U periodu od 8. 11. do 10. 11. 2022. godine Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu bila je domaćin završnih aktivnosti u okviru međunarodnog projekta KEY (Keep Educating Yourself, ref. br. 598977-EPP-1-2018-RS-1-EPPKA2-CBHE-JP), realizovanog u okviru programa Erazmus+ za jačanje kapaciteta u visokom obrazovanju. Cilj ovoga višegodišnjeg projekta (2018–2022), finansiranog iz sredstvima Evropske unije, između ostalog, bio je da se u Srbiji i Crnoj Gori oforme centri za celoživotno učenje, kao i da se ponude savremeni programi za stručno usavršavanje pre svega vaspitača, a u skladu sa njihovim potrebama i koncepcijom kontinuiranog profesionalnog razvoja i celoživotnog učenja. Projektni konzorcijum činilo je ukupno 17 partnera iz Srbije, Crne Gore, Rumunije, Mađarske, Slovenije i Velike Britanije: 1. Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu; 2. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov” sada: Visoka strukovna vaspitačka i medicinska škola u Vršcu; 3. Akademija vaspitačko-medicinskih strukovnih studija, odsek Kruševac; 4. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače i poslovne informatičare – Sirmijum, Sremska Mitrovica; 5. Akademija tehničko-vaspitačkih strukovnih studija, odsek Pirot; 6. Javna ustanova Univerzitet Crne Gore, Podgorica; 7. Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd (ZUOV); 8. Zavod za školstvo, Podgorica, Crna Gora; 9. Udruženje vaspitača Vojvodine, Novi Sad; 10. Savez udruženja vaspitača Srbije, Smederevo; 11. JPU ,,Ljubica Popović”, Podgorica, Crna Gora; 12. Western Balkans Institute (WEBIN, Beograd); 13. Eötvös József Főiskola, Baja, Mađarska; 14. Univerza v Mariboru, Maribor, Slovenija; 15. Ris (Raziskovalno Izobrazevalno Sredisce, Dvorec Rakičan), Murska Sobota, Slovenija; 16. Birmingham City University, United Kingdom; 17. Universitatea de Vest din Timisoara, Temišvar, Rumunija. Prvoga dana ovog značajnog međunarodnog sastanka razgovaralo se o implementaciji programa stručnog usavršavanja u lokalnim zajednicama, o publikacijama kreiranim u okviru projektnih zadataka (Policy making and advocacy in education; Guidelines on Quality Assurance in CPD; Learning from the Erasmus+ Keep Educating Yourself (KEY): project: a reflective case study and stepped toolkit approach /Teacher self-guide to CPD toolkit/), kao i o završnoj konferenciji, koja je usledila narednog dana – 8. 11. 2022. Završna konferencija je održana u svečanoj sali Visoke škole u Novom Sadu, koja je koordinirala ovim projektom, a skupu su prisustvovali osim učesnika projekta i ostale zainteresovane strane (udruženja, grupe, organizacije…), te je publika bila mnogobrojna. Nakon svečanog otvaranja i pozdravnih govora, predstavljeni su rezultati zajedničkog projektnog rada. Predstavnici institucija – projektnih partnera predstavili su produkte rada i to po planiranim radnim paketima (WP1 – Preparation: Inception; WP2 – Establishing of ECEC Learning Hubs; WP3 – Introduction of ECEC CPD Courses in Moodle; WP4 – QA Capacity Building in CPD; WP5 – Development of ECEC CPD Model of Accreditation Standards; WP6 – QA & Monitoring; WP7 – Dissemination & Exploitation; WP8 – Project Management) za koje su bili zaduženi. Usledili su pitanja i predlozi učesnika konferencije. Rezultate rada u okviru radnog paketa 2 (WP 2), kojim je koordinirala Visoka škola u Vršcu, izložila je dr Jelena Prtljaga, a skupu su ispred Visoke škole u Vršcu prisustvovali i: direktor doc. dr Euđen Činč, dr Nataša Sturza Milić, dr Tanja Nedimović, dr Predrag Prtljaga, dr Slavica Komatina, dr Ivana Đorđev, Biljana Despotovski, šef računovodstva. Treći dan bio je posvećen analizi postignutih rezultata i same završne konferencije, pripremi za završni izveštaj, kao i razmatranju predloga održivosti projektnih rezultata. Iako je projekat bio realizovan i tokom trajanja globalne pandemije COVID-1, koja je umnogome uticala na dinamiku i način rada, opšti zaključak jeste da su ostvareni svi projektni ciljevi i zadaci. KEY projekat doprineo je bližem i efikasnijem povezivanju institucija i udruženja, usavršavanju i napredovanju kako projektnih timova tako i pojedinaca, a novooformljeni centri za celoživotno učenje u Srbiji i Crnoj Gori su samo tokom jeseni 2022. pripremili i realizovali programe stručnog usavršavanja u kojima je učestvovalo više od 700 vaspitača. Mnogi od projektnih partnera neposredno sarađuju na raznorodnim projektnim zadacima bezmalo već deceniju – još od 2013. godine kada je započela realizacija Tempus TEACH projekta. Stvoreni konzorcijum, uvek otvoren za nove članove, tokom realizacije KEY završnih aktivnosti – razmatrao je i mogućnosti budućeg razvoja i saradnje.
[nggallery id=409 template=“sliderview“]