U periodu od 14. do 15. oktobra 2021. godine održana je VI međunarodna naučna konferencija „Obrazovanje talenata“ (International Scientific Conference Talent Education 2021) u virtuelnom okruženju.
Organizatori konferencije su ITEI Slovenia, Centar za poticanje darovitosti Rijeka Croatia, AxyLu Academic Coaching USA i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ Vršac. Ova konferencija je pokušala da rasvetli veliki broj tema, te rezultate istraživanja i pouzdane međunarodne prakse u vezi sa obrazovanjem nadarenih, izvrsnošću, kreativnošću i razvojem talenata. Glavni fokus konferencije je bilo stimulativno i bezbedno okruženje za učenje za nadarene i talentovane. Na ovoj konferenciji su obrađene brojne kategorije, uključujući: Teorijske osnove; prakse u razvoju nauke; didaktičke, nastavne metode i strategije; maksimiziranje potencijala darovitih, kreativnih i talentovanih učenika; savetovanje i vođenje; integrisane usluge dizajnirane i implementirane da zadovolje posebne potrebe darovitih, kreativnih i talentovanih ljudi.
Organizatori konferencije su ITEI Slovenia, Centar za poticanje darovitosti Rijeka Croatia, AxyLu Academic Coaching USA i Visoka škola strukovnih studija za vaspitače „Mihailo Palov“ Vršac. Ova konferencija je pokušala da rasvetli veliki broj tema, te rezultate istraživanja i pouzdane međunarodne prakse u vezi sa obrazovanjem nadarenih, izvrsnošću, kreativnošću i razvojem talenata. Glavni fokus konferencije je bilo stimulativno i bezbedno okruženje za učenje za nadarene i talentovane. Na ovoj konferenciji su obrađene brojne kategorije, uključujući: Teorijske osnove; prakse u razvoju nauke; didaktičke, nastavne metode i strategije; maksimiziranje potencijala darovitih, kreativnih i talentovanih učenika; savetovanje i vođenje; integrisane usluge dizajnirane i implementirane da zadovolje posebne potrebe darovitih, kreativnih i talentovanih ljudi.
Značajan doprinos konferenciji dali su profesori Visoke škole, kao učesnici i članovi programskog odbora.
Predstavljeni su sledeći radovi (od strane autora iz Visoke škole):
– Aleksandar Stojanović, Grozdanka Gojkov: Learning strategies and self-regulation of gifted students: didactic aspects/Strategije učenja i samoregulacija darovitih studenata: didaktički aspekti
– Jasmina Stolić Pivnički: The significance of the personalized approach in the work with musically gifted learners
– Danica Veselinov, Radmila Petrović, Vesna Radovanović: From the preschool teachers’ perspective – priorities in the work with gifted preschool children/Iz ugla vaspitača ‒ prioriteti u radu sa darovitom decom u vrtiću
– Aleksandra Gojkov Rajić, Jelisaveta Šafranj, Jelena Prtljaga: Self-regulation of gifted students in l2 learning: Predictive value of variables in the complexity of Self-regulation construct
– Jasmina Stolić Pivnički: The significance of the personalized approach in the work with musically gifted learners
– Danica Veselinov, Radmila Petrović, Vesna Radovanović: From the preschool teachers’ perspective – priorities in the work with gifted preschool children/Iz ugla vaspitača ‒ prioriteti u radu sa darovitom decom u vrtiću
– Aleksandra Gojkov Rajić, Jelisaveta Šafranj, Jelena Prtljaga: Self-regulation of gifted students in l2 learning: Predictive value of variables in the complexity of Self-regulation construct
Više informacija o konferenciji je dostupno na: https://www.talenteducation.si/en/events/talenteducation2021/