dr Tanja Nedimović

Po završetku Srednje pedagoške škole u Vršcu (uspeh 5,00), 1984. godine upisuje Filozofski fakultet u Novom Sadu, nastavnu grupu za psihologiju. U toku studija, na osnovu postignutih rezultata i prosečne ocene, bila je korisnik Univerzitetske stipendije. 1989. godine završava fakultet kao prvi student u svojoj generaciji i stiče zvanje diplomiranog psihologa, sa prosečnom ocenom studija 9.04 i ocenom završnog ispita 10, mentor prof.dr. Mikloš Biro.
Magistarske studije na Filozofskom fakultetu, Odsek za psihologiju u Novom Sadu, upisuje 2004. godne. Magistarsku tezu pod nazivom Mogućnost registrovanja promene u stanju depresivnosti nakon izazivanja depresivnog i euforičnog raspoloženja, mentor doc.dr. Zdenka Novović, odbranila je 2008. godine i stekla akademsko zvanje magistra psiholoških nauka. Prosečna ocena na magistarskim studijama 9,57.
Na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, Odsek za psihologiju, 2008. godine je prijavila je doktorsku disertaciju na temu Vršnjačko nasilje u školama: pojavni oblici, učestalost i faktori rizika, mentor prof.dr. Mikloš Biro. Doktorirala je februara 2011. godine.
Zaposlena je na Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov“ u Vršcu, u zvanju profesora strukovnih studija za naučnu oblast Psihologija. U zvanje profesora strukovnih studija izabrana je 2011. godine, a u zvanje docenta 2013. godine na Univerzitetu u Novom Sadu.
Član je Saveta i Uređivačkog odbora Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Vršcu i predsednik Komisije za kvalitet Visoke škole. Koordinator je programa srtučnog usavršavanja Visoke škole strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ akreditovanih od strane Zavoda za unapređenje kvaliteta vaspitanja i obrazovanja. Koautor je i realizator je na programu stručnog usavršavanja Visoke škole strukovnih studija za vaspitače u Vršcu, akreditovanog od strane ZUOV-a Fizičkom aktivnošću protiv vršnjačkog nasilja, akreditovanog za školske 2014/15. i 2015/16. godine. Član je Organizacionog odbora 20. Međunarodnog naučnog skupa Darovitost i kreativnost – razvojna perspektiva kreativne performanse u organizaciji Visoke škole strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov” u Vršcu, Univerziteta “Sv. Kliment Ohridski” Filozofskog fakulteta Bitola, Makedonija, Universitatea de Vest “Aurel Vlaicu” Arad, Romania i Univerza v Ljubljani Pedagoška fakulteta Ljubljana, Slovenija.
Učestvovala je u realizaciji projekta Integracija Roma u školski sistem Srbije, odseka za psihologiju, Filozofski fakultet Novi Sad, podržanog od strane Pokrajinskog sekretarijata za nauku (2004/2005.). Bila je saradnik u istraživanjima Odseka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, učestvovala je u terenskim istraživanjima za potrebe standardizacije Testa zrelosti za školu, izdatog od strane Centra za primenjenu psihologiju iz Beograda (2005/2006.).
Publikovani radovi:
- Nedimović, T., Božin, A., Sturza Milić, N. (2014). Procena značajnosti kompetencija za profesiju vaspitača studenta – budućih vaspitača u Srbiji i Rumuniji. Istraživanja u pedagogiji IV I (1), 108-121 (UDK: 37.026, ISSN 2217-7337, COBISS.SR-ID 268028167)
- Nedimović, T., Mircea, M., Cinc, E. (2014). The Importance of Education in the Native Language for the Building and Development of the National Identity of Minorities in Vojvodina (the Republic of Serbia) – Reality and Perspectives. Humanities and Social Sciences Review, 3(2), 207-216 (ISSN 2165-6258)
- Nedimović, T. (2014). Obrazovanje budućih vaspitača – značaj kompetencija i uloga psihološke grupe predmeta. Knjiga rezimea sa 62. naučno- stručnog skupa psihologa Srbije “Profesionalni razvoj psihologa”, Zlatibor. Društvo psihologa Srbije, Beograd, Centar za primenjenu psihologiju, Beograd. 49-50 (ISBN 978-86-89377-10-1 COBISS.SR-ID 207500300)
- Nedimović, T., Sekulić, V. (2014). Primena metode iskustvenog učenja u podsticanju razvoja darovitosti dece osnovnoškolskog uzrasta. U Kompetencije učitelja za identifikaciju i rad sa darovitim učenicima (ur. Gojkov, G., Stojanović, A.). Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”, Vršac, Istraživačko edukativni centar Vršac. 65-78 (ISBN 978-86-7372-192-7 COBISS.SR-ID 284227335)
- Nedimović, T. (2014). Uloga vežbanja u superiornoj kreativnoj performansi darovite dece – tehnike kreativnog mišljenja. Knjiga rezimea sa 20. Međunarodnog naučnog skupa “Darovitost i kreativnost – razvojna perspektiva kreativne performance”, Vršac, 67-68 (ISBN 978-86-7372-197-2 COBISS.SR-ID 286162439)
- Nedimović, T. (2014). Uloga nastavnika u razvoju stvaralačkih sposobnosti studenata. U Daroviti i kvalitet obrazovanja (ur. Gojkov, G., Stojanović, A.). Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”, Vršac; Universitatea de Vest “Aurel Vlajku”, Arad, Romania. 354-360 (ISBN 978-86-7372-191-0 COBISS.SR-ID 286077191)
- Nedimović, T. (2013). Istraživanja problematike darovitosti u radovima akademika Bosiljke Đorđević. Knjiga rezimea sa 19. međunarodnog naučnog skupa „Daroviti i kvalitet obrazovanja“,Vršac, 66-67.
- Nedimović, T. (2013). Uloga nastavnika u razvoju stvaralačkih sposobnosti studenata. Knjiga rezimea sa 19. međunarodnog naučnog skupa „Daroviti i kvalitet obrazovanja“,Vršac, 22-23.
- Nedimović, T., Biro,M. (2013). Faktori iz domena vaspitanja i uslova odrastanja kao faktori rizika za ispoljavanje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama. Knjiga rezimea sa 61. naučno- stručnog skupa psihologa Srbije “Tri lica psihologije – interdisciplinarnost savremene psihologije”, Donji Milanovac, 52-53.
- Nedimović ,T., Biro, M. (3013). Ko su žrtve vršnjačkog nasilja? Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 45 (1), 150-168.
- Nedimović, T. (2013). Dečije prepoznavanje pojedinih oblika vršnjačkog nasilja kao nasilnih interakcija. Pedagoška stvarnost, 1, 151-163.
- Nedimović,T., Maran, M., Činč, E. (2013). Kompetencije vaspitača u AP Vojvodini (Republika Srbija) u kontekstu evropskih vrednosti, globalnih promena i bolonjskog procesa. International Journal of Multidisciplinary Thought, 3(1), 265 – 273.
- Nedimović, T. (2013). Podbacivanje darovitih – mogućnosti i ograničenja kvalitativnih istraživanja. U Metodološki problemi istraživanja darovitosti (ur. Gojkov, G., Stojanović, A.). Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”, Vršac; Universitatea de Vest “Aurel Vlajku”, Arad. 254-261.
- Nedimović, T. (2012). Kognitivno razvojni pristup moralnom vaspitanju darovite dece: prednosti i ograničenja. U Darovitost i moralnost (ur. Gojkov, G., Stojanović,A.). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“; Arad: Universitatea de Vest “Aurel Vlajku”; Bitolj: Univerzitet “Sv. Kliment Ohridski”; Ptuj: Revivis – Institut za razvijanje nadarenosti, 597-606.
- Nedimović, T. (2012). Podbacivanje darovitih – mogućnosti i ograničenja kvantitativnih istraživanja. Knjiga rezimea sa 18. Međunarodnog naučnog skupa „Metodološki problemi istraživanja darovitosti“,Vršac, 44.
- Činč, E., Nedimović, T. (2012). Kompetencije vaspitača i mogući uzroci pogrešnih metodoloških pristupa identifikaciji muzički darovite dece. Knjiga rezimea sa 18. Međunarodnog naučnog skupa „Metodološki problemi istraživanja darovitosti“,Vršac, 20.
- Nedimović, T. (2012). Ko su žrtve vršnjačkog nasilja? Knjiga rezimea sa 60. naučno- stručnog skupa psihologije “Merenje i procena u psihologiji”, Beograd, 115-156.
- Nedimović, T. (2012). Blog u funkciji podizanja kvaliteta nastave na psihološkoj grupi predmeta. Knjiga rezimea sa skupa “Drugi sarajevski dani psihologije”, Sarajevo, 1.
- Prtljaga, P. Nedimović, T. (2012). Evaluation of Effects of using Blog as an Innovative Method in Teaching the Subject Mental Health In Quality Increase in Higher Education Teaching through Innovative Methods (ed Gojkov, G., Slavici,T). Vrsac: Preschool Teacher Training College “Mihajlo Pavlov”, Timisoara: Ioan Slavici Foundation for Culture and Education – University, 111-120.
- Nedimović, T., Biro,M. (2011). Faktori rizika za pojavu vršnjačkog nasilja u osnovnim školama. Primenjena psihologija, 4, 229-244.
- Nedimović, T. (2011). Učestalost i oblici vršnjačkog nasilja u osnovnim školama. Istraživanja u pedagogiji, 1, 123-141.
- Nedimovic, T., Prtljaga, P. (2011). The Blog as Innovative Educational Method. In Transnational Sustainable Methods for Quality Increase in Higher Education (ed Gojkov, G., Slavici,T). Timisoara: Ioan Slavici Foundation for Culture and Education Press, Vršac: Preeschol Teacher Training College „Mihailo Palov“, 57-62.
- Nedimović, T. (2011). Prediktivni faktori nastanka i ispoljavanja vršnjačkog nasilja u osnovnim školama. Knjiga rezimea sa međunarodnog naučno-stručni skupa „Savremeni trendovi u psihologiji“, Novi Sad, 18-109.
- Nedimović, T. (2011). Multiculturalism and Psychological Assessment of Cognitive Abilities of Children. Book of Abstracts The 4-th ENIEDA Conference on Linguistic and Intercultural Education. Negotiating and constructing European identities across languages and cultures, Vršac, 48-49.
- Nedimović, T. (2011). Kognitivno – razvojni pristup moralnom vaspitanju darovite dece: prednosti i ograničenja. Knjiga rezimea sa 17. međunarodnog naučnog skupa „Darovitost i moralnost“,Vršac, 113.
- Nedimović, T. (2011). Vršnjačko nasilje u osnovnim školama. Knjiga rezimea sa 59. naučno-srtučnog skupa psihologa Srbije “Naš identitet i društvene promene”, Sokobanja, 37.
- Nedimović, T. (2010). Mogući efekti društvenih mreža na studentsku populaciju kao potencijalno darovite. Knjiga rezimea sa 16. Međunarodnog naučnog skupa ‘’Daroviti u procesu globalizacije’’, Vršac, 74-75.
- Nedimović, T. (2010). Dečije shvatanje vršnjačkog nasilja. Knjiga rezimea sa 58. Naučno-stručnog skupa psihologa Srbije “Zdrav pojedinac – zdravo društvo”, Zlatibor.
- Nedimović, T. (2010). Psihološko-pedagoške kompetencije budućih nastavnika.Knjiga sažetaka sa III Međunarodnog naučno-stručnog skupa “Edukacija nastavnika za budućnost“, Zenica, 24-25.
- Nedimović, T. (2009). Stuktura motiva postignuća, darovitost i društvena elita. U Daroviti i društvena elita (ur. Gojkov, G.). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov“, 377-382.
- Novović, Z., Biro, M., Nedimović, T.(2009). Procena stanja depresivnosti. U Procena psiholoških i psihopatoloških fenomena (ur. Biro, M., Smederevac, S., Novović, Z.). Beograd: Centar za primenjenu psihologiju, 19-28.
- Nedimović, T., Bešlin, LJ. (2008). Uticaj vaspitnih stavova roditelja na razvoj darovite dece. U Porodica i darovita deca (ur. Gojkov, G). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“,457-463.
- Biro, M., Nedimović, T. (2007). State depression – mood or syndrome? V World Congress for Behaviour and Cognitive Therapies, Barcelona (poster prezentacija).
- Novović, Z., Biro, M., Nedimović, T. (2007). Stanje depresivnosti – sindrom ili raspoloženje? Psihologija, 40, 447-461.
Učešće na naučno- stručnim skupovima:
- Međunarodna konferencija akademskih dispilina „International Conference for Academic Disciplines“, Barselona, 18-22.06.2014.
- 20. Okrugli sto „ Darovitost i kreativnost – razvojna perspektiva kreativne performanse“ Visoka škola strukovnih studija za vaspitače, Vršac, 6.6.2014.
- 62. Naučno stručni skup psihologa Srbije „Profesionalni razvoj psihologa“, Zlatibor, 28-31.5.2014.
- Stručni skup „Kompetencije učitelja za identifikaciju i rad sa darovitim učenicima“. Istraživačko edukativni centar i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Vršac, 18.12.2013.
- Okrugli sto „Aktuelni problemi vršnjačkog nasilja u školama“. Fakultet pedagoških nauka, Jagodina, 28.11.2013.
- Međunarodna konferencija akademskih dispilina „International Conference for Academic Disciplines“, Bad Hofgastein, Austria, 17-21.06.2013..
- 19. Okrugli sto „Daroviti i kvalitet obrazovanja“. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače, Vršac, 28.06.2013.
- 61. Naučno stručni skup psihologa Srbije “Tri lica psihologije – interdisciplinarnost savremene psihologije”, Donji Milanovac, 29.05.-01.06.2013.
- Međunarodna konferencija akademskih dispilina „International Conference for Academic Disciplines“, Rim, 29.10. – 01.11.2012.
- 18. okrugli sto „Metodološki problemi istraživanja darovitosti“. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Vršac, 29.06.2012.
- 60. Naučno stručni skup psihologa Srbije „Merenje i procena u psihologiji“, Beograd, 30.05.-02.06. 2012.
- Naučno – srtučni skup „Drugi sarajevski dani psihologije“. Univerzitet u Sarajevu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju. Sarajevo, 20-21.04.2012.
- Međunarodna naučna konferencija Quality Increase in Higher Education Teaching through Innovative Methods, na Preschool Teacher Training College “Mihajlo Pavlov”, Vrsac, 27.03.2012. u okviru Romania-Serbia IPA Cross-Border Cooperation Programme: Quality in education, college and universities, using innovative methods and new laboratories
- Međunarodna naučna konferencijiaTransnational Sustainable Methods for Quality Increase in Higher Education, na Ioan Slavici Foundation for Culture and Education – University, Timisoara, 26. oktobra 2011. u okviru Romania-Serbia IPA Cross-Border Cooperation Programme: Quality in education, college and universities, using innovative methods and new laboratories
- Međunarodni naučno-stručni skup „Savremeni trendovi u psihologiji“. Univerzitet u Novom sadu, Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju. Novi Sad, 14-16.10.2011.
- 59. Naučno- stručni skup psihologa Srbije „Naš identitet i društvene promene“, Sokobanja, 1-4. 06. 2011.
- 17. Međunarodni naučni skup Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov“, “Darovitost i moralnost“, Vršac, 01.07.2011.
- The 4-th ENIEDA Conference on Linguistic and Intercultural Education. Negotiating and constructing European identities across languages and cultures, Vršac, 29.09. – 1.10.2011.
- 58. Naučno-stručni skup psihologa Srbije “Zdrav pojedinac-zdravo društvo“, Zlatibor, 26.-29. 05. 2010.
- III Međunarodni naučno-stručni skup “Edukacija nastavnika za budućnost“, Zenica, 22.-23. 04. 2010.
- 16. Međunarodni naučni skupVisoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov“ Vršac, “Daroviti u procesu globalizacije“, 02.07.2010.
- Naučno-stručni skup “Savremeni trendovi u psihologiji“, Odsek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Novi Sad 23.-24. 10. 2009.
- 57. Naučno-stručni skup psihologa Srbije „Psihologija u Srbiji, vizija i realnost“, Palić, 27-30. 05.2009.
- 15. Međunarodni naučni skup Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, „Daroviti i društvena elita“, Vršac, 10.07.2009.
- 56. Naučno-stručni skup psihologa Srbije „Razvoj i standardizacija u psihologiji“, Kopaonik, 4.7.06.2008.
- 14. Međunarodni naučni skup Visoka škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, „Porodica i darovita deca“, Vršac, 10.07.2008.
Monografije i udžbenici:
- Nedimović, T. (2014). Agresivnost i vršnjačko nasilje – drugo dopunjeno izdanje. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača. Vršac. (monografska studija)
- Nedimović, T. (2012). Agresivnost i vršnjačko nasilje. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača. Vršac. (monografska studija)
- Nedimović, T., Stanojlović, D. (2012). Priručnik za vaspitače za rad sa decom sa simptomima razvojnih poremećaja. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača “Mihailo Palov”, Vršac.
Učešće na projektima
- Quality in education, college and universities, using innovative methods and new laboratories; Romania-Serbia IPA Cross-Border Cooperation Programme; Slavici Foundation for Culture and Education – University, Timisoara; Preschool Teacher Training College “Mihajlo Pavlov”, Vrsac; 2011/12
- Od potencijala do postignuća; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Vršac; 2012/13
- Uloga pedagoške prakse u profesionalizaciji poziva vaspitača; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Vršac; 2012/13
- Didaktičke strategije u funkciji razvoja istraživačkog učenja i poučavanja; Visoka škola strukovnih studija za vaspitače, Vršac; 2013/14
- Unapređujmo kompetencije – budimo bolji vaspitači; Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj; 2013/14 (rukovodilac projekta)
- Razvijanje kompetencija relevantnih odraslih u oblasti dečjeg sporta; Pokrajinski sekretarijata za sport i omladinu i Opština Vršac; 2013/14
- Tempus projekat Harmonizacija kurikuluma za obrazovanje vaspitača u Srbiji (TEACH) podržan i finasiran od strane Evropske unije.
Recenzije:
- Psihologija na komunikacijata, prof.dr Ljupčo Kevereski, prof.dr Jasmina Starc
- Motorni razvoj i fizička aktivnost dece predškolskog uzrasta, dr Nataša Sturza Milić
- Zdravstvena nega dece – priručnik za studentestrukovnih studija za obrazovanje vaspitača jaslenog uzrasta, dr Dragica Stanojlović
- Kultura dijaloga, dr Ljubivoje Stojanović
- Psihologija detinjstva i adolescencije, Sanja Nišević i Lada Marinković
Školska 2014/2015.
Monografije
- Biro,M., Nedimović, T. (2014). Psihologija. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac.
- Nedimović, T., Stanojlović, D. (2015). Priručnik za vaspitače za rad sa decom sa simptomima razvojnih poremećaja – drugo dopunjeno izdanje. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac
Publikacije, radovi i rezimei:
- Nedimović, T., (2014). Uputstvo za učenje – šta sve doprinosi uspešnom učenju? Bilten 3: Podizanje kvaliteta strategija poučavanja i učenja darovitih studenata. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Vršac; Istraživačko-edukativni centar, Vršac: 35-38.
- Nedimović, T., Sturza Milić, N. (2014). Mišljenje relevantnih odraslih o vremenu uključivanja dece u sport – preporuke i upozorenja. Zbornik sažetaka sa 1. Međunarodne naučne konferencije „Sport, zdravlje, životna sredina“, str.71, Fakultet za sport „UNION- Nikola Tesla“, Beograd. ISBN 978-86-6385-003-3.
- Nedimović, T., Sturza Milić, N. (2014). Uloga metodike fizičkog vaspitanja i psihološke grupe predmeta u podizanju svesti studenata-budućih vaspitača o značaju fizičke aktivnosti. Zbornik radova sa Međunarodne naučne konferencije „Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih“, str. 24-35, Univerzitet u Beogradu, Fakultet sporta I fizičkog vaspitanja. ISBN 978-86-89773-06-4, COBISS.SR-ID 214777100
- Mirča, M., Nedimović, T., Činč, E. (2014). Models of perceiving the national identity of young people in Vojvodina (R.Serbija). Humanities and Social Sciences Review, CD-ROM. ISSN: 2165-6258::03(05):1-7
- Nedimović, T., Prtljaga, J. (2014). Cognitive development, teaching methods and techiques of foreing language learning. International Journal of Arts & Sclences, CD-ROM, ISSN: 1944-6934::07(02): 19-25
- Varišek Braško, O., Nedimović, T, Sturza Milić, N., Mijailović, G. (2014). Komparativna analiza kurikuluma visokih strukovnih škola za obrazovanje vaspitača. U Uporedna analiza studijskih programa za obrazovanje vaspitača. (Ur: Ivana Ignjatov Popović). Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad: Optimus. 23-28. ISBN 978-86-85447-13-6. COBISS. SR – ID 286319623.
- Činc, E., Nedimović, T., Stolić, J. (2014). Difficulties in the musical development of children and possible models to overcome them. Journal Plus Education, Vol XI, No 2. 102-109. ISSN 1842-077X. E ISSN (online) 2068-1158.
- Prtljaga, J., Nedimović,T., Gojkov Rajić, A. (2014). Learner – Spesific features and L2 teaching and learning. Journal Plus Education, Vol XI, No 2. 93-101. ISSN 1842-077X. E ISSN (online) 2068-1158.
- Nedimović, T., Sturza Milić, N. (2015). Procena intelektualnih sposobnosti motorički darovitih učenika – didaktičke implikacije. Knjiga rezimea sa 21. Međunarodnog naučnog skupa „Daroviti i didaktička kultura“, 97. ISBN 978-86-7372-215-3. COBISS.SR-ID 296489223.
- Nedimović, T., Prtljaga, J., Prtljaga, P. (2015). Characteristics of rimester work – chances and risks. Interdisciplinary rimester research XI. 121-130. ISSN 1847-0408.
- Nedimović, T., Biro, M. (2015). Kako napraviti dobar program prevencije vršnjačkog nasilja za osnovne škole u Srbiji? Knjiga rezimea sa 63. Naučno-stručnog skupa psihologa Srbije „Strukovni identitet psihologa I međuresorna saradnja“. Društvo psihologa Srbije, Beograd. 130-131. ISBN 978-86-89377-17-0. COBISS.SR – ID 215334940.
- Nedimović, T., Sturza Milić, N. (2015). Are motor gifted children more intelligent? REVISTA ESPANOLA DE EDUCACION FISICA Y DEPORTES (Spanish Journal of Physical Education and Sports), Numero 410 Suplemento, Ano LXVII, 3er trimester, 2015 (no 8 Supl., VI Epoca), str. 405-406. Proceedings of the International Conference Moving up Physical Education and Sports Participation on the Public Health Agenda It Is Not Too Late to Act! Universidad Europea de Madrid and School of Sports Science, Madrid.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- 5. International Symposium „Research and Education in Innovation Era“. „Aurel Vlaicu“ University of Arad. Arad, 5-7. 10.2014.
- Međunarodna naučna konferencija „Sport, zdravlje i životna sredina“, sa saopštenjem: Uloga metodike fizičkog vaspitanja i psihološke grupe predmeta u podizanju svesti studenata-budućih vaspitača o značaju fizičke aktivnosti (u koautorstvu sa Stur Milić, N.). Fakultet za sport, Univerzitet „Union-Nikola Tesla“. Beograd, 30.10.2014.
- Conference by the Home Start Services Manchester – a Children and Families NGO. Manchester Metropolitan University and Home Start, Manchester, UK, 12 november 2014.
- Međunarodna naučna konferencija „Efekti fizičke aktivnosti na antroplološki status dece, omladine i odrasih“, sa saopštenjem: Mišljenje relevantnih odraslih o vremenu uključivanja dece u sport – preporuke i upozorenja (u koautorstvu sa Sturza Milić, N.). Univerzitet u Beogradu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Republika Srbija. Beograd, 10-11. decembar 2014. godine
- Međunarodna konferencija akademskih disciplina “International Conference for Academic Disciplines”, Malta, 2-5.3.2015.
- 15. Međunarodni znanstveni skup Dani Mate Demarina „Građanski odgoj i obrazovanje“, sa saopštenjem: Uloga i značaj kompetencija u obrazovanju budućih vaspitača (u koautorstvu sa Sturza Milić, N.). Pula, 23-24. travnja 2015. godine.
- 63. Naučno stručni skup psihologa Srbije „Strukovni identitet psihologa i međuresorna saradnja“, Zlatibor, 27-30. 5. 2015.
- 21. Okrugli sto o darovitima „Daroviti i didaktička kultura“. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov, Vršac, 5. 6. 2015.
Školska 2015/2016.
Monografija:
- Biro,M., Nedimović, T. (2015). Psihologija (drugo izdanje). Visoka škola strukovnih studija za vaspitače “Mihailo Palov”, Vršac.
Publikacije, radovi i rezimei:
- Nedimović, T., Biro, M. (2015). Risc Factors For Bullying in elementary schools. Abstract Book 14th ISPCAN European Regional Conferense, 28.
- Nedimović, T. (2016). Podsticanje intrapersonalne darovitosti – dometi i ograničenja. Zbornik rezimea sa 22. Međunarodnog naučnog skupa „Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja“. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov,Vršac, 18. ISBN 978-86-7372-229-0
- Nedimović, T., Biro, M., Novović, Z., Sturza Milić, N. (2015). Prepoznatljivost vršnjačkog nasilja među učenicima osnovnih škola kao osnov kreiranja preventivnog programa. Knjiga izvoda iz saopštenja sa osmog naučno-stručnog skupa „InterRegioSci 2015“, str. 46. Novi Sad: Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj.
- Prtljaga, P., Nedimović, T., Đorđev, I. (2016). Improving organization and skills of planning in higher education using new informational-communicative technology, Interdisciplinary menagement research XII. 303-313. ISSN 1847-0408.
- Sturza Milić, N., Nedimović, T., Stojanović, A. (2015): Istraživanje stavova vaspitača i roditelja o značaju fizičke aktivnosti za prevenciju vršnjačkog nasilja (Research of the preschool teachers’ and parent’s opinion on the importance of PA for the prevention of peer violence). U G. Kasum, M. Mudrić (ured.), Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih, (str. 98-113). Beograd: Fakultet za sport i fizičko vaspitanje. UDK 796.071.43:37 http://fsfv.bg.ac.rs/mat/zbor/ZBORNIK%20RADOVA%202015.pdf
- Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2016). Istraživanje odnosa motoričke darovitosti i opšte inteligencije – didaktičke implikacije. Zbornik radova sa 21. Međunarodnog naučnog skupa „Daroviti i didaktička kultura“, str. 332-344. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac.
- Sturza-Milić, N., Nedimović, T. (2016). Evaluation by relevant Adults on the time of Children’s inclusion into Sports – recommendations and warnings. Research in Pedagogy, 6 (1), 90-98.
- Sturza-Milić, N., Nedimović, T. (2016). Interesovanja – katalizatori intrapersonalne i motoričke darovitosti učenika. Zbornik rezimea sa 22. okruglog stola o darovitima „Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja“, str. 82-84, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”.
- Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2016). Children, Relevant Adults and Sport – the Influence of Globalization. Zbornik rezimea sa Međunarodne naučne konferencije Mobilities, Transitions, Transformations – Intercultural Education at the Crossroads, Budimpešta: Institute for Intercultural Psychology and Education.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Interdisciplinary management research XII. Opatija, Croatia, 20-22 May, 2016.
- III međunarodna internet konferencija WWVrsac 2015., generalni pokrovitelj konferencije Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj. Vršac, 30-31.10.2015.
- 14TH INTERNATIONAL SOCIETY FOR PREVENTION OF CHILD ABUSE AND NEGLECT – EUROPEAN REGIONAL CONFERENCE, Bukurešt, 27-30.9.2015
- Međunarodna naučna konferencija „Efekti primene fizičke aktivnosti na antropološki status dece, omladine i odraslih“ sa saopštenjem: Istraživanje stavova vaspitača i roditelja o značaju fizičke aktivnosti za prevenciju vršnjačkog nasilja (Research of the preschool teachers’ and parent’s opinion on the importance of PA for the prevention of peer violence). Fakultet za sport i fizičko vaspitanje Univerziteta u Beogradu, 11. i 12. decembar 2015.
- Osmi naučno – stručni skup „InterRegioSci 2015“, sa saopštenjem u koautorstvu sa Sturza Milić,N., Biro, M., Novović, Z.: Prepoznatljivost vršnjačkog nasilja među učenicima osnovnih škola kao osnov kreiranja preventivnog programa (Recognition of peer violence among primary school students as the basis for the creation of prevention program), Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj, Novi Sad, 17. decembar 2015.
- 22. Okrugli sto o darovitima „Intrapersonalna daorvitost – mogućnosti razvoja“, uvodno izlaganje „Podsticanje intrapersonalne darovitosti – dometi i ograničenja“ Međunarodni naučni skup. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov, Vršac, 1.7.2016.
- Međunarodna naučna konferencija Mobilities, Transitions, Transformations – Intercultural Education at the Crossroads sa saopštenjem: Children, Relevant Adults and Sport – the Influence of Globalization (u koautorstvu sa dr Natašom Sturza Milić). 05-09. September 2016., Budapest, Hungary.
Školska 2016/2017.
Publikacije, radovi i rezimei:
- Sturza Milić, N., Nedimović, T. (2017). Relevant Adults, Children and Sport – the Influence of Globalization. In Mobilities,Transitions, Transformations. Intercultural Education at the Crossroads: Conference proceedings (Eds Lendvai, L., Keresztes-Takacs,O., Csereklye,E.). International Association for Intercultural Education and the Institute of Intercultural Psychology and Education, Faculty of Education and Psychology, Eotvos Lorand University, Budapest. (392-403). ISBN 978-963-284-810-5 М33 (1 poen)
- Sturza Milić, N., Nedimović, T., Muhič, M. (2017). Istraživanje kreativne meta spoznaje studenata u motoričkom domenu. Zbornik rezime asa 23. Okruglog stola Darovitost I kreativni pristupi učenju. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“,Vršac,91-92. ISBN: 978-86-7372-245-0 М64 (0,5 poena)
- Stojanović, A. Nedimovic, T., SturzaMilic, N. (2016). Razlike u metodama poučavanja dece poželjnim oblicima ponašanja od strane vaspitača I roditelja. Inovacije u nastavi, 29 (3), 84-100. doi: 10.5937/inovacije1603084S M51 (2 poena)
- Nedimovic, T., Sturza-Milic, N.,& Činč, E (2016). The role and importance of competencies in the education. In: Radetic-Pajić et al. (Eds.), Competences of participants in citizenship education, (pp. 28-45). Pula: Juraj Dobrila University of Pula, Croatia.ISBN 978-953-7320-31-7 M 14
- Sturza-Milic, N., Nedimovic, T. & Stojanović, A. (2017). The Importance of Physical Activity for the prevention of Peer Violence – Research of the Preschool Teachers’ Opinion. Procedings of Conference: 8. International Scientific Conference on Kinesiology, University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, 257-258. ISBN 978-953-317-049-7 М64 (0,5 poena)
- Nedimović, T., Činč, E., Prtljaga, J. (2017).The Role And Significance Of Game In Early Development Of Preschool Children. Zbornik rezimea sa 14th International Conference on Teaching, Education and Learning (ICTEL). International Journal of Social Sciences, 54. ISSN: 2454-5899 M34 (0,5 poena)
- Nedimović,T., Sturza Milić, N., Prtljaga, J. (2017). Early Development – the Role of Motivation in Learning of Preschool Children. 24thInternational Symposium of Research and Applications in Psychology, SICAP: Cognitive Characteristics of Transdisciplinarity. Applications in Psychology and Psychotherapies, str.154-163 M14
- Nedimović, T. (2017). Podsticanje intrapersonalne darovitosti – dometi i ograničenja. U Intrapersonlna darovitost – mogućnosti razvoja (Ur Gojkov, G., Stojanović, A.).Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac; Univerzitet de vest „Aurel Vlajku“, Arad, str. 37-49. ISBN 978-86-7372-244-3. COBISS.SR-ID 315061767 M33 (1 poen)
- Sturza Milić, N., Nedimović, T., Muhič, . (2017). Interesovanja – katalizator intrapersonalne i motoričke darovitosti učenika. U Intrapersonlna darovitost – mogućnosti razvoja (Ur Gojkov, G., Stojanović, A.).Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac; Univerzitet de vest „Aurel Vlajku“, Arad, str. 221-236. ISBN 978-86-7372-244-3. COBISS.SR-ID 315061767 М33 (1 poen)
- Đorđev, I., Prtljaga, P., Nedimović, T. (2017). POSSIBILITIES OF IMPROVEMENT OF ORGANIZATION AND PLANNING OF WORK IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ACCORDING THE APPLICATION OF EDUCATIONAL WEB TOOLS. Zbornik radova sa međunarodne konferencije Third international conference „Education across borders“ (Ed Cvetkova Dimov, B). Bitola: University „St. Kliment Ohridski“ in Bitola, Faculty of Еducation, 631-640. COBISS.MK-ID 103722250 M 33 (1poen)
- Đorđev, I., Prtljaga, P., Prtljaga, J., Nedimović, T., Stojanović, A. (2016): Vodič za obuku – Training Guidelines, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov” М43 (3 poena)
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Early Development – the Role of Motivation in Learning of Preschool Children. Rad prezentovan na 24th International Symposium of Research and Applications in Psychology, Cognitive Characteristics of Transdisciplinarity (u koautorstvu sa Sturza Milić, N., Prtljaga, J.) Applications in Psychology and Psychotherapies, 24-26.03.2017, Timisoara
- The Role And Significance Of Game In Early Development Of Preschool Children. Rad prezentovan na 14th International Conference on Teaching, Education and Learning (ICTEL) (u koautorstvu sa Činč, E. i Prtljaga, J.), 23-24 May 2017, Lisbon.
- Istraživanje kreativne metaspoznaje studenata u motoričkom domenu. Rad štampan u izvodu I prezentovan na 23. Okruglom stolu: Darovitost i kreativni pristupi učenju (u koautorstvu sa Sturza Milić, N., Muhič, M.), 30.06.2017, Vršac.
- 8. International Scientific Conference on Kinesiology, sa saopštenjem (u koautorstvu sa Sturza Milić, N., Stojanović, A.): The Importance of Physical Activity for the prevention of Peer Violence – Research of the Preschool Teachers’ Opinion, may 10-14, 2017. Opatija, Croatia, University of Zagreb, Faculty of Kinesiology.
Školska 2017/2018.
Naučni i stručni radovi, prikazi
- Nedimović, T. & Prtljaga, J. (2018). Models of Encouraging Creativity of Preschool Children and the Role of Preschool Teachers in their Implementation. In: Rabensteiner, P.M, Holz, O. & Michielsen, M. (eds) Teacher Education, Sustainability and Development: Challenges, Issues Solutions for Teaching in 21st Century. Lit Verlag BmbH& Co. KG Wien: 107-118.
- Sturza Milić, N., Nedimović, T., Muhič, M. (2018). Istraživanje kreativne metaspoznaje studenata u motoričkom domenu. U Darovitost i kreativni pristupi učenju – Tematski zbornik 23 (Ur Gojkov, G., Stojanović, A.).Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac; Univerzitet de vest „Aurel Vlajku“, Arad. p.350-362. ISSN 1820-1911 ISBN 978-86-7372-257-3; UDK: 37.018.7
- Sturza Milić, N., Nedimović , T. (2018). The Influence of Physical Education Methodology on Changes in the Sedentary Lifestyle of Children and Students-Future Teachers. Conference proceedings from the Internationl Scientific Conference THE EDUCATION AT THE CROSSROADS – CONDITIONS, CHALLENGES, SOLUTIONS AND PERSPECTIVES. (147-152). ISBN 978-608-4616-89-4; COBISS.MK-ID 106966794
- Nedimović, T. (2018). Podsticanje razvoja darovitosti dece predškolskog uzrasta – doprinos vaspitača. Zbornik rezima sa 66. Kongresa psihologa Srbije
- Nedimović, T., Činč, E., Sturza Milić, N. (2018). Strategies for Encouraging Creativity in Preschool Aged Children. 20. International Research Conference Proceedings, 20 (6) Part VIII, 1030.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- THE EDUCATION AT THE CROSSROADS – CONDITIONS, CHALLENGES, SOLUTIONS AND PERSPECTIVES International Scientific Conference Bitola, Republic of Macedonia, November 10-11, 2017.
- 66. Kongres psihologa Srbije “Futurizam u psihologiji – psihologija u zoni narednog razvoja. Zatibor, 30.05.-2.06.2018.
- 11th International Conference in the field of Education. Pädagogische Hochschule Kärnten /Viktor Frankl Hochschule – University College of Teacher Education, Klagenfurt / AUSTRIA 24-25.05.2018.
- 20th International Conference on Academic Identities and Higher. Education to be held in Copenhagen, Denmark during June, 11-12, 2018.
- Nedimović, T., Sturza Milić, N., Stojanović, A. (2018). Razvijanje kreativnosti dece ranog uzrasta – uloga vaspitača. 24. Okrugli sto o darovitima „Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih“. VŠSS za vaspitače. Vršac, 29.06.2018.
Školska 2018/2019.
|
Monografija, publikacije
|
Nedimović,T., Đorđev, I. (2018). Zbornik radova Komunikacija u multikulturalnoj sredini i vaspitno-obrazovnom radu, (ur. Nedimović, Đorđev). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”.
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Nedimović, T., Sturza Milić, N., Stojanović, A. (2019). Razvijanje kreativnosti dece ranog uzrasta, U: Zbornik 24 sa Međunarodnog naučnog skupa Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”, 280-289. ISSN 1820-1911 ISBN 978-86-7372-270-2 COBISS.SR-ID 329667335
|
Sturza Milić, N., Nedimović, T., Činč, E., Malović, M. (2019). Darovitost u akreditovanim programima kontinuiranog stručnog usavršavanja vaspitača u R. Srbiji. Zbornik rezimea sa 25. Međunarodnog naučnog skupa „Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti“, str. 99. ISBN 978-86-7372-271-9. COBISS.SR-ID 329704455.
|
Nedimović, T., Smiljanić, J. (2019). Psihološki aspekti komunikacije značajni za rad sa decom predškolskog uzrasta , u zborniku sa projekta: Komunikacija u multikulturalnoj sredini i vaspitno-obrazovnom radu, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”, 55–69.
|
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i (e)konferencijama, obukama
|
25. Okrugli sto, međunarodni naučni skup Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti – izazovi: pojedinac i društvo; Vršac, 28.06.2019.
|
Stručni skup u okviru projekta Integrativni pristup na ranom uzrastu – uloga vaspitača; Vršac, 1.06.2019.
|
Интегративни приступ на раном узрасту – улога васпитача суфинансиран од стране Покрајинског секретаријата за науку и технолошки развој (број пројекта 142-451-2712/2018-02-1, координатор пројекта
|
Moodle obuka – realizovana u periodu od 3. do 5. juna 2019. godine u okviru projekta pod nazivom „Mobilnost visokošolskih učiteljev Univerze v Mariboru (UM) 2018–2021“, koji je ostvaren saradnjom Visoke škole i Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Mariboru, Slovenija.
|
Дигиталне компетенције васпитача – стање и перспективе суфинансиран од стране Покрајинског секретаријата за науку и технолошки развој (број пројекта 142-451-2427/2019-02/2), члан тима за реализацију.
|
Realizacija obuke o kreiranju centara za profesionalni razvoj (vizija, misija, osnovni principi) u okviru KEY projekta, Vršac, 14-15.05.2019.
|
Član tima (WP7 – Dissemination & Exploitation) za realizaciju projekta KEY (Keep Educating Yourself) Ref: 598977-EPP-1-2018-1-RS-EPPKA2-CBHE-JP finansiranog sredstvima konkursa Erasmus+ Capacity Building in Higher Education 2018 EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) Evropske komisije
|
U okviru sprovođenja programa mobilnosti Erasmus+ Evropske unije, a na osnovu potpisanog Ugovora naše škole sa Univerzitetom „Lucian Blaga” u Sibiu (Rumunija), profesorka dr Tanja Nedimović boravila je na ovom Univerzitetu u periodu od 25.03. do 01.04.2019. godine.
|
Учешће у обуци за тренере/менторе у оквиру пројекта „Развој и примена програма изградње капацитета у склопу подршке у примени нових Основа програма предшколског васпитања и образовања у Србији”, који реализују Министарство просвете, науке и технолошког развоја и УНИЦЕФ. Реализација пројекта трајаће од 2019. до 2021. године.
|
Školska 2019/2020. godine
|
Monografija, publikacije
|
Nedimović, T., Stanojlović, D. (2019): Priručnik za vaspitače za rad sa decom sa simptomima razvojnih poremećaja.Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača (treće izdanje).
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Sturza Milić, N., Nedimović, T., Malović, M 2019: Qualitative analysis of Accredited professional development Programs for Preschool Teachers (Kvalitativna analiza akreditovanih programa stručnog usavršavanja za vaspitače). Poglavlje u publikaciji: ANALYSIS OF CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS IN SERBIA, MONTENEGRO, HUNGARY, ROMANIA, SLOVENIA AND GREAT BRITAIN, Univerzitet Crne Gore (with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union)
|
Sturza Milić, N., Nedimović, T., Višacki, M. (2020). Fizičko i mentalno zdravlje darovite dece. Prihvaćen rezime za rad koji je trebalo da bude prezentovan na konferenciji: 26. Okrugli sto: Daroviti – lična i socijalna perspektiva, Vršac, Srbija, 29. jun 2020. (konferencija odložena zbog COVID19 epidemije).
|
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i (e)konferencijama, obukama
|
Meet & Code – Budi na ti sa Vi, Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov”, 12. 10. 2019. i 14. 10. 2019. godine – učesnik
|
Projekti
|
Међународни пројекат Keep education yourself, у оквиру Еразус + Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices –Capacity Building in Higher education, координатор пројекта: Висока школа струковних студија за образовање васпитача из Новога Сада, 2019–2021. године – члан пројектног тима (контакт особа, WP 4). У оквиру пројекта, https://www.uskolavrsac.edu.rs/projekat-key-centar-za-celozivotno-ucenje/, програми стручног усавршавања Центра за целоживотно учење: Холистички приступ раном развоју – стање, изазови и перспективе (реализатор); Унапређивање дигиталне писмености и културе запослених у образовању (коаутор); Преносиве (трансверзалне) вештине у образовању – за корак испред (коаутор).
|
Digitalne kompetencije vaspitača – stanje i perspektive, koji je rešenjem broj: 142-451-2427/2019-02/1 odobrio i sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost – član projektnog tima.
|
Razvoj i primena programa izgradnje kapaciteta u sklopu podrške u primeni novih Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Srbiji („Koncepcija Osnova programa Godine uzleta“, „Razvijanje realnog programa Godine uzleta“ i „Godine uzleta – dokumentovanje“) koji realizuju Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i UNICEF-a (od septembra 2019. godine do decembra 2022. godine)
|
Holistički pristup ranom razvoju – stanje, izazovi i perspektive, školski razvojni projekat.
|
Seminari stručnog usavršavanja (autor i realizator)
|
Vršnjačko nasilje i šta sa njim (koautor i realizator); akreditovan od strane ZUOV-a za šk. 2018/19, 2019/20, 2020/21. godinu
|
Prenosive (transverzalne) veštine u obrazovanju – za korak ispred (koautor i realizator) – akreditovan od strane ZUOV-a za šk. 2018/19, 2019/20, 2020/21. godinu.
|
Obuka za jačanje kompetencija učitelja romskog jezika za izborni predmet: Romski jezik sa elementima nacionalne kulture (koautor i realizator), akreditovan od strane Pedagoškog zvoda Vojvodine za šk. 2018/19, 2019/20, 2020/21. godinu.
|
„Koncepcija Osnova programa Godine uzleta“ (realizator) – rešenjem ministra akreditovan od strane ZUOV-a
|
„Razvijanje realnog programa Godine uzleta“ (realizator) – rešenjem ministra akreditovan od strane ZUOV-a
|
„Godine uzleta – dokumentovanje“ (realizator) – rešenjem ministra akreditovan od strane ZUOV-a
|
Програм стручног усавршавања за васпитаче у оквиру међународног пројекта Keep education yourself, у оквиру Еразмус + Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices –Capacity Building in Higher education: “Зелено вежбање – моторички програми у природи – прва помоћ у изненадним ситуацијама” аутор др Наташа Стурза Милић, реализатори: др.спец. Миливој Вишацки, др Тања Недимовић, др Предраг Пртљага
|
(02.02.2021.)