Milijana Lazarević
Milijana Lazarević je rođena 1988. godine u Leskovcu. Osnovnu kao i srednju školu završila je u Leskovcu. Osnovne studije pedagogije na Filozofskom fakultetu u Nišu upisala je 2006. godine, a diplomirala 2010. godine. Po završetku osnovnih studija upisala je master akademske studije pedagogije na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Mater rad na temu Savetodavni rad pedagoga sa nastavnicima u cilju pružanja pomoći i podrške u radu sa darovitim učenicima odbranila je 2012. godine i stekla zvanje master pedagog. Trenutno je student doktorskih studija pedagogije na Filozofskom fakultetu u Beogradu, na kojima je usmerena na istraživanje inkluzivne prakse u predškolskim ustanovama.
Već tokom osnovnih studija aktivno je učestvovala u radu nevladinih organizacija, prvo kao volonter na projektima promocije volonterskog aktivizma, a kasnije i kao kreator i voditelj radionica za decu bez roditeljskog staranja, decu iz marginalizovanih grupa, ali i štićenike Gerontološkog centra u Nišu. Po upisu master studija, zapošljava se kao stručni saradnik-pedagog u OŠ “Diša Đurđević” u Vreocima, u kojoj radi tokom školske 2011/2012. godine. U julu 2012. prelazi na radno mesto radnog terapeuta u Dnevnom boravku za decu i omladinu sa smetnjama u razvoju, u okviru Centra za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju Beograd. U školskoj 2015/16. godini postaje stručni saradnik-pedagog u PU “Trešnjober” u Beogradu.
Jedan je od autora i realizatora programa stručnog usavršavanja Od agresivnosti do kreativnosti – inovativni pristupi problemu nasilnog ponašanja dece u vrtiću i školi, koji je akreditovan od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije. Koautor je programa stručnog usavršavanja nastavnika Podsticanje kreativnosti dece sa posebnim obrazovnim potrebama kroz razvoj mašte (kreativno mišljenje) i stvaralaštva (kreativno izražavanje), koji je akreditovao Zavod za školstvo Crne Gore. Učestvovala je u izradi sledećih programa obrazovanja, koje je usvojio Nacionalni savjet za obrazovanje Crne Gore:
- Programa obrazovanja za inovativni pristup u radu sa djecom i mladima sa smetnjama u razvoju – specijalizacija za saradnika/saradnicu u izvođenju hiporehabilitacije;
- Programa obrazovanja za inovativni pristup u radu sa djecom i mladima sa smetnjama u razvoju – specijalizacija za voditelja/voditeljicu hiporehabilitacije;
- Programa obrazovanja za inovativni pristup tima za krteiranje tretmana hiporehabilitacije u radu sa djecom i mladima sa smetnjama u razvoju.
Član je tima za realizaciju projekta bilateralne saradnje Srbije i Hrvatske Društvene promene i kurikulumi obrazovanja pedagoga, u organizaciji Filozofskog fakulteta u Beogradu (odeljenja za pedagogiju i andragogiju) i Filozofskog fakulteta u Rijeci (odsek za pedagogiju), finansiranog od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.
U oktobru 2016. godine izabrana je u zvanje asistenta za užu naučnu oblast pedagogija na Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“ u Vršcu.
Bibliografija:
- Petrović, J. i Lazarević, M. (2016). Opis poslova stručnog saradnika-pedagoga u privatnoj predškoslkoj ustanovi. Zbornik radova: Deseti stručni susreti stručnih saradnika i saradnika predškolskih ustanova Srbije. Udruženje stručnih saradnika i saradnika predškolskih ustanova Srbije, Beograd
- Lazarević, M. i Radenović, D. (2016). Podrška školskog pedagoga nastavnicima u radu sa darovitim učenicima. Učenje i nastava, 2 (1): 169–180
- Lazarević, M., Vidojević, M. (2015). Odlike savetodavnog rada pedagoga sa nastavnicima u cilju unapređivanja rada s darovitim učenicima. Pedagoški doprinos unapređivanju podučavanja i učenja – Zbornik radova. Filozofski fakultet, Beograd: 159-163
- Lazarević, M., Vidojević, M. i Radenović, D. (2015). Inkluzivni pristup u obrazovanju darovitih učenika sa stanovišta nastavnika. Doprinos istraživačkih nalaza unapređenju obrazovne prakse – Zbornik radova. Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd: 69-76
- Radenović, D. i Lazarević, M. (2015). Savetodavni rad pedagoga sa nastavnicima na polju inkluzivnog obrazovanja. Doprinos istraživačkih nalaza unapređenju obrazovne prakse – Zbornik radova. Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd: 77-82
- Vidojević, M., Urošević, D. i Stojanović, M. (2013). Socijalna integracija korisnika dnevnog boravka – primeri dobre prakse. Stručno-naučni seminar sa međunarodnim učešćčem Dani defektologa Srbije – Zbornik rezimea. Društvo defektologa Srbije, Beograd: 113
- Stojanović, M., Vidojević, M. i Gavrilović, T. (2012). Saradnja ustanova za dnevno zbrinjavanje sa porodicom osoba sa smetnjama u razvoju. Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju – Zbornik rezimea. Društvo defektologa Vojvodine, Novi Sad: 112
Priznanja:
- Dobra igračka – priznanje za 2012. godinu, za igru U redu je – društvena igra za razvoj tolerancije i jačanje samopouzdanja. Autori: Jelena Holcer i Milijana Stojanović. Izdavač: Centar za umeće roditeljstva: Škola za roditelje, Beograd
Školska 2017/2018.
Naučni i stručni radovi, prikazi
- Лазаревић, М. и Маловић, М. (2017). Институционализација детињства у савременом друштвеном контексту. У: Станчић, М. (Ур.), Тадић, А. (Ур.) и Николић Максић, Т. (Ур). Национални научни скуп Сусрети педагога: ВасПИТАЊЕ данас, зборник радова. 200-205.
- Лазаревић, М. и Маловић, М. (2018). ,,Слика детета у делима Раше Попова”. У: Књига резимеа са Међународног научног скупа ,,Панорама света детињства: енциклопедијски и ренесансни дух Раше Попова”. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
- Лазаревић, М. и Маловић, М. (2017). Утицај различитих епистемолошко-методолошких истраживачких приступа на обликовање теоријских основа образовања даровитих. У: Зборнику 23: Даровитост и креативни приступи учењу. Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” , Вршaц.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
- Национални научни скуп Сусрети педагога: ВасПИТАЊЕ данас, 29./30.9.2017., Филозофски факултет, Универзитет у Београду – учешће са излагањем на тему: Институционализација детињства у савременом друштвеном контексту (коауторство)
- Разумевање и усвајање рефлексивне праксе у образовању васпитача и наставника, 5.10.2017. године,Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Нови Сад – учешће на ХЕРЕ семинару
- Међународни научни скуп Панорама света детињства: енциклопедијски и ренесансни дух Раше Попова, Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршaц, 20. април 2018, саопштење на тему: ,, Слика детета у делима Раше Попова” (коауторство)
Školska 2018/2019.
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Маловић-Лазаревић-Стојановић 2019: Марија Маловић, Милијана Лазаревић, Александар Стојановић, „Импликације нових Основа програма на програме иницијалног образовања васпитача“. У: Књига резимеа са међународног научног скупа „Програмске (ре)форме у образовању и васпитању – изазови и перспективе“
|
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i (e)konferencijama, obukama
|
Међународна конференција студената докторских студија:
Докторска конференција за докторанде послиједипломских докторских студија педагогије и образовних знаности ДОКОН 2019: 17. 5. 2019, Ријека: Филозофски факултет, Свеучилиште у Ријеци, саопштење на тему: ,, Перспективе будућих васпитача о развијању инклузивне праксе у вртићу” (ауторство).
|
Међународни научни скуп „Програмске (ре)форме у образовању и васпитању – изазови и перспективе“, 20.5.2018, Београд: Учитељски факултет, саопштење на тему: „Импликације нових Основа програма на програме иницијалног образованја васпитача“. (коауторство)
|
Pohađanje obuke, sticanje znanja i kompetencija za korišćenje MUDL (MOODLE) platforme. Obuka je realizovana u periodu od 3. do 5. juna 2019. godine u okviru projekta „Mobilnost visokošolskih učiteljev Univerze v Mariboru (UM) 2018-2021“ koji je ostvaren saradnjom Visoke škole strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ u Vršcu i Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Mariboru, u Sloveniji.
|
Интегративни приступ на раном узрасту – улога васпитача суфинансиран од стране Покрајинског секретаријата за науку и технолошки развој (број пројекта 142-451-2712/2018-02-1, члан истраживачког тима
|
Учешће у обуци за тренере/менторе у оквиру пројекта „Развој и примена програма изградње капацитета у склопу подршке у примени нових Основа програма предшколског васпитања и образовања у Србији”, који реализују Министарство просвете, науке и технолошког развоја и УНИЦЕФ. Реализација пројекта трајаће од 2019. до 2021. године.
|
Školska 2019/2020.
|
Naučni i stručni radovi, prikazi
|
Николић, М., Кораћ, И. и Лазаревић, М. (2020). Остваривање транзиције у контексту инклузивног образовања: перспектива васпитача и стручних сарадника. Иновације у настави. 2 (33), 42-55.
|
Malovic, M., Lazarevic, M. & Stojanovic, A. (2018). Place of risk in conceiving a safe environment for growing up in a modern society. In Z. Zaclona & I. Radovanovic (eds). Chosen issues of education in the modern era (pp. 129-140). Nowy Sacz: State university of aplied sciences in Nowy Sacz and University of Belgrade, Teacher Eduation faculty.
|
Učešća na naučnim i stručnim skupovima i (e)konferencijama, obukama
|
Онлајн обука: Обука за примену Основа програма – Године узлета – за практичаре Документовање – водитељи 11.11.2019. – 15.11.2919.
|
Онлајн обука: Развијање реалног програма – водитељи, 29.8.2020. – 6.9.2020.
|
Projekti
|
Пројекат „Развој и примена програма изградње капацитета у склопу подршке у примени нових Основа програма предшколског васпитања и образовања у Србији“, Министарства просвете, науке и технолошког развоја и УНИЦЕФ-а. Период трајања пројекта је септембар, 2019. – децембар, 2022. године.
|
Пројекат „СУПЕР – Подршка реформи система предшколског васпитања и образовања у Србији“, Министарства просвете, науке и технолошког развоја под покровитељством Европске уније. Период трајања пројекта је мај, 2019. – мај, 2021. године.
|
Seminari stručnog usavršavanja (autor i realizator)
|
Реализатор обуке: Обука за примену Основа програма – Године узлета – за практичаре Концепција Основа програма – Године узлета (аутори: др Драгана Павловић-Бренеселовић и др Живка Крњаја) – обука од националног значаја, одобрена решењем Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
|
Реализатор обуке: Обука за примену Основа програма – Године узлета – за практичаре Развијање реалног програма (аутори: др Драгана Павловић-Бренеселовић и др Живка Крњаја) – обука од националног значаја, одобрена решењем Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
|
Реализатор обуке: Обука за примену Основа програма – Године узлета – за практичаре Документовање (аутори: др Драгана Павловић-Бренеселовић и др Живка Крњаја) – обука од националног значаја, одобрена решењем Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
|
Реализатор обуке: Инспиративна средина за интегрисано учење (аутори: др Драгана Павловић-Бренеселовић и др Живка Крњаја) – обука од националног значаја, одобрена решењем Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
|
(02.02.2021.)