др Снежана Пртљага

Снежана Л. Пртљага рођена је 21. маја 1970. године у Вршцу, где је завршила средњу школу и Педагошку академију. Затим завршава Учитељски факултет у Београду. Такође, је на истом факултету завршила и мастер студије, а октобра 2011. год. уписује докторске академске студије на смеру Методика наставе природе и друштва. 2017. године докторира на тему Пројект метода као фактор подстицања креативности код ученика. Свој професионални пут Снежана Пртљага започиње као наставник историје у основној школи у Избишту. Након тога бива ангажована као библиотекар на Високој школи струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов” у Вршцу, као и на Одељењу учитељског факултета из Београда у Вршцу као хонорарни сарадник проф. др Наде Вилотијевић на предмету Методике наставе природе и друштва, где је радила до јануара 2012. год. Такође, Снежана Пртљага од октобра 2009. год. бива изабрана у звање наставника практичне наставе (вежбе) за предмет Предшколска педагогија, а нешто касније бива ангажована као наставник практичне наставе на предметима Предшколски курикулум, Методика упознавања околине, Методика сазнавања света око себе деце јасленог узраста и Модели професионалног развоја васпитача у истој Школи. У звање професора струковних студија изабрана је 2018. године. Поред редовних обавеза Снежана Пртљага се активно укључује и у све друге активности институције у којој ради. Ангажована је као члан организационог одбора у оквиру Међународног научног скупа о даровитима, који више од две деценије организује Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу. Значајан сегмент њеног рада представља и редовно праћење и учешће на научно-стручним скуповима, учешће на пројектима међународног и националног значаја у организацији Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу и Универзитета „Јоан Славић” из Темишвара, као и стално истраживање и усавршавање.
Учествовала је на следећим међународним научним скуповима:
- Породица као фактор подстицања даровитости, Међународни научни скуп: 14. округли сто о даровитима, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Савремена породица и неостварени даровити (Вршац, 2008. године).
- Школа по мјери. Међународни знанствени скуп у организацији Свеучилишта Јурија Добриле у Пули, Одјел за образовање учитеља и одгоитеља, са саопштењем на тему: Инклузија ромске деце у образовање у Војводини (Медулин, 24. и 25. 4. 2009. године).
- Развој педагошке науке и реформске промене у образовању и васпитању, Први конгрес педагога Републике Српске, Бања Лука, са саопштењем на тему: Породица и даровито дете (Јахорина, 25–27. 6. 2009. године).
- Даровити и друштвена елита, Међународни научни скуп: 15. округли сто о даровитима, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Школа као подршка даровитима и стварање интелектуалне елите (Вршац, 2009. године).
- На путу ка добу знања. Међународни научно-стручна конференција, у организацији Факултета за менаџмент из Новог Сада, са саопштењем на тему: Промене у стручном оспособљавању наставника као допринос друштву знања (Сплит, 23–26. 9. 2009).
- Gifted and talented creators of the progress. First international scientific coference talented and gifted creators of progress (theory and practice), u organizaciji University Sv. Kliment Ohridski Bitola, Faculty of Education – Bitola. Saopštenje na temu: Škola u funkciji darovitosti (Ohrid, 16–17. 10. 2009).
- Едукација наставника за будућност. III међународно-стручни скуп у организацији Педагошког факултета Универзитета у Зеници, са сопштењем на тему: Конструктивистички приступ у настави природе и друштва, (Зеница, 22–23. 4. 2010. године).
- Даровитост у процесу глобализације. Међународни научни скуп: 16. oкругли сто о даровитима, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Глобализација и функција знања даровитих, (Вршац, 2010. године).
- Социалне ин чуствене потребе надарјених, II међународна знанствена конференција, у организацији Међународног изображевалног центра и Велепослаништва Краљевине Низоземске, са саопштењем на тему: Систем вредности студената са високим академским постигнућем. (Блед, 2010. године).
- Савремене стратегије учења и поучавањa. Међународни научни скуп у организацији Свеучилишта Јурија Добриле у Пули, Одјел за образовање учитеља и одгоитеља, са саопштењем на тему: The exemplary (paradigmatic) model and example of its application in teaching the subject of nature and society. (Медулин, 14. и 15. 4. 2011. године).
- Методолошки проблеми истраживања даровитости, Међународни научни скуп: 18. oкругли сто о даровитима, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Холистички приступ даровитим ученицима у интердисциплинарној тематској настави природе и друштва (Вршац, 28. 6. 2012. године).
- Quality Increase in Higher Education teaching through Innovative Methods. Међународна научна конференција Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов” у Вршцу и Универзитета „Јоан Славић” из Темишвара, Румунија, са саопштењем: The Application of „LDL“ Method (Learning by Teaching) in Education. (Темишвар, 2011. године).
- Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе, Међународни научни скуп: 20. округли сто о даровитима, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Пројект метода као чинилац подстицања креативности код даровите деце предшколског и млађег школског узраста (Вршац, 6. 6. 2014. године).
- ХОЛИПРИ, Други стручно-научни скуп са међународним учешћем „Холистички приступ у предшколској педагогији – теорија и пракса”, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача у Пироту и Српске академије образовања, са саопштењем на тему: Предшколска установа и даровити (Пирот, 10‒11. 10. 2014. године).
- Настава и учење – савремени приступи и перспективе, Међународни научни скуп, у организацији Универзитета у Крагујевцу Учитељског факултета у Ужицу, Универзитета „Константин Филозоф” Педагошког факултета из Нитре, Универзитета на Приморскем Педагошког факултета у Копру, Универзитета „Jan Evangelista Purkyne”, Факултета за образовање у Чешкој, са саопштењем на тему: Учење компетенција из угла курикулумске теорије васпитања и образовања. (Ужице, 7. 11. 2014. године).
- Даровити и дидактичка култура, Међународни научни скуп: 21. округли сто о даровитима, у организацији Високе школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Хеуристички дидактичко-методички аспекти и метакогнитивне стратегије учења даровитих (Вршац, 5. 6. 2015. године).
- II Дидактичка конференција: Предметне дидактике – путокази за унапређење наставе, у организацији Друштва предметних дидактичара Србије и Биолошког факултета Универзитета у Београду, са саопштењем на тему: Когнитивне и метакогнитивне стратегије учења – детерминанте саморегулисаног учења (Београд, 18. 6. 2016. године).
- VII Mеђународна научно-стручна конференција: Унапређење квалитете живота дјеце и младих, у организацији Удружења за подршку и креативни развој дјеце и младих, Тузла, и Едукацијско-рехабилитацијског факултета Универзитета у Тузли, са саопштењем на тему: Рефлексије прогресивистичких теорија образовања и васпитања на актуелну дидактичку праксу (Тузла, 24−26. 6. 2016. године).
- Интраперсонална даровитост ‒ могућности развоја, Међународни научни скуп: 22. округли сто о даровитима, у организацији Високе школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Дидактичке стратегије у функцији подстицања развоја креативности код даровитих ученика млађег школског узраста (Вршац, 1. 7. 2016. године).
- Даровитост и креативни приступи учењу. Међународни научни скуп: 23. округли сто о даровитима, у организацији Високе школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Подстицање креативности код деце предшколског и млажег школског узраста (Вршац, 30. 6. 2017. године).
- Izzivi globalizacije in družbeno–ekonomsko okolje EU, Medjunarodna znanstvena konferencija u organizaciji Univerziteta u Novom Mestu, Fakulteta za ekonomijo in informatiko, Fakulteta za poslovne in upravne vode, sa sopštenjem na temu: Mogućnosti primene projekt metode u obrazovanju darovitih. (Novo Mesto, 17.05.2018. godine)
- Међународни научни скуп Савремени приступи у професионалном развоју и раду васпитача и учитеља, У оргаизацији Учитељског факултета, Београд, са саопштењем на тему: Ефекти метакогнитивних стратегија на постигнућа ученика четвртог разреда у настави природе и друштва. (Београд, 25.5.2018).
- Достигнућа и перспективе у образовању даровитих, Међунродни научни скуп: 24. округли сто о даровитима, у организацији Високе школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Могућности примене пројект методе у образовању даровитих (Вршац, 29. 6. 2018. године).
- II Дидактичка конференција: Предметне дидактике – путокази за унапређење наставе, у организацији Друштва предметних дидактичара Србије и Биолошког факултета Универзитета у Београду, са саопштењем на тему: Когнитивне и метакогнитивне стратегије учења – детерминанте саморегулисаног учења (Београд, 18. 6. 2016. године).
- The education at the crossroads ‒ conditions, challenges, solutions and perspectives, Међународни научни скуп у организацији Македонског научног друштва, са саопштењем на тему: Creativity and strategies of self-regulated learning from the perspective of dialectic constructivism (Битола, 10-11. 11. 2017. године).
- Ecology for a better tomorow, 13. Међународна научна конференција у организацији Разисковалног изображевалног средишча Ракичан, Словенија, са саопштењем на тему: Encouraging ecological education of preschool and primary school children through the project approach to learning (Ракичан, 21-23. 3. 2018. године).
- Савремени приступи у професионалном развоју и раду васпитача и учитеља, Међународни научни скуп у организацији Учитељског факултета из Београда, са саопштењем на тему: Ефекти метакогнитивних стратегија на постигнућа ученика четвртог разреда у настави природе и друштва (Београд, 25. 5. 2018. године).
- III Дидактичке конференције предметне дидактике ‒ путокази за унапређење наставе, у организацији Друштва предметних дидактичара Србије, Београд, са саопштењем на тему: Ефекти пројект методе као хеуристичке дидактичке инструкције у подстицању креативности ученика у разредној настави (Београд, 16. 6. 2018. године).
- Достигнућа и перспективе у образовању даровитих, 24. Међународни научни скуп о даровитима, у организацији Високе школе струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Делфи метода као дидактичка инструкција у раду са даровитим студентима (Вршац, 29. 6. 2018. године).
- Комплексност феномена даровитости и креативности – изазови: појединац и друштво, Међунродни научни скуп: 25. округли сто о даровитима, у организацији Високе школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, са саопштењем на тему: Daroviti u sportu – podrška ekonomiji i udaljavanje od sportskih ideala. (Вршац, 28. 6. 2019. године).
- Međunarodni znanstveni skup 18. Dani Mate Demarina, Novi izazovi u odgoju i obrazovanju, u organizaciji fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilišta Jurija Dobrile u Puli, sa saopštenjem na temu: Učenici o projektnom učenju. (Pula 30 i 31 maj 2019).
Учешћа на међународним и националним пројектима
- Подизање квалитета стратегија поучавања и учења даровитих студената, пројекат Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, носилац пројекта проф. др Александар Стојановић, реализација пројекта је остварена током 2013. и 2014. године. Продукт менторског рада и заједничког залагања са студентима је рад објављен у Билтену 3 Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”, Вршац, на тему: „Учење откривањем у облати упознавања околине – пројекција усмерене активности ”.
- Међународни пројекат Tempus – TEACH: Усклађивање студијских програма за образовање васпитача у Србији (Harmonization of Preschool Teacher Curricula in Serbia), подржан и финансиран од стране Европске уније, 2013–2016. Број пројекта је 544141-TEMPUS-1-2013-1-RS-TEMPUS-JPCR и одобрен је у оквиру шестог позива програма Темпус IV. Током новембра месеца 2016. године др Снежана Пртљага је учествовала у реализацији локалних тренинг сесија везаних за унапређивање методичких вештина које су презентоване наставницима Високе школе струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” у Вршцу. Сесије су одржане у складу са стеченим искуствима и обогаћеним методичким вештинама кроз дидактичко-методичке радионице у оквиру пројекта, са циљем унапређивања дидактичко-методичких компетенција наставника за рад са студентима и оспособљавања студената – будућих васпитача за рефлексивну праксу.
Библиографија
- Пртљага, С. (2008). Критеријуми оцењивања у функцији мотивације ученика, Педагошка стварност, бр. 9–10, (1004–1013), Нови Сад: Педагошко друштво Војводине.
- Prtljaga, S. (2008). Savremena porodica i neostvareni daroviti. U: Gojkov, G. (ured.) (2008). Porodica kao faktor podsticanja darovitosti (534–544). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”.
- Пртљага, С. (2009). Школа као подршка даровитима и стварање интелектуалне елите. У: Зборник резимеа Даровити и друштвена елита. Вршац: Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”.
- Prtljaga, S. (2009). Inkluzija romske dece u obrazovanju u Vojvodini. U: Zbornik radova sa međunarodnog skupa Škola po mjeri, (179–190). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
- Prtljaga, S. (2009). Школа у функцији даровитости. U: Зборник са конференције –
- First International Scientific Coference Gifted and Talented Creators of the Progress,
- (154–162), Faculti of Education – Bitola, 2009.
- Prtljaga, S. (2009). Škola kao podrška darovitima i stvaranje intelektualne elite. U: Gojkov, G. (ured.). Daroviti i društvena elita, (502–509). Вршац: Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”.
- Prtljaga, S., Stojanović, S. (2009). Promene u stručnom osposobljavanju nastavnika kao doprinos »društvu znanja«, u Zborniku sa 7. međunarodne naučno-stručne konferencije Na putu ka dobu znanja, Split, 23–26. 9. 2009, Fakultet za menadžment, Novi Sad.
- Пртљага, С. (2010). Глобализација и функција знања даровитих. У: Зборник резимеа Даровити у процесу глобализациј. Вршац: Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Палов”.
- Пртљага, С. (2010). Породица и даровито дете. У: Зборник радова са конгреса педагога Републике Српке Развој педагошке науке и реформске промене у образовању и васпитању, бр. 1-2, (237–248), Бања Лука.
- Kolak, А., Prtljaga, S. (2010). Sistem vrednosti studenata sa visokim postignućem. U: Zbornik sa međunarodne naučne konfrencije Socialne in čuvstvene potrebe nadarjenih, Блед, (334–342). Ljubljana: MiB.
- Пртљага, С. (2010). Конструктивистички приступ (учењу) у настави природе и друштва. Педагошка стварност, бр. 9–10, (857–868), Нови Сад: Савез педагошких друштава Војводине.
- Prtljaga, S. (2011). The exemplary (paradigmatic) model and example of its application in teaching the subject of nature and society. U: Zbornik radova sa međunarodnog naučnog skupa Suvremene strategije učenja i poučavanja, (977–988). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti.
- Prtljaga, S. (2011). The Application of „LDL Method (Learning by Teaching) in Education. In Transnational Sustainable Methods for Quality Increase in Higher Education (ed Gojkov, G., Slavici, T.), (63–68), Timisoara: Ioan Slavici Foundation for Culture and Education Press, Vršac: Preschoоl Teacher Training College „Mihailo Palov”.
- Колак, А., Пртљага, С. (2012). Савремени уџбеник природе и друштва у функцији развоја способности креативног мишљења. Педагошка стварност, бр. 3, (435–446), Нови Сад: Педагошко друштво Војводине.
- Prtljaga, S., Veselinov, D. (2013). Značaj predškolskog kurikuluma u podsticanju darovitosti. U: Gojkov, G. (ured.). Daroviti i kvalitet obrazovanja, (388–396). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”.
- Пртљага, С. (2014). Учење компетенција из угла курикулумске теорије васпитања и образовања. У: Николић, Р. (уред.). Настава и учење – савремени приступи и перспективе, (179–188). Užice: Učiteljski fakultet.
- Веселинов, Д., Пртљага, С. (2014). Специфични аспекти еколошког васпитања и образовања деце предшколског узраста. Педагошка стварност, 60(2), 330–341.
- Prtljaga, S., Fišeković, N., Živanov D. (2014). Učenje otkrivanjem u oblasti upoznavanja okoline – projekcija usmerene aktivnosti. U: Bilten 3 Podizanje kvaliteta strategija poučavanja i učenja darovitih studenata: radovi sa projekta, (130–133). Vršac: Visoka škola za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”.
- Веселинов, Д., Пртљага, С., Игњатовић, А. (2014). Пројект метода као чинилац подстицања креативности код даровите деце предшколског и млађег школског узраста. У: Зборник резимеа Гојков, Г., Пртљага, С. (уред.) (2014). Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе (стр. 93). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”; Arad: Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”.
- Prtljaga, S. (2014). Pojmovi: kreativna nastava; solidarnost; strategija; pojam S. u: Leksikon obrazovnih termina, ur. P. Pijanović, Beograd, Učiteljski fakultet, 907. str. Beograd: Učiteljski fakultet. ISBN 978-86-7849-202-0; COBISS.SR-ID 212174092.
- Пртљага, С., Веселинов, Д., Игњатовић, А. (2015). Предшколска установа и даровити. У: Видановић, Д. (уред.) (2015). Холистички приступ у предшколској педагогији − теорија и пракса (стр. 359–367). Пирот: Висока школа струковних студија за образовање васпитача.
- Веселинов, Д., Пртљага, С., Игњатовић, А. (2015). Хеуристички дидактичко-методички аспекти подстицања метакогнитивних стратегија учења даровитих ученика у настави природе и друштва. У: Зборник резимеа Гојков, Г., Пртљага, С. (уред.) (2015). Даровити и дидактичка култура (стр. 106). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
- Веселинов, Д., Пртљага, С., Игњатовић, А. (2015). Пројект метода као чинилац подстицања креативности код даровите деце предшколског и млађег школског узраста. У: Гојков, Г., Стојановић, А. (уред.) (2015). Даровитост и креативност – развојна перспектива креативне перформансе (стр. 290–300). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”; Arad: Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”.
- Пртљага, С., Веселинов, Д. (2016). Didaktičke strategije u funkciji podsticanja intrapersonalne darovitosti. U: Zbornik rezimea G. Gojkov, S. Prtljaga (ured), Intrapersonalna darovitost – mogućnosti razvoja (str. 73). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”.
- Веселинов, Д., Пртљага, С. (2016). Хеуристички дидактичко-методички аспекти подстицања метакогнитивних стратегија учења даровитих ученика у настави природе и друштва. У: Гојков, Г., Стојановић, А. (уред.) (2016). Даровити и дидактичка култура (стр. 361–371). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
- Veselinov, D., Prtljaga, S., Činč, E. (2016). Refleksije progresivističkih teorija obrazovanja i vaspitanja na aktuelnu didaktičku praksu. U: Vantić Tanjić, M., Nikolić, M. (ured.) (2016). Unapređenje kvalitete života djece i mladih (str. 363–371). Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli.
- Веселинов, Д., Пртљага, С. (2016). Когнитивне и метакогнитивне стратегије учења – детерминанте саморегулисаног учења. У: Зборник резимеа Станисављевић, Ј. (уред.) (2016). Предметне дидактике – путокази за унапређење наставе (стр. 19). Београд: Друштво предметних дидактичара Србије.
- Prtljaga, S. (2017). Podsticanje kreativnosti kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. U: Zbornik rezimea Gojkov, G., Prtljaga, S. (ured.) (2017). Darovitost i kreativni pristupi učenju (str. 84). Vršac: Visoka škola za vaspitače „Mihailo Palov”.
- Veselinov, D., Prtljaga, S. (2017). Creativity and strategies of self-regulated learning from the perspective of dialectic constructivism. International scientific conference: The education at the crossroads ‒ conditions, challenges, solutions and perspectives: conference proceedings (pp. 49-52). Битола: Македонско научно друштво.
- Veselinov, D., Prtljaga, S. (2017). Creativity and strategies of self-regulated learning from the perspective of dialectic constructivism. International scientific conference: The Education аt the Crossroads-Conditions, Challenges, Sollutions and Perspectives, у организацији Македонског научног друштва Битола, 2017.
- Пртљага, С., Веселинов, Д. (2017). Дидактичке стратегије у функцији подстицања интраперсоналне даровитости. У: Гојков, Г., Стојановић, А. (уред.) (2017). Интраперсонална даровитост − могућности развоја (стр. 279−284). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”.
- Пртљага, С., Веселинов, Д. (2017). Утицај пројект методе на постигнуће ученика раног узраста. Истраживања у педагогији (254−264), Vol. 7, No. 2. Београд: Српска академија образовања; Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов”.
- Prtljaga, S, Stojanović, A, Blagdanić, S, (2018). Dometi projekt metode u podsticanju kreativnosti učenika u nastavi prirode i društva. Inovacije u nastavi, br. 3/2018, str. 37-49; Učiteljski fakultet, Beograd, ISSN 0352-2334 M51
- Prtljaga, S. (2018). Primena otkrivačke metode u oblasti upoznavanja okoline na jaslenom uzrastu kao kreativni pristup učenju. U: Gojkov, G., Stojanović, А. (ured.) (2018). Darovitost i kreativni pristupi učenju (308-315). Vršac: Visoka škola za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”
- Prtljaga, S. (2018). Mogućnosti primene projekt metode u obrazovanju darovitih. U Zborniku rezimea Gojkov G., Prtljaga S. (ured.) (2018). Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih (str. 99). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“
- Prtljaga, S., Markov Čikić, I. (2018). Menadžment u visokom obrazovanju srbije. U Zborniku rezimea Starc J. (ured) (2018). Izzivi globalizacije in družbeno-ekonomsko okolje EU (str.81). Novo Mesto: Fakulteta za ekonomijo in informatiko, Fakulteta za poslovne in upravne vode.
- Веселинов, Д., Пртљага, С. (2018). Ефекти метакогнитивних стратегија на постигнућа ученика четвртог разреда у настави природе и друштва. У Зборнику резимеа, Мишчевић Кадијевић, Г., Плазинтић Љ., Бојанић Љ.(уред.) (2018). Савремени приступи у професионалном развоју и раду васпитача и учитеља (str. 88). Београд: Учитељски факултет
- Veselinov, D., Prtljaga, S. (2018). Competency of preschool and primary school teachers for the fulfillment of ecological education goals. U: Horvat, T., Kerec, S. (ured.) (2018). Bilten sa XIII mednarodne znanstvene konference: Ekologija za boljši jutri (str. 22). Rakičan: Raziskovalno izobraževalno središče, Dvorec Rakičan.
- Веселинов, Д., Пртљага, С. (2018). Ефекти пројект методе као хеуристичке дидактичке инструкције у подстицању креативности ученика у разредној настави. У: Станисављевић, Ј. (уред.) (2018). Књига резимеа са III Дидактичке конференције предметне дидактике ‒ путокази за унапређење наставе (стр. 40). Београд: Друштво предметних дидактичара Србије.
- Markov Čikić, I., Prtljaga, S. (2019). Daroviti u sportu – podrška ekonomiji i udaljavanje od sportskih ideala. U Zborniku rezimea Gojkov G., Prtljaga S. (ured.) (2019). Dostignuća i perspektive u obrazovanju darovitih (str. 78). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov.
- Markov Čikić, I., Prtljaga, S. (2019). Daroviti u sportu – podrška ekonomiji i udaljavanje od sportskih ideala. U: Gojkov, G., Stojanović, А. (уред.) (2019). Kompleksnost fenomena darovitostii kreativnosti (стр. 279−286). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov”.
Објављени приручници
- Веселинов, Д., Пртљага, С. (2016). Методика упознавања околине: приручник за самосталан рад студената. Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”. ISBN 978-86-7372-233-7
- Веселинов, Д., Пртљага, С. (2019). Методика упознавања околине: приручник за самосталан рад студената (2. издање). Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов”. ISBN 978-86-7372-274-0
(02.02.2021.)