Marija Malović

Марија Маловић рођена је 1988. године у Аранђеловцу. Основне студије педагогије на Филозофском факултету у Београду уписала је 2007. године, дипломирала је у јуну 2011. године, одбранивши дипломски рад на тему “Дизнијева култура из различитих перспектива” под менторством др Милице Митровић. По завршетку основних студија уписала је мастер академске студије педагогије на истом факултету. Мастер рад на тему “Претпоставке за успостављање квалитета у предшколском васпитању: пример Ирске” одбранила је у септембру 2012. године под менторством др Драгане Павловић-Бренеселовић. Тренутно је студент докторских студија педагогије на Филозофском факултету у Београду, где је за ужу научну област за израду докторске тезе одабрала предшколску педагогију и пише докторску тезу на тему „Педагошки потенцијали игралишта у граду за децу предшколског узраста“.
У периоду од априла 2011. године до децембра 2011. године била је ангажована на пројекту “Мале радионице друштвених и хуманистичких наука” подржаном од стране Министарства просвете, покренутог на иницијативу Филозофског факултета у Београду. У периоду од новембра 2013. године до априла 2014. године волонтерски је обављала посао помоћника у канцеларији World Learning организације у Београду. Од септембра 2014. године до јула 2017. године координатор је пројетка “ American Corners Promotion Project”. Пројекат је оствариван уз подршку амбасаде Сједињених Америчких Држава у Србији и у сарадњи са америчким кутцима у: Београду, Крагујевцу, Новом Саду, Новом Пазару и Нишу. У оквиру рада на пројекту сарађује са наставницима енглеског језика који у америчким кутцима у Србији одржавају курсеве енглеског језика за почетнике, као и курсеве припреме за полагање TOEFL теста. У октобру 2015. године изабрана је у звање асистента за ужу научну област педагогија на Високој школи струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“ у Вршцу.
Аутор је и реализатор програма стручног усавршавања Партиципација у вртићу – од учествовања до (су)деловања, који је акредитован 2018. године од стране Завода за унапређивање образовања и васпитања Републике Србије.
2018. године, као победница на догађају организованом од стране организације Perform, UNESCO- a у оквиру МОСТ програма и Дома културе Студентски град под називом Share.Connect.impACT добија стипендију за учешће на конференцији 9th Child In The City World Conference.
Учешће на међународним и домаћим научно-стручним скуповима:
- Округли сто – међународни научни скуп Даровитост и креативни приступи учењу, 30.6.2017. године, Висока школа струковних студија за васпитаче “Михаило Палов”, Вршац – учешће са радом Утицај различитих епистемолошко-методолошких истраживачких приступа на обликовање теоријских основа образовања даровитих
- Национални научни скуп Сусрети педагога: ВасПИТАЊЕ данас, 29./30.9.2017., Филозофски факултет, Универзитет у Београду – учешће са излагањем на тему: Институционализација детињства у савременом друштвеном контексту.
- Разумевање и усвајање рефлексивне праксе у образовању васпитача и наставника, 5.10.2017. године, Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Нови Сад – учешће на ХЕРЕ семинару.
- 9th Child in the city world conference, 24-26 September, 2018, Vienna, Austria.
Библиографија:
- Лазаревић, М. и Маловић, М. (2017). Институционализација детињства у савременом друштвеном контексту. У: Станчић, М. (Ур.), Тадић, А. (Ур.) и Николић Максић, Т. (Ур). Национални научни скуп Сусрети педагога: ВасПИТАЊЕ данас, зборник радова. 200-205.
- Лазаревић, М. и Маловић, М. (2017). Утицај различитих епистемолошко-методолошких истраживачких приступа на обликовање теоријских основа образовања даровитих. Зборник резимеа са 23. округлог стола о даровитима „Даровитост и креативни приступи учењу“. 60-62.
- Malović, M. i Malović, S. (2017). Parent’s perspective on the quality of kindergarten. Research in pedagogy, 7 (2), 200-220.
- Маловић, М. и Стојановић, А. (2018). Методологија педагошких истраживања. Приручник за припрему испита и самостални рад студената и практичара. Вршац: ВШССВ „Михаило Палов“.
Školska 2017/2018.
Monografija, publikacije
- Маловић, М. и Стојановић, А. (2018). Методологија педагошких истраживања. Приручник за припрему испита и самостални рад студената и практичара. Вршац: ВШССВ „Михаило Палов“.
Naučni i stručni radovi, prikazi
- Malović, M. i Malović, S. (2017). Parent’s perspective on the quality of kindergarten. Research in pedagogy, 7 (2), 200-220
- Лазаревић, М. и Маловић, М. (2017). Институционализација детињства у савременом друштвеном контексту. У: Станчић, М. (Ур.), Тадић, А. (Ур.) и Николић Максић, Т. (Ур). Национални научни скуп Сусрети педагога: ВасПИТАЊЕ данас, зборник радова. 200-205.
- Лазаревић, М. и Маловић, М. (2018). ,,Слика детета у делима Раше Попова”. У: Књига резимеа са Међународног научног скупа ,,Панорама света детињства: енциклопедијски и ренесансни дух Раше Попова”. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
- Лазаревић, М. и Маловић, М. (2017). Утицај различитих епистемолошко-методолошких истраживачких приступа на обликовање теоријских основа образовања даровитих. У: Зборнику 23: Даровитост и креативни приступи учењу. Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” , Вршaц.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Округли сто – међународни научни скуп Даровитост и креативни приступи учењу, 30.6.2017. године, Висока школа струковних студија за васпитаче “Михаило Палов”, Вршац – учешће са радом Утицај различитих епистемолошко-методолошких истраживачких приступа на обликовање теоријских основа образовања даровитих (коауторство)
- Национални научни скуп Сусрети педагога: ВасПИТАЊЕ данас, 29./30.9.2017., Филозофски факултет, Универзитет у Београду – учешће са излагањем на тему: Институционализација детињства у савременом друштвеном контексту (коауторство)
- Разумевање и усвајање рефлексивне праксе у образовању васпитача и наставника, 5.10.2017. године, Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Нови Сад – учешће на ХЕРЕ семинару
- Партиципација у вртићу – од учествовања до (су)деловања (аутори: Милијана Лазаревић, Марија Маловић и Вања Јовановић реализатори: Милијана Лазаревић, Марија Маловић и Јасмина Столић) – одобрен за шк. 2018/19, 2019/20, 2020/21. годину.
Školska 2018/2019.
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Маловић-Лазаревић-Стојановић 2019: Марија Маловић, Милијана Лазаревић, Александар Стојановић, „Импликације нових Основа програма на програме иницијалног образовања васпитача“. У: Књига резимеа са међународног научног скупа „Програмске (ре)форме у образовању и васпитању – изазови и перспективе“
|
Маловић 2019: Марија Маловић, „Педагошке импликације игралишта за децу раног узраста у граду“. Настава и васпитање, 68 (1), стр. 51-70.
|
Sturza Milić, N., Nedimović, T., Činč, E., Malović, M. (2019). Darovitost u akreditovanim programima kontinuiranog stručnog usavršavanja vaspitača u R. Srbiji. Knjiga rezimea sa 25. Međunarodnog naučnog skupa „Kompleksnost fenomena darovitosti i kreativnosti“, str. 99. ISBN 978-86-7372-271-9. COBISS.SR-ID 329704455.
|
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i obukama
|
Међународни научни скуп 25. округли сто о даровитима: Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови: појединац и друштво, 28. 6. 2019, Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”, Вршац, саопштење на тему: ,,Даровитост у акредитованим програмима континуираног стручног усавршаванја васпитача у Републици Србији ” (коауторство).
|
Међународни научни скуп „Програмске (ре)форме у образовању и васпитању – изазови и перспективе“, 20.5.2018, Београд: Учитељски факултет, саопштење на тему: „Импликације нових Основа програма на програме иницијалног образовања васпитача“. (коауторство)
|
Обука „Концепција и примена Основа програма ПВО Године узлета“, 11.07.2019. – 14.07.2019, Шабац: Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет Универзитета у Београду, УНИЦЕФ и МПНТР. (учесник)
|
Обука „Менторска подршка предшколским установама у примени Основа програма ПВО Године узлета“, 24.9.2019, Београд: Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет Универзитета у Београду, УНИЦЕФ и МПНТР. (учесник)
|
Pohađanje obuke, sticanje znanja i kompetencija za korišćenje MUDL (MOODLE) platforme. Obuka je realizovana u periodu od 3. do 5. juna 2019. godine u okviru projekta „Mobilnost visokošolskih učiteljev Univerze v Mariboru (UM) 2018-2021“ koji je ostvaren saradnjom Visoke škole strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ u Vršcu i Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Mariboru, u Sloveniji.
|
Интегративни приступ на раном узрасту – улога васпитача суфинансиран од стране Покрајинског секретаријата за науку и технолошки развој (број пројекта 142-451-2712/2018-02-1, члан истраживачког тима
|
Član tima (WP7 – Dissemination & Exploitation) za realizaciju projekta KEY (Keep Educating Yourself) Ref: 598977-EPP-1-2018-1-RS-EPPKA2-CBHE-JP finansiranog sredstvima konkursa Erasmus+ Capacity Building in Higher Education 2018 EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) Evropske komisije
|
Školska 2019/2020.
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Malovic, M., Lazarevic, M.& Stojanovic, A. (2018). Place of risk in conceiving a safe environment for growing up in a modern society. In Z. Zaclona & I. Radovanovic (eds). Chosen issues of education in the modern era (pp. 129-140). Nowy Sacz: State university of aplied sciences in Nowy Sacz and University of Belgrade, Teacher Eduation faculty.
|
Наташа Стурза Милић, Тања Недимовић, Марија Маловић, 2019: Qualitative analysis of Accredited professional development Programs for Preschool Teachers (Квалитативна анализа акредитованих програма стручног усавршавања за васпитаче). In: (Mićanović, V. (Ed): Analysis of Continuing Professional Development of Preschool Teachers in Serbia, Montenegro, Hungary, Romania, Slovena and Great Britain. Faculty of Philosophy, University of Montenegro, Nikšić:20-24.
|
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i (e)konferencijama, obukama
|
Обука тренера „Концепција и примена Основа програма ПВО Године узлета” 11.07.2019. – 14.07.2019, Шабац
|
Обука ментора „Менторска подршка предшколским установама у примени Основа програма ПВО Године узлета“, 24.9.2019., Београд
|
Онлајн обука: Обука за примену Основа програма – Године узлета – за практичаре Документовање – водитељи 11.11.2019. – 15.11.2919.
|
Онлајн обука: Развијање реалног програма – водитељи, 29.8.2020. – 6.9.2020.
|
Projekti
|
Пројекат „Развој и примена програма изградње капацитета у склопу подршке у примени нових Основа програма предшколског васпитања и образовања у Србији“, Министарства просвете, науке и технолошког развоја и УНИЦЕФ-а. Период трајања пројекта је септембар, 2019. – децембар, 2022. године.
|
Seminari stručnog usavršavanja (autor i realizator)
|
Реализатор обуке: Обука за примену Основа програма – Године узлета – за практичаре Концепција Основа програма – Године узлета (аутори: др Драгана Павловић-Бренеселовић и др Живка Крњаја) – одобрен за шк. 2019/20, 2020/21, 2021/22. годину.
|
Реализатор обуке: Обука за примену Основа програма – Године узлета – за практичаре Развијање реалног програма (аутори: др Драгана Павловић-Бренеселовић и др Живка Крњаја) – одобрен за шк. 2019/20, 2020/21, 2021/22. годину.
|
Реализатор обуке: Обука за примену Основа програма – Године узлета – за практичаре Документовање (аутори: др Драгана Павловић-Бренеселовић и др Живка Крњаја) – одобрен за шк. 2019/20, 2020/21, 2021/22. годину.
|
(02.02.2021.)