Visoka škola Vršac

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Studenti
  • Nastavnici i saradnici
  • Projekti
  • Kontakt
Home ⁄ Dogadjaji ⁄ Уприличен пригодни догађај за почетак нове школске 2025-26. године

Уприличен пригодни догађај за почетак нове школске 2025-26. године

17th октобар, 2025

У понедељак 13. октобра 2025. године на Високој струковној васпитачкој и медицинској школи у Вршцу, уприличен је свечани, традиционални, али и инвентивни пригодни догађај за почетак нове школске/академске 2025/26. године. Посетиоци програма, студенти, професори и други присутни, могли су да се по други пут сусретну са широком палетом различитих активности које су биле осмишљене и организоване на различитим локацијама у просторијама Високе школе.

Догађај је отпочео традиционално, у холу Високе школе, интонирањем химне Гаудеамус, коју је извео камерни састав хора Високе школе под диригентским вођством др Јасмине Столић Пивнички. Присутним студентима, професорима и гостима, обратила се директорка Високе школе др Даница Веселинов, желећи пријатну добродошлицу свим присутнима, а посебно студентима прве године на оба студијска програма Високе школе (Струковни васпитач и Струковна медицинска сестра/техничар). Пригодан и инспиративан говор директорка др Даница Веселинов завршила је емотивно стиховима Плаве звезде, Мирослава Мике Антића. Програм је даље текао на четири локације унутар Високе школе:

  • Хеуристички центар – у оквиру кога је представљена шарена палета занимљивих активности,  из различитих методика: развоја говора, физичког, ликовног и музичког васпитања, упознавања околине, васпитно-образовног рада, развоја почетних математичких појмова и других сродних предмета. Активности су осмислиле и реализовале професорке Високе школе, за студенте студијског програма Струковни васпитач, др Даница Веселинов, директорка Високе школе, др Наташа Стурза Милић, заменица директорке, др Љиљана Келемен Милојевић, мр Невена Чолаков, др Снежана Пртљага, др Александра Симић и др Јасмина Столић Пивнички (координатор догађаја). Све активности су се одвијале уз подршку студената и чланова студентског парламента Високе школе Јувентас, па су тако свој допринос дали следећи студенти: Анастасија Смиљкић, Валентина Михајловић, Маја Минић, Анђела Милојевић и Павлина Шишмановић. Већ при уласку у Хеуристички центар задатак студената био је да осмисле реч или симбол који их најбоље описује, а потом да исте представе на мањем хамеру. Активност је била ефектна јер је послужила за боље упознавање студената и професора. Студенти су имали прилику да се опробају и у следећим активностима:
  • Зид жеља, циљева и страхова, – на великом хамер папиру, студенти су записивали своје жеље, циљеве или страхове везане за студије, које ће са професорима при крају школовања разматрати; потом да одговоре на питањеЗашто сам изабрао/ла позив васпитача?;
  • учешће у играма и задацима: Игра Асоцијације; хеуристичким задацима/загонеткама – Тајна у библиотеци и сл.,
  • имали су прилике да врше експерименте са доступним дидактичким средствима – електрицитет и магнетизам;
  • студенти су имали могућност да оставе свој траг на линијском систему правећи Персонални музички ток, који може и да се отпева или одсвира, а потом кроз игру да мењају исти са задацима:Како звучим и колико трајем ако ми нацрташ врат? Како звучим и колико трајем ако ми нацрташ ноге? Како звучим и колико трајем ако добијем заставу/ве? Како сада звучим када се попнем две степенице горе/доле? Како бих звучао када би уз ову музику марширао, а како када бих плесао валцер? Кроз игру студенти су изводили и запажали како се мењао музички ток када су се мењала трајања тонова, тонске висине и музички метар.
  • Шарена стопала – опис прављења отисака стопала од различитих материјала, те осмишљавање путања и полигона од већ направљених отисака стопала у функцији развоја просторне оријентације код деце и латерализованости покрета и чула; занимљива анализа плантаграма стопала (боја, величина, страна тела, узраст деце, спуштеност…);
  • Уметност геометрије и Уметност аритметике и друге сличне активности.
  • Из скоро сваке методике студенти су имали прилику да виде приказе средстава за рад са децом – неки од њих су били у функцији развоја говора, изложбеуспешних импровизованих реквизита и предмета које су израђивали студенти претходних генерација из предмета Методика физичког и ликовног васпитања и др.

Студенти су имали прилику да се у складу са интересовањима опробају у бројним представљеним различитим активностима. Након учешћа у активностима, студенти су напустили Хеуристички центар и посетили следећу просторну целину.

  • Библиотека – где је уприличена активност под називом Ризница језика. Концепт представља адаптирану форму оригиналног модела први пут реализованог 1. октобра 2024. године. Просторна и садржајна структура омогућила је активну партиципацију свих присутних. Циљ активности био је промовисање неговања матерњег језика (српског, румунског и ромског), указивање на значај неговања културе говора, као и упознавање студенткиња и студената са издавачком делатношћу Високе школе и библиотечким ресурсима. Специфични задаци обухватали су: унапређивање артикулације гласова кроз језичке вежбе и игре (на три језика); упознавање са издањима Високе школе и библиотечким фондом; промовисање језичког стваралаштва студенткиња и студената Високе школе (кроз представљање Литерарног конкурса Високе школе 2024. и 2025. године) и подстицање даљег креативног изражавања кроз литерарне садржаје; неговање рецитаторске праксе; формирање корпуса „најлепших” и „најтежих” речи за изговор (на српском, румунском и ромском језику); подстицање међусобног учења и размене кроз активности на више језика. Активност је започета уводним обраћањем и представљањем чланова Стручног већа за матерње језике – проф. др Бриндуше Жујке, проф. струковних студија, др Иване Ђорђев, проф. струковних студија, сарадника у настави Љубише Јовановића, као и библиотекарке Високе школе мср Јасмине Мирковић, докторанткиње те кратким упознавањем са циљем и распоредом активности. Након тога, студенткиње и студенти обишли су простор библиотеке распоређен у видљиве тематске целине (уџбеници, зборници, часописи; публикације на српском, румунском, ромском језику, на страним језицима – енглеском и немачком, као и публикације из медицине и здравствене неге). Уз прелиставање различитих издања, библиотекарка је апострофирала кратке информације о фондовима, најстаријим издањима, броју публикација и начину коришћења библиотечких услуга, уз питања којима је подстицана интеракција. Посебна пажња посвећена је зборницима о даровитима. Следећи корак био је формирање Тројезичне збирке лепих речи Генерације 2025/26. – новоуписане студенткиње и студенти, уз ангажовање студенткиња са друге године студија Високе школе писали су (по белој табли) или изговарали по једну лепу реч (на српском, румунском и ромском језику). Учеснице/и су такође идентификовали речи које им представљају изазов у изговору, те неке од њих и записивали (на три језика), а имали су и прилику да покушају да их изговоре. У завршници, рецитовани су одабрани стихови са Литерарног конкурса Високе школе 2025, на три језика. Рецитовале су и активно учествовале у другим активностима ,,Ризнице језика”: Драга Дија, Лорина Ђан, Анабела Кожокар, Марија Чупић – студенткиње основних струковних студија Високе школе у Вршцу, као и Љубиша Јовановић – студент мастер студија ове школе и сарадник у наставни за ромски језик. Читању је присуствовала и ауторка једне од прича награђених на Конкурсу 2025. године – мср Александра Јовановић. Активност је симболично затворена интерпретацијом песме на три језика „Богатство / Barvalipe / Bogăție” (аутор Тони Бислими, награђен на Конкурсу 2024, адаптација – румунски језик: проф. др Бриндуша Жујка). Награђени радови са Литерарног конкурса 2024. и 2025. године, одштампани су и изложени у просторији библиотеке Високе школе. Исходи активности: подстакнута је саморефлексија о значају неговања матерњег језика; проширена су знања о српском, румунском и ромском језику; новоуписане студенткиње и студенти упознати су са фондом библиотеке и могућностима чланства и коришћења ресурса библиотеке; формирани су корпуси „најлепших речи” и „најтежих речи за изговор” Генерације 2025/26. године; подстакнута је култура читања и усменог изражавања; учешће студенткиња у интерпретацији и избору садржаја допринело је њиховој већој мотивацији. Креирани корпуси речи придодати су материјалима из школске 2024/25. године, чиме је сачињен заједнички корпус за даљу језичку анализу, a оформљени корпуси могу се користити у настави фонетике и фонологије, као основа за језичке игре итд. Сами продукти украшавају библиотеку Високе школе. Материјал се може даље развијати кроз рад са другим генерацијама и у различитим контекстима – наставним, истраживачким и културним.

Стручно веће за матерње језике и
Библиотека Високе струковне васпитачке и медицинске школе у Вршцу

  • Кабинет за стране језике и Еразмус размене – уприличено је више различитих активности које су осмислиле и водиле проф. др Александра Гојков Рајић, доц. др Јелена Пртљага и др Радмила Палинкашевић. Најпре је уследило обраћање студентима на различитим страним језицима и пружиле су се основне информације о страним језицима које могу да похађају на Високој школи. Потом су студенти били подељени у две групе и приступили игрању игре икс-окс, са посебним правилом о попуњавању поља, а то је тачно решен задатак (за свако поље је припремљен другачији задатак који се презентовао на телевизору изнад табле). Неки од њих су били да разврстају англицизме и германизме, затим питања попут: у колико држава су Енглески и Немачки језик званични језици, који од наведених стереотипа се односе на Енглезе, а који на Немце, потом, задатак да повежу речи са њиховим значењем; препознавање познатих личности пореклом из Немачке и Велике Британије; које гласове имају енглески и немачки језик, а којих у српском језику нема и др. Потом су студенти имали прилике да погледају пано са сликама на којем су представљени и означени универзитети и градови са којима Висока школа има потписане споразуме о мобилности, али и да искажу своје жеље о земљама и градовима које би волели да виде на том списку и да их посете, те исте записују и лепе на пано са насловом Erasmus + wishlist.
  • У кабинету здравствене неге – догађају су испред Стручног већа за медицинске науке и психологију присуствовали др Тања Недимовић, др Миливој Вишацки, Марија Миловановић – наставник вештина, као и клинички асистенти Бојана Винчић и Никола Паунов, део активности организовала је и колегиница др Наташа Стурза Милић. Сви присутни су активно учествовали у реализацији програма. Др Наташа Стурза Милић говорила је о значају здравих животних навика и физичке активности код деце, те демонстрирала примере физиолошког и патолошког отиска стопала, уз објашњење њиховог значаја за правилан моторички развој. Бојана Винчић, клинички асистент, свим заинтересованим колегама и студентима спровела је мерење нивоа шећера у крви, док су Марија Миловановић – наставник вештина и студенти учествовали у мерењу крвног притиска. Током активности одговарало се на питања студената, уз дискусију о практичним аспектима здравствене неге и значају сарадње између медицинских радника и васпитача. Студенти су се упознали са простором кабинета за здравствену негу и начином организације практичне наставе као и прибором за рад који школе поседује. Заједничким ангажовањем свих учесника успешно је реализован планирани део програма, чиме је студентима омогућен непосредан увид у структуру смера струковна медицинска сестра-техничар, а будућим васпитачима приближен значај  повезаности две струке.

Стручно веће за медицинске науке и психологију

  • Након посете и учешћа у активностима уприличеним на представљена четири пункта, студенти су позвани да присуствују Уводним предавањима, која се традиционално одржавају годинама уназад. Уводно предавање студентима прве године на студијском програму Струковни васпитач одржале су др Даница Веселинов, директорка и професорка струковних студија и др Љиљана Келемен Милојевић, професорка струковних студија, а уводно предавање на студијском програму Струковна медицинска сестра/техничар, одржали су др Тања Недимовић и спец. др Миливој Вишацки, који су студентима приближили суштину трогодишњег школовања на смеру струковна медицинска сестра техничар.

Студeнти прве године добили су информације о почетку реализације наставе, али и бројне друге значајне информације везане за ток студија.

Након широке палете активности, у холу и зборници Високе школе, уприличено је послужење за све учеснике програма. Ефекат организације пријема студената на овај начин, другу годину заредом, могао се сагледати одмах у повратној реакцији студената који су били све време заинтересовани, активни и одважили су се на бројна креативна питања.  

Креатор материјала (путоказа и плаката): мр Невена Чолаков.
Фотографије и снимци: мр Невена Чолаков и лична архива учесника догађаја.  

Приредила за потребе сајта: др Јасмина Столић Пивнички.

« Одржан први састанак тима развојноистраживачког пројекта: „ЛДЛ методички систем као носилац рефлексивног приступа у интегрисаном курикулуму”
Свечана додела диплома студентима који су завршили основне и мастер струковне студије »

European Talent Point

etsn_logo-01

Izaberite

  • Visoka strukovna vaspištačka i medicinska škola u Vršcu
  • Obaveštenja
  • Rezultati
  • Raspored predavanja/polaganja
  • Galerije
  • Praksa
  • Metodike
  • Studentski parlament
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e

Erasmus Charter for Higher Education – ECHE

Povelja Grada Vršca

povelja

Najnovije

  • Свечана додела диплома студентима који су завршили основне и мастер струковне студије
  • Уприличен пригодни догађај за почетак нове школске 2025-26. године
  • Одржан први састанак тима развојноистраживачког пројекта: „ЛДЛ методички систем као носилац рефлексивног приступа у интегрисаном курикулуму”
  • Raspored ispita za oktobarski ispitni rok – oktobar 2
  • Održano predavanje New Developments in Measuring Mental Ability (Jack Naglieri)
  • Raspored predavanja na master studijama – I i III semestar školske 2025/26
  • Oдржан Стручни састанак медицинских сестара и лекара

Dokumenta

  • Dokumenta Visoke škole
  • Javno publikovan dokument
  • Javne nabavke
  • Akreditacija 2024. godine
  • Akreditacija 2023. godine
  • Akreditacija studijskog programa – strukovna medicinska sestra/tehničar
  • Akreditacija Ustanove 2019. g.
  • Akreditacija Master 2018. g.
  • Akreditacija 2016. godine
  • Akreditacije pre 2016. g.
  • Akreditacije ZUOV
  • Izbori u zvanja
  • Cenovnik

Korisne veze

  • Centar za celoživotno učenje
  • Projekat KEY Erasmus+
  • Istraživačko – edukativni centar
  • Research in Pedagogy
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e
  • Projekat EU IPA
  • Blog Visoke škole
  • Srpska akademija obrazovanja
  • Politika privatnosti

Pretražite sajt

Svi pojmovi koji su na ovom sajtu upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.


© Visoka škola 2012-2024, Vršac

Administred by: Managed by: Powered by: