Студенти и наставници Високе школе струковних студија за васпитачe „Михаило Палов“ у Вршцу у протеклих годину дана били су посвећени реализацији развојноистраживачког пројекта Интегративни приступ на раном узрасту – улога васпитача подржаног средствима Покрајинског секретаријата за високо образовање и научноистраживачку делатност.
Оправданост покретања пројекта заснована је на чињеници да се нова култура учења студената и деце темељи на интегративном дидактичком приступу који уважава начело холизма и подразумева сукцесивно прожимање садржаја без строге предметне атомизираности. Сходно предмету и циљу истраживања, у оквиру различитих фаза пројекта покушали смо да утврдимо који начини рада, садржаји, услови и дидактички материјали омогућују интегративно учење студената и деце, да што више укључимо студенте у формулисање циља, креирање задатака и осмишљавање синопсиса ‒ оквирног плана рада на пројекту, као и у креирање апликативних активности базираних на пројектном приступу учењу.
Последња фаза пројекта подразумевала је процену ефеката продуката интегративног приступа у раду, при чему је један део презентован на стручном скупу који је организован 01.06.2019. године у просторијама Високе школе. Стручни скуп је отворила и присутне поздравила директорка Високе школе доц. др Јелена Пртљага. Модератор програма стручног скупа била је координаторка пројекта др Наташа Стурза Милић, а у његов рад су се поред чланова истраживачког тима на пројекту, професора и сарадника Високе школе укључили и многобројни студенти и васпитачи запослени на територији АП Војводине (из Вршца, Панчева, Смедерева, Старчева и других места).
Сви присутни учествовали су у раду стручног скупа са циљем сагледавања значаја интегративног приступа учењу у високошколској настави и на предшколском узрасту. Поред разноврсних презентованих пројектних активности од стране васпитача и студената Високе школе на основним и специјалистичким студијама, у оквиру стручног скупа презентовани су и резултати истраживања (самопроцене корисности интегративног учења и интегративног приступа у непосредном раду са децом на раном узрасту применом скале за процењивање развоја вештина код студената и васпитача запослених у предшколским установама на територији АП Војводине, N=60). У наставку програма, професорка мастер педагошких наука Милијана Лазаревић присутнима је презентовала приказ нових Основа програма предшколског васпитања и образовања – Године узлета. Након отворене дискусије, дати су импулси и предлози за будућа истраживања, а на самом крају свим присутним васпитачима додељена је потврда о учешћу.
Поред тога што је један део презентован на стручном скупу, заједнички избор најуспешнијих продуката интегративног приступа као аутентичне документације објављен је на блогу/порталу Високе школе, као и све друге активности настале током пројекта, укључујући и резултате истраживања.
Атмосфера са стручног скупа може се видети на бројним фотографијама.
Аутор фотографија: Мирко Трубарац
[nggallery id=360 template=“sliderview“]