ISLANDS: Interconnecting Stakeholders in Learning and Drama in Serbia
ОСТРВА: Повезивање важних субјеката у области драме и образовања у Србији
У суботу, 25. октобра, на Високој школи струковних студија за васпитаче „Михаило Палов” Вршац, у 09:00 часова почиње реализација пројекта ОСТРВА.
ОСТРВА је иницијатива организација уметника и педагога које се већ дуго баве применом драмских метода у образовању и васпитању деце и младих. Циљ пројекта је да се искуства у области драмске методике понуде и поделе са наставницима и стручним сарадницима запосленим у образовним институцијама у Србији. Активности које се спроводе су семинари, стручни скупови, консултације, креативни процеси и израда веб платформе www.dramagogija.org.rs као инструмента за целоживотно учење и самообразовање васпитача, наставника и драмских педагога.
Посебан сегмент пројекта ОСТРВА посвећен је раном стицању вештина потребних за примену драме у образовању и васпитању, у настави и ваннаставном раду. Намењен је студентима наставничких и васпитачких факултета. Програм се спроводи кроз семинаре у форми драмских радионица, које воде искусни и сертификовани драмски педагози (драмски уметници и наставници).
Ко спроводи пројекат:
Пројекат спроводи удружење БАЗААРТ, Београд. Партнери су Педагошко друштво Србије, Клуб студената педагогије Филозофског факултета Универзитета у Београду, Центар за психолошки раст и развој ХРАСТ из Ниша и друге организације из Србије посвећене развоју савремених методских приступа у образовању и васпитању. У пројекат су укључени професори са Универзитета и Високих школа у Београду, Нишу, Кикинди и Новом Саду.
Добробит за студенте:
Предмет семинара је интеркултуралност обрађена кроз драмске методе. Студенти симултано стичу/утврђују знања и вештине у области интеркултуралности, као и у области драмске методике.
Исходи семинара су унапређене компетенције студената за интеркултурну комуникацију (интеркултурална осетљивост и комуникацијске вештине у плуралном културном окружењу), интерактивну наставу и учење (мотивисање за самостално учење, иницијативу и учење у групи и примену драмске методике (драмске стратегије и технике у настави и сценска писменост).
Семинар такође припрема студенте за професионални рад кроз развој компетенција зацртаних у Стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја, а то су опште компетенције за поштовање универзалних људских вредности и формирање система вредности кроз лични пример, подршку међусобном разумевању, поштовању и толеранцији, уважавању различитости и сарадњи ученика и чланова наставног колектива, као и посебне компетенције: К2 – за поучавање и учење; К3 – за подршку развоју личности ученика; и К4 – за комуникацију и сарадњу са различитим партнерима: ученицима, родитељима-старатељима, колегама, локалном и широм заједницом од значаја за образовно васпитни рад.
Организација семинара:
Семинари под називом СЕЗАН (Семинари за будуће наставнике) трају 6 дана и одржавају се викендом у времену од 09:00 до 16:00 (предложена сатница). Према плану пројекта, семинари треба да се одвијају током три викенда у зимском семестру академске 2014/15 године, у периоду од октобра до децембра 2014. Тачније, семинар на Високој школи одржаће се у следећим терминима:
1. 25. и 26. октобра – дводневна радионица посвећена утврђивању потреба студената за развој интеркултуралних компетенција студената и основама интеркултуралног учења кроз драму;
2. 8. и 9. новембра – дводневна радионица посвећена усвајању интеркултуралних и драмских техника и
3. 22. и 23. новембра – дводневна радионица посвећена примени драмских метода и техника у образовно-васпитним процесима.
Семинари су бесплатни и сертификовани, а сертификати се издају по завршетку циклуса едукације (након све три радионице) полазницима који су били редовни на свим радионицама.
ПРИЛОГ: О драмској едукацији:
Драма као метод драгоцено је средство за васпитача и наставника у обављању свакодневних задатака. Осим што значајно унапређује сам образовно-васпитни процес, примена драме у настави директно доприноси остварењу циљева образовања и васпитања у складу са Стратегијом о развоју образовања и васпитања у Републици Србији до 2020, што укључује отвореност школе за ученике са различитим образовним потребама, унапређење квалитета остварених стандарда кроз креативан рад који негује културу учења, холистички приступ знању, омогућава развој ученика са различитим стиловима учења и оних код којих доминирају другачије врсте интелигенције: визуелна-просторна, музичка, телесно-кинестетичка, интраперсонална, интерперсонална и друге.
О пројекту ОСТРВА текст је објављен на страници http://www.dramagogija.org.rs/o-projektu-ostrva
О драми у образовању: http://www.dramagogija.org.rs/sta-je-drama-u-obrazovanju
О интеркултуралном учењу: http://www.dramagogija.org.rs/sta-je-interkulturalno-ucenje
Контакт особа: Љиљана Келемен