Početak saradnje se ostvaruje i pre upisa deteta u vrtić. Roditeljima se na taj način šalje poruka da su dobrodošli i da se od njih očekuje da se aktivno uključe. Ovakav pristup podstiče roditelje da se organizuju i pokreću akcije kojima se uslovi za razvoj deteta podižu na viši nivo.
Partnerski odnos počinje komunikacijom. Kada su u pitanju roditelji deteta, sa kojima sarađuje, vaspitač treba da bude veoma oprezan u načinu saopštavanja svojih zapažanja o njemu. To se naročito odnosi na zapažanja koja su, u izvesnom smislu, nepovoljna, jer, po pravilu, izazivaju odbrambenu reakciju. Zato je bolje taktično sa njima razgovarati o merama koje treba preduzeti da bi se neki oblik ponašanja (koja su i oni primetili) menjao, izbegavajući da se on etiketira negativnim terminima.
Ovom prilikom treba imati u vidu da, po pravilu, veći deo odgovornosti za dečije ponašanje, obično imaju roditelji, zbog čega je potrebno uticati i na njihove stavove. Ponekad je za ovu svrhu potrebno potražiti pomoć sručne službe (pedagoga, psihologa i dr.)
Roditelji mogu voditi kućni portfolio svoga deteta, koji mogu da daju na uvid vaspitačima ili stručnim saradnicima, kako bi zajedno došli do najboljeg rešenja u razvoju i napredovanju njihovog deteta.Video snimci jedne mame:
http://www.classymommy.com/videos.htm
Jedan vid saradnje, kada se i roditelji uključiju u realizaciju v.-o. programa. http://www.os-vnazora-fericanci.skole.hr/?news_id=258
Kompjuteri sve više postaju obavezni deo domaćinstva pa su i deca izložena njima od najranijih dana. Gledajući roditelje kako provode vreme za računarom i mališani će već u ranom uzrastu poželeti da i oni isprobaju isti. Kada im, na koji način i u kojoj meri to dozvoliti?
Grafik 1. Prosečno vreme koje deca od 3 do 6 godina provode uz televizor i računar, radnim danima
Prema jednom američkom istraživanju iz 1999.godine deca od dve do osamnaest godina provode četiri sata i 48 minuta dnevno ispred monitora televizora i računara.
http://dete-i-racunar.blogspot.com/2009_06_01_archive.html
Kutak za roditelje:
http://deteiracunar.blogspot.com/2009/07/14-sta-roditelji-mogu-da-ucine-saveti.html
http://www.roditelj.org/2009/11/01/sa-koliko-godina-za-kompjuter/
http://www.roditelj.org/2009/12/06/deca-i-kompjuteri-sigurnost-dece-na-internetu/
http://www.mojedete.rs/299_Rade_na_racunaru_a_ne_znaju_da_vezu_pertle.html
www.kliknibezbedno.rs na kojem deca i roditelji mogu da pronađu informacije o tome kako zaštiti decu od neprikladnih sadržaja i prevara na internetu.Na sajtu koji je pokrenulo Ministarstvo za telekomunikacije Srbije.
Mislim da je saradnja sa roditeljima veoma bitna. roditelji se na taj način upoznaju sa time šta deca rade u vrtiću i mogu da pomognu na adekvatan način. veoma je bitno da se upoznaju sa programom rada kako bi mogli da učestvuju u tome …
Za mene je vrlo bitna saradnja sa rodjiteljima,jer uz pomoc roditelja mozemo resiti svaki problem koji primetimo kod deteta.
Uz saradnju sa roditeljima vaspitac je mnogo vise motivisan.