Dečji ples predstavlja oblik primene raznih aktivnosti u kome se objedinjuje rad na telesnom razvoju skladnog, lepog, ritmičkog kretanja, te na razvoju sposobnosti da se kroz pokret izrazi ono što se doživljava prilikom slušanja muzike.
Ritmičke igre i plesne vežbe imaju izuzetan značaj u radu sa decom predškolskog uzrasta. One doprinose razvijanju estetske kulture kretanja što se posebno izražava kroz:
- lepo i pravilno držanje tela i oblikovanje lepih i skladnih pokreta;
- razvijanje osećaja za ritmičko kretanje u skladu sa muzičkom pratnjom;
- razvijanje sposobnosti snalaženja u prostoru i vremenu kroz usvajanje prostornih i vremenskih elemenata kretanja;
- razvijanje izražajnosti različitih raspoloženja i osećanja kroz kretanje;
- razvijanje kreativnog izražavanja i stvaralaštva dece kroz raznovrsne pokrete.
Dete je u pokretu stvaralac, istraživač, koreograf i igrač.Putem svoga tela izražava pokret onako kako ga je doživeo, te ne treba isključivo insistirati na samom pokretu.Dete kroz ples upoznaje muziku, prostor u kome se kreće, sarađuje sa drugom decom.
Izvor: ,,Škola plesa“ , Slađana Krneta, Novi Sad, 2004
Leave a Reply