fsfv.bg.ac.rs/mat/zbor/ZBORNIK%20RADOVA%202015.pdf
  • Nedimović, T., Biro, M., Novović, Z., Sturza Milić, N. (2015). Prepoznatljivost vršnjačkog nasilja među učenicima osnovnih škola kao osnov kreiranja preventivnog programa. Knjiga izvoda iz saopštenja sa osmog naučno-stručnog skupa „InterRegioSci 2015“, str. 46. Novi Sad: Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj.
  • Sturza Milić, N. (2016). Congruence Between Methods for Identifying „Exceptional Physical Aptitude“ in School Children. The Journal of Elementary Education, 9 (1-2), 65-81. Original scientific article UDK: 796.012.1:373.3 ISSN 2350-4803 (Online), ISSN 1855-4431 (Print)
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2016). Istraživanje odnosa motoričke darovitosti i opšte inteligencije – didaktičke implikacije. Zbornik radova sa 21. Međunarodnog naučnog skupa „Daroviti i didaktička kultura“, str. 332-344. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac.
  • Sturza-Milić, N., Nedimović, T. (2016). Evaluation by relevant Adults on the time of Children’s inclusion into Sports – recommendations and warnings. Research in Pedagogy, 6 (1), 90-98.
  • Sturza Milić, N. (2016). Senzomotorne aktivnosti kao pokretač celovitog razvoja dece. Jaslenac, časopis za roditelje dece jaslenog uzrasta, 3, 2016. Vršac: PU “Čarolija”.
  • Sturza-Milić, N., Nedimović, T. (2016). Interesovanja – katalizatori intrapersonalne i motoričke darovitosti učenika. Zbornik rezimea sa 22. okruglog stola o darovitima „Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja“, str. 82-84, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”.
  • Sturza Milić, N. (2016). Metodika učenja i organizacije senzomotornih aktivnosti na ranom uzrastu. Zbornik radova 4. Međunarodne metodičke naučne konferencije “Efekti nastave metodike na kvalitetnije obrazovanje učitelja i vaspitača” (ur. Czékus Géza), str. 431-439, Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku. ISBN 978-86-87095-65-6
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2016). Children, Relevant Adults and Sport – the Influence of Globalization. Zbornik rezimea sa Međunarodne naučne konferencije Mobilities, Transitions, Transformations – Intercultural Education at the Crossroads, Budimpešta: Institute for Intercultural Psychology and Education.
 
Učešće na konferencijama
 
  • III međunarodna internet konferencija Živi lokalno – radi globalno WWVrsac 2015., generalni pokrovitelj konferencije Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj. Vršac, 30-31.10.2015.
  • Međunarodna naučna konferencija „Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih“ sa saopštenjem: Istraživanje stavova vaspitača i roditelja o značaju fizičke aktivnosti za prevenciju vršnjačkog nasilja (Research of the preschool teachers’ and parent’s opinion on the importance of PA for the prevention of peer violence). Fakultet za sport i fizičko vaspitanje Univerziteta u Beogradu, 11. i 12. decembar 2015.
  • Osmi naučno – stručni skup „InterRegioSci 2015“, sa saopštenjem u koautorstvu sa Nedimović, T., Biro, M., Novović, Z.: Prepoznatljivost vršnjačkog nasilja među učenicima osnovnih škola kao osnov kreiranja preventivnog programa (Recognition of peer violence among primary school students as the basis for the creation of prevention program), Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj, Novi Sad, 17. decembar 2015.
  • 22. Okrugli sto o darovitima „Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja“, Međunarodni naučni skup. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov, Vršac, 1.7.2016. Saopštenje u koautorstvu sa Tanjom Nedimović.
  • Međunarodna naučna konferencija Mobilities, Transitions, Transformations – Intercultural Education at the Crossroads sa saopštenjem: Children, Relevant Adults and Sport – the Influence of Globalization (u koautorstvu sa Nedimović, T.). 05-09. September 2016., Budapest, Hungary.

Školska 2016/2017.
 
Monografije i publikacije:
 
  • Motorni razvoj i fizička aktivnost dece jaslenog i predškolskog uzrasta – metodički priručnik za studente, vaspitače i roditelje (3. dopunjeno i prošireno izdanje), Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača »Mihailo Palov«, Vršac, 2016. ISBN 978-86-7372-225-2  COBISS.SR-ID 304552711 М42 =5
  • Vodič za stručnu praksu studenata Visokih škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača (Ur. Otilia Velišek-Braško). Sturza Milić, N. uredila predgovor i poglavlja: Dokumentacija stručne prakse i Samoevaluacija  stručne prakse, 2016, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača »Mihailo Palov« Vršac ISBN 978-86-7372-234-4 COBISS.SR – ID 309270023 (u okviru projekta TEACH koji finansira Evropska komisija kroz TEMPUS program, br. projekta је 544141-TEMPUS-1-2013-1-RS-TEMPUS-JPCR i odobren je u okviru šestog poziva programa Тempus IV).  М43 =3
  • Nataša Sturza Milić, Biljana Vujasin (2016): Dnevnik stručne prakse. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“. ISBN 978-86-7372-235-1 COBBIS.SR-ID 309500167 М42 = 5
 
Radovi i rezimei
 
  • Sturza Milić, N. (2016). Congruence Between Methods for Identifying „Exceptional Physical Aptitude“ in School Children. The Journal of Elementary Education, 9 (1-2), 65-81. Original scientific article UDK: 796.012.1:373.3 ISSN 2350-4803 (Online), ISSN 1855-4431 (Print) M51=2
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2016). Istraživanje odnosa motoričke darovitosti i opšte inteligencije – didaktičke implikacije. Zbornik radova sa 21. Međunarodnog naučnog skupa „Daroviti i didaktička kultura“, str. 332-344. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac. M33=1
  • Sturza Milic, N., Nedimovic, T. (2016). Evaluation by relevant Adults on the time of Children’s inclusion into Sports – recommendations and warnings. Research in Pedagogy, 6(1), 90-98. M52=1
  • Sturza-Milić, N., Nedimović, T. (2016). Interesovanja – katalizatori intrapersonalne i motoričke darovitosti učenika. Zbornik rezimea sa 22. okruglog stola o darovitima „Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja“, str. 82-84, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”. M64=0,5
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2016). Children, Relevant Adults and Sport – the Influence of Globalization. Zbornik rezimea sa Međunarodne naučne konferencije Mobilities, Transitions, Transformations – Intercultural Education at the Crossroads, Budimpešta: Institute for Intercultural Psychology and Education. M33=1
  • Sturza Milic, N., Nedimovic, T., Stojanović, A. (2016). Razlike u metodama poučavanja dece poželjnim oblicima ponašanja od strane vaspitača i roditelja. Inovacije u nastavi, 29 (3), 84-100. doi: 10.5937/inovacije1603084S  M51=2
  • Sturza Milic, N. (2016). Physically (In)active Adults – Physically (In)active Children – How to Break a Vicious Circle (Fizički (ne)aktivni odrasli – fizički (ne)aktivna deca – kako prekinuti začarani krug). U S. Kerec, T. Horvat (Ur.), Znanstvena monografija „Razvojni potenciali z vidika prehrane, gibanja in zdravlja“, Ljubljana: Narodna i univerzitetna knjižnica, Ljubljana. ISBN 978-961-93880-7-5 (pdf)  M14=4
  • Sturza-Milic, N., Nedimovic, T. & Činč, E. (2016). The role and importance of competencies in the education. In: Radetic-Pajić et al. (Eds.), Competences of participants in citizenship education, (pp. 28-45). Pula: Juraj Dobrila University of Pula, Croatia. Znanstvena monografija M14=4
  • Sturza-Milic, N., Nedimovic, T. & Stojanović, A. (2017). The Importance of Physical Activity for the prevention of Peer Violence – Research of the Preschool Teachers’ Opinion. Procedings of Conference: 8. International Scientific Conference on Kinesiology, University of Zagreb, Faculty of Kinesiology (abstract), 257, 258. ISBN 978-953-317-049-7 M64=0,5
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2017). Relevant Adults, Children and Sport – the Influence of Globalization. In Mobilities, Transitions, Transformations. Intercultural Education at the Crossroads: Conference proceedings (Eds. Lendvai, L., Keresztes-Takacs, O., Csereklye, E.). International Association for Intercultural Education and the Institute of Intercultural Psychology and Education, Faculty of Education and Psychology, Eotvos Lorand University, Budapest. (392-403). ISBN 978-963-284-810-5 M33=1
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T., Muhič, M. (2017). Istraživanje kreativne metaspoznaje studenata u motoričkom domenu. Zbornik rezimea sa 23. Okruglog stola Darovitost i kreativi pristupi učenju. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“,Vršac, 91-92. ISBN: 978-86-7372-245-0 M64 = 0,5
  • Sturza Milić, N. (2017). Kreativni pristupi učenju – paradigme i perspektive. Zbornik rezimea sa 23. Okruglog stola Darovitost i kreativi pristupi učenju. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“,Vršac, 24-26. ISBN: 978-86-7372-245-0 M64=0,5
  • Sturza Milić, N., Prtljaga, P. (2017). Integrative approach to the problem of sedentary life style of young people in ICT and physical education teaching. U Robert Celec, (Ur.), Znanstvena monografija „Development of Ecological Responsibility“, 287-305, Hamburg: Verlag Dr. Kovač. ISSN 0945-487X  ISBN 978-3-8300-9620-7 M14
 
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
 
  • VII Međunarodna naučna konferencija „Prehrana, gibanje i zdravlje“ održana u Centru za profesionalni razvoj – Dvorac Rakičen u Murskoj Soboti (Slovenija). Tema prezentovanog rada u okviru sekcije gibanje (kretanje): Physically (In)active Adults – Physically (In)active Children – How to Break a Vicious Circle – Fizički (ne)aktivni odrasli – fizički (ne)aktivna deca – kako prekinuti začarani krug. 24. i 25. novembar 2016, Dvorec Rakičan, Murska Sobota.
  • Konferencija o usklađivanju studijskih programa za strukovne vaspitače u organizaciji konzorcijuma koji sprovodi projekat TEMPUS TEACH –Harmonization of Preschool Teacher Education Curricula in Serbia (2013-2016). 04. novembar 2016. godine u amfiteatru Visoke škole za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu
  • Nedimović, T., Sturza Milić, N., Prtljaga, J. (2017).  EARLY DEVELOPMENT – THE ROLE OF MOTIVATION IN LEARNING OF PRESCHOOL CHILDREN. Rad prezentovan na: 24th International Symposium of Research and Applications in Psychology, Cognitive Characteristics of Transdisciplinarity.  Applications in Psychology and Psychotherapy, 24-26.03.2017., Timisoara.
  • XII. Međunarodna naučna konferencija na temu »EKOLOGIJA ZA BOLJŠI JUTRI« Murska Sobota – Dvorec Rakičan, od 29.03.2017. do 31.03. 2017. godine godine u organizaciji Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Mariboru i Istraživačko-razvojnog centra Rakičan. Saopštenje (u koautorstvu sa Prtljaga P.) Integrativni pristup problemu sedentarnog načina života mladih u nastavi IKT i fizičkog vaspitanja (Integrative approach to the problem of sedentary life style of young people in ICT and physical education teaching).
  • Istraživanje kreativne metaspoznaje studenata u motoričkom domenu. Rad štampan u izvodu i prezentovan na 23. Okruglom stolu: Darovitost i kreativni pristupi učenju (u koautorstvu sa Nedimovic, T., Muhič, M.), 30.06.2017, Vršac
  • 8. International Scientific Conference on Kinesiology, sa saopštenjem (u koautorstvu sa Nedimovic, T., N., Stojanović, A.): The Importance of Physical Activity for the prevention of Peer Violence – Research of the Preschool Teachers’ Opinion, may 10-14, 2017. Opatija, Croatia,  University of Zagreb, Faculty of Kinesiology.

Školska 2017/2018.
 
Naučni i stručni radovi, prikazi
  • Sturza Milić, N. (2017). Physically (In)active Adults – Physically (In)active Children – How to Break a Vicious Circle. Znanstvena monografija „Razvojni potenciali z vidika prehrane, gibanja in zdravlja“ (Eds. Sabina Kerec in Tadeja Horvat), str. 201-212, Rakičen: RIS Dvorec. ISBN 978-961-93880-7-5 (pdf)
  • Sturza Milić, N., Prtljaga, P. (2017). Integrative approach to the problem of sedentary life style of young people in ICT and physical education teaching. U Robert Celec, (Ur.), Znanstvena monografija „Development of Ecological Responsibility“, Hamburg: Verlag Dr. Kovač. Reviewers: Milan Matijević, Faculty of Education, University of Zagreb; prof. PhD Marko Gosak, Faculty of Natural Sciences and Mathematics, University of Maribor; prof. PhD Nataša Erceg, Department of Physics, University of Rijeka, 287-305, ISBN: 978-3-8300-9620-7
  • Sturza Milić, N. (2018). Kreativni pristupi učenju. Gojkov, G., Stojanović, A. (Ur.), 31-44. Tematski zbornik sa 23. Okruglog stola “Darovitost i kreativni pristupi učenju”. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“. ISBN 978-86-7372-257-3
  • Sturza Milić, N., Nedimović, T., Muhič, M. (2018). Istraživanje kreativne metaspoznaje studenata u motoričkom domenu. U Darovitost i kreativni pristupi učenju – Tematski zbornik 23 (Ur Gojkov, G., Stojanović, A.).Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac; Univerzitet de vest „Aurel Vlajku“, Arad. p.350-362. ISSN 1820-1911 ISBN 978-86-7372-257-3; UDK: 37.018.7
  • Sturza Milić, N.,  Nedimović , T. (2018). The Influence of Physical Education Methodology on Changes in the Sedentary Lifestyle of Children and Students-Future Teachers. Conference proceedings from  the Internationl Scientific Conference THE EDUCATION AT THE CROSSROADS – CONDITIONS, CHALLENGES, SOLUTIONS AND PERSPECTIVES. (147-152). ISBN 978-608-4616-89-4; COBISS.MK-ID 106966794
  • Nedimović, T., Sturza Milić, N., Stojanović, A. (2018). Razvijanje kreativnosti dece ranog uzrasta – uloga vaspitača. Zbornik rezimea sa 24. Okruglog stola o darovitima „Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih“. VŠSS za vaspitače. Vršac. (85-86). ISBN: 978-86-7372-262-7
  • Nedimović, T., Činč, E., Sturza Milić, N. (2018). Strategies for Encouraging Creativity in Preschool Aged Children. 20. International Research Conference Proceedings, 20 (6) Part VIII, 1030.
 
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
  • THE EDUCATION AT THE CROSSROADS – CONDITIONS, CHALLENGES, SOLUTIONS AND PERSPECTIVES International Scientific Conference Bitola, Republic of Macedonia, November 10-11, 2017.
  • 11th International Conference in the field of Education. Pädagogische Hochschule Kärnten /Viktor Frankl Hochschule – University College of Teacher Education, Klagenfurt / AUSTRIA 24-25.05.2018.
  • 20th International Conference on Academic Identities and Higher. Education to be held in Copenhagen, Denmark during June, 11-12, 2018.
  • Nedimović, T., Sturza Milić, N., Stojanović, A. (2018). Razvijanje kreativnosti dece ranog uzrasta – uloga vaspitača. 24. Okrugli sto o darovitima „Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih“. VŠSS za vaspitače. Vršac, 29.06.2018.
 
Školska 2018/2019.
 
Naučni i stručni radovi, prikazi
Sturza Milić, N., Nedimović, P., Sturza, S. (2018). The Frequency tith thich Creativity Development Strategies are Used in Various Fields: Research on Attitudes Among Preschool Teachers. Journal of Elementary Education, 11 (3), 201-214. UDK/UDC 373.2.011.3-051 ISSN2350-4803 (online) ISSN 1855-4431 (print).
Sturza Milić, N., Nedimović, T., Stojanović, A. (2019): Razvijanje kreativnosti dece ranog uzrasta, Zbornik 24 VSV „Darovitost i kreativni pristupi učenju“, Univerzitet «Aurel Vlajku», Arad, Rumunija i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac; str. 280-289.   ISSN 1820-1911   ISBN 978-86-7372-270-2   COBISS.SR-ID 329667335
Sturza Milić, N., Nedimović, T., Činč, E., Malović, M. (2019). Darovitost u akreditovanim programima kontinuiranog stručnog usavršavanja vaspitača u R. Srbiji. Knjiga rezimea sa 25. Međunarodnog naučnog skupa „Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti“, str. 99. ISBN 978-86-7372-271-9. COBISS.SR-ID 329704455.
Publikacija Analysis of continuing professional development of preschool teachers in Serbia, Montenegro, Hungary, Romania, Slovenia and Great Britain; u okviru projekta „Keep Educating Yourself“ – KEY
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i (e)konferencijama, obukama
KEEP EDUCATING YOURSELF – KEY, Uvodna konferencija, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače Novi Sad, 12-13. 02.2019.
25. Međunarodni naučni skup „Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti“ sa saopštenjem: Darovitost u akreditovanim programima kontinuiranog stručnog usavršavanja vaspitača u R. Srbiji. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače »Mihailo Palov«, 29. 06. 2019.
Stručni skup u okviru projekta Integrativni pristup na ranom uzrastu – uloga vaspitača; Vršac, 1.06.2019, moderator.
Meet&Code (interni naziv: I understand HTML) skupovi održani 13.10.2018. i 15.10.2018. godine u organizaciji Visoke škole strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ i Istraživačko-edukativnog centra iz Vršca sa ciljem da se populariše i obeleži Evropska nedelja programiranja.
„Inequality Challenge – Tackling gender inequality through theatre-based education among most vulnerable groups in Serbia“ realizator projekta Asocijacija za seksualno i reproduktivno zdravlje i prava Srbije (SRH Srbija), uz podršku partnerskih organizacija i die Deutsche Gesellschaft für internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH posredstvom Istraživačko-edukativnog centra.
Интегративни приступ на раном узрасту – улога васпитача суфинансиран од стране Покрајинског секретаријата за науку и технолошки развој (број пројекта 142-451-2712/2018-02-1,  координатор пројекта
Moodle obuka – realizovana u periodu od 3. do 5. juna 2019. godine u okviru projekta pod nazivom „Mobilnost visokošolskih učiteljev Univerze v Mariboru (UM) 2018–2021“, koji je ostvaren saradnjom Visoke škole i Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Mariboru, Slovenija.
Дигиталне компетенције васпитача – стање и перспективе суфинансиран од стране Покрајинског секретаријата за науку и технолошки развој (број пројекта 142-451-2427/2019-02/2),  члан тима за реализацију.
“Evrobarometar – fizička aktivnost stanovništva Vojvodine u kontekstu evrointegracija”. Nosilac projekta Filozofski fakultet Novi Sad. Član tima za realizaciju.
Član tima (WP7 – Dissemination & Exploitation) za realizaciju projekta KEY (Keep Educating Yourself) Ref: 598977-EPP-1-2018-1-RS-EPPKA2-CBHE-JP finansiranog sredstvima konkursa Erasmus+ Capacity Building in Higher Education 2018 EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) Evropske komisije
U okviru sprovođenja programa mobilnosti Erasmus+ Evropske unije, a na osnovu potpisanog Ugovora naše škole  sa Univerzitetom „Lucian Blaga” u Sibiu (Rumunija), profesorka dr Nataša Sturza Milić boravila je na ovom Univerzitetu u periodu od 25.03. do 01.04.2019. godine.
 
Školska  2019/2020.
 
Monografija , publikacije
Наташа Стурза Милић, 2019: Дете у покрету – моторички развој деце предшколског узраста. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
Đorđić, V., Obradović, J., Milovanović, I., Sturza Milić, N., et al. (2020). „EUROBAROMETER – Physical Activity of Vojvodina Citizens in the Context of EU Integration“ (Ed. Višnja Đorđić), Faculty of Sport and Physical Education, University of Novi Sad. ISBN 978-86-6353-033-1
Наташа Стурза Милић, Тања Недимовић, Марија Маловић, 2019: Qualitative analysis of Accredited professional development Programs for Preschool Teachers (Квалитативна анализа акредитованих програма стручног усавршавања за васпитаче). In: (Mićanović, V. (Ed): Analysis of Continuing Professional Development of Preschool Teachers in Serbia, Montenegro, Hungary, Romania, Slovena and Great Britain. Faculty of Philosophy, University of Montenegro, Nikšić:20-24.
Naučni i stručni radovi, prikazi
Nataša Sturza Milić, Milivoj Višacki, 2019: Physical Activity and health of women. Book of abstract: International Conference Sports and Education in terms of performance – a decade of Achievements. „Eftimie Murgu“ University of Resita, Social  Sciences Faculty.
Prtljaga, P., Sturza Milić, N. i Činč, E. (2020). Digitalne kompetencije vaspitača za prikupljanje i obradu informacija u radu sa darovitom decom predškolskog uzrasta. Prihvaćen rezime za rad koji je trebalo da bude prezentovan na konferenciji: 26. Okrugli sto: Daroviti – lična i socijalna perspektiva, Vršac, Srbija, 29. jun 2020. (konferencija odložena zbog COVID19 epidemije).
Sturza Milić, N., Nedimović, T., Višacki, M. (2020). Fizičko i mentalno zdravlje darovite dece. Prihvaćen rezime za rad koji je trebalo da bude prezentovan na konferenciji: 26. Okrugli sto: Daroviti – lična i socijalna perspektiva, Vršac, Srbija, 29. jun 2020. (konferencija odložena zbog COVID19 epidemije).
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i (e)konferencijama, obukama
Meet & Code – Budi na ti sa Vi, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov”, 12. 10. 2019. i 14. 10. 2019. godine – učesnik (v. https://www.uskolavrsac.edu.rs/odrzan-meet-and-code-2019/)
International Conference Sports and Education in terms of performance – a decade of Achievements. „Eftimie Murgu“ University of Resita, Social  Sciences Faculty. Plenarno predavanje: Physical Activity and health of women, 6-7. december 2019.
Projekti
Међународни пројекат Keep education yourself, у оквиру Еразус + Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices –Capacity Building in Higher education, координатор пројекта: Висока школа струковних студија за образовање васпитача из Новога Сада, 2019–2021. године – члан пројектног тима (координатор WP1). У оквиру пројекта, https://www.uskolavrsac.edu.rs/projekat-key-centar-za-celozivotno-ucenje/, реализатор програма стручног усавршавања Центра за целоживотно учење: “Зелено вежбање – моторички програми у природи – прва помоћ у изненадним ситуацијама” (коаутор: др сци.мед. Миливој Вишацки).
Digitalne kompetencije vaspitača – stanje i perspektive, koji je rešenjem broj: 142-451-2427/2019-02/1 odobrio i sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost – član projektnog tima.
Евробарометар – физичка активност становништва Војводине у контексту евроинтеграција – пројекат од посебног интереса за одрживи развој у АП Војводини у 2018. год., финансиран од Покрајинског секретаријата за високо образовање и научноистраживачку делатност (број пројекта 401-7380/2018). Члан истраживачког тима.
Холистички приступ раном развоју – стање, изазови и перспективе, школски развојни пројекат.
Seminari stručnog usavršavanja (autor i realizator)
Програм стручног усавршавања за васпитаче у оквиру међународног пројекта Keep education yourself, у оквиру Еразмус + Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices – Capacity Building in Higher education: “Зелено вежбање – моторички програми у природи – прва помоћ у изненадним ситуацијама” аутор и реализатор: др Наташа Стурза Милић, реализатори: др.сци. мед. Миливој Вишацки, др Тања Недимовић, др Предраг Пртљага.

(02.02.2021.)    

   

European Talent Point

etsn_logo-01

Izaberite

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Rezultati
  • Raspored predavanja/polaganja
  • Galerije
  • Praksa
  • Metodike
  • Studentski parlament
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e

Erasmus Charter for Higher Education – ECHE

Povelja Grada Vršca

povelja

Najnovije

  • Obeležen svetski dan poezije (21. 3. 2023. godine)
  • mr Nevena Čolakov
  • Potpisan Sporazum o saradnji
  • Rezultati Konkursa za realizaciju mobilnosti nastavnog osoblja
  • Dan otvorenih vrata
  • Prijava ispita za vanredni ispitni rok
  • Druga i treća integrativna motoričko-defektološka radionica

Dokumenta

  • Dokumenta Visoke škole
  • Javno publikovan dokument
  • Javne nabavke
  • Akreditacija studijskog programa – strukovna medicinska sestra/tehničar
  • Akreditacija Ustanove 2019. g.
  • Akreditacija Master 2018. g.
  • Akreditacija 2016. godine
  • Akreditacija 2014. g.
  • Akreditacije 2012. g.
  • Akreditacije pre 2012. g.
  • Akreditacije ZUOV
  • Izbori u zvanja
  • Cenovnik

Korisne veze

  • Centar za celoživotno učenje
  • Projekat KEY Erasmus+
  • Istraživačko – edukativni centar
  • Research in Pedagogy
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e
  • Tempus TEACH
  • Projekat EU IPA
  • Blog Visoke škole
  • Srpska akademija obrazovanja
  • Politika privatnosti

Pretražite sajt

Svi pojmovi koji su na ovom sajtu upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.


© Visoka škola 2012-2022, Vršac

Administred by: Managed by: Powered by: