Visoka škola Vršac

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Studenti
  • Profesori
  • Projekti
  • Kontakt

др Снежана Пртљага

Снежана Л. Пртљага рођена је 21. маја 1970. године у Вршцу, где је завршила средњу школу и Педагошку академију. Затим завршава Учитељски факултет у Београду. Такође, је на истом факултету завршила и мастер студије, а октобра 2011. год. уписује докторске академске студије на смеру Методика наставе природе и друштва. 2017. године докторира на тему Пројект метода као фактор подстицања креативности код ученика. Свој професионални пут Снежана Пртљага започиње као наставник историје у основној школи у Избишту. Након тога бива ангажована као библиотекар на Високој школи струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов” у Вршцу, као и на Одељењу учитељског факултета из Београда у Вршцу као хонорарни сарадник проф. др Наде Вилотијевић на предмету Методике наставе природе и друштва, где је радила до јануара 2012. год. Такође, Снежана Пртљага од октобра 2009. год. бива изабрана у звање наставника практичне наставе (вежбе) за предмет Предшколска педагогија, а нешто касније бива ангажована као наставник практичне наставе на предметима Предшколски курикулум, Методика упознавања околине, Методика сазнавања света око себе деце јасленог узраста и Модели професионалног развоја васпитача у истој Школи. У звање професора струковних студија изабрана је 2018. године. Поред редовних обавеза Снежана Пртљага се активно укључује и у све друге активности институције у којој ради. Ангажована је као члан организационог одбора у оквиру Међународног научног скупа о даровитима, који више од две деценије организује Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу. Значајан сегмент њеног рада представља и редовно праћење и учешће на научно-стручним скуповима, учешће на пројектима међународног и националног значаја у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу и Универзитета „Јоан Славић” из Темишвара, као и стално истраживање и усавршавање.

 
            Учествовала је на следећим међународним научним скуповима:
 
  • 14.  округли сто на тему „Породица као фактор подстицања даровитости“, Вршац, 2008. 
  • Међународни научни скуп „Школа по мјери“, Пула, 2009.
  • Први конгрес педагога Републике Српске  на тему „Развој педагошке науке и реформске промене у образовању и васпитању“, Бања Лука, 2009.
  • 16. округли сто на тему „ Даровити и друштвена елита“, Вршац, 2009.
  • Међународни научно-стручна конференција „На путу ка добу знања“, Сплит, 2009.
  • First international scientific coference „Gifted and talented creators of the progress“, Faculti of Education – Bitola, 2009
  • Међународни научно-стручни скуп „Едукација наставника за будућност“, Зеница, 2010. 
  • 16. округли сто на тему „Даровитост у процесу глобализације“, Вршац, 2010.  
  • Међународни научни скуп „Социалне ин чуствене потребе надарјених“, Блед, 2010
  • Међународни научни скуп „Савремен стратегије учења и поучавања“, Пула, 2011.  
  • 17. округли сто на тему „Даровитост и моралност”, 2011. године на Високој школи струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“ у Вршцу.
  • 19. округли сто на тему „Даровитост и квалитет образовања“, 2013. године на Високој школи струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“ у Вршцу.
  • 20. округли сто на тему „Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе“, 2014. године на Високој школи струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“ у Вршцу.
  • Пројекат „Подизање квалитета стратегија поучавања и учења даровитих студената“, Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2013.
  • Међународни пројекат под насловом „Квалитет у образовању, високим школама и универзитетима уз коришћење иновативних метода и иновативних лабораторија“, 2012. године у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов” у Вршцу и Универзитета „Јоан Славић” из Темишвара, Румунија.
 
Библиографија
 
  • Критеријуми оцењивања у функцији мотивације ученика, Педагошка стварност, бр. 9-10, (1004-1013), Нови Сад, 2008.
  • Савремена породица и неостварени даровити, Зборник 14, (534-544) Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2008.
  • Инклузија ромске деце у образовању у Војводини, Зборник радова са међународног научног скупа „Школа по мјери“, (179-190), Пула (Хрватска), 2009.
  • Школа као подршка даровитима и стварање интелектуалне елите, Зборник резимеа, Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2009.
  • Промене у стручном оспособљавању наставника као допринос друштву знања (коаторство), Зборник радова са међународне научно-стручне конференције „На путу ка добу знања“, Сплит, 2009.
  • Школа у функцији даровитости, Зборник са first international scientific coference „Gifted and talented creators of the progress“, (154-162), Faculti of Education – Bitola, 2009.
  • Породица и даровито дете, Зборник радова са конгреса педагога Републике Српке „Развој педагошке науке и реформске промене у образовању и васпитању“, бр. 1-2, (237-248), Бања Лука, 2010.
  • Школа као подршка даровитима и стварање интелектуалне елите, Зборник 15, (502-509), Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2010.
  • Систем вредности студената са високим академским постигнућем (коауторство), Зборник са међународне научне конференције „Социалне ин чувствене потребе надарјених“, (334-342), Блед (Словенија), 2010.
  • Глобализација и функција знања даровитих, Зборник резимеа, Висока школа  
  • струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2010
  • The exemplary (paradigmatic) model and example of its application in teaching the subject of nature and society, Зборник радова са међународног научног скупа „Сувремене стратегије учеља и поучавања“, (977-988), Пула (Хрватска), 2011.
  • The Application of „LDL“ Method (Learning by Teaching) in Education . In Transnational Sustainable Methods for Quality Increase in Higher Education (ed Gojkov, G., Slavici,T), (63-68), Timisoara: Ioan Slavici Foundation for Culture and Education Press, Vršac: Preeschol Teacher Training College „Mihailo Palov“, 2011.
  • Савремени уџбеник природе и друштва у функцији развоја способности креативног мшљења (коаторство), Педагошка стварност, бр. 3, (435-446), Нови Сад, 2012.
  • Конструктивистички приступ (учењу) у настави природе и друштва, Педагошка стварност, бр. 9-10, (857-868), Нови Сад, 2012.
  • Значај предшколског курикулума у подстицању даровитости (коауторство), Зборник 19, (388-396), Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов“, Вршац, 2013.
  • Специфични аспекти еколошког васпитања и образовања деце предшколског узраста (коауторство), Педагошка стварност, бр. 2, (330-341), Нови Сад, 2014.
  • Учење откривањем у области упознавања околине – пројекција усмерене активности, Билтен 2014 у оквиру пројекта  –  Дидактичке стратегије у функцији развоја истраживачког и стваралачког учења и поучавања (у штампи)
  • Пројект метода као чинилац подстицања креативности код даровите деце   
  • предшколског и млађег школског узраста (коаторство), Зборник резимеа,  
  • Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“, Вршац, 2014
  • Примена откривачке методе у области упознавања околине на јасленом узрасту, Билтен 2014 у оквиру пројекта  –  Дидактичке стратегије у функцији развоја истраживачког и стваралачког учења и поучавања.

Školska 2014/2015. godina
 
Radovi i rezimei:
 
  • Predškolska ustanova i daroviti, Zbornik radova Holistički pristupi u predškolskoj pedagogiji – teorija i praksa, (koautorstvo), Pirot, 2014.
  • Učenje kompetencija iz ugla kurikulumske teorije vaspitanja i obrazovanja, Zbornik radova, (179-188), Učiteljski fakultet, Užice, 2014.
  • Predškolski kurikulum u podsticanju darovitosti, (koautorstvo), Zbornik 19, (388-396) Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 2014.
  • Projekt metoda kao činilac podsticanja kreativnosti kod darovite dece predškolskog i mladjeg školskog uzrasta, (koautorstvo), Zbornik 20, (290-300) Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“, Vršac, 2015.
 
Učešće na konferencijama
 
  •  Međunarodni naučni skup Nastava i učenje – savremeni pristupi i perspektive , Učiteljski fakultet, Užice.
  • 21. Okrugli sto na temu „Daroviti i didaktička kultura“, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov”, Vršac, 5.6.2014.      
  • „Holistički pristupi u predškolskoj pedagogiji – teorija i praksa“, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača iz Pirota i Srpska akademija obrazovanja, Pirot, 2015.

Školska 2015/2016. godina
 
 
Radovi i rezimei:
 
  • Kognitivne i metakognitivne strategije – determinante samoregulisanog učenja, (koautorstvo), Zbornik rezimea sa II Konferencije predmetnih didaktičara Srbije, Beograd, 2016.
  • Refleksije progresivističkih teorija obrazovanja na aktuelnu didaktičku praksu, (koautorstvo), Zbornik radova (363-371), Unaprijeđenje kvalitete života djece i mladih, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli i Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih iz Tuzle, 2016.
  • Дидактичке стратегије у фукцији подстицања интраперсоналне даровитости, (koautorstvo), Zbornik rezimea, 2016.
  • Хеуристички дидактичко-методички аспекти и метакогнитивне стратегије учења даровитих, (koautorstvo), Zbornik 21, (361-371), Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Vršac, 2016.
 
Učešće na konferencijama
 
  • II Konferencija predmetnih didaktičara Srbije, sa saopštenjem na temu: „Učenici o pravopisu u pripremi, izradi i ocenjivanju pismenih zadataka – izabrani osvrt”, na Biološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu (18. 6. 2016)
  • VII међународна научно-стручна конференција „Унапређење квалитете живота дјеце и младих“, одржана од 24. до 26. јуна 2016. године у Тузли, БиХ, у организацији Удружења за подршку и креативни развој дјеце и младих из Тузле, Едукацијско-рехабилитацијског факултета из Тузле, и Универзитета у Тузли.
  • 22. међународни научни скуп о даровитима:  „Интраперсонална даровитост – могућности развоја“, одржан 1. јула 2016. године, у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“ из Вршца, уз сарадњу са  Универзитетом „1. децембар 1918.” из Алба Јулије, Румунија, Универзитетом „Св. Климент Охридски” из Битоле, Македонија и Универзитетом Метрополитен из Манчестера, УК, и Универзитета де Вест „Аурел Влајку“ из Арада, Румунија.

Školska 2016/2017.
 
Radovi i rezimei:
 
  • Дидактичке стратегије у фукцији подстицања интраперсоналне даровитости (koautorstvo), Zbornik 22, (279-284), Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“, Vršac, 2017 M-33
  • Podsticanje kreativnosti kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta, Zbornik rezimea sa 23. okruglog stola, Vršac, 2017.  M-34
 
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
 
  • Darovitost i kreativni pristup učenju, 23. okrugli sto o darovitima, Međunarodni naučni skup u organizaciji Visoke škole strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov” u Vršcu, sa saopštenjem: Podsticanje kreativnosti kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta

Školska 2017/2018.
 
Naučni i stručni radovi, prikazi
  • Veselinov, D., Prtljaga, S. (2017). Creativity and strategies of self-regulated learning from the perspective of dialectic constructivism. International scientific conference: The education at the crossroads ‒ conditions, challenges, solutions and perspectives: conference proceedings (pp. 49-52). Битола: Македонско научно друштво.
  • Prtljaga, S., Veselinov, D. (2017). The influence of the Project method on the achievement   of young learners in the field science and social studies. Research in Pedagogy, 7 (2), 254‐264. UDC: 371.314.6  DOI: 10.17810/2015.63
  • Prtljaga, S, Stojanović, A, Blagdanić, S, (2018). Dometi projekt metode u podsticanju kreativnosti učenika u nastavi prirode i društva. Inovacije u nastavi, br. 3/2018, str. 84-99; Učiteljski fakultet, Beograd, ISSN 0352-2334     M51
  • Prtljaga, S. (2018). Primena otkrivačke metode u oblasti upoznavanja okoline na jaslenom uzrastu kao kreativni pristup učenju. U: Gojkov, G., Stojanović, А. (ured.) (2018). Darovitost i kreativni pristupi učenju (308-315). Vršac: Visoka škola za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”
  • Prtljaga, S. (2018). Mogućnosti primene projekt metode u obrazovanju darovitih. U Zborniku rezimea Gojkov G., Prtljaga S. (ured.) (2018). Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih (str. 99). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“
  • Prtljaga, S., Markov Čikić, I. (2018). Menadžment u visokom obrazovanju srbije. U Zborniku rezimea Starc J. (ured) (2018). Izzivi globalizacije in družbeno-ekonomsko okolje EU (str.81). Novo Mesto: Fakulteta za ekonomijo in informatiko, Fakulteta za poslovne in upravne vode.
  • Veselinov, D., Prtljaga, S. (2018). Competency of preschool and primary school teachers for the fulfillment of ecological education goals. U: Horvat, T., Kerec, S. (ured.) (2018). Bilten sa XIII mednarodne znanstvene konference: Ekologija za boljši jutri (str. 22). Rakičan: Raziskovalno izobraževalno središče, Dvorec Rakičan.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2018). Ефекти метакогнитивних стратегија на постигнућа ученика четвртог разреда у настави природе и друштва. У: Мишчевић Кадијевић, Г., Плазинић, Љ., Бојанић, Љ. (уред.) (2018). Зборник резимеа са Међународног научног скупа Савремени приступи у професионалном развоју и раду васпитача и учитеља (стр. 188-190). Београд: Учитељски факултет.
  • Веселинов, Д., Пртљага, С. (2018). Ефекти пројект методе као хеуристичке дидактичке инструкције у подстицању креативности ученика у разредној настави. У: Станисављевић, Ј. (уред.) (2018). Књига резимеа са III Дидактичке конференције предметне дидактике ‒ путокази за унапређење наставе (стр. 40).  Београд: Друштво предметних дидактичара Србије.
Učešće na naučnim i stručnim skupovima
  • The education at the crossroads ‒ conditions, challenges, solutions and perspectives, Међународни научни скуп у организацији Македонског научног друштва, са саопштењем на тему: Creativity and strategies of self-regulated learning from the perspective of dialectic constructivism (Битола, 10-11. 11. 2017. године).
  • Ecology for a better tomorow, 13. Међународна научна конференција у организацији Разисковалног изображевалног средишча Ракичан, Словенија, са саопштењем на тему: Encouraging ecological education of preschool and primary school children through the project approach to learning (Ракичан, 21-23. 3. 2018. године).
  • Савремени приступи у професионалном развоју и раду васпитача и учитеља, Међународни научни скуп у организацији Учитељског факултета из Београда, са саопштењем на тему: Ефекти метакогнитивних стратегија на постигнућа ученика четвртог разреда у настави природе и друштва (Београд, 25. 5. 2018. године).
  • III Дидактичке конференције предметне дидактике ‒ путокази за унапређење наставе, у организацији Друштва предметних дидактичара Србије, Београд, са саопштењем на тему: Ефекти пројект методе као хеуристичке дидактичке инструкције у подстицању креативности ученика у разредној настави (Београд, 16. 6. 2018. године).
  • Достигнућа и перспективе у образовању даровитих, 24. Међународни научни скуп о даровитима, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Делфи метода као дидактичка инструкција у раду са даровитим студентима (Вршац, 29. 6. 2018. године).
  • Izzivi globalizacije in družbeno-ekonomsko okolje EU, Medjunarodna znanstvena konferencija u organizaciji Univerziteta u Novom Mestu, Fakulteta za ekonomijo in informatiko, Fakulteta za poslovne in upravne vode, sa sopštenjem na temu: Mogućnosti primene projekt metode u obrazovanju darovitih. (Novo Mesto, 17.05.2018. godine)

(21.11.2018.)

Povelja Grada Vršca

povelja

Erasmus Charter for Higher Education – ECHE

European Talent Point

etsn_logo-01

Izaberite

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Rezultati
  • Raspored predavanja/polaganja
  • Galerije
  • Praksa
  • Metodike
  • Studentski parlament
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e

Najnovije

  • Metodika upoznavanja okoline 1
  • Održan vebinar ,,Erazmus+ platforme i mreže za profesionalno usavršavanje nastavnika”
  • Primena IKT u vaspitno-obrazovnom radu
  • Termini ispita iz muzičkih predmeta
  • Održana Internacionalna konferencija Silk Road Academic Studies
  • Predaja i pregled dnevnika sa stručne prakse 5
  • Predaja i pregled dnevnika sa stručne prakse 3

Dokumenta

  • Dokumenta Visoke škole
  • Javno publikovan dokument
  • Javne nabavke
  • Akreditacija Ustanove 2019. g.
  • Akreditacija Master 2018. g.
  • Akreditacija 2016. godine
  • Akreditacija 2014. g.
  • Akreditacije 2012. g.
  • Akreditacije pre 2012. g.
  • Akreditacije ZUOV
  • Izbori u zvanja
  • Cenovnik

Korisne veze

  • Centar za celoživotno učenje
  • Projekat KEY Erasmus+
  • Istraživačko – edukativni centar
  • Research in Pedagogy
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e
  • Tempus TEACH
  • Projekat EU IPA
  • Blog Visoke škole
  • Srpska akademija obrazovanja

Pretražite sajt

Svi pojmovi koji su na ovom sajtu upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.


© Visoka škola 2012-2020, Vršac

Administred by: Managed by: Powered by: