Visoka škola Vršac

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Studenti
  • Profesori
  • Projekti
  • Kontakt
Home ⁄ Obaveštenja ⁄ Realizacija projekta

Realizacija projekta

3rd јул, 2022


Висока школа струковних студија за васпитачe „Михаило Палов”, Вршац, Омладински трг 1, 26300, Вршац, подржана средствима Покрајинског секретаријата за високо образовање и научноистраживачку делатност, реализује пројекат (бр. 142-451-2195/2022-02/1)  под називом: Хеуристичке стратегије као креативни дизајн у високошколској настави
 
Трајање пројекта: 12 месеци
Истраживачки тим:
др Даница Веселинов – руководилац пројекта
др Љиљана Келемен Милојевић
др Наташа Стурза Милић
др Снежана Пртљага
др Александра Мандић
мр Невена Чолаков
Контакт-особа: доц. др Јелена Пртљага (013/833-420)
 
 
Ситуирана у савремени контекст високошколске наставе, хеуристика (етимолошко значење: откриће, проналазак) представља стратегију, под чијим окриљем је сет поступака и техника који заједно чине развојну истраживачку путању.
Предмет истраживања пројекта је употреба хеуристичких стратегија која омогућава више форме истраживања и пружа подршку студентима у стратегијама планирања, праћења свог рада и (само)рефлексије, што чини кључ развијања метакогитивних способности и саморегулисаног учења. Хеуристика иде у корак са ко-конструисањем знања и подржава умрежавање студената и дељење/упоређивање искустава и истраживања око заједничког проблема кроз хоризонталну размену.
 
Циљ истраживања пројекта је унапређивање квалитета и ефикасности високошколске наставе, интензивирањем употребе хеуристичких стратегија као креативног дизајна у раду са студентима и оснаживање будућих и афирмисаних васпитача за коришћење хеуристике у раду са децом у предшколским установама.
 
 
Задаци:
  • проширивање знања и искустава о хеуристици и разумевање потреба и значаја употребе хеуристике за подизање квалитета у развијању реалног програма у вртићима;
  • креирање два инструмента за процену корисности хеуристичких стратегија у настави (процена студената) и у вртићима (процена васпитача);
  • јачање компетенција за употребу разноврсних хеуристичких стратегија кроз игру и учење ‒ у говору, музици и покрету, ликовном изражавању и свету који нас окружује;
  • осмишљавање хеуристичког креативног миљеа – инспиративног окружења за  учење и игру.
 
Теоријски контекст истраживања:
  • изучавање релевантне литературе о хеуристици и њеној примени у настави са студентима и, трансферно, употреби хеуристичких стратегија будућих и афирмисаних васпитача у предшколској пракси.
 
Планирање и осмишљавање хеуристичког креативног дизајна у настави и у вртићу:
    • колаборативни рад професора из дидактичко-методичке групе предмета у креирању хеуристичког дизајна у настави, кроз интегрисани приступ;
    • рад студената у мањим групама, процесно решавање проблема (задатака) употребом хеуристика (Како доћи до еуреке: од прве идеје до „паљења лампице” – фазе хеуристичког процеса: планирање, инкубација, илуминација, верификација); осмишљавање разноврсних решења употребом хеуристичких креативних техника: Можеш другачије, Помодоро техника, Олуја идеја, Наполеон техника; комбиновање традиционалних и хеуристичких метода рада кроз мрежу игре и учења;
    • умрежавање студената и хоризонтална размена идеја и искустава у вези са праксом у вртићу кроз две радионице (1. радионица: осмишљавање нацрта теме/пројекта у раду са децом у вртићу; 2. радионица: размена искустава, рефлексија и путокази за даље унапређивање предшколске праксе).
 
Досадашњи продукти рада пројектног тима усклађени су са пријавом пројекта и планираним задацима:
  • осмишљен је Упитник за васпитаче, студенте/васпитаче мастер студија и студенте основних студија Хеуристика у нашем вртићу, развијен за потребе пројектом предвиђеног истраживања, које је тренутно у току;
  • реализоване су две радионице у оквиру самосталне праксе студената треће године основних струковних студија током маја 2022. године, а подразумевале су: 1) осмишљавање Нацрта пројекта у раду са децом у вртићима; 2) размену искустава, рефлексију и саморефлексију кроз инвентарне протоколе (запажања са стручне праксе, предлоге и хеуристичка решења), заједничку сарадњу са васпитачима у осликавању простора, као и осмишљавање и уређење хеуристичког креативног миљеа – инспиративног окружења за  учење и игру у једном вртићу вршачке предшколске установе.
 
 Извештај приређен за период април, мај и јун 2022. године.
Пројектни тим
 
 
« Odobreno devet programa stalnog stručnog usavršavanja
Održan 28. okrugli sto »

European Talent Point

etsn_logo-01

Izaberite

  • Početna
  • Obaveštenja
  • Rezultati
  • Raspored predavanja/polaganja
  • Galerije
  • Praksa
  • Metodike
  • Studentski parlament
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e

Erasmus Charter for Higher Education – ECHE

Povelja Grada Vršca

povelja

Najnovije

  • Prijava ispita
  • Dr Ivana Đorđev i dr Ljiljana Kelemen Milojević
  • Rezultati pregleda Dnevnika prakse 1
  • Jezičke igre i dramatizacija
  • Projekat STATUS – održan onlajn sastanak
  • Sastanak Visoke škole sa Fondacijom za obrazovanje Roma i Kancelarijom za inkluziju Roma
  • Održana druga radionica „Prevencija vršnjačkog nasilja“

Dokumenta

  • Dokumenta Visoke škole
  • Javno publikovan dokument
  • Javne nabavke
  • Akreditacija studijskog programa – strukovna medicinska sestra/tehničar
  • Akreditacija Ustanove 2019. g.
  • Akreditacija Master 2018. g.
  • Akreditacija 2016. godine
  • Akreditacija 2014. g.
  • Akreditacije 2012. g.
  • Akreditacije pre 2012. g.
  • Akreditacije ZUOV
  • Izbori u zvanja
  • Cenovnik

Korisne veze

  • Centar za celoživotno učenje
  • Projekat KEY Erasmus+
  • Istraživačko – edukativni centar
  • Research in Pedagogy
  • Portal za sadašnje i buduće vaspitač(ic)e
  • Tempus TEACH
  • Projekat EU IPA
  • Blog Visoke škole
  • Srpska akademija obrazovanja
  • Politika privatnosti

Pretražite sajt

Svi pojmovi koji su na ovom sajtu upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.


© Visoka škola 2012-2022, Vršac

Administred by: Managed by: Powered by: