Др Љиљана Келемен Милојевић
Љиљана Ј. Келемен Милојевић рођена је 1985. године у Вршцу. Основну школу и гимназију (општи смер) завршила је у родном месту. Године 2008. дипломирала је на Учитељском факултету у Београду, Наставном одељењу у Вршцу и стекла стручни назив професор разредне наставе. На Учитељском факултету у Београду, сходно Закону о високом образовању (члан. 95, став 6) стекла је академско звање мастер професор разредне наставе. Као студент генерације награђена је на Свечаној додели диплома дипломираним учитељима и васпитачима. Након завршеног Учитељског факултета, октобра 2008. године уписала је Докторске академске студије на смеру Методика наставе српског језика и књижевности. Докторску дисертацију на тему „Методички приступ усвајању морфолошких облика речи” одбранила је 28. 9. 2016. под менторством проф. др Милице Радовић Тешић и стекла звање доктор наука – методика наставе.
Од октобра 2008. године ради по позиву као сарадник у настави – демонстратор на Учитељском факултету у Београду, у Наставном одељењу у Вршцу, на предмету Методика наставе српског језика и књижевности. Од октобра 2010. године радила је у звању наставника за извођење практичне наставе (вежби) на предметима Методика развоја говора и Методика развоја говора деце јасленог узраста (област: Педагогија) и на предметима Књижевност за децу и Језичке игре и драматизација (област: Матерњи језик и књижевност) на Високој школи струковних студија за васпитачe „Михаило Палов” у Вршцу. Априла 2017. године изабрана је у звање професора струковних студија у ужој научно-стручној области Педагошке науке, за предмет Методика развоја говора.
У октобру 2011. године учествовала је у оснивању тројезичног Језичког клуба Високе школе. У оквиру Клуба учествовала је у организацији представа за децу на Високој школи и у објектима вршачке предшколске установе, које су се изводиле више од педесет пута. Такође је учествовала у реализацији више од двадесет инклузивних радионица са децом и омладином из Удружења „Отворено срце света” из Вршца, потом у припреми студената за свечани почетак академске/школске године, као и за промоције књига домаћих и страних професора и књижевника. Члан је Друштва предметних дидактичара Србије и Организационог одбора у оквиру Међународног научног скупа о даровитима, који 23. године организује Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу. На Високој школи је члан комисије за одбрану дипломских и специјалистичких радова из предмета Књижевност за децу и Методика развоја говора.
Једна је од (пет) аутора и реализатора локалних тренинг сесија везаних за методичке вештине које су одржане наставницима Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу у току новембра 2016. године. Сесије су одржане у складу са стеченим искуствима и обогаћеним методичким вештинама кроз дидактичко-методичке радионице у оквиру пројекта Хармонизација курикулума студијских програма за струковне васпитаче у Србији (TEACH), са циљем унапређивања дидактичко-методичких компетенција наставника за рад са студентима.
Учествовала је на више конференција и научних и стручних скупова у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу, Учитељског факултета у Београду и Филозофског факултета, Универзитета у Источном Сарајеву. Такође је учествовала на пројектима међународног и националног значаја у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу и Универзитета „Јоан Славић” из Темишвара, Удружења „Истраживачи Роми” из Жабља и Удружења уметника за истраживање и стваралаштво у области сценских уметности БАЗААРТ из Београда. До сада је објавила осам уџбеника за студенте Високе школе и више научних и стручних радова, већином из наставних и научних области Методика наставе српског језика и књижевности, Методика развоја говора, Српски језик и Књижевност за децу.
Учешће на пројектима међународног и националног значаја:
- Квалитет у образовању, високим школама и универзитетима уз коришћење иновативних метода и иновативних лабораторија, Међународни пројекат реализован 2012. године у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов” у Вршцу и Универзитета „Јоан Славић” из Темишвара, са саопштењем на тему: „Интерактивна комуникација као новија парадигма универзитетске наставе”.
- Улога педагошке праксе у професионализацији позива васпитача, пројекат од националног значаја, 2012–2013. године у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу, са саопштењем на тему: „Улога Језичког клуба у стручном усавршавању будућих васпитача”.
- Подизање квалитета стратегија поучавања и учења даровитих студената, пројекат од националног значаја, подржан и финансиран од стране Покрајинског секретаријата за науку и технолошки развој, мај 2013 – мај 2014. године у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” Вршац, са саопштењем на тему: „Феномен игре и хумора у књижевности за децу”.
- Ромска дечја поезија – прикупљање и систематизовање грађе, пројекат од националног значаја реализован испред Удружења „Истраживачи Роми” из Жабља, 2014. године.
- Острва – ISLANDS: Повезивање важних субјеката у области драме и образовања у Србији / Interconnecting Stakeholders in Learning and Drama in Serbia, пројекат финансира Европска унија, суфинансира Министарство културе и информисања, спроводи БАЗААРТ, финансира Министарство омладине и спорта Републике Србије – координатор у оквиру пројакта на Високој школи струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу (октобар–новембар 2014).
- Приручник за Методику развоја ромског језика деце предшколског узраста, пројекат од националног значаја реализован испред Удружења „Истраживачи Роми” из Жабља, 2015. године.
- Tempus – TEACH: Усклађивање студијских програма за образовање васпитача у Србији (Harmonization of Preschool Teacher Curricula in Serbia), Међународни пројекат подржан и финансиран од стране Европске уније, 2015 – учесник првог интерактивног семинара – „Методолошке вештине”, који је одржан у Новом Саду на Високој школи струковних студија за образовање васпитача, у периоду од 18. до 22. јуна 2015. године; учесник другог и трећег дела интерактивног семинара – „Учење методологије”, који је одржан у Крушевцу, у периоду од 8. до 12. септембра 2015; учесник четвртог интерактивног семинара на Високој школи струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре „Сирмијум” у Сремској Митровици од 3. до 5. децембра 2015; учесник у студијској посети Високој школи за васпитаче у Баји у Мађарској, која је реализована од 25. до 28. априла 2016.
Конференције и учешћа на међународним научним и стручним скуповима:
- Даровити у процесу глобализације, 16. округли сто о даровитима, Међународни научни скуп у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов” у Вршцу, са саопштењем на тему: „Развијање креативних способности даровитих у настави језика” (Вршац, 2. јул 2010).
- Методичке иновације у основношколском и предшколском образовању и васпитању, Међународни научни скуп у организацији Учитељског факултета у Београду и Редакције часописа Иновације у настави, 2010. године, на Учитељском факултету у Београду, са саопштењем на тему: „Методичко моделовање часа наставе граматике и правописа” (Београд, 10. новембар 2010).
- Даровитост и моралност, 17. округли сто о даровитима, Међународни научни скуп у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов” у Вршцу, са саопштењем на тему: „Идејни и етички смисао књижевноуметничких дела у припремном предшколском периоду као подстицај и развој морала даровитих” (Вршац, 1. јул 2011).
- Концепције и стратегије обезбеђивања квалитета базичног образовања и васпитања, Међународни научни скуп у организацији Учитељског факултета у Београду и Редакције часописа Иновације у настави, 2012. године, на Учитељском факултету у Београду, са саопштењем на тему: „Унапређивање квалитета наставе граматике помоћу мултимедијалне технологије” (Београд, 08. фебруар 2012).
- Даровити и квалитет образовања, 19. округли сто о даровитима, Међународни научни скуп, у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“ у Вршцу, са саопштењем на тему: „Екопедагошка и екометодичка просвећеност даровитих ученика као конституент одрживог развоја” (Вршац, 28. јун 2013).
- Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе, 20. округли сто о даровитима, Међународни научни скуп у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу, са саопштењем на тему: „Подстицање даровите деце за језик у предшколским установама кроз усмерене активности студената” и представљање публикације 20 година о даровитости (Вршац, 6. јун 2014).
- Даровити и дидактичка култура, 21. округли сто о даровитима, Међународни научни скуп у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу, са саопштењем на тему: „Методичке стратегије подстицања критичког мишљења даровитих у настави граматике” (Вршац, 5. јун 2015).
- Наука и евроинтеграције, 10. међународни научни скуп, Универзитет у Источном Сарајеву, Филозофски факултет, Пале, са саопштењем на тему: „Ортографска норма и евроинтеграције” (Пале, 22–24. мај 2015).
- II Дидактичка конференција: Методички аспекти унапређења наставе, у организацији Друштва предметних дидактичара Србије и Биолошког факултета Универзитета у Београду, са саопштењем на тему: „Ученици о правопису у припреми, изради и оцењивању писмених задатака – изабрани осврт” (Београд, 18. јун 2016).
- Интраперсонална даровитост – могућности развоја, 22. округли сто о даровитима, Међународни научни скуп у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу, са саопштењем на тему: „Интраперсонална интелигенција и подстицање креативности” (Вршац, 1. јул 2016).
- Third International Conference ―Education across Borders, Education and Research across Time and Space, University „St. Kliment Ohridski” in Bitola, са саопштењем на тему: Use of literary texts as a means for adopting morphological system of a language for preschool children (Охрид, 6–7. октобар 2016).
- Савремени свет и толеранција кроз призму предшколског васпитања, Конференција „Васпитач у 21. веку” у организацији Високе школе за васпитаче струковних студија у Алексинцу, са саопштењем на тему: „Језичке радионице као вид рефлексивне праксе” (Сокобања, 24–25. март 2017).
- MICE 2017, I међународна конференција о образовању, у организацији Универзитета „Џемал Биједић” у Мостару, са саопштењем на тему: „Подстицање интелектуалне аутономије деце предшколског и млађег школског узраста путем хеуристичких дидактичких стратегија” (Мостар, Босна и Херцеговина, 12–13. мај 2017).
- Проблеми и дилеме савремене наставе у теорији и пракси, Међународни научни скуп у организацији Учитељског факултета, Универзитета у Београду, са саопштењем на тему: „Методички проблеми у програмском оквиру за учење латинице као другог писма у настави српског језика” (Аранђеловац, 26–27. мај 2017).
- Даровитост и креативни приступ учењу, 23. округли сто о даровитима, Међународни научни скуп у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу, са саопштењем на тему: „Подстицање језичког стваралаштва деце предшколског узраста и ученика применом парадигматских игара” (Вршац, 30. јун 2017).
Акредитовани семинари
- Акредитован семинар стручног усавршавања Завода за унаређивање образовања и васпитања – Ђорђев и Келемен 2016: Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен: Унапређивање писменог изражавања ученика са ортографског аспекта [Семинар је одобрен на конкурсу ЗУОВ-а одлуком бр. 570-655/2016 од 18. априла 2016. Пријавни код програма је D697072-7. Програм је објављен у Каталогу одобрених програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника за школску 2016/17. и 2017/18. годину; каталошки број је 721, област Српски језик и књижевност].
- Унапређивање писменог изражавања ученика са ортографског аспекта (аутор: др Ивана Ђорђев, реализатори др Ивана Ђорђев, др Љиљана Келемен Милојевић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину (програм је одобрио Завод за унапређивање образовања и васпитања).
- Обука за јачање компетенција учитеља ромског језика за изборни предмет: Ромски језик са елементима националне културе (аутори: др Марија Александровић, др Љиљана Келемен Милојевић, др Тања Недимовић и мср Милијана Лазаревић; реализатори др Марија Александровић, др Љиљана Келемен Милојевић, др Тања Недимовић и мср Милијана Лазаревић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину (програм је одобрио Педагошки завод Војводине).
Библиографија
Објављени уџбеници:
- Ђорђевић, М. и Келемен, Љ. (2013). Практикум за српски језик, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”(ISBN 978-86-7372-183-5, COBISS.SR-ID 281985287).
- Ђорђевић, М. и Келемен, Љ. (2014). Књижевност за децу – поетика, реторика, методика, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” (ISBN 978-86-7372-195-8, COBISS.SR-ID 284922631).
- Ђорђевић, М., Келемен, Љ. и Ђорђев, И. (2015). Практикум за српски језик, друго допуњено и измењено издање, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” (ISBN 978-86-7372-220-7, COBISS.SR-ID 299702023).
- Ђорђевић, М. и Келемен, Љ. (2016). Књижевност за децу – поетика, реторика, методика, друго допуњено и измењено издање, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” (ISBN 978-86-7372-222-1, COBISS.SR-ID 302964487).
- Александровић, М. и Келемен, Љ. (2016). Методика развоја говора деце предшколског узраста: приручник за васпитаче и студенте на ромском језику / E metodika pale barjaripe rromane čhibake pale čhavorra ande angleškola – lil pale vinaja thaj e studenturja pe rromani čhib, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” (ISBN 978-86-7372-232-0, COBISS.SR-ID 306790407).
Објављени научни и стручни радови:
- Келемен, Љ. (2010). „Проблеми увођења појма непроменљиве речи у уџбеницима из српског језика у четвртом разреду основне школе”, Педагошка стварност, Нови Сад: Савез педагошких друштава Војводине, бр. 5–6, стр. 433–445.
- Келемен, Љ. (2010). „Запис о погрешним натписима на подручју општине Вршац”, Образовна технологија, Београд: Центар за менаџмент у образовању, стр. 499–510.
- Келемен, Љ. (2010). „Облици рада у настави српског језика”, Образовна технологија, Београд: Центар за менаџмент у образовању, стр. 397–408.
- Келемен, Љ. (2011). „Развијање креативних способности даровитих у настави језика”, Зборник 16 – Даровити у процесу глобализације, Вршац: Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”; Arad, Romania: Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”, стр. 304–314.
- Цветановић, З. и Келемен, Љ. (2011). „Методичко моделовање часа наставе граматике и правописа”, Иновације у настави – часопис за савремену наставу, Београд: Учитељски факултет, 24(1), стр. 17–26.
- Келемен, Љ. (2011). Идејни и етички смисао књижевноуметничких дела у припремном предшколском периоду као подстицај и развој морала даровитих, стр. 87–88. У: Зборник резимеа са Међународног научног скупа, 17. Округли сто о даровитима: Даровитост и моралност. Вршац: Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”; Arad, Romania: Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”.
- Веселинов, Д. и Келемен, Љ. (2012). „Интерактивна комуникација као новија парадигма универзитетске наставе”, Зборник међународне научне конференције – Quality Increase in Higher Education Teaching through Innovative Methods, Вршац: Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”; Arad, Romania: Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”, стр. 188–198.
- Келемен, Љ. (2012). „Идејни и етички смисао књижевноуметничких дела у припремном предшколском периоду као подстицај и развој морала даровитих”, Зборник 17 – Даровитост и моралност, Вршац: Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”; Arad, Romania: Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”, стр. 494–504.
- Цветановић, З. и Келемен, Љ. (2012). „Унапређивање квалитета наставе граматике помоћу мултимедијалне технологије”, Иновације у настави – часопис за савремену наставу, Београд: Учитељски факултет, 25(1), стр. 33–42.
- Келемен, Љ. (2013). „Развијање моралних вредности код деце помоћу идејног и етичког смисла књижевних дела у припремном предшколском периоду”, Методичка пракса – часопис за наставу и учење, Врање: Учитељски факултет; Београд: „Школска књига” ДОО, бр. 1’13, вол. 13, година VIII, стр. 77–88.
- Веселинов, Д. и Келемен, Љ. (2013). „Екопедагошка и екометодичка просвећеност даровитих ученика као конституент одрживог развоја”, Зборник резимеа са 19. округлог стола о даровитима Даровити и квалитет образовања, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, стр. 86–87.
- Келемен, Љ. (2013). „Ономатопеја у текстовима читанки за први разред основне школе”, Педагошка стварност: часопис за школска и културно-просветна питања, Нови Сад: Педагошко друштво Војводине, бр. 4, стр. 654–671.
- Келемен, Љ. (2013). „Владичански двор епархије банатске”, Методичка пракса – часопис за наставу и учење, Врање: Учитељски факултет; Београд: „Школска књига” ДОО, бр. 4’13, вол. 13, година VIII, стр. 671–674.
- Ђорђев, И. и Келемен, Љ. (2014). „Подстицање даровите деце за језик у предшколским установама кроз усмерене активности студената”, Зборник резимеа са Међународног научног скупа, 20. округли сто о даровитима, Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, стр. 45–47.
- Ђорђевић, М. и Келемен. Љ. (2014). „Феномен игре и хумора у књижевности за децу”, Подизање квалитета стратегија поучавања и учења даровитих студената – радови са пројекта, Билтен 3, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, стр. 30–34.
- Ђорђев, И. и Келемен, Љ. (2015). „Концептуализација драмског метода и њене импликације у васпитној пракси”, излагање, јавна трибина на тему Од ученика до учитеља: шта уче они који уче нашу децу видети, 8. 12. 2014. у Београду, в. на сајту: bazaart.org.rs., објављено 2. фебруара 2015. на линку: http://www.dramagogija.org.rs/?start=22
- Ђорђев, И. и Келемен, Љ. (2015). „Подстицање језичког развоја даровите деце кроз усмерене активности студената”, Зборник 20, Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, стр. 59–68.
- Цветановић, З. и Келемен, Љ. (2015). „Функционалност илустрација у букварима – методичке назнаке”, Методичка пракса – часопис за наставу и учење, Врање: Учитељски факултет; Београд: „Школска књига” ДОО, бр. 4’15, стр. 337–344.
- Келемен, Љ. и Ђорђев, И. (2015). „Рано описмењавање деце – припрема за читање и писање на јасленом узрасту”, Јасленац – часопис за васпитаче и родитеље деце јасленог узраста, бр. 2, Вршац: ПУ „Чаролија”, стр 3–8.
- Келемен, Љ. и Ђорђев, И. (2016). „Невербална комуникација на јасленом узрасту у функцији усвајања и развоја говора” Јасленац – часопис за васпитаче и родитеље деце јасленог узраста, бр. 3, Вршац: ПУ „Чаролија”, стр. 10–12.
- Ђорђев, И. и Келемен, Љ. (2016). Утицај енглеског језика на писмено изражавање ученика и студената – ортографски аспект, Тематски зборник са Међународног научног скупа Наука и евроинтеграције, књига 10, том 2, Пале: Универзитет у Источном Сарајеву, Филозофски факултет, стр. 161–173.
- Келемен, Љ. (2016). „Подстицање мисаоних процеса у настави граматике”, Зборник радова са Међународног научног скупа, 21. округли сто о даровитима – Даровити и дидактичка култура, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, стр. 186–195.
- Ђорђев, И. и Келемен Милојевић, Љ. (2016): „Ученици о правопису у припреми, изради и оцењивању писмених задатака – изабрани осврт”, Зборник резимеа са II дидактичке конференције Предметне дидактике – путокази за унапређење наставе, Београд: Друштво предметних дидактичара Србије, стр. 36.
- Келемен Милојевић, Љ. и Милојевић, Б. (2016). „Интраперсонална интелигенција и подстицање креативности”, у: Зборник резимеа са Међународног научног скупа, 22. округли сто о даровитима, Интраперсонална даровитост – могућности развоја, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, стр. 49–50.
- Kelemen Milojević, Lj. i Milojević, B. (2016). „Use of literary texts as a means for adopting morphological system of a language for preschool children”, Book of Abstracts, Third International Conference ―Education across Borders, Education and Research across Time and Space, University „St. Kliment Ohridski” in Bitola, str. 14–15.
- Ђорђев, И. и Келемен Милојевић, Љ. (2017): „Ученици о правопису у припреми, изради и оцењивању писмених задатака – изабрани осврт”, Зборник радова са II дидактичке конференције Предметне дидактике – путокази за унапређење наставе, Београд: Друштво предметних дидактичара Србије, 153–162.
- Kelemen Milojević, Lj. i Milojević, B. (2017). „Use of literary texts as a means for adopting morphological system of a language for preschool children”, Zbornik na trudovi, Third International Conference ―Education across Borders, Education and Research across Time and Space, University „St. Kliment Ohridski” in Bitola, Faculty of Education Bitola, str. 123–133.
- Ђорђев, И. и Келемен Милојевић, Љ. (2017): „Подстицање језичког стваралаштва деце предшколског узраста и ученика применом парадигматских игара”, у: Зборник резимеа са Међународног научног скупа, 23. округли сто о даровитима, Даровитост и креативни приступ учењу, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, стр. 40–41.
Објављени прикази:
- Ђорђев, И. и Келемен, Љ. (прир.) (2014). 20. година о даровитости [Електронски извор], (ретроспектива Округлих столова и зборника радова посвећених даровитима одржаних на Високој школи струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу), Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”. CIP – Каталогизација у публикацији Библиотека Матице српске, Нови Сад 159.928-053.5, ISBN 978-86-7372-199-6, COBISS.SR-ID 28618127.
- Ђорђев, И. и Келемен, Љ. (2015). Приказ публикације 20 година о даровитости, Зборник 20, Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, стр. 303–306.
Školska 2017/2018.
Udžbenici, priručnici
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ. и Ђорђевић, М. (2017). Практикум за српски језик, треће измењено и допуњено издање, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” (ISBN 978-86-7372-246-7, COBISS.SR-ID 315637255).
- Келемен Милојевић, Љ. (2017). Методика развоја говора – приручник за припрему испита и самосталан рад студената, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” (ISBN 978-86-7372-247-4, COBISS.SR-ID 317376519).
- Келемен Милојевић, Љ. (2017). Методика развоја говора деце јасленог узраста, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” (ISBN 978-86-7372-250-4, COBISS.SR-ID 318951431).
Naučni i stručni radovi, prikazi, rezimei
- Келемен Милојевић, Љ. и Ђорђев, И. (2017). „Сликовница као културно-потпорно средство рада у области развоја говора деце предшколског узраста”, у: Зборник радова са Међународног научног скупа – Културно-потпорна средства у функцији наставе и учења (1; Ужице; 2017), Ужице: Учитељски факултет, 367–376.http://www.pfu.kg.ac.rs/files/Fakultet/Izdavastvo/Kulturno%20potporna%20sredstva.pdf.
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ. (2017). ,,Концептуализација драмског метода и њене импликације у васпитно-образовној пракси”, Методичка пракса, 13/2, 275–284.
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ. (2017). ,,Апсолутизација начела Пиши као што говориш, читај како је написано у наставној пракси”, Изворник, 12. Вукова задужбина: огранак Вукове задужбине у Гајдобри, 155–165.
- Цветановић, З., Негру, М. и Келемен Милојевић, Љ. (2017). „Методички проблеми у програмском оквиру за учење латинице као другог писма у настави српског језика”, Иновације у настави, Београд: Учитељски факултет, 30 (3), 1–11.
- Келемен Милојевић, Љ. и Ђорђев, И. (2017). ,,Радно-игровна средства којима се унапређује говорна комуникација са децом јасленог узраста”, Јасленац, 2017/1 (новембар), Вршац: ПУ ,,Чаролија”, стр. 8–10.
- Келемен Милојевић, Љ., Ђорђев, И. (2018). ,,Језичке радионице као вид рефлексивне праксе”. У: Зборник радова са скупа Васпитач 21. веку: Савремени свет и толеранција кроз призму предшколског васпитања (13; Соко Бања; 2017). Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија, 198–205.
- Ђорђев, И., Келемен Милојевић, Љ. (2018). ,,Интегративни приступ и интерактивност у раду са децом предшколског узраста – пример позитивне педагошке праксе”. У: Књига резимеа: Васпитач у 21. веку – допринос предшколства остваривању циљева образовања и васпитања. Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија, стр. 24.
- Келемен Милојевић, Љ., Ђорђев, И. (2018). ,,Подстицање језичког стваралаштва деце предшколског узраста и ученика применом парадигматских игара”, у: Зборнику 23 – Даровитост и креативни приступи учењу, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, 168–178.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Међународни научни скуп Културно-потпорна средства у функцији наставе и учења, 3. новембар 2017, Ужице: Учитељски факултет, саопштење на тему: ,,Сликовница као културно-потпорно средство рада у области развоја говора деце предшколског узраста” (коауторство)
- Конференција Васпитач у 21. веку: Допринос предшколства остваривању циљева образовања и васпитања, 30 и 31. март 2018, Сокобања, Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија, саопштење на тему: ,,Интегративни приступ и интерактивност у раду са децом предшколског узраста – пример позитивне педагошке праксе” (коауторство)
Školska 2018/2019.
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Келемен Милојевић и Цветановић 2018: Љиљана Келемен Милојевић и Зорица Цветановић, „Мишљења учитеља о усвојености граматичких категорија у разредној настави српског језика”, у: Књижевност и језик, Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије, 65 (3–4), 421–434.
|
Ђорђев–Келемен Милојевић 2019: Ивана Ђорђев, Љиљана Келемен Милојевић, ,,Разговорне игре за развијање и подстицање даровитости и креативности деце предшколског узраста и ученика”. У: Зборник 24 са Међународног научног скупа Достигнућа и перспективе у образовању даровитих. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, 125–134.
|
Веселинов и Келемен Милојевић 2019: Даница Веселинов и Љиљана Келемен Милојевић, „Интегративни приступ учењу у раду са даровитим студентима – будућим васпитачима”, у: Зборник резимеа са Међународног научног скупа, 25. округли сто о даровитима, Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови: појединац и друштво, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, 109–110.
|
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i obukama
|
Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови: појединац и друштво, 25. округли сто о даровитима, Међународни научни скуп у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу, са саопштењем на тему: „Интегративни приступ учењу у раду са даровитим студентима – будућим васпитачима” (Вршац, 28. јун 2019)
|
Методика и поетика Вука Милатовића, Научни скуп у организацији Учитељског факултета, Универзитета у Београду, са саопштењем на тему: „Припрема деце за почетно читање и писање у припремном предшколском периоду из перспективе васпитача” (Београд, 5. јул 2019)
|
Mobilnost visokošolskih učiteljev Uviverze v Mariboru (UM) 2018–2021, Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов“, Вршац и Педагошки факултет Универзитета у Марибору, Словенија – обука за коришћење Мудл (Moodle) платформе, 3. 6 – 5. 6. 2019. Вршац.
|
Školska 2019/2020.
|
Monografija , publikacije
|
Келемен Милојевић–Ђорђев 2019: Љиљана Келемен Милојевић, Ивана Ђорђев. Кад би Сунце проговорило – језичке и драмске игре. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Veselinov i Kelemen Milojević 2020: Danica Veselinov i Ljiljana Kelemen Milojević, „Daroviti studenti – budući vaspitači u diskursu sa heurističkim predznakom”, у: Зборник радова са Међународног научног скупа, 25. округли сто о даровитима, Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови: појединац и друштво, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” и Универзитет ,,Аурел Влајку”, Арад, Румунија, 380–385.
|
Ђорђев и Келемен Милојевић (2020): Ивана Ђорђев и Љиљана Келемен Милојевић, ,,Интегративни приступ и интерактивност у раду са децом предшколског узраста – пример позитивне педагошке праксе”, у: ( П. Јашовић, ур.) Значај компетентности васпитача за квалитет васпитања и образовања деце предшколског узраста: зборник радова са Петнаесте конференције са међународним учешћем Васпитач у 21. веку, бр. 19 (стр. 232–240). Академија васпитачко-медицинских струковних студија, одсек Алексинац.
|
Đorđev i Kelemen Milojević (2020): Ivana Đorđev i Ljiljana Kelemen Milojević, ,,Unapređivanje kvaliteta života dece i mladih u multikulturalnoj i inkluzivnoj sredini kroz aktivnosti Jezičkog kluba”. U: (M. Nikolić i M. Vantić-Tanjić, ur.) Tematski zbornik ,,Unapređenje kvalitete života djece i mladih” / ,,Improving the Quality of Life of Children and Youth”, 783–791. Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih.
|
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i (e)konferencijama, obukama
|
XI Međunarodna naučno-stručna eKonferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih / XI International scientific conference Improving the quality of life of children and youth (organizator: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli), 26. i 27. 6. 2020. godine putem Zoom platforme – učesnik; koautorstvo.
|
Seminari stručnog usavršavanja (autor i realizator)
|
Унапређивање писменог изражавања ученика са ортографског аспекта (аутор: др Ивана Ђорђев, реализатори др Ивана Ђорђев, др Љиљана Келемен Милојевић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
|
(02.02.2021.)