Od deteta treba tražiti saradnju prilikom odabira radova, naime dete ima pravo da odabere rad koji se njemu najviše sviđa, da stavi ako želi i veći broj radova, da zajedno sa roditeljima povremeno razgleda svoj dosije (portfolio) i komentariše svoja postignuća. Na taj način, portfolio postaje osnova za samovrednovanje sopstvenog rada i napredovanja.
http://homeschooling.about.com/od/kindergarten/ss/kindportfolio.htm
Elektronski portfolio
Elektronski portfolio je zbirka multimedijalnih materijala koja nastaje zajedničkim radom dece, roditelja i vaspitača. On prati i podstiče dečiji razvoj. Prikaz je dešavanja u okviru vrtića i postignuća deteta u okviru njih. Odlična je prilika za prožimanje iskustva deteta iz porodice i
vrtića. Edukativni deo portfolia pomaže deci da brže savladaju vaspitno obrazovne zadatke koje pred njih postavljamo. Elektronski portfolio može imati tri osnovna dela: deo namenjen
deci, deo namenjen roditeljima i deo namenjen vaspitaču. Svaki od njih ima svoje specifičnosti i karakteristike.
Portfolo devojčice Victoria Berrett, iz godine 2000/2001
http://electronicportfolios.org/samples/toriK.pdf
Neka portfolija koja su kreirala deca:
http://teachkidsart.blogspot.com/2010_09_01_archive.html#2442191287601689589
http://homeschooling.about.com/od/kindergarten/ss/kindportfolio.htm
Elektronska knjiga
Program „Power Point“ pogodan je za stvaranje elektronske knjige jer se u njemu mogu koristiti:
- slike i fotografije (skenirane, dobijene fotoaparatima, kamerama, preuzete sa Interneta).
- dečiji crteži (skenirani i nastali u nekom od deci prilagoñenih programa)
- tekst (koji se može pojavljivati slovo po slovo).
- zuk i različiti zvučni efekti i pokretne slike – film.
Svi pomenuti elementi mogu se na različite načine kombinovati u jednoj elektronskoj knjizi i povezivati linkovima. Pri tome, ne treba gubiti iz vida činjenicu da je informaciona tehnologija samo jedna od mogućnosti koja se može koristiti u vaspitno-obrazovnom radu sa decom i da se realan život, interakcija i iskustvo ne mogu ničim zameni.
Više o tome na: http://deteiracunar.blogspot.com/
Deca bolje uče uz računare! Da li je ta tvrdnja tačna, proverite na sledećem sajtu:
http://www.pressonline.rs/sr/Life_style/arhiva/story/19756/DECA+BOLJE+U%C4%8CE+UZ+KOMPJUTER.html
Korišćena literatura:
- Anđelković, N. (2008): Dete i računar u porodici i dečijem vrtiću, Beoknjiga & CNTI & Savez informatičara Vojvodine, Beograd.
- Krnjaja, Ž., Miškeljin, L., 2006, Od učenja ka podučavanju, Lađarak, AM Graphic
Mislim da je elektronski portofolio mnogo zanimljiviji deci,i da ga rado koriste vec u trecoj godini zivota.