Музика се најчешће везује за уживање и задовољство. Међутим њена едукативна улога је веома битна с обзиром да едукативно утиче на свеопшти развој детета. Студије су доказале да се човек рађа са урођеном музикалношћу и да музика утиче на наше размишљање и понашање. Највећу моћ музика показује у свом утицају у процесу учења, развоју мозга и организационих особина, као и на целокупни нервни систем. У исто време се музиком изражава наша емоционална природа. Музиком се код детета подстиче развој говора, дружељубивост, развија се интелект…
Развој музикалности код детета
- пре рођења- плод је у двадесетој недељи пре рођења у стању да чује звуке. Родитељ би тада требао да пева и свира нерођеној беби
- од рођења до 18 месеци
- непосредно након рођења, бебе могу да чују високе тонове и да буду умирене ниским. такође су у стању да разликују да ли звук долази спреда или отпозади.
- у трећем месецу почињу активно да одговарају на музику (љуљају се или окрећу према извору звука, певају самогласнике)
- са девет месеци реагују на познату мелодију
- са годину дана бебе почињу саме да производе звукове лупкајући предметима око њих
3. од 18 месеци до 3 године
- Деца почињу да уче речи песмица, да разликују гласни, тихо, брзо и споро. Такође су свесни ритмова и схватају како да сарађују са другом децом.
4. од 3-5 година
- Дете постаје свесно ритма и висине гласа. Почињу да уче сложеније песмице, уживају у плесу и истражују нове звукове и инструменте.
5. од 5-7 година
- Са све већим узрастом деца уче све сложеније песме, упознају се са слиженијим и вишеструким ритмовима, упознају шири спектар инструмената.
Треба деци обезбесити једноставне перкусионистичке инструмента. Може се остварити игра у којој ће одрасла особа заједно са децом заједно компоновати једноставне песмице, али их и упознавати са музиком различитих временских епоха и култура како бу увидела разноликост музичке културе.
литература: www.serbianforum.org.kutak-za-roditelje
Leave a Reply