IZVEŠTAJ O UČEŠĆU: INTERNACIONALNA KONFERENCIJA – ICIE 2024, Bukurešt (od 3. 10. do 6. 10. 2024. godine)
U periodu od 3. 10. do 6. 10. 2024. godine na Fakultetu za psihologiju i obrazovanje Univerziteta u Bukureštu, Rumunija (rum. Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii din Bucureşti) održana je 26. internacionalna konferencija Međunarodnog centra za inovacije u obrazovanju (International Centre for Innovation in Education – ICIE) – Excellence, Innovation, & Creativity in Basic-Higher Education & Psychology (Latest Development in Research & Practices), koja je okupila veliki broj naučnika, istraživača i stručnjaka iz celoga sveta da izlažu, razmene iskustva, diskutuju o: izvrsnost u (visokom) obrazovanju; o obrazovanju za darovite; kreativnosti i inovacijama; obrazovnoj tehnologiji; temama iz svih grana psihologije; o inovativnom okruženju za učenje, nastavnim metodama i profesionalnom razvoju u obrazovanju; o organizacionim i socijalnim pitanjima u obrazovanju; digitalizaciji i obrazovanju; mentorstvu, kao i o globalizaciji, globalnom obrazovanju, umrežavanju i izgradnji kreativne klime. Svoje priloge radu ove veoma značajne konferencije, u okviru programom predloženih (pod)tema, dali su i profesori Visoke strukovne vaspitače i medicinske škole u Vršcu: prof. dr Aleksandar Stojanović i prof. dr Grozdanka Gojkov (,,Didactic Aspects of Encouragement of Excellence of the Gifted in Higher Education”); dr Jelena Prtljaga, prof. dr Aleksandra Gojkov Rajić i dr Radmila Palinkašević (,,Gifted Education: Balance Innovation and Core Essentials in Foreign Language Learning”); msr Marija Milovanović i dr Nataša Sturza Milić (,,Modern Way of Life as a Risk Factor for Obesity in Early-Age Children – Parent Education”), kao i dr Ivana Đorđev i dr Tanja Nedimović (,,Fireworks of Potentials and Carousel of Ideas – Conceptualization of Early Development from the Preschool Teacher’s Perspective”). U neposrednom konferencijskom radu u Bukureštu učestvovale su dr Ivana Đorđev i dr Radmila Palinkašević.
ICIE konferencija 2024, koje je protekla u veoma prijatnoj atmosferi, bila je prilika da se naučnici, istraživački, profesori i studenti iz susedne Rumunije, ali i Kanade, Amerike, Kenije itd. međusobno upoznaju, razmene globalna mišljenja o aktuelnim trendovima u obrazovanju i podele iskustva. Između ostalog, prvog dana konferencije učesnici su imali priliku da čuju o novim institucionalnim oblicima akademskog učenja (mikrokreditna filozofija), o čemu je govorio ispred Univerziteta u Bukureštu profesor R. Juku (rum. Romiță Iucu), a u diskusiji o istom učestvovala je dr Radmila Palinkašević; istoga dana, u popodnevnim satima, učesnici su imali mogućnost da slušaju onlajn obraćanje prof. Džozefa Renzulija (Joseph S. Renzulli) i prof. Sali Rejs (Sally M. Reis) o novim smernicama u primeni SEM (The Schoolwide Enrichment Model) modela, kao i da o istom diskutuju sa izlagačima. Drugoga dana konferencije, pored ostalih programom planiranih aktivnosti – uvodnih izlaganja eminentnih stručnjaka za pojedine konferencijske teme i simpozijuma, predstavljena su i nagrađena postignuća članova delegacije istočne Afrike i najavljene nove aktivnosti u oblasti promovisanja darovitosti u Keniji. Treći dan konferencije bila je prilika da se učesnici, pored ostalog, uključe i u radioničarski rad. Tako je dr Ivana Đorđev učestvovala u radu radionice izlagača sa univerziteta iz Indijane (Anthony L. Heaven: ,,My Donors are Livid”: Creating a Framework for Engaging in Difficult Conversations with Philanthropists). Završni dan konferencije bio je obogaćen izlaganjima u okviru paralelnih sesija na teme o darovitosti, izvrsnosti u obrazovanju itd. U okviru uživo realizovanih paralelnih sesija publici sačinjenoj od predstavnika različitih institucija iz Rumunije, Amerike, Kanade itd., dr Radmila Palinkašević uspešno je prezentovala rad pisan u koautorstvu sa dr Jelenom Prtljagom i prof. dr Aleksandrom Gojkov Rajić –,,Gifted Education: Balance Innovation and Core Essentials in Foreign Language Learning”. U istoj sesiji, dr Ivana Đorđev ovoj internacionalnoj publici uspešno je prezentovala rad pisan u koatorstvu sa dr Tanjom Nedimović – ,,Fireworks of Potentials and Carousel of Ideas – Conceptualization of Early Development from the Preschool Teacher’s Perspective”, koji je nastao kao jedan od produkata rada u okviru razvojnoistraživačkog projekta Visoke škole: Podsticanje ranog razvoja u funkciji ostvarivanja dobrobiti dece – povezivanje teorije i prakse / Encouraging early development in order to ensure children’s well-being – connecting theory and practice. Nešto kasnije, istoga dana, rad je prezentovan i u okviru onlajn sesija iz ICIE prostorija (realizator: dr Ivana Đorđev).
Konferencija, a posebno paralelne sesije, bili su prilika da učesnici razmene globalna mišljenja i iskustva, ostvare kontakte za dalju međuinstitucionalnu saradnju, kao i da se promoviše Visoka škola u Vršcu a u skladu sa temom konferencije – pre svega, tradicionalni Okrugli sto o darovitosti, kao i publikacije koje ga prate. Visoka škola u Vršcu je domaćin ovoga skupa, a Međunarodni centar za inovacije u obrazovanju (ICIE) jedan od koorganizatora skupa. Godine 2018. prof. dr Tajsir Suphi Jamin (orig. Taisir Subhi Yamin), predsednik Svetske organizacije za darovitu decu (World Council for Gifted and talented Children – WCGTC) i generalni direktor ICIE, bio je uvodničar 24. okruglog stola o darovitosti u Vršcu. Prof. Jamin bio je domaćin i jedan od glavnih organizatora ovogodišnje ICIE konferencije u Bukureštu i velika podrška učešću profesora i naše škole na ovoj internacionalnoj konferenciji. U narednom periodu očekuje se publikovanje sažetaka radova i prezentacija pripremljenih i korišćenih za izlaganja, kao i finalizacija celovitih radova. Konferenciji rad bio je obogaćen i obilaskom pojedinih znamenitosti Bukurešta.
Izveštaj pripremile: dr Ivana Đorđev i dr Radmila Palinkašević
Više o konferenciji i celovit program videti na linku: http://icieconference.net/.
Program dela konferencije, kao i fotografije – u prilogu.
Prilog: Konceptualizacija ranoga razvoja
Istraživanje predstavljeno u ovoj prezentaciji nastalo je u okviru rada na razvojnoistraživačkom projektu ,,Podsticanje ranog razvoja u funkciji ostvarivanja dobrobiti dece – povezivanje teorije i prakse”, a rezultati su prezentovani (uživo i onlajn) na ICIE 2024 konferenciji u Bukureštu (3–6 oktobar, 2024), v. izveštaj iznad.
Svi pojmovi koji su u tekstu upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.