У петак, 23. 9. 2022. године, са почетком у 10.00 у хибридном формату одржана је годишња eTwinning конференција ,,Инклузија у новој образовној стварности”. Циљ конференције организоване од стране Фондација Темпус – eTwinning националног тима за подршку је био да учесницима приближи годишњу eTwinning тему, као и приоритете Европске комисије који се односе на инклузију, одрживи развој, дигиталну и зелену транзицију. У пленарном делу конференције учесници су имали прилике да чују више о начинима на које могу да развију и негују инклузивну културу у својим установама и свакодневном раду, као и да сазнају како да прилагоде окружења и просторе за учење како би сви били подједнако укључени у процес учења. Са учесницима, којих је било око 150 у Београду и око 200 у онлајн простору, своја промишљања о теми конференције поделили су како излагачи из Србије, тако и из Грчке, Шпаније, а представљени су и добитници eTwinning националних ознака квалитета 2021/22. године. Други део конференције био је посвећен радионичарском раду на теме Развијање инклузивне културе у школама и предшколским установама, Окружење за учење и Еколошка одрживост и подразумевао је размену искустава из праксе и израду плана пројеката. Пленарном делу је присуствовала и у радионичарском делу учествовала и професорка Високе школе у Вршцу др Ивана Ђорђев. Ова активност повезана је и са реализацијом међународног пројекта STATUS.
Агенда конференције доступна је на адреси: http://skr.rs/zkEE.
On Friday, September 23, 2022, starting at 10:00 a.m., the annual eTwinning conference "Inclusion in the new educational reality" was held in a hybrid format. The aim of the conference organized by the Tempus Foundation – eTwinning National Support Team was to bring the participants closer to the annual eTwinning theme, as well as the priorities of the European Commission related to inclusion, sustainable development, digital and green transition. In the plenary part of the conference, participants had the opportunity to hear more about the ways in which they can develop and nurture an inclusive culture in their institutions and daily work, as well as learn how to adapt learning environments and spaces so that everyone is equally involved in the learning process. The key note speakers from Serbia, as well as from Greece and Spain shared their thoughts on the conference theme with the participants, 150 of them in Belgrade and about 200 in the online space; the winners of the eTwinning national quality marks 2021/22 were also presented. years. The second part of the conference was devoted to a workshop dealing with the topics of Developing an inclusive culture in schools and preschool institutions, Learning environment and Environmental sustainability, and implied the exchange of experiences from practice and the development of a project plan. Dr Ivana Đorđev, professor of the College in Vršac, attended the plenary session and participated in the workshop session. This activity is also connected with the realization of the international project STATUS.
Conference agenda is available at: http://skr.rs/zkEE.