U četvrtak, 27. 1. 2022. godine i petak, 28. 1. 2022. godine, održan je dvodnevni onlajn Uvodni sastanak (Kick-off meeting) međunarodnog projekta STATUS (Steering Transition and Advancement of Tertiary Underrepresented Students, 2021–2024), odobrenog u okviru Erazmus+ programa i usmerenog na izgradnju inkluzivnih sistema visokog obrazovanja i promovisanje međusobno povezanih sistema visokog obrazovanja. Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov” u Vršcu je koordinator i učesnik projektnog konzorcijuma, koga čine i predstavnici Univerziteta ,,1. decembar 1918.” (Alba Julija, Rumunija), Univerziteta Madeira (Portugal), Univerziteta iz Palerma (Italija), WEBIN-a (Western Balkans Institute, Beograd, Srbija), kao i predstavnici CESIE (Palermo, Italija). Tematski fokus projekta je na stvaranju podsticajnog okruženja na tercijarnom nivou obrazovanja za zadržavanje nedovoljno zastupljenih studenata (Romi, migranti, socijalno deprivirane grupe i dr.) u datim nacionalnim i evropskim kontekstima. Pored toga, projekat nastoji da doprinese efikasnijoj praksi saradnje visokoškolskih ustanova sa drugim relevantnim zainteresovanim stranama u lokalnoj zajednici. Domaćin ovog virtuelnog sastanka, na kome je bilo više od deset predstavnika svih zemalja uključenih u projekat, bila je Visoka škola u Vršcu; sastanak je moderirala direktorka Visoke škole doc. dr Jelena Prtljaga. Prema projektnom planu, uvodni sastanak je organizovan kako bi se razgovaralo o dizajnu projekta, ambicijama, aktivnostima i rezultatima, ulogama i odgovornostima partnera za koordinaciju i doprinos u različitim aktivnostima, ugovornim pravilima i procedurama, ugovorima o grantovima i partnerstvu, finansijskim pitanjima, planu implementacije i narednim aktivnosti, kao i o dinamici samoga rada na projektu. Prvog dana sastanka predstavljene su partnerske institucije, dat je uvod u projekat, kratak pregled aktivnosti i odgovornosti. Koordinator je sumirao osnovne informacije o projektu. Opisani su glavni i specifični ciljevi projekta. Istaknut je značaj kvaliteta projekta, koji je ocenjen visokim ocenama za aplikacionu dokumentaciju, kao i vrednost samog projekta. Ukratko je opisan rad u četiri radna paketa, kao i koordinacija svakog radnog paketa. Diskutovalo se o poboljšanjima projekta prema komentarima evaluacije projektne dokumentacije. Posebna pažnja posvećena je upravljanju projektima – finansiranju i izveštavanju. Drugi dan sastanka bio je usmeren na projektni menadžment, odnosno podeljeni su, razmotreni i diskutovani predlozi plana diseminacije i osiguranja kvaliteta, organizovani u odgovarajuće tabele i dokumente. Akcentovana je potreba vidljivosti projektnih aktivnosti, uključenosti zainteresovanih strana (stakeholder), kvaliteta instrumenata za evaluaciju rada. Razmotren je plan implementacije, odnosno aktivnosti u narednim mesecima. Pažnja je posvećena i promišljanjima o metodologiji kreiranja svojevrsnog evropskog e-repozitorija dobrih praksi u visokom školstvu u vezi sa društveno inkluzivnom kulturom učenja i dr., što su planirani rezultat u okviru radnog paketa 1, koji koordinira Visoka škola u Vršcu. Na kraju sastanka popunjen je onlajn upitnik kojim je evaluiran rad. Protokoli rada, uloge i odgovornosti, razumevanje finansijskih očekivanja i pravaca projektnog rada dobro su prihvaćeni od strane svih učesnike u sastanku. Naredni sastanak svih partnera planiran je za prvu nedelju maja 2022. godine (domaćin: Visoka škola strukovnih studija za vaspitače ,,Mihailo Palov”, Vršac, Srbija), dok će se u međuvremenu intenzivirati (onlajn) komunikacija u vezi sa finalizovanjem početne projektne dokumentacije, formiranjem timova i drugim projektom planiranim aktivnostima. Očekuje se i da projekat za mesec dana dobije i svoj prepoznatljiv logo. Ispred Visoke škole u Vršcu, ovom veoma uspešnom međunarodnom onlajn sastanku, koji je realizovan u prijatnoj radnoj atmosferi, prisustvovali su: doc. dr Jelena Prtljaga (moderator i izlagač), dr Slavica Komatina (izlagač), dr Ivana Đorđev (priprema izveštaja), dr Predrag Prtljaga (tehnička podrška).