U periodu jun–septembar 2025. godine realizovano je više međunarodnih vebinara, virtuelnih radionica i onlajn treninga posvećenih razvoju digitalnih kompetencija, unapređenju akademskog izdavaštva u otvorenom pristupu i osnaživanju recenzentske prakse u savremenoj naučnoj komunikaciji. Aktivnosti su bile usmerene na primenu veštačke inteligencije, korišćenje digitalnih alata za uređivanje i promociju naučnih časopisa, kao i na upoznavanje sa savremenim pristupima analizi i vrednovanju istraživačkog rada. Događajima su prisustvovale prof. dr Grozdanka Gojkov, dr Ivana Đorđev i dr Radmila Palinkašević, u okviru aktivnosti na osavremenjavanju časopisa Research in Pedagogy, koje su usmerene, pored ostalog, na korišćenje alata otvorenog pristupa i povećanje međunarodne vidljivosti časopisa, a u skladu sa savremenim standardima kvaliteta i otvorene naučne komunikacije. Hronološkim redom, događaji u okviru ovog izveštajnog perioda su:
- AI in the English Language Classroom – From Prompt to Practice: Exploring AI Tools for English Teachers (21–25. jun 2025);
- From Platform to Practice: Using the EDCH Training Platform to Build National and Institutional Capacity (27. avgust 2025);
- Web of Science – Pristup, personalizacija i detaljna analiza podataka (trening 1/3) (4. septembar 2025);
- Web of Science – Uvod u Web of Science i Core Collection (trening 2/3) (16. septembar 2025);
- Recenzija naučnih radova: praktični saveti i uspešne strategije (23. septembar 2025).
Događaji su realizovani u organizaciji međunarodno institucija i inicijativa: TESOL International Association, posvećene unapređenju kvaliteta nastave engleskog jezika; DIAMAS, evropske platforme usmerene na razvoj održivih modela otvorenog akademskog izdavaštva, kao i Clarivate – specijalizovane za upravljanje istraživačkom produkcijom i evaluaciju naučnog uticaja putem alata kao što su Web of Science, Journal Citation Reports itd. Učešća u navedenim virtuelnim radionicama, međunarodnim vebinarima i onlajn obukama doprinela su unapređenju kompetencija i razmeni iskustava u primeni generativne veštačke inteligencije (ChatGPT, Claude, Microsoft Copilot, Gemini), korišćenju resursa i platformi otvorene nauke (EDCH, OJS, DOAJ), kao i strategijama za profesionalno upravljanje istraživačkim profilima, pretragom i bibliometrijskom analizom u okviru sistema kao što je Web of Science.
Detaljan izveštaj, sa snimcima ekrana i relevantnim hipervezama, dostupan je u PDF formatu.